Dags zei:
Wow, ik ben echt onwijs voor een liberaler beleidt en dat is idd een heel goed begin.
Ojah, volwassen mensen die aan heroïne beginnen weten ondertussen echt wel dat je ervan naar de klote gaat en een regering hoeft dan zeker niet te "vaderen" over zo iemand door te zeggen dat hij/zij het niet mag. Maar als dit gebeurd moet je er eigenlijk ook vanuit gaan dat de gevolgen voor de gebruiker zijn, ik kan me dan bijvoorbeeld voorstellen dat een weekje in het ziekenhuis door een OD niet vergoedt wordt door verzekeringen etc.
Nou ja, hangt er vanaf!
Kijk mensen roken, drinken alcohol, en eten vet voedsel.
Als je door deze 'middelen' in het ziekenhuis terecht komt, wordt je gewoon behandeld. Er worden geen vragen gesteld of jij jezelf dit nu hebt aangedaan.
Nu is het bij roken en voedsel wel wat lastiger om te bewijzen of je daarvan werkelijk ziek van bent geworden.
Maar een overdosis alcohol wordt gewoon vergoed, plus psychologische hulp die je achteraf krijgt aangeboden (standaard procedure).
Ben van mening dat legalisering echt werkt, criminele circuit zal in een diep dal vallen, er zal gecontroleerde (eventueel door de pharma-industrie) aanmaak van bijv. XTC plaastvinden en gebruik kan ik kaart worden gebracht.
Nu de vraag of de drempel dan niet lager wordt, denk van niet, gebruik blijft (dan wel gecontroleerd) gevaarlijk, ook aan medicijnen zijn risico's verbonden. Er zijn mensen die ervoor kiezen om dagelijks een middel te gebruiken, en door legelisering zal dit echt niet meer worden. Omdat alcohol (te) makkelijk verkrijgbaar is, betekent het niet dat iedereen verslaafd is.
Lang leve Mexico
