Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsaangezet tot zelfmoord

aangezet tot zelfmoord

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Vondt, het ook zo'n vreemd verhaal toen k het las wel tragisch voor de naasten, 15 jaar en dan al zelfmoord plegen wel sneu.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik had van iemand van jouw leeftijd toch wel iets meer verwacht. Sarcasme & cynisme. Zie taalweb.nl en alle conferences van Youp van 't Hek.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Jadi zei:
Zelfmoord plegen is zoiezo sneu, vind het gewoon walgelijk egoïstisch... om het even hard te zeggen...
Klik om te vergroten...

Als je voor een trein/vrachtwagen/auto springt dan wel, dan geef je de bestuurder ook gelijk een trauma.
Verder vind ik het niet echt egoistisch ofzo, het is toch een moeilijke keuze die je maakt, en je hebt (of denkt) dan toch niemand meer die om je geeft, en je zie vaak geen uitweg meer voor je problemen, etc.
P
PaRa[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Met zelfmoord laat je je omgeving in de steek.
Je laat veel mensen met een schuldgevoel zitten.
Zelfmoord vind ik de laatste oplossing.
Er is bijna altijd wel een andere oplossing.
Je moet je problemen oplossen en niet voor weglopen.

Zeker als je voor de trein vind ik heel egoistisch.
Je bezorgt mensen een trauma.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het trein idee vind ik ook een beetje fout.
zelfmoord is eigenlijk toch wel een goede optie als je het gewoon echt zat bent, en er zijn mensen die het leven gewoon zat zijn, ik vind het helemaal niet zo egoistisch, vroeg of laat ga je toch, en what de hell als er 10 mensen staan te janken, terwijl de ander eindelijk in de kist ligt en vrede heeft? Mensen hebben hier maar weinig idee van hoe het is om in een hel van een depressie te leven, en laten we het dipje er alstublieft buiten houden.
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Zelfmoord is geen makkelijke uitweg het is vertraging van je groei. De problemen waar je mee zit zijn er om sterker van te worden en te leren. Vroeg of laat zul je deze problemen toch moeten overwinnen (als je gelooft in reincarnatie/spiritualisme dan he :P )

Toch is het wel tragisch dat iemand zijn leven zo kut/somber is dat hij/zij liever dood is.
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#7
DonnieDark0 zei:
Zelfmoord is geen makkelijke uitweg het is vertraging van je groei. De problemen waar je mee zit zijn er om sterker van te worden en te leren. Vroeg of laat zul je deze problemen toch moeten overwinnen (als je gelooft in reincarnatie/spiritualisme dan he :P )

Toch is het wel tragisch dat iemand zijn leven zo kut/somber is dat hij/zij liever dood is.
Klik om te vergroten...

Vertraging van je groei? Groei je door als je dood bent?
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#8
DonnieDark0 zei:
Zelfmoord is geen makkelijke uitweg het is vertraging van je groei. De problemen waar je mee zit zijn er om sterker van te worden en te leren. Vroeg of laat zul je deze problemen toch moeten overwinnen (als je gelooft in reincarnatie/spiritualisme dan he :P )

Toch is het wel tragisch dat iemand zijn leven zo kut/somber is dat hij/zij liever dood is.
Klik om te vergroten...


