Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvanaf je 16de legaal softdrugs kunnen kopen

vanaf je 16de legaal softdrugs kunnen kopen

62 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
v
vashLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik krijg nu toch al mee bij de coffeshop en ik ben nu 15 dus aan softdrugs kome is geen probleem en het is niet zodat als je softdrugs gebruikt dan sneller aan de harddrugs gaat maar kijk voor mij is et geen probleem ik krijg me blowtje toch altijd wel maar voor al die andere gaste nie nie meekrijge vind ik et wel zeilig egt bijna onze hele schol blowt dus
r
ruubjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het leuke was toch juist altijd het meekrijgen terwijl je 15 was??
m
michieltjuhLid
01-01-2024, 00:00
#3
vash zei:
ik krijg nu toch al mee bij de coffeshop en ik ben nu 15 dus aan softdrugs kome is geen probleem en het is niet zodat als je softdrugs gebruikt dan sneller aan de harddrugs gaat maar kijk voor mij is et geen probleem ik krijg me blowtje toch altijd wel maar voor al die andere gaste nie nie meekrijge vind ik et wel zeilig egt bijna onze hele schol blowt dus
Klik om te vergroten...
zo dan heb jij tenminste een coole school. bij onze watjes school ben je al superdom en wordt je redelijk gehaat als je alleen maar rookt in de 1e of soms 2e. en blowen dan vallen ze flauw.
r
ruubjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
michieltjuh zei:
vash zei:
ik krijg nu toch al mee bij de coffeshop en ik ben nu 15 dus aan softdrugs kome is geen probleem en het is niet zodat als je softdrugs gebruikt dan sneller aan de harddrugs gaat maar kijk voor mij is et geen probleem ik krijg me blowtje toch altijd wel maar voor al die andere gaste nie nie meekrijge vind ik et wel zeilig egt bijna onze hele schol blowt dus
Klik om te vergroten...
zo dan heb jij tenminste een coole school. bij onze watjes school ben je al superdom en wordt je redelijk gehaat als je alleen maar rookt in de 1e of soms 2e. en blowen dan vallen ze flauw.
Klik om te vergroten...
Ga naar het volwassenenonderwijs...
v
vashLid
01-01-2024, 00:00
#5
michieltjuh zei:
vash zei:
ik krijg nu toch al mee bij de coffeshop en ik ben nu 15 dus aan softdrugs kome is geen probleem en het is niet zodat als je softdrugs gebruikt dan sneller aan de harddrugs gaat maar kijk voor mij is et geen probleem ik krijg me blowtje toch altijd wel maar voor al die andere gaste nie nie meekrijge vind ik et wel zeilig egt bijna onze hele schol blowt dus
Klik om te vergroten...
zo dan heb jij tenminste een coole school. bij onze watjes school ben je al superdom en wordt je redelijk gehaat als je alleen maar rookt in de 1e of soms 2e. en blowen dan vallen ze flauw.
Klik om te vergroten...

bij ons de halve school blow of heeft ooit wel eens geblowed en ik ken eg maar een stuk of 25 mense die niet roken
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Drugsgebruik is niet slecht, drugsmisbruik wel.
Knoop dat goed in je oren/ogen.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die leeftijdsgrenzen maken toch geen flikker uit. Afschaffen die onzin.

Speed is verboden en er zijn genoeg gebruikers, waaronder ook genoeg (hele) jonge mensen...

Ze moeten gewoon zorgen dat jongeren zin hebben om zich te ontwikkelen en dingen te ontdekken ipv weg te vluchten in verdovende middelen.

Edit: Wiet is idd een geestverruimend middel, maar (zoals spacekonijn al aangaf) Drugsgebruik leidt vaak tot drugsmisbruik...
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zit je opgescheept met al die rotjong in de shop, nee dank je. Kom al bijna twee maanden niet meer in de shop maar ooit zal ik weer terugkeren, moet er niet aan denken dat er dan van dat gespuis binnenzit.
J
JamanLid
01-01-2024, 00:00
#9
van mij part, zetten ze de leeftijd voor softdrugs op 21 en de leeftijd voor alle alcohol op 16. ik ben van mening dat blowen op jonge leeftijd 10x schadelijker is dan nadat je uitgegroeid bent.
B
BennLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jaman zei:
van mij part, zetten ze de leeftijd voor softdrugs op 21 en de leeftijd voor alle alcohol op 16. ik ben van mening dat blowen op jonge leeftijd 10x schadelijker is dan nadat je uitgegroeid bent.
Klik om te vergroten...

