Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvanaf je 16de legaal softdrugs kunnen kopen

vanaf je 16de legaal softdrugs kunnen kopen

62 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
m
monkey89Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ik vin het een goed plan want als de jongeren nog neit mee krijge in de cofeeshops gaan ze tog op het hoekje staan om alle mensen lastig te vallen om te vrage of se een voorgedraaide wille hale :P

heb ik nog nooit gedaan hoor :rolleyes:

en ik bedoel he.. iederen komt er tog wel aan
T
TommetjahLid
01-01-2024, 00:00
#2
monkey89 zei:
heb ik nog nooit gedaan hoor :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ik wel, ik heb altijd binnen 5 minuten :grin:
l
liv23Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Pietman zei:
neeeeeee
niet 'the gateway' theorie!!!!!

das een van de crappy argumenten van allerlei crappy politicy in het buitenland (en hier de sgp enzo vast ook wel) om wiet niet te legaliseren. :angry:

is dikke onzin. Wiet leidt niet tot hard drugs gebruik!
Klik om te vergroten...
mee eens ik denk ook dat er erg veel mensen alleen blowe en nog nooit wat ander hebben gebruikt dan drank en wiet!
maar bij jongeren komt het wel veel voor toch omdat wiet opeens niet meer leuk is en omdat iedereen over harddrugs praat willen ze wel eens proberen!maar dat doen de jongeren ook als ze niet eens wiet hebben gerookt!dus het hoeft niet dat je door de softdrugs over stapt naar harddrugs!kan wel!en volgens mij is het niet eens bewezen!!
Klik om te vergroten...
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#4
:stoned: Het Boeit niet vanaf dat kindjes onder de 18 blowen maar het gaat erom dat ze het goed doen en ik ben het er mee eens dat ze eigenlijk helemaal niet mogen blowen maar zou ze dan op straat tegen en niet voor de shop want dat werkt niet. Want op straat zitten hele colonies hanggroep kindjes te blowen en te doen, :wave: dus ga de straat op meneer politie man
v
vashLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik krijg nu toch al mee bij de coffeshop en ik ben nu 15 dus aan softdrugs kome is geen probleem en het is niet zodat als je softdrugs gebruikt dan sneller aan de harddrugs gaat maar kijk voor mij is et geen probleem ik krijg me blowtje toch altijd wel maar voor al die andere gaste nie nie meekrijge vind ik et wel zeilig egt bijna onze hele schol blowt dus
r
ruubjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het leuke was toch juist altijd het meekrijgen terwijl je 15 was??
m
michieltjuhLid
01-01-2024, 00:00
#7
vash zei:
ik krijg nu toch al mee bij de coffeshop en ik ben nu 15 dus aan softdrugs kome is geen probleem en het is niet zodat als je softdrugs gebruikt dan sneller aan de harddrugs gaat maar kijk voor mij is et geen probleem ik krijg me blowtje toch altijd wel maar voor al die andere gaste nie nie meekrijge vind ik et wel zeilig egt bijna onze hele schol blowt dus
Klik om te vergroten...
zo dan heb jij tenminste een coole school. bij onze watjes school ben je al superdom en wordt je redelijk gehaat als je alleen maar rookt in de 1e of soms 2e. en blowen dan vallen ze flauw.
r
ruubjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
michieltjuh zei:
vash zei:
ik krijg nu toch al mee bij de coffeshop en ik ben nu 15 dus aan softdrugs kome is geen probleem en het is niet zodat als je softdrugs gebruikt dan sneller aan de harddrugs gaat maar kijk voor mij is et geen probleem ik krijg me blowtje toch altijd wel maar voor al die andere gaste nie nie meekrijge vind ik et wel zeilig egt bijna onze hele schol blowt dus
Klik om te vergroten...
zo dan heb jij tenminste een coole school. bij onze watjes school ben je al superdom en wordt je redelijk gehaat als je alleen maar rookt in de 1e of soms 2e. en blowen dan vallen ze flauw.
Klik om te vergroten...
Ga naar het volwassenenonderwijs...
v
vashLid
01-01-2024, 00:00
#9
michieltjuh zei:
vash zei:
ik krijg nu toch al mee bij de coffeshop en ik ben nu 15 dus aan softdrugs kome is geen probleem en het is niet zodat als je softdrugs gebruikt dan sneller aan de harddrugs gaat maar kijk voor mij is et geen probleem ik krijg me blowtje toch altijd wel maar voor al die andere gaste nie nie meekrijge vind ik et wel zeilig egt bijna onze hele schol blowt dus
Klik om te vergroten...
zo dan heb jij tenminste een coole school. bij onze watjes school ben je al superdom en wordt je redelijk gehaat als je alleen maar rookt in de 1e of soms 2e. en blowen dan vallen ze flauw.
Klik om te vergroten...

bij ons de halve school blow of heeft ooit wel eens geblowed en ik ken eg maar een stuk of 25 mense die niet roken
m
michieltjuhLid
01-01-2024, 00:00
#10
ruubje zei:
michieltjuh zei:
vash zei:
ik krijg nu toch al mee bij de coffeshop en ik ben nu 15 dus aan softdrugs kome is geen probleem en het is niet zodat als je softdrugs gebruikt dan sneller aan de harddrugs gaat maar kijk voor mij is et geen probleem ik krijg me blowtje toch altijd wel maar voor al die andere gaste nie nie meekrijge vind ik et wel zeilig egt bijna onze hele schol blowt dus
Klik om te vergroten...
zo dan heb jij tenminste een coole school. bij onze watjes school ben je al superdom en wordt je redelijk gehaat als je alleen maar rookt in de 1e of soms 2e. en blowen dan vallen ze flauw.
Klik om te vergroten...
Ga naar het volwassenenonderwijs...
Klik om te vergroten...
magik mijn mening hier niet vertellen??? jij bent zeker zo'n watje.
b
bier-tjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
KLUPPPUUUUUUUHHHHH

is er klup hiero of zo???

