Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmexico wil harddrugs legaliseren

mexico wil harddrugs legaliseren

43 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Baukereg zei:
Solidius zei:
Baukereg zei:
Een wereld waarin mensen met heroïne mogen rondlopen, nee dank je.
Klik om te vergroten...

Mensen mogen godverredomme zelf toch wel weten wat ze gebruiken?!
Klik om te vergroten...

Eenmaal verslaafd aan heroïne heb je niets meer te kiezen. Als je dat niet weet maar wel op een drugsforum zit, ga dan eerst maar ff wat boekjes lezen.
Klik om te vergroten...

mmm, ben het opzich met je eens... maar dat bedoelde hij toch niet zo denk iik :)

Opzich is heroine nog niet eens de meest schadelijke drugs?! :confused:
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#2
SpacingBen zei:
Baukereg zei:
Solidius zei:
Baukereg zei:
Een wereld waarin mensen met heroïne mogen rondlopen, nee dank je.
Klik om te vergroten...

Mensen mogen godverredomme zelf toch wel weten wat ze gebruiken?!
Klik om te vergroten...

Eenmaal verslaafd aan heroïne heb je niets meer te kiezen. Als je dat niet weet maar wel op een drugsforum zit, ga dan eerst maar ff wat boekjes lezen.
Klik om te vergroten...

mmm, ben het opzich met je eens... maar dat bedoelde hij toch niet zo denk iik :)

Opzich is heroine nog niet eens de meest schadelijke drugs?! :confused:
Klik om te vergroten...

t is zelfs een van de minst schadelijkste.. alleen btje jammer dat het zo geestelijk + lichamelijk verslavend is, dus als je het zo kijkt is het wel een zeer schadelijke drug...
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Baukereg zei:
Solidius zei:
Baukereg zei:
Een wereld waarin mensen met heroïne mogen rondlopen, nee dank je.
Klik om te vergroten...

Mensen mogen godverredomme zelf toch wel weten wat ze gebruiken?!
Klik om te vergroten...

Eenmaal verslaafd aan heroïne heb je niets meer te kiezen. Als je dat niet weet maar wel op een drugsforum zit, ga dan eerst maar ff wat boekjes lezen.
Klik om te vergroten...

Ga lekker zelf boekjes lezen met je relevante opmerking /sarcasm.

Laten we eens brood als voorbeeld nemen, stel dat al het bruinbrood uit de winkels gehaald zou worden, en er is nog steeds vraag naar (duh), dan ga je mensen toch niet verplichten om een alternatief te kiezen?

Ik blijf van mening dat ze of ALLE drugs moeten legaliseren, of NIETS.
Verslavend of niet, als mensen heroïne willen gebruiken moeten ze dat zelf weten.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#4
wie gaat er mee naar Mexicoooooooo???? :mrgreen:
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#5
caatje zei:
vr 28 apr 2006, 20:54
Mexico legaliseert drugs voor eigen gebruik
AMSTERDAM - Het Mexicaanse Congres heeft vrijdag een wetsvoorstel aangenomen dat het bezit van kleine hoeveelheden (hard)drugs legaliseert.

Als de wet wordt ondertekend door de president, en die heeft aangekondigd dat te zullen doen, is het bezit van maximaal een kwart gram heroïne, een halve gram coke of vijf gram marihuana niet langer strafbaar. Ook een gebruikershoeveelheid ecstasy wordt voortaan gedoogd. De Senaat nam het wetsvoorstel aan met een ruime meerderheid van 53 tegen 26 stemmen. Eerder nam het Mexicaanse lagerhuis het voorstel al aan.

De vrijwaring van strafvervolging geldt alleen voor consumenten. Het bezit van grotere hoeveelheden verdovende middelen en de handel erin blijven strafbaar.
Klik om te vergroten...

Ik ga verhuizen!!! :wave:
Klik om te vergroten...

Deze zomer ga ik een week naar Mexico... geen grapje =) was al geplanned, en nu alleen maar meer zin in :)
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dzy zei:
caatje zei:
vr 28 apr 2006, 20:54
Mexico legaliseert drugs voor eigen gebruik
AMSTERDAM - Het Mexicaanse Congres heeft vrijdag een wetsvoorstel aangenomen dat het bezit van kleine hoeveelheden (hard)drugs legaliseert.

