Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvanaf je 16de legaal softdrugs kunnen kopen

vanaf je 16de legaal softdrugs kunnen kopen

62 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drugsgebruik is niet slecht, drugsmisbruik wel.
Knoop dat goed in je oren/ogen.
P
PietmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
verder vind ik overigens niet dat de leeftijd omlaag moet. Is nergens voor nodig. Leid alleen maar tot meer wiet gebruik onder jongeren, al is het natuurlijk niet zo dat het nu onmogelijk is om onder de 18 wiet te scoren.
Maar goed het vormt iets van een drempel. Het blijft ongezond en slecht voor je uiteindelijk, dus niet omlaag die leeftijd
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#3
als mensen het willen, écht willen, komen ze er toch wel aan. Ik vind niet dat ze de minimale leeftijd naar beneden moeten doen. Kijk eens hoever nederland uberhaubt al voorligt op andere westerse landen! :openmouth:
P
PietmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
ow, idd PCjoint heeft wel een punt.
We worden nu al wat sceptisch aangekeken door sommige landen, om ons liberale drugsbeleid.
Stel je voor dat het 16 wordt, yow ik denk dat Bush echt Nederland gaat bombarderen ! :grin:
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bush introduces *the anti blow shield* :cool:
]
]x[Lid
01-01-2024, 00:00
#6
LOL
m
moonflowerLid
01-01-2024, 00:00
#7
als mensen het willen, écht willen, komen ze er toch wel aan. Ik vind niet dat ze de minimale leeftijd naar beneden moeten doen. Kijk eens hoever nederland uberhaubt al voorligt op andere westerse landen!
Klik om te vergroten...

Jo volg je het nieuws niet ofzo, in landen als frankrijk UK en VS wordt procentueel gezien meer drugs gebruikt dan in ons landje. In NL liggen we voor met het gedoog beleid, landen als UK en Duitsland zijn ons beleid aan het overnemen, Engelsen komen nu al hier voor een cursus "hoe moet ik een shop runnen" over een paar jaar zullen de shops daar waarschijnlijk als paddo's uit de grond schieten
b
broertjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
]x[Oneens

Hoe jonger ze zijn en aan softdrugz kunnen komen. Dan komen ze ook sneller in contact met harddrugz. En omdat ze dan nog niet veel levens ervaring hebben zullen ze dat ook sneller nemen en vanwege de jongen leeft sneller afhankelijk van worden. Dus ik zeg houden zo. Als ze aan softdrugz willen komen lukt ze dat toch wel. My two bits
Klik om te vergroten...

Lang niet alle jongeren onder de 18 hebben minder levenservaring dan die daar boven, het ligt er maar net aan hoe je leven gaat. Ik heb veel levenservaring omdat ik veel mee heb gemaakt, dus dat vind ik geen goede reden. En jongeren komen ook zonder die coffeshops in contact met softdrugs. En mijn idee is dat alsj je bij un coffeshop haalt je juist minder snel in contact komt met harddrugs dan als je bij je eigen illegale dealertje gaat halen!!!
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#9
broertje zei:
]x[Oneens

Hoe jonger ze zijn en aan softdrugz kunnen komen. Dan komen ze ook sneller in contact met harddrugz. En omdat ze dan nog niet veel levens ervaring hebben zullen ze dat ook sneller nemen en vanwege de jongen leeft sneller afhankelijk van worden. Dus ik zeg houden zo. Als ze aan softdrugz willen komen lukt ze dat toch wel. My two bits
Klik om te vergroten...

Lang niet alle jongeren onder de 18 hebben minder levenservaring dan die daar boven, het ligt er maar net aan hoe je leven gaat. Ik heb veel levenservaring omdat ik veel mee heb gemaakt, dus dat vind ik geen goede reden. En jongeren komen ook zonder die coffeshops in contact met softdrugs. En mijn idee is dat alsj je bij un coffeshop haalt je juist minder snel in contact komt met harddrugs dan als je bij je eigen illegale dealertje gaat halen!!!
Klik om te vergroten...
ik denk dat levenservaring er inderdaad nit zoveel mee te maken heeft, maar aan de andere kant je moet wel ergens een grens hebben dus misschien is 18 wel goed..
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#10
:stoned: Het Boeit niet vanaf dat kindjes onder de 18 blowen maar het gaat erom dat ze het goed doen en ik ben het er mee eens dat ze eigenlijk helemaal niet mogen blowen maar zou ze dan op straat tegen en niet voor de shop want dat werkt niet. Want op straat zitten hele colonies hanggroep kindjes te blowen en te doen, :wave: dus ga de straat op meneer politie man
v
vashLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik krijg nu toch al mee bij de coffeshop en ik ben nu 15 dus aan softdrugs kome is geen probleem en het is niet zodat als je softdrugs gebruikt dan sneller aan de harddrugs gaat maar kijk voor mij is et geen probleem ik krijg me blowtje toch altijd wel maar voor al die andere gaste nie nie meekrijge vind ik et wel zeilig egt bijna onze hele schol blowt dus
r
ruubjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het leuke was toch juist altijd het meekrijgen terwijl je 15 was??
m
michieltjuhLid
01-01-2024, 00:00
#13
vash zei:
ik krijg nu toch al mee bij de coffeshop en ik ben nu 15 dus aan softdrugs kome is geen probleem en het is niet zodat als je softdrugs gebruikt dan sneller aan de harddrugs gaat maar kijk voor mij is et geen probleem ik krijg me blowtje toch altijd wel maar voor al die andere gaste nie nie meekrijge vind ik et wel zeilig egt bijna onze hele schol blowt dus
Klik om te vergroten...
zo dan heb jij tenminste een coole school. bij onze watjes school ben je al superdom en wordt je redelijk gehaat als je alleen maar rookt in de 1e of soms 2e. en blowen dan vallen ze flauw.
r
ruubjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
michieltjuh zei:
vash zei:
ik krijg nu toch al mee bij de coffeshop en ik ben nu 15 dus aan softdrugs kome is geen probleem en het is niet zodat als je softdrugs gebruikt dan sneller aan de harddrugs gaat maar kijk voor mij is et geen probleem ik krijg me blowtje toch altijd wel maar voor al die andere gaste nie nie meekrijge vind ik et wel zeilig egt bijna onze hele schol blowt dus
Klik om te vergroten...
zo dan heb jij tenminste een coole school. bij onze watjes school ben je al superdom en wordt je redelijk gehaat als je alleen maar rookt in de 1e of soms 2e. en blowen dan vallen ze flauw.
Klik om te vergroten...
Ga naar het volwassenenonderwijs...
v
vashLid
01-01-2024, 00:00
#15
michieltjuh zei:
vash zei:
ik krijg nu toch al mee bij de coffeshop en ik ben nu 15 dus aan softdrugs kome is geen probleem en het is niet zodat als je softdrugs gebruikt dan sneller aan de harddrugs gaat maar kijk voor mij is et geen probleem ik krijg me blowtje toch altijd wel maar voor al die andere gaste nie nie meekrijge vind ik et wel zeilig egt bijna onze hele schol blowt dus
Klik om te vergroten...
zo dan heb jij tenminste een coole school. bij onze watjes school ben je al superdom en wordt je redelijk gehaat als je alleen maar rookt in de 1e of soms 2e. en blowen dan vallen ze flauw.
Klik om te vergroten...

