AMSTERDAM - Minister Ab Klink van Volksgezondheid heeft woensdag laten weten dat hij een rookverbod gaat invoeren in alle horeca. Het verbod zal op 1 juli 2008 ingaan, zo meldt RTL Nieuws. Klink schreef dat in een brief aan de Tweede Kamer.
Volgens de minister mogen er wel aparte rookruimtes bestaan, maar daar mag niet in worden bediend. Het rookverbod geldt voor alle horeca. Ook coffeeshops en sportkantines vallen hieronder.
Het plan wordt vrijdag door de ministerraad besproken.
Ik vind her persoonlijk wat ver gaan. Zelfs coffeeshops vallen hieronder, terwijl iedereen daar wel rookt. Het beeld van een rookvrije dansvloer tijdens het uitgaan vind ik me maar moeilijk in te beelden
#6
Coffeeshops zouden toch rookbaar blijven? Had ik gehoord; dat de kamer tegen een rookverbod in coffeeshops was met een meerderheid. Maar.. ik vind het idioot; het haalt echt een deel van de sfeer weg, zelfs al rook ik zelf niet.
#7
Ik vind het wel een goed idee. En dat het sfeer ofzo weghaalt, is ook niet waar.
Ik was een tijd geleden in Canada, en daar geldt al een rookverbod in de horeca. Tijdens het uitgaan was het hartstikke gezellig. Het is een illussie dat mensen dan niet meer uitgaan en dat de sfeer minder wordt. Sfeer maak je zelf, die sigaret maakt geen sfeer.
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.