#1
Wat een domme vrouw zeg.....
Overdaad schaadt.
Overdaad schaadt.
Russin wordt ziek na drinken van 5000 liter cola
De Russische Natalya Kashuba heeft Coca-Cola met succes voor de rechter gedaagd. Na meer dan 5.000 liter van de populaire frisdrank gedronken te hebben, werd de 27-jarige vrouw ziek. Kashuba was ronduit verslaafd aan cola. De jonge vrouw (27) dronk vijf jaar lang minstens drie liter per dag, goed voor gemakkelijk 5.500 liter. Ze werd verslaafd na een promotie waarbij je Coca Cola-dopjes kon omruilen voor cadeaus. Kashuba deed enthousiast mee en won tientallen luchtbedden en radio’s. In oktober 2005 werd na een onderzoek van de spijsvertering vastgesteld dat Kashuba leed aan een chronische aandoening met als hoofdsymptoom brandend maagzuur. Ze leed ook aan slapeloosheid. Ze trok naar de rechtbank en kreeg gelijk. Twee Russische rechtbanken zijn het er over eens dat Coca Cola zijn consumenten niet waarschuwt voor het effect dat te veel cola drinken op de gezondheid heeft. Ze kreeg 91 euro schadevergoeding toegewezen. Dat lijkt niet veel, maar het is voor het eerst dat een dergelijke uitspraak wordt gedaan. Volgens Kashuba’s advocaten kan dit een lawine aan rechtszaken voor de succesvolle frisdrankenfabrikant teweeg brengen. Kashuba eist evenwel nog bijna 90.000 euro morele schadevergoeding van Coca Cola. Het is nog niet zeker dat ze die ook toegewezen zal krijgen.
mathijs zei:Voor 90.000 euro wil ik ook wel even bij coco cola lopen zeiken.

Play_bunny zei:mathijs zei:Voor 90.000 euro wil ik ook wel even bij coco cola lopen zeiken.
als ze die al krijgt ja, dat is nog niet eens zeker.

caatje zei:Maar ja wat is er nou lekkerder dan een koud glas cola light??? quote]
een koud glas coca coladat ik nu drink, ik kreeg zin in cola door dit topic
light is vuil, zelf zero is veel beter
caatje zei:Ik geloof er geen hout van. Ik heb in '97 diverse maagoperatie's gehad en de dokter adviseerde: geen drank met prik meer te drinken. Maar ja wat is er nou lekkerder dan een koud glas cola light??? Dus thuis gekomen: cola light drinken. De eerste tijd dronk ik 3 maal een 1½ fles per dag. En tot op de dag van vandaag drink ik 1½ tot 2 liter per dag. Ik geloof niet dat ik er iets van heb. (behalve een soort van verslaving)
zommes zei:caatje zei:Ik geloof er geen hout van. Ik heb in '97 diverse maagoperatie's gehad en de dokter adviseerde: geen drank met prik meer te drinken. Maar ja wat is er nou lekkerder dan een koud glas cola light??? Dus thuis gekomen: cola light drinken. De eerste tijd dronk ik 3 maal een 1½ fles per dag. En tot op de dag van vandaag drink ik 1½ tot 2 liter per dag. Ik geloof niet dat ik er iets van heb. (behalve een soort van verslaving)
Sorry hoor, maar wat is dit nou weer voor kortzichtige onzin. Wacht maar tot je straks wel met een dikke maagzweer, botontkalking of kanker in het ziekenhuis ligt. Waarom zou die dokter dat zeggen? Omdat zijn ex-vrouw bij Coca-Cola werkt en hij die wil pesten? Het is gewoon dubbel dik bewezen dat ontzettend ongezond is, en Coca-Cola light al helemaal.
Lekker makkelijk! Light is met aspertaam gezoet.zommes zei:Light is ook veel ongezonder.
@Caatje, blijkbaar gaan we nu langs elkaar heen praten, dus laat maar hangen.
De zoetstof aspartaam wordt regelmatig in verband gebracht met ernstige aandoeningen zoals kanker, epilepsie, hoofdpijn en gedragsveranderingen. Deze verbanden berusten volgens het Voedingscentrum en de Europese voedselveiligheidsorganisatie (EFSA) op onzorgvuldig wetenschappelijk onderzoek en onjuiste interpretatie van de onderzoeksgegevens. Ook bij het Italiaanse onderzoek dat recent is gepubliceerd in Environmental Health Perpectives en het European Journal of Oncology zijn vraagtekens te plaatsen. Dit onderzoek geeft vooralsnog geen reden ‘light’ frisdranken met aspartaam te mijden.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."