#1
Vondt, het ook zo'n vreemd verhaal toen k het las wel tragisch voor de naasten, 15 jaar en dan al zelfmoord plegen wel sneu.
Jadi zei:Zelfmoord plegen is zoiezo sneu, vind het gewoon walgelijk egoïstisch... om het even hard te zeggen...
DonnieDark0 zei:Zelfmoord is geen makkelijke uitweg het is vertraging van je groei. De problemen waar je mee zit zijn er om sterker van te worden en te leren. Vroeg of laat zul je deze problemen toch moeten overwinnen (als je gelooft in reincarnatie/spiritualisme dan he :P )
Toch is het wel tragisch dat iemand zijn leven zo kut/somber is dat hij/zij liever dood is.
DonnieDark0 zei:Zelfmoord is geen makkelijke uitweg het is vertraging van je groei. De problemen waar je mee zit zijn er om sterker van te worden en te leren. Vroeg of laat zul je deze problemen toch moeten overwinnen (als je gelooft in reincarnatie/spiritualisme dan he :P )
Toch is het wel tragisch dat iemand zijn leven zo kut/somber is dat hij/zij liever dood is.
BREDA - Binnen anderhalve week hebben vier mensen zelfmoord gepleegd op het spoor tussen Breda en Tilburg. Dat is opmerkelijk, maar er is geen verband tussen die zelfmoorden, concludeert de politie. Op 26 april pleegde een 15-jarige Tilburgse scholier zelfmoord door bij station Tilburg-Reeshof voor de trein te stappen.
Op 2 mei deed een volwassen man dit eveneens bij hetzelfde station. Op 6 mei pleegde iemand zelfmoord een station verderop: bij Tilburg-West. Een dag later, 7 mei, maakte een vierde persoon een eind aan zijn leven op het spoor bij Dorst.
Ter vergelijking: op dit baanvak Breda-Tilburg werd de eerste drie maanden van 2007 'maar' één zelfmoord gepleegd. En in heel de politieregio Midden- en West-Brabant hebben dit jaar tot nu toe negen mensen zich van het leven beroofd door voor de trein te springen. "Wij hebben hier geen verklaring voor. Er zit geen verband tussen die vier gevallen", zegt politiewoordvoerder Jeroen Steenmeijer. De enige mogelijke verbanden die hij kan bedenken zijn 'kopieergedrag' of 'het jaargetijde'.
In Nederland plegen jaarlijks ongeveer 1500 mensen zelfmoord, zo'n tien procent doet dat door voor de trein te springen.
Bij de NS was gisteren niemand bereikbaar voor commentaar.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."