Als de wet wordt ondertekend door de president, en die heeft aangekondigd dat te zullen doen, is het bezit van maximaal een kwart gram heroïne, een halve gram coke of vijf gram marihuana niet langer strafbaar. Ook een gebruikershoeveelheid ecstasy wordt voortaan gedoogd. De Senaat nam het wetsvoorstel aan met een ruime meerderheid van 53 tegen 26 stemmen. Eerder nam het Mexicaanse lagerhuis het voorstel al aan.

De vrijwaring van strafvervolging geldt alleen voor consumenten. Het bezit van grotere hoeveelheden verdovende middelen en de handel erin blijven strafbaar.
Klik om te vergroten...

Ik ga verhuizen!!! :wave:
Klik om te vergroten...

Deze zomer ga ik een week naar Mexico... geen grapje =) was al geplanned, en nu alleen maar meer zin in :)
Klik om te vergroten...
el viva la mexico cabrones
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hm wat is eigenlijk het nut van het legaliseren van heroine? Ik begrijp het punt van vrijheid om te kiezen wel, maar welke argumenten zijn er verder?
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#8
^ ah ja :)

Nog meer argumenten?
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk dat het ook te maken heeft met criminele shit. Nu stromen de gaevangenissen leeg in mexico :)
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#10
nja iemand die eenmaal lichamelijk verslaafd is aan heroine vind ik onmenselijk om dan hun de zooi af te pakken en ze daarna ziek te laten worden.
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#11
maar er zijn mensen die prima kunnen leven ondanks dat zij verslaafd zijn aan de heroine, 2 shots op een dag en ze kunnen prima functioneren! zelfs in DEZE maatschappij
D
DagsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wow, ik ben echt onwijs voor een liberaler beleidt en dat is idd een heel goed begin.

Ojah, volwassen mensen die aan heroïne beginnen weten ondertussen echt wel dat je ervan naar de klote gaat en een regering hoeft dan zeker niet te "vaderen" over zo iemand door te zeggen dat hij/zij het niet mag. Maar als dit gebeurd moet je er eigenlijk ook vanuit gaan dat de gevolgen voor de gebruiker zijn, ik kan me dan bijvoorbeeld voorstellen dat een weekje in het ziekenhuis door een OD niet vergoedt wordt door verzekeringen etc.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dags zei:
Wow, ik ben echt onwijs voor een liberaler beleidt en dat is idd een heel goed begin.

Ojah, volwassen mensen die aan heroïne beginnen weten ondertussen echt wel dat je ervan naar de klote gaat en een regering hoeft dan zeker niet te "vaderen" over zo iemand door te zeggen dat hij/zij het niet mag. Maar als dit gebeurd moet je er eigenlijk ook vanuit gaan dat de gevolgen voor de gebruiker zijn, ik kan me dan bijvoorbeeld voorstellen dat een weekje in het ziekenhuis door een OD niet vergoedt wordt door verzekeringen etc.
Klik om te vergroten...

ik wou idd net zeggen hoeveel kosten de staat / verzekeringen door hero gebruik hebben.. een junk die toch besluit af te kicken is ook echt niet goedkoop...
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wel weer vreemd dat de derde wereld landen ons slimmer af zijn.
S
SpringPackLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dags zei:
Wow, ik ben echt onwijs voor een liberaler beleidt en dat is idd een heel goed begin.

Ojah, volwassen mensen die aan heroïne beginnen weten ondertussen echt wel dat je ervan naar de klote gaat en een regering hoeft dan zeker niet te "vaderen" over zo iemand door te zeggen dat hij/zij het niet mag. Maar als dit gebeurd moet je er eigenlijk ook vanuit gaan dat de gevolgen voor de gebruiker zijn, ik kan me dan bijvoorbeeld voorstellen dat een weekje in het ziekenhuis door een OD niet vergoedt wordt door verzekeringen etc.
Klik om te vergroten...

