Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsziek door 5000 liter cola

ziek door 5000 liter cola

37 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat een domme vrouw zeg.....

Overdaad schaadt.
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#2
Russin wordt ziek na drinken van 5000 liter cola


De Russische Natalya Kashuba heeft Coca-Cola met succes voor de rechter gedaagd. Na meer dan 5.000 liter van de populaire frisdrank gedronken te hebben, werd de 27-jarige vrouw ziek. Kashuba was ronduit verslaafd aan cola. De jonge vrouw (27) dronk vijf jaar lang minstens drie liter per dag, goed voor gemakkelijk 5.500 liter. Ze werd verslaafd na een promotie waarbij je Coca Cola-dopjes kon omruilen voor cadeaus. Kashuba deed enthousiast mee en won tientallen luchtbedden en radio’s. In oktober 2005 werd na een onderzoek van de spijsvertering vastgesteld dat Kashuba leed aan een chronische aandoening met als hoofdsymptoom brandend maagzuur. Ze leed ook aan slapeloosheid. Ze trok naar de rechtbank en kreeg gelijk. Twee Russische rechtbanken zijn het er over eens dat Coca Cola zijn consumenten niet waarschuwt voor het effect dat te veel cola drinken op de gezondheid heeft. Ze kreeg 91 euro schadevergoeding toegewezen. Dat lijkt niet veel, maar het is voor het eerst dat een dergelijke uitspraak wordt gedaan. Volgens Kashuba’s advocaten kan dit een lawine aan rechtszaken voor de succesvolle frisdrankenfabrikant teweeg brengen. Kashuba eist evenwel nog bijna 90.000 euro morele schadevergoeding van Coca Cola. Het is nog niet zeker dat ze die ook toegewezen zal krijgen.
Klik om te vergroten...


bron: http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/6863/Russin_wordt_ziek_na_drinken_van_5000_liter_cola.html
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik wil niet weten wat voorn boeren dat mens liet.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat mensen allemaal wel niet doen voor aandacht en geld :confused:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voor 90.000 euro wil ik ook wel even bij coco cola lopen zeiken.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#6
mathijs zei:
Voor 90.000 euro wil ik ook wel even bij coco cola lopen zeiken.
Klik om te vergroten...

als ze die al krijgt ja, dat is nog niet eens zeker.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja ok..maar je kan het altijd proberen :P
En die 91 eu is sowieso leuk...gewoon dubbele stufie :P
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#8
Russisch. :smoke:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik geloof er geen hout van. Ik heb in '97 diverse maagoperatie's gehad en de dokter adviseerde: geen drank met prik meer te drinken. Maar ja wat is er nou lekkerder dan een koud glas cola light??? Dus thuis gekomen: cola light drinken. De eerste tijd dronk ik 3 maal een 1½ fles per dag. En tot op de dag van vandaag drink ik 1½ tot 2 liter per dag. Ik geloof niet dat ik er iets van heb. (behalve een soort van verslaving)
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee he begint die kolder nu ook earazie te berijken
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#11
cafeineverslaving
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#12
Play_bunny zei:
mathijs zei:
Voor 90.000 euro wil ik ook wel even bij coco cola lopen zeiken.
Klik om te vergroten...

als ze die al krijgt ja, dat is nog niet eens zeker.
Klik om te vergroten...

ja, ik zou het ook wel doen voor dat geld...
Weetje hoeveel wiet ik dan halen kan :openmouth:

mja ff ontopic:

AL die cola heeft tog ook geld gekost :openmouth:
dus eigelijk verdien je er geen zak mee... :rolleyes:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#13
caatje zei:
Maar ja wat is er nou lekkerder dan een koud glas cola light??? quote]
een koud glas coca cola :) dat ik nu drink, ik kreeg zin in cola door dit topic :)

light is vuil, zelf zero is veel beter
Klik om te vergroten...
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja natuurlijk is het schadelijk zo, niemand verwacht dan ook dat iemand 5500 liter van dat spul zal drinken.
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Boh gek, vol op de cola, dik door111111 :P
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#16
caatje zei:
Ik geloof er geen hout van. Ik heb in '97 diverse maagoperatie's gehad en de dokter adviseerde: geen drank met prik meer te drinken. Maar ja wat is er nou lekkerder dan een koud glas cola light??? Dus thuis gekomen: cola light drinken. De eerste tijd dronk ik 3 maal een 1½ fles per dag. En tot op de dag van vandaag drink ik 1½ tot 2 liter per dag. Ik geloof niet dat ik er iets van heb. (behalve een soort van verslaving)
Klik om te vergroten...

