#1
PharmaPhreeK zei:Waarop berust je beredenering dat het ene middel gevaarlijker is dan de andere?
Ik heb mijn mening eigenlijk op de volgende redenatie gebaseerd:
1. De xtc markt in NL is redelijk schoon, je weet dus dat er hoogstwaarschijnlijk geen rattengif bijv. in zit.
2. Je hebt de mogelijkheid in NL om je pillen te laten testen, zodat je
zeker weet wat erin zit en wat de effecten zijn.
3. Natuurlijk brengt xtc schade aan in je lichaam. De gevolgen zijn bekend, maar hoeevel schade en voor welke termijn is onbekend. Daar wordt ook geen onderzoek naar gedaan. Daarmee zeg ik niet dat het veiliger is dan het combineren van medicijnen. Het is niet echt een reden eigenlijk, meer een constatering.
4. Als je als patient van een arts al medicijnen krijgt die schade in je lichaam aanbrengen, soms zelfs medicijnen krijgt voor Jan Joker, waardoor je daarna voor dezelfde klacht zwaardere medicijnen moet slikken die meer schade aanbrengen, dan lijkt het mij zo dat als je medicijnen gaat combineren op eigen houtje, dat je bepaalde bijwerkingen stimuleert. En als leek weet je echt niet wat de combinatie van bepaalde stoffen in je lichaam doet. Ook niet of die combinatie levensgevaarlijk is, ja of nee.
Mijn conclusie: als je dus je pillen laat testen, dan weet je dus wat er in zit. Je weet daarnaast ook wat het in je lichaam doet, en wat de gevolgen zijn. Met de combinatie van medicijnen die je op eigen houtje gaat combineren (als leek) weet je dat dus niet. Je kan op internet van elk medicijn afzonderlijk de werking en bijwerking op zoeken, maar wat de combinatie van 2 of meer medicijnen doet, daar kom je niet achter. Daar moet je medicijnen voor gestudeerd hebben.
Dat is eigenlijk mijn redering. Als ik ergens fout ga in mijn redering moet je het zeggen hoor, dat wil ik dan wel graag weten.