Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspharm-party's

pharm-party's

33 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#1
PharmaPhreeK zei:
Waarop berust je beredenering dat het ene middel gevaarlijker is dan de andere?
Klik om te vergroten...

Ik heb mijn mening eigenlijk op de volgende redenatie gebaseerd:

1. De xtc markt in NL is redelijk schoon, je weet dus dat er hoogstwaarschijnlijk geen rattengif bijv. in zit.

2. Je hebt de mogelijkheid in NL om je pillen te laten testen, zodat je
zeker weet wat erin zit en wat de effecten zijn.

3. Natuurlijk brengt xtc schade aan in je lichaam. De gevolgen zijn bekend, maar hoeevel schade en voor welke termijn is onbekend. Daar wordt ook geen onderzoek naar gedaan. Daarmee zeg ik niet dat het veiliger is dan het combineren van medicijnen. Het is niet echt een reden eigenlijk, meer een constatering.

4. Als je als patient van een arts al medicijnen krijgt die schade in je lichaam aanbrengen, soms zelfs medicijnen krijgt voor Jan Joker, waardoor je daarna voor dezelfde klacht zwaardere medicijnen moet slikken die meer schade aanbrengen, dan lijkt het mij zo dat als je medicijnen gaat combineren op eigen houtje, dat je bepaalde bijwerkingen stimuleert. En als leek weet je echt niet wat de combinatie van bepaalde stoffen in je lichaam doet. Ook niet of die combinatie levensgevaarlijk is, ja of nee.

Mijn conclusie: als je dus je pillen laat testen, dan weet je dus wat er in zit. Je weet daarnaast ook wat het in je lichaam doet, en wat de gevolgen zijn. Met de combinatie van medicijnen die je op eigen houtje gaat combineren (als leek) weet je dat dus niet. Je kan op internet van elk medicijn afzonderlijk de werking en bijwerking op zoeken, maar wat de combinatie van 2 of meer medicijnen doet, daar kom je niet achter. Daar moet je medicijnen voor gestudeerd hebben.

Dat is eigenlijk mijn redering. Als ik ergens fout ga in mijn redering moet je het zeggen hoor, dat wil ik dan wel graag weten.
T
ThunderBunnyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ook geteste medicijnen kunnen dodelijk zijn!
er zijn diverse gevallen bekend waar mensen zijn gestorven na gebruik van medicijnen die waren getest en goedgekeurd bevonden en bij die gevallen was geen sprake van een combinatie van alcohol of andere medicijnen en drugs.
is dus wel degelijk gevaarlijk zeker als je alles gaat mengen.
en dan nog het feit dat medicijnen net zo slecht zijn als drugs .
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#3
van een doosje paracetamol ga je al dood..
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
hahaha... oud nieuws :P

had er al een docu over gezien...

en... in een aflevering van C.S.I. ging t over de pharm parties, was namelijk een moord gepleegd toen... enz enz :P
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#5
DIkke mongolen zijn jullie, tuurlijk zijn pharms beter dan illegale drugs. Waarom denk je dat de eene legaal zijn en de andere illegaal. pharms zijn uitbundig getest op veiligheid en kwaliteit. illegale pillen en poeders niet. met pharms weet je tenminste wat je krijgt wat absoluut niet het geval is met pillen en dergelijke. Ik vind het een goede zaak dat drugs worden vervangen door deze `zware medicamenten`.
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#6
PharmaPhreeK zei:
DIkke mongolen zijn jullie, tuurlijk zijn pharms beter dan illegale drugs. Waarom denk je dat de eene legaal zijn en de andere illegaal. pharms zijn uitbundig getest op veiligheid en kwaliteit. illegale pillen en poeders niet. met pharms weet je tenminste wat je krijgt wat absoluut niet het geval is met pillen en dergelijke. Ik vind het een goede zaak dat drugs worden vervangen door deze `zware medicamenten`.
Klik om te vergroten...
wat denk je dat het beste is, dat iemand van 16jaar en pilletje pakt en hij weet hoeveel mdma erin zit, daar gaat hij bevoorbeeld 3uur goed mee
of iemand van 16 die naar de EHBO-kast loopt van z'n ouders, alle pillen eruit pakt en ze gewoon een beetje zit te mengen met elkaar en met alcohol?
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#7
PharmaPhreeK zei:
DIkke mongolen zijn jullie
Klik om te vergroten...

