Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlle horeca rookvrij in 2008

Alle horeca rookvrij in 2008

26 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Niet meer roken in een disco / club? Hah, de WC's gaan uitpuilen met mensen die in de rij staan om stiekum een peuk te stomen. En natuurlijk meer volk buiten dan binnen. Wat een belachelijk plan zeg. Staande ovatie voor Ab Klink, terug naar het jaar nul.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zolang ze coffeeshops en alle buitenlocaties maar rookbaar houden, in restaurants vind ik het ook eigenlijk wel vies, dan wordt je eten gerookt. Maar rookvrije cafe's vind ik weer idioot.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#3
In de jaren 60 waren we bang voor het communisme..... Langzamer hand zijn we veel erger dan het communisme alleen we hebben eht zelf niet eens door.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kim zei:
In de jaren 60 waren we bang voor het communisme..... Langzamer hand zijn we veel erger dan het communisme alleen we hebben eht zelf niet eens door.
Klik om te vergroten...

Ja als mensen op SP (SP zijn ook een stel communisten in schaapskleding) en CU gaan stemmen.....
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Play_bunny zei:
Ik vind het wel een goed idee. En dat het sfeer ofzo weghaalt, is ook niet waar.
Ik was een tijd geleden in Canada, en daar geldt al een rookverbod in de horeca. Tijdens het uitgaan was het hartstikke gezellig. Het is een illussie dat mensen dan niet meer uitgaan en dat de sfeer minder wordt. Sfeer maak je zelf, die sigaret maakt geen sfeer.
Klik om te vergroten...

Alleen ben ik helaas nog nooit in Canada geweest. Maar verder ben ik het hier wel mee eens.

Ze mogen van mij roken sowieso wel helemaal verbieden, gewoon die rotzooi niet eens meer verkopen en zichzelf kapot rokende patienten ook onderaan de lijst gooien.
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
maar wel coke en speed over de toonbank in de supermarkt dan???
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Doodkapje zei:
maar wel coke en speed over de toonbank in de supermarkt dan???
Klik om te vergroten...

mooi punt, als het een reactie op zommes was!
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
dat was het.
B
BUBBLEPUNKLid
01-01-2024, 00:00
#9
DIT GAAT TE VER! :(
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#10
AMSTERDAM - Minister Ab Klink van Volksgezondheid heeft woensdag laten weten dat hij een rookverbod gaat invoeren in alle horeca. Het verbod zal op 1 juli 2008 ingaan, zo meldt RTL Nieuws. Klink schreef dat in een brief aan de Tweede Kamer.

Volgens de minister mogen er wel aparte rookruimtes bestaan, maar daar mag niet in worden bediend. Het rookverbod geldt voor alle horeca. Ook coffeeshops en sportkantines vallen hieronder.

Ook voor café's en restaurants wil Klink geen uitzondering maken. Onlangs werd voor deze horecagelegenheden nog uitstel gevraagd door Koninklijk Horeca Nederland.

Het plan wordt vrijdag door de ministerraad besproken.



Ik vind her persoonlijk wat ver gaan. Zelfs coffeeshops vallen hieronder, terwijl iedereen daar wel rookt. Het beeld van een rookvrije dansvloer tijdens het uitgaan vind ik me maar moeilijk in te beelden :confused:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Coffeeshops zouden toch rookbaar blijven? Had ik gehoord; dat de kamer tegen een rookverbod in coffeeshops was met een meerderheid. Maar.. ik vind het idioot; het haalt echt een deel van de sfeer weg, zelfs al rook ik zelf niet.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind het wel een goed idee. En dat het sfeer ofzo weghaalt, is ook niet waar.
Ik was een tijd geleden in Canada, en daar geldt al een rookverbod in de horeca. Tijdens het uitgaan was het hartstikke gezellig. Het is een illussie dat mensen dan niet meer uitgaan en dat de sfeer minder wordt. Sfeer maak je zelf, die sigaret maakt geen sfeer.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hehe nu zullen jullie weten hoe wij ons voelen. :beer:
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#14
laten we de wereld leefbaar houden en rookvrije ruimtes afschaffen, wij mensen worden veel te oud.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Voor mezelf maakt het me geen fuck uit. Ik rook wel ens een cigaret in het cafe, maar als het cafe rookvrij zou zijn, zou ik er geen behoefte aan hebben. (Cigaretten worden voor mij pas aantrekkelijk als ik ze zie of ruik)

Maar ik gun de rokertjes hun peukje wel, ik gooi mn stinkende kleren wel weer in de was hoor :)
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik werk zelf in de horeca...

De dag zit eraan te komen dat we niet meer mogen roken in de horeca, dat word een hel. Heel veel verstokte rokers drinken een pilsje en paffen een shaggie, als dat verdwijnt zullen veel klanten liever een krat halen en thuis zich apelazarus beschijten.
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben een beetje aan het twijfelen. Ik rook zelf altijd tijdens het uitgaan, en ik kom me moeilijk meer voorstellen om zonder te kunnen. Maar aan de andere kant zou het wel een stuk beter voor mezelf zijn aangezien ik dan echt als een ketter rook :smoke:

Kunnen we het niet een maandje proberen? :wave:
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Hmmm, dit zou betekenen dat ik op zondag gewoon mijn kloffie kan aandoen bij het wakker worden zonder dat ik een uur in de wind stink.

Eigenlijk wel ideaal.

Niks tegen roken of rokers, helemaal niet.
Alleen bovenstaande frustreerd me.

Een rookverbod op het perron vind ik dan weer kul.
Geen idee wiens idee dat dan weer was, maar volgens mij heeft hij/zij teveel de blotepikkendans gedaan.
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#19
miljaar kan ik geen crack meer roken in me cafe :openmouth:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#20
TimeKiller zei:
miljaar kan ik geen crack meer roken in me cafe :openmouth:
Klik om te vergroten...

Hahah bisse weer zaat ?

NL'Se vertalign voor de NIET maastrichtenaren : Ben je weer zat ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."