bij ons de halve school blow of heeft ooit wel eens geblowed en ik ken eg maar een stuk of 25 mense die niet roken
m
michieltjuhLid
01-01-2024, 00:00
#16
ruubje zei:
michieltjuh zei:
vash zei:
ik krijg nu toch al mee bij de coffeshop en ik ben nu 15 dus aan softdrugs kome is geen probleem en het is niet zodat als je softdrugs gebruikt dan sneller aan de harddrugs gaat maar kijk voor mij is et geen probleem ik krijg me blowtje toch altijd wel maar voor al die andere gaste nie nie meekrijge vind ik et wel zeilig egt bijna onze hele schol blowt dus
Klik om te vergroten...
zo dan heb jij tenminste een coole school. bij onze watjes school ben je al superdom en wordt je redelijk gehaat als je alleen maar rookt in de 1e of soms 2e. en blowen dan vallen ze flauw.
Klik om te vergroten...
Ga naar het volwassenenonderwijs...
Klik om te vergroten...
magik mijn mening hier niet vertellen??? jij bent zeker zo'n watje.
b
bier-tjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
KLUPPPUUUUUUUHHHHH

is er klup hiero of zo???

I'll JOIN(T) hehe,

ik woon in heerlen en er is pas een paar maanden geleden hier op mijn straat een coffeeshop gekomen. de kindertjes lopen er gewoon naar binnen en krijgen zo de drugs mee

maar da mag toch nie? dan kan die eigenaar toch een vette boete krijgen of zo???


:stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :beer: :beer: Greetz, Nico :beer: :beer: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned:
r
ruubjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
michieltjuh zei:
ruubje zei:
michieltjuh zei:
vash zei:
ik krijg nu toch al mee bij de coffeshop en ik ben nu 15 dus aan softdrugs kome is geen probleem en het is niet zodat als je softdrugs gebruikt dan sneller aan de harddrugs gaat maar kijk voor mij is et geen probleem ik krijg me blowtje toch altijd wel maar voor al die andere gaste nie nie meekrijge vind ik et wel zeilig egt bijna onze hele schol blowt dus
Klik om te vergroten...
zo dan heb jij tenminste een coole school. bij onze watjes school ben je al superdom en wordt je redelijk gehaat als je alleen maar rookt in de 1e of soms 2e. en blowen dan vallen ze flauw.
Klik om te vergroten...
Ga naar het volwassenenonderwijs...
Klik om te vergroten...
magik mijn mening hier niet vertellen??? jij bent zeker zo'n watje.
Klik om te vergroten...
Sorrie hoor maar op het volwassenenonderwijs zitten allemaal afgekeurde mensen (zoals ik) die te lui zijn voor de 2e fase en allemaal van school getrapt zijn... Allemaal blowers en spijbelaars enzo. Ik snap jouw reactie dus niet. Want we hebben geen last van "mietjes" zoals jij ze noemt.
m
michieltjuhLid
01-01-2024, 00:00
#19
ja sorry maar ik wist eigenlijk niet waar je het over had. en trouwens, ik blow niet, spijbel niet. maar wel roken en ben van plan te gaan blowen.
S
SphinXLid
01-01-2024, 00:00
#20
[quote="]Oneens

Hoe jonger ze zijn en aan softdrugz kunnen komen. Dan komen ze ook sneller in contact met harddrugz. En omdat ze dan nog niet veel levens ervaring hebben zullen ze dat ook sneller nemen en vanwege de jongen leeft sneller afhankelijk van worden. Dus ik zeg houden zo. Als ze aan softdrugz willen komen lukt ze dat toch wel. My two bits[/quote]

meee eens

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."