dat niet alleen .. nu is de leeftijd op 18 en zie je mannetjes van 15 stiekum blowen.. wordt dat niet gewoon 13 als ze de leeftijd zouden verlagen naar 16 .. ?
J
JamanLid
01-01-2024, 00:00
#11
ja precies, nu is de leeftijd 18 en toen ik 15 was zat ik ook in de shoppa stiekem jointjes te roken, met zo'n verracht kopietje van je ID-bewijs waarop staat dat je toch echt 18 bent.

en wat jij zegt idd, misschien dat die leeftijd wel zakt naar 13 ofzo, dan krijgen we alleen maar gechiechel in de shoppa, daar zitten de meeste bezoekers ook niet op te wachten.
T
TommetjahLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alhoewel ik zelf nog geen 18 ben, en vaak voor de coffeeshop sta om aan wiet te komen, ben ik het toch oneens. Ik denk dat 'mijn leeftijd genoten' het niet in de hand kunnen houden, dus nog ff wachten tot we 18 zijn :grin:

edit: topic is al een beetje oud zie ik :tongueout:
S
ShroomieLid
01-01-2024, 00:00
#13
ben maar 15 (bijna 16) en vind dat het bij vanaf 18 moet blijven :)
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#14
Shroomie zei:
ben maar 15 (bijna 16) en vind dat het bij vanaf 18 moet blijven :)
Klik om te vergroten...


Jij wacht dus nog even met experimenteren?
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben het niet met de stelling eens, ook al ben ik begonnen met blowen op mijn 14de.

De beslissing die ik toen gemaakt heb moet ik als mijn eigen (domme) beslissing zien en niet de verantwoordelijkheid bij de overheid kunnen leggen. Op je 16de ben je eigenlijk nog in een fase dat je op eigen kracht de wereld moet leren begrijpen en de invloed van soft-drugs kan erg leuk maar ook destructief zijn.

De huidige grens, 18 jaar, vind ik best. Daarmee geeft de overheid aan dat je beter dat kan gaan beginnen met dat soort middelen.
S
ShroomieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psilo zei:
Shroomie zei:
ben maar 15 (bijna 16) en vind dat het bij vanaf 18 moet blijven :)
Klik om te vergroten...


Jij wacht dus nog even met experimenteren?
Klik om te vergroten...
Nee, ben al in een coffeeshop geweest in Nederland trouwens, maar hier zijn er toch geen dus maakt me niet veel uit.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hou het gewoon op 18, voor alle soorten drugs eigenlijk, zelfs tabak of alcohol > 18 jaar .. de leeftijd waar mensen weten van, die zit nu in zijn volwassen fase, em heeft z'n school uit .. Ja, dan pas vind ik dat je legaal drugs mag gebruiken (kheb het alleen over natuurlijke drugs en alcohol) maar XTC of Speed enzo mogen ook wel verkocht worden, maar toch, ergens vind ik van niet, omdat het heel gevaarlijke drugs zijn en de kans dat je zoiets misbruik is ENORM groot, ik gebruik het niet en zal het ook nooit van m'n leven doen, na 1x XTC nooit meer (niet dat ik slecht ging hoor) maar gewoon, het effect enzo het staat me niet aan.

Alles gewoon op 18+, mensen die nog geen 18 zijn, moeten het maar gewoon zelf oplossen als ze toch perse willen snuiven, spuiten, slikken of smoren, en als ze hun leven verwoesten, ze doen maar, het maakt me niet veel uit, want het is mijn leven niet of ik ken ze trouwens ook niet.

Maar als je alles op 18+ zet, dan is dat nu ook veel veiliger voor de jeugd zelf trouwens, natuurlijk zijn er ook dealers, maar dat zijn mensen die gewoon geen rekening houden met de rest, money is voor hen het belangrijkste. Spijtig maja!

Maar het legaal maken, moeten ze zeker doen (natuurlijke drugs zoals wiet, paddo's, salvia en andere drugs da nie uit een "lab" komt ofzo maar gewoon van moeder aarde :hearteyes:
Over chemische drugs ga ik me niet uitspreken, maar toch vind ik dat het niet legaal mag zijn zoiets ...
M
MarjOnLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik vind dat het 18+ moet blijven want anders gaan der mischien nog meer of vaker kinderen blowen en zo kan hun school wel naar de kloten gaan
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vind dat het moet kunnen, maar dan moet er op elke shop een bordje ''betreden op eigen risico'' aan de deur hangen... :sunglasses:
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik vind het prima zoals het is, met de argumenten die eerder genoemd zijn. voornamelijk dat je op je 16e nog niet zo goed kan bedenken of je het wel of niet moet doen. en stoer doen met vriendjes enzo op je 18e over het algemeen geen reet uit maakt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."