Dan zou ik toch eerst bij mezelf te rade gaan, wat kan ik er aan doen? Waarom ben ik depressief, waarom wil ik niet meer leven? Omdat ik me gewoon kut voel, van me eigen walg of gewoonweg omdat ik zo diep in de problemen zit dat ik geen weg meer uitkan? Geloof me, ik heb zulke perioden ook in mijn leven gehad (ik neem aan dat iedereen die wel gehad heeft) , ik heb mij die vragen gesteld, waarom wil ik dood? omdat ik gewoon een kutleven heb, wat is daar de oorzaak van? Bij elke vraag kwam ik op het zelfde antwoord, het lag aan mij ZELF, mijn zelfbeeld, mijn instelling, mijn eigen gecreeerde werkelijkheid, ik was gewoon het probleem ZELF, ik ga niet zomaar mijn eigen leven nemen, omdat dat mij uitkomt, nee, ik ga veranderen, IK GA ER WAT AAN DOEN! Ik voelde het de volgende ochtend gelijk al verandering en ben er kort daarna weer helemaal opgekomen, het maakte niet uit welke problemen ik had, waarom nemen anderen niet zelf het initiatief om juist het leven voor je te winnen... daarom vind ik het zo zwak om zelfmoord te plegen, snap je? Mensen plegen zelfmoord wanneer het hun uitkomt, en dat is ook egoïstisch, dan heb ik het over mensen die alleen om hunzelf geven, ik heb het dus niet tegen de mensen die levens redden door bewust de dood in te gaan. Vecht ertegen mensen, wees sterk, en wees de winnaar van het leven
![:wink:]()
dat wens ik jullie allemaal toe...