#1
ik ook
Help Sibel Yalvac
Op 10 juli 2003 werd de 21-jarige zwakbegaafde Sibel Yalvac uit Rotterdam gearresteerd op het vliegveld van de Indonesische hoofdstad Jakarta. Op 6 april 2004 werd zij daar veroordeeld tot 10 jaar gevangenisstraf wegens drugsmokkel.
Twee onafhankelijke Nederlandse experts, een psycholoog en een reclasseringsambtenaar, hebben Sibel onderzocht. Zij verklaren dat zij verminderd toerekeningsvatbaar is. Ze kan oorzaak en gevolg niet goed van elkaar onderscheiden, is te lichtgelovig, heeft veel fantasie en kan niet tot twaalf tellen.
Sibel is door meedogenloze criminelen misbruikt voor hun drugshandel en gaat nu een jarenlange hel tegemoet.
Elk jaar is in Indonesië rond de onafhankelijkheidsdag (17 augustus) een mogelijkheid om amnestie te krijgen. Wij vragen de Indonesische overheid om Sibel, gezien haar bijzondere omstandigheden, amnestie te verlenen.
De Campagne 'Help Sibel' vraagt, namens Sibel en haar wanhopige familie, uw steun voor dit verzoek. De petitie heeft 4519 ondertekenaars. Doet u ook mee?
dat is in alle gevallen van onterecht veroordeelt worden zoJewCookie zei:omdat die niet eens weet wat haar overkomt en zichzelf ook niet eens kan verdedigen?
zommes zei:Waarom is het eigenlijk zieliger als iemand aantoonbaar zwakbegaafd is? Misschien missen die andere drugssmokkelaars ook wel een steekje, of zijn ze bedreigd, of weten ze niet anders.
spacekonijn zei:dat is in alle gevallen van onterecht veroordeelt worden zoJewCookie zei:omdat die niet eens weet wat haar overkomt en zichzelf ook niet eens kan verdedigen?
zommes zei:Getekend...
Maar zo kan je natuurlijk wel aan de gang blijven. Er zitten ook genoeg "normaal" begaafde mensen daar vast die ook geen flikker gedaan hebben.
Waarom is het eigenlijk zieliger als iemand aantoobaar zwakbegaafd is? Misschien missen die andere drugssmokkelaars ook wel een steekje, of zijn ze bedreigd, of weten ze niet anders.
Play_bunny zei:In het dierenrijk worden de zwakkeren altijd uit de groep gegooid, omdat ze een belemmeringen vormen voor de grote groep.
Beetje cru misschien, maar het is wel zo. Je kunt niet altijd de zwakkeren blijven helpen, dat gaat inderdaad ten koste van de "hogeren". Stel je voor dat je het grootste gedeelte van je energie in negatieve dingen gaat stoppen, om maar anderen te helpen (wat dat doe je in feite), lekker positief voor jezelf is dat dan.
Daarnaast, het is volgens mij al eerder gezegd: er zitten zat mensen onschuldig vast. Die mensen mogen vaak niet eens een Nederlandse advocaat in huren. Ze krijgen een of ander "nep"advocaatje, waardoor ze heel slecht verdedigd worden. Trouwens, het vonnis is vaak voor de rechtzaak al bekend. Hoe wil je dat eerlijk noemen? Dan kun je als niet-zwakkere je wel proberen te verdedigen en te vechten voor je onschuld, maar je krijgt de kans niet eens. Hebben die mensen dan geen hulp nodig?
SpacingBen zei:Als deze gedachtengang iets te ver doorslaat, krijg je het 2e wereldoorlog idee. Feitenlijk was die oorlog zo onmenselijk nog niet, Hitler had een bep. gave (hoog IQ) die niemand anders op de wereld (nog) bezitte...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."