Nou ja, hangt er vanaf!
Kijk mensen roken, drinken alcohol, en eten vet voedsel.
Als je door deze 'middelen' in het ziekenhuis terecht komt, wordt je gewoon behandeld. Er worden geen vragen gesteld of jij jezelf dit nu hebt aangedaan.

Nu is het bij roken en voedsel wel wat lastiger om te bewijzen of je daarvan werkelijk ziek van bent geworden.

Maar een overdosis alcohol wordt gewoon vergoed, plus psychologische hulp die je achteraf krijgt aangeboden (standaard procedure).

Ben van mening dat legalisering echt werkt, criminele circuit zal in een diep dal vallen, er zal gecontroleerde (eventueel door de pharma-industrie) aanmaak van bijv. XTC plaastvinden en gebruik kan ik kaart worden gebracht.

Nu de vraag of de drempel dan niet lager wordt, denk van niet, gebruik blijft (dan wel gecontroleerd) gevaarlijk, ook aan medicijnen zijn risico's verbonden. Er zijn mensen die ervoor kiezen om dagelijks een middel te gebruiken, en door legelisering zal dit echt niet meer worden. Omdat alcohol (te) makkelijk verkrijgbaar is, betekent het niet dat iedereen verslaafd is.

Lang leve Mexico
:wave:
q
qloLid
01-01-2024, 00:00
#16
Baukereg zei:
Eenmaal verslaafd aan heroïne heb je niets meer te kiezen. Als je dat niet weet maar wel op een drugsforum zit, ga dan eerst maar ff wat boekjes lezen.
Klik om te vergroten...

wat een idioot argument
alsof je als je aan wat anders verslaafd bent nog zoveel te kiezen hebt.


soit, legalisering leidt normaal naar een vermindering van gebruik..
T
ThunderBunnyLid
01-01-2024, 00:00
#17
caatje zei:
vr 28 apr 2006, 20:54
Mexico legaliseert drugs voor eigen gebruik
AMSTERDAM - Het Mexicaanse Congres heeft vrijdag een wetsvoorstel aangenomen dat het bezit van kleine hoeveelheden (hard)drugs legaliseert.

Als de wet wordt ondertekend door de president, en die heeft aangekondigd dat te zullen doen, is het bezit van maximaal een kwart gram heroïne, een halve gram coke of vijf gram marihuana niet langer strafbaar. Ook een gebruikershoeveelheid ecstasy wordt voortaan gedoogd. De Senaat nam het wetsvoorstel aan met een ruime meerderheid van 53 tegen 26 stemmen. Eerder nam het Mexicaanse lagerhuis het voorstel al aan.

De vrijwaring van strafvervolging geldt alleen voor consumenten. Het bezit van grotere hoeveelheden verdovende middelen en de handel erin blijven strafbaar.
Klik om te vergroten...

Ik ga verhuizen!!! :wave:
Klik om te vergroten...

Ok jij wilt daar naar toe verhuizen eens kijken heb jij een gegarandeerd inkomen van minimaal 1000 dollar per maand?
ten 2de als emigrant mag je niet werken
je mag niet stemmen je mag niet in de politiek
en zo kan ik nog wel even door gaan.
is echt geen land waar je naar toe wilt of je moet heel veel euries hebben ook niet al is drugs daar nu legaal.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wow thunderbunny, chill

Mexico, mexihiiiiiiiiiiico, het land van al mn dromen
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#19
EL VIVA LA MEXICO CABRONES :wave: :wave:
q
qloLid
01-01-2024, 00:00
#20
ThunderBunny zei:
caatje zei:
Ik ga verhuizen!!! :wave:
Klik om te vergroten...

Ok jij wilt daar naar toe verhuizen eens kijken heb jij een gegarandeerd inkomen van minimaal 1000 dollar per maand?
ten 2de als emigrant mag je niet werken
je mag niet stemmen je mag niet in de politiek
en zo kan ik nog wel even door gaan.
is echt geen land waar je naar toe wilt of je moet heel veel euries hebben ook niet al is drugs daar nu legaal.
Klik om te vergroten...

bwa, ik denk wel dat het mogelijk is om naar daar te gaan, en er te gaan wonen.
vermoedelijk blijft er dan wel geen geld meer over voor die legale drugs :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."