Sorry hoor, maar wat is dit nou weer voor kortzichtige onzin. Wacht maar tot je straks wel met een dikke maagzweer, botontkalking of kanker in het ziekenhuis ligt. Waarom zou die dokter dat zeggen? Omdat zijn ex-vrouw bij Coca-Cola werkt en hij die wil pesten? Het is gewoon dubbel dik bewezen dat ontzettend ongezond is, en Coca-Cola light al helemaal.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Zommes, Kortzichtig? Het is zoals het is. Niet meer en niet minder. De meeste "weetjes" zijn fabels. (was laatst ook bij die 2 van discovery) Wat mijn arts betreft: Door zijn medische misser zat er een scheur in mijn maag. Het had niks te maken met zweren, erosie enzzz. Natuurlijk zal hij het wel weten maar ik geloof dat ik nu (bijna 10 jaar later) wel het tegendeel "bewezen" heb. (Of ben ik een uitzondering op de regel)
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#18
zommes zei:
caatje zei:
Ik geloof er geen hout van. Ik heb in '97 diverse maagoperatie's gehad en de dokter adviseerde: geen drank met prik meer te drinken. Maar ja wat is er nou lekkerder dan een koud glas cola light??? Dus thuis gekomen: cola light drinken. De eerste tijd dronk ik 3 maal een 1½ fles per dag. En tot op de dag van vandaag drink ik 1½ tot 2 liter per dag. Ik geloof niet dat ik er iets van heb. (behalve een soort van verslaving)
Klik om te vergroten...

Sorry hoor, maar wat is dit nou weer voor kortzichtige onzin. Wacht maar tot je straks wel met een dikke maagzweer, botontkalking of kanker in het ziekenhuis ligt. Waarom zou die dokter dat zeggen? Omdat zijn ex-vrouw bij Coca-Cola werkt en hij die wil pesten? Het is gewoon dubbel dik bewezen dat ontzettend ongezond is, en Coca-Cola light al helemaal.
Klik om te vergroten...

t enigste vocht wat ik nuttig komt in de vorm van coca cola(en dan niet eens light)...
dit al dik 15 jaar....
s"ochtends heb ik echt een glas cola nodig anders kom ik niet op gang...
verrot eigenlijk,want ik ben wel degelijk verslaafd aan die volgesuikerde zooi....
ik heb eens geprobeerd t te laten voor wat t is en wat anders te drinken,en ik ben letterlijk ingestord omdat ik geen energie meer had...
mischien als ik ooit eens rustig de tijd heb om af te kicken(een weekje geen kids en huishouden en werk)ga ik proberen te stoppen..
voor nu zorgt cola voor de energie die ik nodig heb om de dag door te komen.........helaas
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Light is ook veel ongezonder.

@Caatje, blijkbaar gaan we nu langs elkaar heen praten, dus laat maar hangen.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
zommes zei:
Light is ook veel ongezonder.

@Caatje, blijkbaar gaan we nu langs elkaar heen praten, dus laat maar hangen.
Klik om te vergroten...
Lekker makkelijk! Light is met aspertaam gezoet.

De zoetstof aspartaam wordt regelmatig in verband gebracht met ernstige aandoeningen zoals kanker, epilepsie, hoofdpijn en gedragsveranderingen. Deze verbanden berusten volgens het Voedingscentrum en de Europese voedselveiligheidsorganisatie (EFSA) op onzorgvuldig wetenschappelijk onderzoek en onjuiste interpretatie van de onderzoeksgegevens. Ook bij het Italiaanse onderzoek dat recent is gepubliceerd in Environmental Health Perpectives en het European Journal of Oncology zijn vraagtekens te plaatsen. Dit onderzoek geeft vooralsnog geen reden ‘light’ frisdranken met aspartaam te mijden.
Klik om te vergroten...

bron

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."