Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsaangezet tot zelfmoord

aangezet tot zelfmoord

26 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik had van iemand van jouw leeftijd toch wel iets meer verwacht. Sarcasme & cynisme. Zie taalweb.nl en alle conferences van Youp van 't Hek.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik hoorde net iets op de radio over die 15-jarige jongen die zelfmoord pleegde.

BREDA - Binnen anderhalve week hebben vier mensen zelfmoord gepleegd op het spoor tussen Breda en Tilburg. Dat is opmerkelijk, maar er is geen verband tussen die zelfmoorden, concludeert de politie. Op 26 april pleegde een 15-jarige Tilburgse scholier zelfmoord door bij station Tilburg-Reeshof voor de trein te stappen.

Op 2 mei deed een volwassen man dit eveneens bij hetzelfde station. Op 6 mei pleegde iemand zelfmoord een station verderop: bij Tilburg-West. Een dag later, 7 mei, maakte een vierde persoon een eind aan zijn leven op het spoor bij Dorst.

Ter vergelijking: op dit baanvak Breda-Tilburg werd de eerste drie maanden van 2007 'maar' één zelfmoord gepleegd. En in heel de politieregio Midden- en West-Brabant hebben dit jaar tot nu toe negen mensen zich van het leven beroofd door voor de trein te springen. "Wij hebben hier geen verklaring voor. Er zit geen verband tussen die vier gevallen", zegt politiewoordvoerder Jeroen Steenmeijer. De enige mogelijke verbanden die hij kan bedenken zijn 'kopieergedrag' of 'het jaargetijde'.

In Nederland plegen jaarlijks ongeveer 1500 mensen zelfmoord, zo'n tien procent doet dat door voor de trein te springen.

Bij de NS was gisteren niemand bereikbaar voor commentaar.
Klik om te vergroten...


Het ging erover dat de ouders de schuld geven aan verkeerde vrienden. Die jongen zou via internet mensen hebben leren kennen die drugs gebruikte en hem dat aansmeerde of iets.

Ik weet niet precies de details maar weet iemand daar meer van?

De politie zou zijn computer in beslag hebben genomen voor verder onderzoek. :confused:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Er moet ergens naar toe gewezen worden met het vingertje.
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Vondt, het ook zo'n vreemd verhaal toen k het las wel tragisch voor de naasten, 15 jaar en dan al zelfmoord plegen wel sneu.
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zelfmoord plegen is zoiezo sneu, vind het gewoon walgelijk egoïstisch... om het even hard te zeggen...
G
GoanautLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maar van de andere kant ook verschrikkelijk dat iemand überhaupt in staat is zoiets te doen.. niemand verdient zo'n rotleven waar je een einde aan wil maken. Blanken niet, negers niet, Christenen niet, Moslims niet.. Maar ben wel met je eens verder dat het egoïstisch is.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jadi zei:
Zelfmoord plegen is zoiezo sneu, vind het gewoon walgelijk egoïstisch... om het even hard te zeggen...
Klik om te vergroten...

Het hele leven is walgelijk egoïstisch.
L
LappenpopjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waarom vinden jullie zelfmoord egoïstisch? Omdat je mensen achterlaat??

Ik vind zelfmoord namelijk wel lef vereisen. Natuurlijk zijn er betere manier om om te gaan met problemen, maar zoals een therapeut ooit tegen mij zei, "Groeien doet pijn"
Veel mensen kiezen er in mijn ogen voor niks met problemen te doen en blijven een middelmatig/leeg leven lijden waar ze eigenlijk niet blij mee zijn. Daarom vind ik dat zelfmoord lef kost. In plaats van eeuwig door zeuren over What could have been, doe je er iets aan..

"We are all work in progress"
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zelfmoord plegen door anderen zo te pakken is het walgelijkste en laagste dat er bestaat.
Je bezorgt de machinist én de HC jarenlange trauma's. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik twee keer per jaar zowat een dag lang niet op mijn werk kan komen wegens alle forensische onderzoeken.

Aan de andere kant scheelt het wel weer flink in de medisch-therapeutische kosten voor zo'n labiel persoon.

Stap er niet uit! STAP ER IN EN DOE ER WAT AAN!
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zoals vele dingen in het leven heeft ook zelfmoord 2 kanten.
Lef omdat je een zeer grote en als t lukt een onomkeerbare beslissing is. Je neemt het heft in eigen handen.
Egoistisch, je laat de andere vaak achter met een schuldgevoel, twijffel. Had ik het kunnen weten? Had ik dit of dat maar gezien/gedaan. enzz. Zelfmoord plegen door voor een trein/(vracht)wagen te springen is zo super egoistich omdat jhe die mensen een een trauma voor (vaak) het leven geeft.
L
LappenpopjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja ben het er inderdaad mee eens dat de manier waarop egoistisch is..
Voor een trein springen schaadt je ook anderen mee..
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#12
deadlock zei:
Aan de andere kant scheelt het wel weer flink in de medisch-therapeutische kosten voor zo'n labiel persoon.
Klik om te vergroten...

