Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmexico wil harddrugs legaliseren

mexico wil harddrugs legaliseren

43 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
vr 28 apr 2006, 20:54
Mexico legaliseert drugs voor eigen gebruik
AMSTERDAM - Het Mexicaanse Congres heeft vrijdag een wetsvoorstel aangenomen dat het bezit van kleine hoeveelheden (hard)drugs legaliseert.

Als de wet wordt ondertekend door de president, en die heeft aangekondigd dat te zullen doen, is het bezit van maximaal een kwart gram heroïne, een halve gram coke of vijf gram marihuana niet langer strafbaar. Ook een gebruikershoeveelheid ecstasy wordt voortaan gedoogd. De Senaat nam het wetsvoorstel aan met een ruime meerderheid van 53 tegen 26 stemmen. Eerder nam het Mexicaanse lagerhuis het voorstel al aan.

De vrijwaring van strafvervolging geldt alleen voor consumenten. Het bezit van grotere hoeveelheden verdovende middelen en de handel erin blijven strafbaar.
Klik om te vergroten...

Ik ga verhuizen!!! :wave:
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
The start of a revolution!

Nu de rest van de wereld nog.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dags zei:
Wow, ik ben echt onwijs voor een liberaler beleidt en dat is idd een heel goed begin.

Ojah, volwassen mensen die aan heroïne beginnen weten ondertussen echt wel dat je ervan naar de klote gaat en een regering hoeft dan zeker niet te "vaderen" over zo iemand door te zeggen dat hij/zij het niet mag. Maar als dit gebeurd moet je er eigenlijk ook vanuit gaan dat de gevolgen voor de gebruiker zijn, ik kan me dan bijvoorbeeld voorstellen dat een weekje in het ziekenhuis door een OD niet vergoedt wordt door verzekeringen etc.
Klik om te vergroten...

ik wou idd net zeggen hoeveel kosten de staat / verzekeringen door hero gebruik hebben.. een junk die toch besluit af te kicken is ook echt niet goedkoop...
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wel weer vreemd dat de derde wereld landen ons slimmer af zijn.
S
SpringPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dags zei:
Wow, ik ben echt onwijs voor een liberaler beleidt en dat is idd een heel goed begin.

Ojah, volwassen mensen die aan heroïne beginnen weten ondertussen echt wel dat je ervan naar de klote gaat en een regering hoeft dan zeker niet te "vaderen" over zo iemand door te zeggen dat hij/zij het niet mag. Maar als dit gebeurd moet je er eigenlijk ook vanuit gaan dat de gevolgen voor de gebruiker zijn, ik kan me dan bijvoorbeeld voorstellen dat een weekje in het ziekenhuis door een OD niet vergoedt wordt door verzekeringen etc.
Klik om te vergroten...

Nou ja, hangt er vanaf!
Kijk mensen roken, drinken alcohol, en eten vet voedsel.
Als je door deze 'middelen' in het ziekenhuis terecht komt, wordt je gewoon behandeld. Er worden geen vragen gesteld of jij jezelf dit nu hebt aangedaan.

Nu is het bij roken en voedsel wel wat lastiger om te bewijzen of je daarvan werkelijk ziek van bent geworden.

Maar een overdosis alcohol wordt gewoon vergoed, plus psychologische hulp die je achteraf krijgt aangeboden (standaard procedure).

Ben van mening dat legalisering echt werkt, criminele circuit zal in een diep dal vallen, er zal gecontroleerde (eventueel door de pharma-industrie) aanmaak van bijv. XTC plaastvinden en gebruik kan ik kaart worden gebracht.

Nu de vraag of de drempel dan niet lager wordt, denk van niet, gebruik blijft (dan wel gecontroleerd) gevaarlijk, ook aan medicijnen zijn risico's verbonden. Er zijn mensen die ervoor kiezen om dagelijks een middel te gebruiken, en door legelisering zal dit echt niet meer worden. Omdat alcohol (te) makkelijk verkrijgbaar is, betekent het niet dat iedereen verslaafd is.