wat ben jij dan wel niet als je dit soort tekstjes plaatst :rolleyes: :rolleyes: :openmouth:
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#8
drugs word gemaakt om je goed te voelen, om je te laten hallucineren,energie te krijgen,....
medicijnen worden gemaakt omdat er iets in je lichaam niet zo goed werkt en het moet worden verbeterd..
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#9
PharmaPhreeK zei:
Ik vind het een goede zaak dat drugs worden vervangen door deze `zware medicamenten`.
Klik om te vergroten...

Lol, jij bent dom, dat ze in de apotheek liggen, wil niet zeggen dat die dinge veilig zijn
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
PharmaPhreeK zei:
DIkke mongolen zijn jullie, tuurlijk zijn pharms beter dan illegale drugs. Waarom denk je dat de eene legaal zijn en de andere illegaal. pharms zijn uitbundig getest op veiligheid en kwaliteit. illegale pillen en poeders niet. met pharms weet je tenminste wat je krijgt wat absoluut niet het geval is met pillen en dergelijke. Ik vind het een goede zaak dat drugs worden vervangen door deze `zware medicamenten`.
Klik om te vergroten...

Uhm....



Zo, dit zegt meer dan honderd woorden.
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#11
http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/pillen.htm
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ze zijn legaal, al kunnen ze tot net zulke sterke verslavingsverschijnselen leiden als bijvoorbeeld heroïne. Honderden miljoenen mensen op aarde zijn verslaafd aan slaapmiddelen, pijstillers, tranquilizers en antidepressiva. "Pillenjunks" gebruiken deze medicijnen om andere redenen dan waarvoor zij worden voorgeschreven.
Klik om te vergroten...

PharmaPhreeK, ben je er nog! :wink:
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik reageerde mischien een beetje fel, maar dat komt omdat iemand een opmerking had van: beter xtc gebruiken dan die pharms. daar ben ik het niet mee eens, want xtc is ooit op de markt geweest als medicatie, maar is daaruit weggehaald omdat het hele ernstige bijeffecten heeft, wellicht permanente.(neurotoxiciteit en dergelijke)

voorbeelden:
Heroine is verslavender dan pijnstillers, daarom wordt het ook niet voorgeschreven tegen pijn. En heroine is gevaarlijker omdat de gebruiker daarvan haast nooit weet wat die krijgt. poeders uit de illegale circuit zijn gemengd met andere dingen en zijn haast nooit puur.

Dexedrine zou ik veel liever gebruiken dan speed, omdat ik daarvan de samenstelling weet, en van speed weet je dat niet. je weet niet eens wat de werkzame stof is...er zijn verschillende isomeren en dergelijke.

Mijn punt is dit:
Het is veel veiliger om `pharms`te gebruiken omdat je weet wat erin zit, je kan de bijwerkingen en contra-indicaties lezen op de bijsluiter, en je weet dat het pil is gemaakt door een multi miljarden industrie die de stoffen heeft getest en ze zo veilig en mensenvriendelijk heeft gemaakt.
Daarentegen zou ik geen enkele illegale chemicus vertrouwen omdat voor de zwarte markt geen instanties zijn om de stoffen te kontrolleren. Mensen die zich hiermee bezighouden concentreren zich alleen op winst ( hoe goedkoper ze een poeder of pil kunnen produceren, en hoe duurder ze het kunnen verkopen) en daardoor worden hun produkten onbetrouwbaar.

Natuurlijk kan je gevaarlijke combinaties maken met pharms maar dat kan ook met illegale drugs... dan toch liever met een capsule/tablet/vloeistof waarvan ik de samenstelling wel weet.
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#14
baukereg.....leuke ezel
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#15
PharmaPhreeK zei:
Ik reageerde mischien een beetje fel, maar dat komt omdat iemand een opmerking had van: beter xtc gebruiken dan die pharms. daar ben ik het niet mee eens, want xtc is ooit op de markt geweest als medicatie, maar is daaruit weggehaald omdat het hele ernstige bijeffecten heeft, wellicht permanente.(neurotoxiciteit en dergelijke)
Klik om te vergroten...

