Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumszwakbegaafde zit vast wegens smokkel, wil jij haar helpen?

zwakbegaafde zit vast wegens smokkel, wil jij haar helpen?

50 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Help Sibel Yalvac
Op 10 juli 2003 werd de 21-jarige zwakbegaafde Sibel Yalvac uit Rotterdam gearresteerd op het vliegveld van de Indonesische hoofdstad Jakarta. Op 6 april 2004 werd zij daar veroordeeld tot 10 jaar gevangenisstraf wegens drugsmokkel.

Twee onafhankelijke Nederlandse experts, een psycholoog en een reclasseringsambtenaar, hebben Sibel onderzocht. Zij verklaren dat zij verminderd toerekeningsvatbaar is. Ze kan oorzaak en gevolg niet goed van elkaar onderscheiden, is te lichtgelovig, heeft veel fantasie en kan niet tot twaalf tellen.

Sibel is door meedogenloze criminelen misbruikt voor hun drugshandel en gaat nu een jarenlange hel tegemoet.

Elk jaar is in Indonesië rond de onafhankelijkheidsdag (17 augustus) een mogelijkheid om amnestie te krijgen. Wij vragen de Indonesische overheid om Sibel, gezien haar bijzondere omstandigheden, amnestie te verlenen.

De Campagne 'Help Sibel' vraagt, namens Sibel en haar wanhopige familie, uw steun voor dit verzoek. De petitie heeft 4519 ondertekenaars. Doet u ook mee?
Klik om te vergroten...

Wil je haar helpen? Teken dan de petitie. Wil je haar niet helpen? Doe het dan niet.

Deze petie kun je tekenen tot 30 juli. Ze kan in aanmerking komen voor clementie omdat er elk jaar tijdens een of andere feestdag een aantal mensen gratie wordt verleent. Door alle handtekeningn daar aan te bieden hopen ze de aandacht op sibel te vetigen zodat ze heel mss naar huis toe kan.


help haar

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bedankt voor het tekenen van onze petitie.


ziek die mensen..
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: zwakbegaafde zit vast wegens smokkel, wil jij haar helpe

signed..

Tsja die gasten die zwakbegaafde gebruiken voor drugssmokkel moeten ze overbrengen naar Jakarta om dr plaats in te nemen.
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ook getekent.. :)
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#5
getekend...
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#6
me too :sunglasses:
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#7
same here
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Erg lief allemaal, ik heb t ook gelijk aan alle mensen die in mn outlook staan gestuurd. Mss ideetje?
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#9
@ caatje idd goed idee, heb m gelijkj naar veel mensen uit mn hotmail-lijst gestuurd die geen kijkje nemen op DF
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Getekend...

Maar zo kan je natuurlijk wel aan de gang blijven. Er zitten ook genoeg "normaal" begaafde mensen daar vast die ook geen flikker gedaan hebben.

Waarom is het eigenlijk zieliger als iemand aantoobaar zwakbegaafd is? Misschien missen die andere drugssmokkelaars ook wel een steekje, of zijn ze bedreigd, of weten ze niet anders.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#11
misschien omdat die niet eens weet wat haar overkomt en zichzelf ook niet eens kan verdedigen?
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
JewCookie zei:
omdat die niet eens weet wat haar overkomt en zichzelf ook niet eens kan verdedigen?
Klik om te vergroten...
dat is in alle gevallen van onterecht veroordeelt worden zo
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
zommes zei:
Waarom is het eigenlijk zieliger als iemand aantoonbaar zwakbegaafd is? Misschien missen die andere drugssmokkelaars ook wel een steekje, of zijn ze bedreigd, of weten ze niet anders.
Klik om te vergroten...

Dat is mss wel zo maar ik denk dat je zwakbegaafde moet beschermen, die komen vaak niet goed voor zichzelf op. Of kunnen dat niet. Begaafde mensen zijn scherper van geest en weten heel goed wat wel en niet kan. Ik bedoel, zou jij een pakketje/tasje voor je buurman meenemen naar het buitenland? Of zou je je eerst eens gaan afvragen hoe, wat en waarom.

Zwakbegaafde hebben veelal het onbevreesde, onbewuste, kinderlijke. Zij zien vaak niet wat goed en slecht is of zien geen gevaar waar begaafde mensen dat wel zien.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#14
spacekonijn zei:
JewCookie zei:
omdat die niet eens weet wat haar overkomt en zichzelf ook niet eens kan verdedigen?
Klik om te vergroten...
dat is in alle gevallen van onterecht veroordeelt worden zo
Klik om te vergroten...

geestelijk te labiel om te snappen wat er gebeurt, en daardoor niet in staat zijn zichzelf te verdedigen, aangezien ze er niks van snappen...?

een beetje normaal persoon kan zich 1 verdedigen, en 2 weet hij heus wel waarvoor hij vast zit, of hij het gedaan heeft of niet, maar hij kan er evt zelf voor vechten, dit kan zo iemand dus beslist niet.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#15
zommes zei:
Getekend...

Maar zo kan je natuurlijk wel aan de gang blijven. Er zitten ook genoeg "normaal" begaafde mensen daar vast die ook geen flikker gedaan hebben.

Waarom is het eigenlijk zieliger als iemand aantoobaar zwakbegaafd is? Misschien missen die andere drugssmokkelaars ook wel een steekje, of zijn ze bedreigd, of weten ze niet anders.
Klik om te vergroten...