Lang leve Mexico
:wave:
q
qloLid
01-01-2024, 00:00
#6
Baukereg zei:
Eenmaal verslaafd aan heroïne heb je niets meer te kiezen. Als je dat niet weet maar wel op een drugsforum zit, ga dan eerst maar ff wat boekjes lezen.
Klik om te vergroten...

wat een idioot argument
alsof je als je aan wat anders verslaafd bent nog zoveel te kiezen hebt.


soit, legalisering leidt normaal naar een vermindering van gebruik..
T
ThunderBunnyLid
01-01-2024, 00:00
#7
caatje zei:
vr 28 apr 2006, 20:54
Mexico legaliseert drugs voor eigen gebruik
AMSTERDAM - Het Mexicaanse Congres heeft vrijdag een wetsvoorstel aangenomen dat het bezit van kleine hoeveelheden (hard)drugs legaliseert.

Als de wet wordt ondertekend door de president, en die heeft aangekondigd dat te zullen doen, is het bezit van maximaal een kwart gram heroïne, een halve gram coke of vijf gram marihuana niet langer strafbaar. Ook een gebruikershoeveelheid ecstasy wordt voortaan gedoogd. De Senaat nam het wetsvoorstel aan met een ruime meerderheid van 53 tegen 26 stemmen. Eerder nam het Mexicaanse lagerhuis het voorstel al aan.

De vrijwaring van strafvervolging geldt alleen voor consumenten. Het bezit van grotere hoeveelheden verdovende middelen en de handel erin blijven strafbaar.
Klik om te vergroten...

Ik ga verhuizen!!! :wave:
Klik om te vergroten...

Ok jij wilt daar naar toe verhuizen eens kijken heb jij een gegarandeerd inkomen van minimaal 1000 dollar per maand?
ten 2de als emigrant mag je niet werken
je mag niet stemmen je mag niet in de politiek
en zo kan ik nog wel even door gaan.
is echt geen land waar je naar toe wilt of je moet heel veel euries hebben ook niet al is drugs daar nu legaal.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wow thunderbunny, chill

Mexico, mexihiiiiiiiiiiico, het land van al mn dromen
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#9
EL VIVA LA MEXICO CABRONES :wave: :wave:
q
qloLid
01-01-2024, 00:00
#10
ThunderBunny zei:
caatje zei:
Ik ga verhuizen!!! :wave:
Klik om te vergroten...

Ok jij wilt daar naar toe verhuizen eens kijken heb jij een gegarandeerd inkomen van minimaal 1000 dollar per maand?
ten 2de als emigrant mag je niet werken
je mag niet stemmen je mag niet in de politiek
en zo kan ik nog wel even door gaan.
is echt geen land waar je naar toe wilt of je moet heel veel euries hebben ook niet al is drugs daar nu legaal.
Klik om te vergroten...

bwa, ik denk wel dat het mogelijk is om naar daar te gaan, en er te gaan wonen.
vermoedelijk blijft er dan wel geen geld meer over voor die legale drugs :grin:
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Weet iemand toevallig vanaf wanneer deze wet in gaat? Ik ga eind zomer naar mexico dus zou wel relaxed zijn om legale mescaline en andere middelen te kunnen krijgen xD
p
pipodeclownLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik heb gelezen dat het toch niet door gaat omdat er teveel kritiek uit
amerika kwam. :angry:
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#13
pipodeclown zei:
ik heb gelezen dat het toch niet door gaat omdat er teveel kritiek uit
amerika kwam. :angry:
Klik om te vergroten...

:cry: :cry: :cry:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fuck, dan ga ik mn koffers maar weer uitpakken en mn ticket proberen om te ruilen tegen een hoop dope hierzo :grin:
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Een wereld waarin mensen met heroïne mogen rondlopen, nee dank je.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
denk dat het de goede kant aan het opgaan is :)
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Baukereg zei:
Een wereld waarin mensen met heroïne mogen rondlopen, nee dank je.
Klik om te vergroten...

Mensen mogen godverredomme zelf toch wel weten wat ze gebruiken?!
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#18
Solidius zei:
Baukereg zei:
Een wereld waarin mensen met heroïne mogen rondlopen, nee dank je.
Klik om te vergroten...

Mensen mogen godverredomme zelf toch wel weten wat ze gebruiken?!
Klik om te vergroten...

sssssshhhht
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#19
goooo mexico0000 goooo! :)
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#20
VERHUIZEN! NU! :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."