Sommige drugs zijn ook beter dan sommige medicijnen. Zo is Diazepam een hersenvreter.

voorbeelden:
Heroine is verslavender dan pijnstillers, daarom wordt het ook niet voorgeschreven tegen pijn. En heroine is gevaarlijker omdat de gebruiker daarvan haast nooit weet wat die krijgt. poeders uit de illegale circuit zijn gemengd met andere dingen en zijn haast nooit puur.
Klik om te vergroten...

TEstservice

Dexedrine zou ik veel liever gebruiken dan speed, omdat ik daarvan de samenstelling weet, en van speed weet je dat niet. je weet niet eens wat de werkzame stof is...er zijn verschillende isomeren en dergelijke.
Klik om te vergroten...

Ik niet, lang leve mdma!

Mijn punt is dit:
Het is veel veiliger om `pharms`te gebruiken omdat je weet wat erin zit, je kan de bijwerkingen en contra-indicaties lezen op de bijsluiter, en je weet dat het pil is gemaakt door een multi miljarden industrie die de stoffen heeft getest en ze zo veilig en mensenvriendelijk heeft gemaakt.
Daarentegen zou ik geen enkele illegale chemicus vertrouwen omdat voor de zwarte markt geen instanties zijn om de stoffen te kontrolleren. Mensen die zich hiermee bezighouden concentreren zich alleen op winst ( hoe goedkoper ze een poeder of pil kunnen produceren, en hoe duurder ze het kunnen verkopen) en daardoor worden hun produkten onbetrouwbaar.
Klik om te vergroten...

Ja veiliger, laten we allen Xanax of Morfinepillen nuttigen!

[/quote]
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#16
PharmaPhreek heeft een sterk punt hoor. Testserivice is natuurlijk een mooie uitkomst, maar niet iedereen laat zn pillen testen en de test laat niet zien welke andere stoffen er nog meer in je pil zitten.
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wil je je kreten wat wetenschappelijker formuleren, en onderbouwen ,Haze, ik zie namelijk al bij de eerste zin dat je zelf hersenloos bent.

Testservice is inderdaad handig, wat betreft kennis van de samenstelling van je drugs, maar zeg nou eens eerlijk hoeveel procent van de drugsgebruikers hun pillen/poeders ook werkelijk laten testen.
En zo`n test zegt alleen maar hoeveel werkzame stof erin zit, niet waar het mee vermengt is.
En ook al wordt het getest, meestal wordt de spul toch wel gebruikt omdat de meeste mensen geen pure drugs kunnen krijgen.

180mg MDMA is wellicht een goede pil maar dat zegt niks over de veiligheid van de stof zelf.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoezo denk je dat?
Je weet toch niet wat het combineren van medicijnen doet in je lichaam? Je hebt er toch niet voor gestudeerd?
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#19
waarom denk je dat er bij zelfzorgmiddelen een bijsluiter zit,waarop een maximale dagdosis staat?
omdat t bij hoger gebruik wel degelijk schadelijk is!
dan kan je wel weten wat erin zit,t wil nog niet zeggen dat t veilig is..
deze middelen zijn alleen veilig als je je aan de dagdosis houd,bij meer is het wel degelijk schadelijk!
zelf bij teveel ' onschuldige' paracetamolletjes kun je al ernstige leverbeschadigingen krijgen.
en waarom denk je dat de mensen die deze middelen verkopen ervoor moeten leren en mensen advies moeten geven? :rolleyes:
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jullie moeten nooit denken dat je beter wordt van medicijnen, door medicijnen heb je minder last van je kwaal, waardoor alles draaglijker is.
In die tijd genees je(of helemaal niet), maar als je voor een langere tijd blootgesteld wordt door medicijnen heb je ook bijwerkingen zoals met illegale drugs...

Antibiotica is een ander verhaal, die zijn echt nuttig.

Het enige verschil tussen medicijnen en illegale drugs is dat de een de mens ten goede komt(mits goed gebruikt) en de ander genot levert, of de mens verbetert in zeer beperkte mate.
Verder hebben ze wel wat gemeen, ze zijn psychoactief.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."