I'll JOIN(T) hehe,

ik woon in heerlen en er is pas een paar maanden geleden hier op mijn straat een coffeeshop gekomen. de kindertjes lopen er gewoon naar binnen en krijgen zo de drugs mee

maar da mag toch nie? dan kan die eigenaar toch een vette boete krijgen of zo???


:stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :beer: :beer: Greetz, Nico :beer: :beer: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned:
r
ruubjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
michieltjuh zei:
ruubje zei:
michieltjuh zei:
vash zei:
ik krijg nu toch al mee bij de coffeshop en ik ben nu 15 dus aan softdrugs kome is geen probleem en het is niet zodat als je softdrugs gebruikt dan sneller aan de harddrugs gaat maar kijk voor mij is et geen probleem ik krijg me blowtje toch altijd wel maar voor al die andere gaste nie nie meekrijge vind ik et wel zeilig egt bijna onze hele schol blowt dus
Klik om te vergroten...
zo dan heb jij tenminste een coole school. bij onze watjes school ben je al superdom en wordt je redelijk gehaat als je alleen maar rookt in de 1e of soms 2e. en blowen dan vallen ze flauw.
Klik om te vergroten...
Ga naar het volwassenenonderwijs...
Klik om te vergroten...
magik mijn mening hier niet vertellen??? jij bent zeker zo'n watje.
Klik om te vergroten...
Sorrie hoor maar op het volwassenenonderwijs zitten allemaal afgekeurde mensen (zoals ik) die te lui zijn voor de 2e fase en allemaal van school getrapt zijn... Allemaal blowers en spijbelaars enzo. Ik snap jouw reactie dus niet. Want we hebben geen last van "mietjes" zoals jij ze noemt.
m
michieltjuhLid
01-01-2024, 00:00
#13
ja sorry maar ik wist eigenlijk niet waar je het over had. en trouwens, ik blow niet, spijbel niet. maar wel roken en ben van plan te gaan blowen.
S
SphinXLid
01-01-2024, 00:00
#14
[quote="]Oneens

Hoe jonger ze zijn en aan softdrugz kunnen komen. Dan komen ze ook sneller in contact met harddrugz. En omdat ze dan nog niet veel levens ervaring hebben zullen ze dat ook sneller nemen en vanwege de jongen leeft sneller afhankelijk van worden. Dus ik zeg houden zo. Als ze aan softdrugz willen komen lukt ze dat toch wel. My two bits[/quote]

meee eens
h
hybridLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja, nu kan tog iedereen het al krijgen dus waarom niet

kan ik binnenkort ook lekker in de shop zitten :stoned:
K
KLAAS-VAAGLid
01-01-2024, 00:00
#16
:wave: hellow alles wat ik wou zeggen is hierboven al gezegt :confused: :confused: :confused: :openmouth: MzzL )(laas-Vaag :wave:
J
JdavisLid
01-01-2024, 00:00
#17
The gateway theory is wel degelijk in veel gevallen juist. Ik zei eerder ook dat je als je wiet gebruikt niet perse over hoeft te stappen op harddrugs, maar 2 maand nadat ik met wiet begon zat ik al aan de speed. Dus het is wel degelijk waar.

Verder vind ik dat de leeftijd naar 16 moet, kan ik lekker met mijn maten in de shop zitten. Ik ben 18 en hun zijn 17 en ik wil in de winter ook niet iedere avond buiten blowen. Dus om het onopvallend te doen snuif ik nu een lijntje speed binnen. Blowen is toch minder ongezond en daarom moet de leeftijd omlaag.
D
DaSniperLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mij maakt het niks uit, ik ben net 17 en ik kreeg het toch al een tijdje mee, je moet je gewoon echt voordoen als 18.
D
DrazzicLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben ook 17, maar ik ben er op tegen, dan gaan er ook kinderen van 14 naar de coffeeshop die er wat ouder uit zien. Gewoon zo laten zo is het goed.
d
dobbyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben er zeker op tegen.
Ik ben al vanaf mijn 15de een stevigen blower, ik denk dat wiet en hash sterk onderschat word mbt de schadelijkheid voor je geest.
Ik ben zelfs van mening dat de leeftijd opgeschroeft moet worden naar 21.
En er moet veel betere en meer heldere voorlichting komen.
Tuurlijk mensen die willen blowen doen het toch wel maar de meeste (ik zeg dus niet iedereen) van jongere leeftijd weten gewoon niet goed wat het is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."