Ik vindt dit een harde kille opmerking, elk mens is kwetsbaar en sterfelijk jij dus ook de ene persoon is natuurlijk wat gevoeliger dan de ander en alsof het leven alleen maar om geld geld geld draait... omdat een 'ziek' persoon toevallig veel medische kosten kost kan ie maar beter dood zijn want dat kost de samenleving niets dat is dus jou point of view.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Jadi zei:
Zelfmoord plegen is zoiezo sneu, vind het gewoon walgelijk egoïstisch... om het even hard te zeggen...
Klik om te vergroten...

Als je voor een trein/vrachtwagen/auto springt dan wel, dan geef je de bestuurder ook gelijk een trauma.
Verder vind ik het niet echt egoistisch ofzo, het is toch een moeilijke keuze die je maakt, en je hebt (of denkt) dan toch niemand meer die om je geeft, en je zie vaak geen uitweg meer voor je problemen, etc.
P
PaRa[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Met zelfmoord laat je je omgeving in de steek.
Je laat veel mensen met een schuldgevoel zitten.
Zelfmoord vind ik de laatste oplossing.
Er is bijna altijd wel een andere oplossing.
Je moet je problemen oplossen en niet voor weglopen.

Zeker als je voor de trein vind ik heel egoistisch.
Je bezorgt mensen een trauma.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het trein idee vind ik ook een beetje fout.
zelfmoord is eigenlijk toch wel een goede optie als je het gewoon echt zat bent, en er zijn mensen die het leven gewoon zat zijn, ik vind het helemaal niet zo egoistisch, vroeg of laat ga je toch, en what de hell als er 10 mensen staan te janken, terwijl de ander eindelijk in de kist ligt en vrede heeft? Mensen hebben hier maar weinig idee van hoe het is om in een hel van een depressie te leven, en laten we het dipje er alstublieft buiten houden.
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Zelfmoord is geen makkelijke uitweg het is vertraging van je groei. De problemen waar je mee zit zijn er om sterker van te worden en te leren. Vroeg of laat zul je deze problemen toch moeten overwinnen (als je gelooft in reincarnatie/spiritualisme dan he :P )

Toch is het wel tragisch dat iemand zijn leven zo kut/somber is dat hij/zij liever dood is.
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#17
DonnieDark0 zei:
Zelfmoord is geen makkelijke uitweg het is vertraging van je groei. De problemen waar je mee zit zijn er om sterker van te worden en te leren. Vroeg of laat zul je deze problemen toch moeten overwinnen (als je gelooft in reincarnatie/spiritualisme dan he :P )

Toch is het wel tragisch dat iemand zijn leven zo kut/somber is dat hij/zij liever dood is.
Klik om te vergroten...

Vertraging van je groei? Groei je door als je dood bent?
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#18
DonnieDark0 zei:
Zelfmoord is geen makkelijke uitweg het is vertraging van je groei. De problemen waar je mee zit zijn er om sterker van te worden en te leren. Vroeg of laat zul je deze problemen toch moeten overwinnen (als je gelooft in reincarnatie/spiritualisme dan he :P )

Toch is het wel tragisch dat iemand zijn leven zo kut/somber is dat hij/zij liever dood is.
Klik om te vergroten...


Geloof me als je een bipolaire stoornis of gewoon super depressief bent, dan is geloof wel het laatste waar je aandenkt, en ieder heeft toch z'n eigen touwtjes in de handen? Het is maar net hoe individualistisch je bent, en hoe depri je je voelt, je hebt ook genoeg mensen die vinden het leven gewoon niet meer leuk, zonder depressief te zijn en die maken er ook een eind aan.
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Trouwens, zelfmoord is laf in mijn ogen, boehoe, ik kan het leven niet meer aan! ik stap er maar uit, ik zou juist zeggen, stap erin, doe wat aan je problemen... dan ben je pas echt de man, dan heb ik tenminste respect voor je. Life is hard, deal with that ...
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik snap het laffe er niet van, hoezo zou je persé problemen moeten hebben om zelfmoord te plegen? tis meer het recht van de natuur in eigen handen nemen, en daar zijn wij mensen heel erg goed in.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."