Geloof me als je een bipolaire stoornis of gewoon super depressief bent, dan is geloof wel het laatste waar je aandenkt, en ieder heeft toch z'n eigen touwtjes in de handen? Het is maar net hoe individualistisch je bent, en hoe depri je je voelt, je hebt ook genoeg mensen die vinden het leven gewoon niet meer leuk, zonder depressief te zijn en die maken er ook een eind aan.
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Trouwens, zelfmoord is laf in mijn ogen, boehoe, ik kan het leven niet meer aan! ik stap er maar uit, ik zou juist zeggen, stap erin, doe wat aan je problemen... dan ben je pas echt de man, dan heb ik tenminste respect voor je. Life is hard, deal with that ...
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik snap het laffe er niet van, hoezo zou je persé problemen moeten hebben om zelfmoord te plegen? tis meer het recht van de natuur in eigen handen nemen, en daar zijn wij mensen heel erg goed in.
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik weet wat je bedoelt, maar ik doelde op de "problemen" die wij met het leven hebben. Het laffe ervan is dat bij echte problemen het gewoon een ontvluchtingspoging is, en dus inderdaad zelf natuur in eigen handen nemen, daarvoor ben je toch niet op de aarde gekomen... Maar nu ben ik toch eens benieuwd ben, wanneer kun jij je nu echt voorstellen dat iemand zelfmoord zou kunnen plegen, in wat voor situatie?
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je het gewoon zat bent, gewoon zat om te leven, of je bent heel ernstig depressief, dan wil je gewoon niet meer leven.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als mensen zich laten beinvloeden tot zelfmoord zijn ze zwak, als je een beetje zelfrespect hebt laat je dat je niet aanpraten, het kan dus nooit volledig andermans schuld zijn.
Je kan niet een volledig gelukkig gezond individueel tevreden met zijn leven zelfmoord aanpraten tenzij die persoon onderliggend zeer instabiel is.
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dan zou ik toch eerst bij mezelf te rade gaan, wat kan ik er aan doen? Waarom ben ik depressief, waarom wil ik niet meer leven? Omdat ik me gewoon kut voel, van me eigen walg of gewoonweg omdat ik zo diep in de problemen zit dat ik geen weg meer uitkan? Geloof me, ik heb zulke perioden ook in mijn leven gehad (ik neem aan dat iedereen die wel gehad heeft) , ik heb mij die vragen gesteld, waarom wil ik dood? omdat ik gewoon een kutleven heb, wat is daar de oorzaak van? Bij elke vraag kwam ik op het zelfde antwoord, het lag aan mij ZELF, mijn zelfbeeld, mijn instelling, mijn eigen gecreeerde werkelijkheid, ik was gewoon het probleem ZELF, ik ga niet zomaar mijn eigen leven nemen, omdat dat mij uitkomt, nee, ik ga veranderen, IK GA ER WAT AAN DOEN! Ik voelde het de volgende ochtend gelijk al verandering en ben er kort daarna weer helemaal opgekomen, het maakte niet uit welke problemen ik had, waarom nemen anderen niet zelf het initiatief om juist het leven voor je te winnen... daarom vind ik het zo zwak om zelfmoord te plegen, snap je? Mensen plegen zelfmoord wanneer het hun uitkomt, en dat is ook egoïstisch, dan heb ik het over mensen die alleen om hunzelf geven, ik heb het dus niet tegen de mensen die levens redden door bewust de dood in te gaan. Vecht ertegen mensen, wees sterk, en wees de winnaar van het leven :wink: dat wens ik jullie allemaal toe...
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zo'n periode is écht wel even wat anders dan als je bijv. een bipolaire stoornis hebt en je er ongetwijfeld je verdere leven aan vast zit.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#16
@Jadi, jij kijkt echt volledig vanuit je eigen perspectief naar de situatie van een ander, oftewel, niet verder dan je eigen neus lang is. Sommige mensen kampen met probelemen, die BillyBilo nou al drie keer genoemd, die blijvend zijn en door constante medicatie of therapie eventueel onderdrukt kunnen worden. Je weet toch helemaal niet hoe dat is? Het medelijden voor de getraumatiseerde machinist is dan ook vrij ongeloofwaardig, want die zou zich ook gewoon wat minder aan kunnen stellen.

Voor een trein springen is inderdaad wel vrij asosociaal voor zo'n machinist, maar dat ligt er maar aan hoe hij dat bekijkt. Het is in principe een tweede & zware taak van het machinist zijn. Ze zouden op zich wel een mooi reclamespotje voor de NS kunnen maken. Enerzijds spelende kinderen in de trein en anderzijds een idioot die tegen de voorkant aan klettert, dan het tevreden gezicht van de machinist en de slogan "De NS geeft en de NS neemt..."
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja toch jammer dat mensen elkaar heel snel veroordelen zonder te proberen in te leven hoe het voor iemand anders kan zijn. Je zal ook nooit precies weten hoe iemand zich echt voelt, daarom is het zo lastig.

Het is niet erg dat niet iedereen dat kan, want het is moeilijk kost energie en je moet toch eerst tot dat inzicht komen.

Daarom veroordeel ik een junk ook niet, ik had het net zo goed kunnen zijn in zijn/haar situatie.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik hoorde net iets op de radio over die 15-jarige jongen die zelfmoord pleegde.

BREDA - Binnen anderhalve week hebben vier mensen zelfmoord gepleegd op het spoor tussen Breda en Tilburg. Dat is opmerkelijk, maar er is geen verband tussen die zelfmoorden, concludeert de politie. Op 26 april pleegde een 15-jarige Tilburgse scholier zelfmoord door bij station Tilburg-Reeshof voor de trein te stappen.

Op 2 mei deed een volwassen man dit eveneens bij hetzelfde station. Op 6 mei pleegde iemand zelfmoord een station verderop: bij Tilburg-West. Een dag later, 7 mei, maakte een vierde persoon een eind aan zijn leven op het spoor bij Dorst.

Ter vergelijking: op dit baanvak Breda-Tilburg werd de eerste drie maanden van 2007 'maar' één zelfmoord gepleegd. En in heel de politieregio Midden- en West-Brabant hebben dit jaar tot nu toe negen mensen zich van het leven beroofd door voor de trein te springen. "Wij hebben hier geen verklaring voor. Er zit geen verband tussen die vier gevallen", zegt politiewoordvoerder Jeroen Steenmeijer. De enige mogelijke verbanden die hij kan bedenken zijn 'kopieergedrag' of 'het jaargetijde'.

In Nederland plegen jaarlijks ongeveer 1500 mensen zelfmoord, zo'n tien procent doet dat door voor de trein te springen.

Bij de NS was gisteren niemand bereikbaar voor commentaar.
Klik om te vergroten...


Het ging erover dat de ouders de schuld geven aan verkeerde vrienden. Die jongen zou via internet mensen hebben leren kennen die drugs gebruikte en hem dat aansmeerde of iets.

Ik weet niet precies de details maar weet iemand daar meer van?

De politie zou zijn computer in beslag hebben genomen voor verder onderzoek. :confused:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Er moet ergens naar toe gewezen worden met het vingertje.
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zelfmoord plegen is zoiezo sneu, vind het gewoon walgelijk egoïstisch... om het even hard te zeggen...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."