Ik kan me hier inderdaad heel goed in vinden...

bij mij is het ook niets anders dan op mijn gevoel af gaan, wanneer ik in een situatie tegenkom, waar de zwakkeren (mis)bruikt worden...
Mijn gevoel verteld me namelijk, dat opkomen voor zwakkeren, liefde oplevert!

Maar aan de andere kant zegt mijn verstand vaak (door de manier van denken die je net beschrijft), het gaat in deze wereld om het recht van de sterksten... (laten we heel eerlijk wezen...)

Volgens mijn verstand zit het simpel gezegd zo: We kunnen niet bezig blijven de zwakkeren te helpen, dit gaat ten koste van de energie van de 'hogeren', daarom zouden we de hoeveelheid (hulp aan) zwakkeren in de maatschappij maar beter zoveel mogelijk beperken.

Als deze gedachtengang iets te ver doorslaat, krijg je het 2e wereldoorlog idee. Feitenlijk was die oorlog zo onmenselijk nog niet, Hitler had een bep. gave (hoog IQ) die niemand anders op de wereld (nog) bezitte...
Mensen ontkenden zijn gave(het zou mij niks verbazen als ze hem erom pestten vroeger), en om te bewijzen dat hij sterker was dan anderen, heeft hij de 2e wereld oorlog veroorzaakt... (hij is waarschijnlijk ooit in een extreme minderwaardigheidspositie terecht gekomen, en juist dat heeft hem groot gemaakt...)

Wat ik wil zeggen: Het lijkt misschien zinloos om steeds maar mensen te blijven helpen die 'zwakker' zijn, en je kan beter je tijd/energie aan iemand besteden die je veel terug kan geven, maar besef dat verraad/haat en alles wat daar bij komt kijken meer kans heeft wanneer iemand alle aandacht en liefde van de wereld krijgt, en dat een zwakbegaafde (waar Caatje ook al op doelde) niet eens weet hoe hij/zij liefde, waardering en macht moet krijgen, LAAT STAAN MISBRUIKEN!

Zo, dat lucht toch wel ff op :) Al is het nog niet helemaal wat ik wilde duidelijk maken, maar wie wiet lukt dat nog eens eh :sunglasses:
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#16
In het dierenrijk worden de zwakkeren altijd uit de groep gegooid, omdat ze een belemmeringen vormen voor de grote groep.
Beetje cru misschien, maar het is wel zo. Je kunt niet altijd de zwakkeren blijven helpen, dat gaat inderdaad ten koste van de "hogeren". Stel je voor dat je het grootste gedeelte van je energie in negatieve dingen gaat stoppen, om maar anderen te helpen (wat dat doe je in feite), lekker positief voor jezelf is dat dan.

Daarnaast, het is volgens mij al eerder gezegd: er zitten zat mensen onschuldig vast. Die mensen mogen vaak niet eens een Nederlandse advocaat in huren. Ze krijgen een of ander "nep"advocaatje, waardoor ze heel slecht verdedigd worden. Trouwens, het vonnis is vaak voor de rechtzaak al bekend. Hoe wil je dat eerlijk noemen? Dan kun je als niet-zwakkere je wel proberen te verdedigen en te vechten voor je onschuld, maar je krijgt de kans niet eens. Hebben die mensen dan geen hulp nodig?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Play_bunny zei:
In het dierenrijk worden de zwakkeren altijd uit de groep gegooid, omdat ze een belemmeringen vormen voor de grote groep.
Beetje cru misschien, maar het is wel zo. Je kunt niet altijd de zwakkeren blijven helpen, dat gaat inderdaad ten koste van de "hogeren". Stel je voor dat je het grootste gedeelte van je energie in negatieve dingen gaat stoppen, om maar anderen te helpen (wat dat doe je in feite), lekker positief voor jezelf is dat dan.

Daarnaast, het is volgens mij al eerder gezegd: er zitten zat mensen onschuldig vast. Die mensen mogen vaak niet eens een Nederlandse advocaat in huren. Ze krijgen een of ander "nep"advocaatje, waardoor ze heel slecht verdedigd worden. Trouwens, het vonnis is vaak voor de rechtzaak al bekend. Hoe wil je dat eerlijk noemen? Dan kun je als niet-zwakkere je wel proberen te verdedigen en te vechten voor je onschuld, maar je krijgt de kans niet eens. Hebben die mensen dan geen hulp nodig?
Klik om te vergroten...

Inderdaad... En om die reden heb ik voor mezelf ook besloten om enkel en alleen nog te strijden voor rechtvaardigheid in dit leven :sunglasses:

Ps, besef trouwens dat wij ook onderdeel zijn van 'het dierenrijk' Dat wij daar buiten staan is niets anders dan een illusie...
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#18
getypt
H
HempyLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik ook
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#20
En het is niet altijd te zien dat iemand zwakbegaafd is. Als degene die de dope aan haar gaf dat bijvoorbeeld niet kon zien of merken, dan is de wilsverklaring weldegelijk overtuigend, en dus geldig!

maar dat gaat volgens mij allemaal niet op, omdat de overeenkomst niet geldig is.

Anyway, het is moeilijk te bewijzen dat ze tegen haar zin in de dope heeft vervoerd. Pech hebben.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."