Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsaangezet tot zelfmoord

aangezet tot zelfmoord

26 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik weet wat je bedoelt, maar ik doelde op de "problemen" die wij met het leven hebben. Het laffe ervan is dat bij echte problemen het gewoon een ontvluchtingspoging is, en dus inderdaad zelf natuur in eigen handen nemen, daarvoor ben je toch niet op de aarde gekomen... Maar nu ben ik toch eens benieuwd ben, wanneer kun jij je nu echt voorstellen dat iemand zelfmoord zou kunnen plegen, in wat voor situatie?
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je het gewoon zat bent, gewoon zat om te leven, of je bent heel ernstig depressief, dan wil je gewoon niet meer leven.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als mensen zich laten beinvloeden tot zelfmoord zijn ze zwak, als je een beetje zelfrespect hebt laat je dat je niet aanpraten, het kan dus nooit volledig andermans schuld zijn.
Je kan niet een volledig gelukkig gezond individueel tevreden met zijn leven zelfmoord aanpraten tenzij die persoon onderliggend zeer instabiel is.
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dan zou ik toch eerst bij mezelf te rade gaan, wat kan ik er aan doen? Waarom ben ik depressief, waarom wil ik niet meer leven? Omdat ik me gewoon kut voel, van me eigen walg of gewoonweg omdat ik zo diep in de problemen zit dat ik geen weg meer uitkan? Geloof me, ik heb zulke perioden ook in mijn leven gehad (ik neem aan dat iedereen die wel gehad heeft) , ik heb mij die vragen gesteld, waarom wil ik dood? omdat ik gewoon een kutleven heb, wat is daar de oorzaak van? Bij elke vraag kwam ik op het zelfde antwoord, het lag aan mij ZELF, mijn zelfbeeld, mijn instelling, mijn eigen gecreeerde werkelijkheid, ik was gewoon het probleem ZELF, ik ga niet zomaar mijn eigen leven nemen, omdat dat mij uitkomt, nee, ik ga veranderen, IK GA ER WAT AAN DOEN! Ik voelde het de volgende ochtend gelijk al verandering en ben er kort daarna weer helemaal opgekomen, het maakte niet uit welke problemen ik had, waarom nemen anderen niet zelf het initiatief om juist het leven voor je te winnen... daarom vind ik het zo zwak om zelfmoord te plegen, snap je? Mensen plegen zelfmoord wanneer het hun uitkomt, en dat is ook egoïstisch, dan heb ik het over mensen die alleen om hunzelf geven, ik heb het dus niet tegen de mensen die levens redden door bewust de dood in te gaan. Vecht ertegen mensen, wees sterk, en wees de winnaar van het leven :wink: dat wens ik jullie allemaal toe...
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zo'n periode is écht wel even wat anders dan als je bijv. een bipolaire stoornis hebt en je er ongetwijfeld je verdere leven aan vast zit.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Jadi, jij kijkt echt volledig vanuit je eigen perspectief naar de situatie van een ander, oftewel, niet verder dan je eigen neus lang is. Sommige mensen kampen met probelemen, die BillyBilo nou al drie keer genoemd, die blijvend zijn en door constante medicatie of therapie eventueel onderdrukt kunnen worden. Je weet toch helemaal niet hoe dat is? Het medelijden voor de getraumatiseerde machinist is dan ook vrij ongeloofwaardig, want die zou zich ook gewoon wat minder aan kunnen stellen.

Voor een trein springen is inderdaad wel vrij asosociaal voor zo'n machinist, maar dat ligt er maar aan hoe hij dat bekijkt. Het is in principe een tweede & zware taak van het machinist zijn. Ze zouden op zich wel een mooi reclamespotje voor de NS kunnen maken. Enerzijds spelende kinderen in de trein en anderzijds een idioot die tegen de voorkant aan klettert, dan het tevreden gezicht van de machinist en de slogan "De NS geeft en de NS neemt..."
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja toch jammer dat mensen elkaar heel snel veroordelen zonder te proberen in te leven hoe het voor iemand anders kan zijn. Je zal ook nooit precies weten hoe iemand zich echt voelt, daarom is het zo lastig.

Het is niet erg dat niet iedereen dat kan, want het is moeilijk kost energie en je moet toch eerst tot dat inzicht komen.

Daarom veroordeel ik een junk ook niet, ik had het net zo goed kunnen zijn in zijn/haar situatie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."