Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWegloopjongere fietst naar Polen

Wegloopjongere fietst naar Polen

33 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit is mij teveel text. Vind je het niet erg als ik dit pas lees wanneer ik in de islam ben gaan geloven?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
jcutter123 zei:
Dit is mij teveel text. Vind je het niet erg als ik dit pas lees wanneer ik in de islam ben gaan geloven?
Klik om te vergroten...

Kort gezegd:
Een jongen die thuis ruzie had, wilde per oma fiets naar china fietsen. Toen hij een rustpauze had in Polen is hij door de politie meegenomen ivm internationaal opsporingsbevel
e
exactLid
01-01-2024, 00:00
#3
haha geweldig jong :mrgreen:
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#4
prachtig, zulke mensen komen we tekort op aarde. Heerlijk.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#5
LOL!! :mrgreen: Respect! Ik doe het hem niet na! :beer:
M
Marten!Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Toch blij ik het nogal naief van hem vinden om te denk dat ie naar China kan fietsen. Een beetje kind van 16 zou toch moeten weten dat het aan de andere kant van de wereld ligt en dat je daar per fiets met een een eurotje of 100 echt niet gaat komen.

Wel goed geprobeerd van hem though :sunglasses:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Solidius zei:
Kurwa!
Klik om te vergroten...

lol



maar omg, wat een held
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tranxene zei:
Toch blij ik het nogal naief van hem vinden om te denk dat ie naar China kan fietsen. Een beetje kind van 16 zou toch moeten weten dat het aan de andere kant van de wereld ligt en dat je daar per fiets met een een eurotje of 100 echt niet gaat komen.

Wel goed geprobeerd van hem though :sunglasses:
Klik om te vergroten...

tuurlijk kan dat wel, met veel geluk en veel zelfvertrouwen. hij heeft het in ieder geval geprobeert en hij is verder geweest dan ik in de auto...dus kan hier alleen maar respect voor hebben.
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
wat een gek .

je moet er maar zin in hebben :) op sommige dagen ben ik zelfs te lui om naar de bakker te fietsen laatstaan dat ik van hier uit naar china fiets
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#10
nou mt een lijntje gaat fietsen fucking makkelijk :P zat gister in de sneeuwbui in de 24ste versnelling met gemak :mrgreen:
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik hoop stiekem dat het
zo'n fiets is
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
wat een prachtig figuur!
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#13
Haha, geniaal! Wat een geweldig plan ook! :grin:
P
PaikeaLid
01-01-2024, 00:00
#14
koning! Hij wordt later een succesvolle ondernemer o.i.d.
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#15
Paikea zei:
koning! Hij wordt later een succesvolle ondernemer o.i.d.
Klik om te vergroten...
of gaat mee doen aan de tour de France :tongueout:


greetings
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#16
wahahah dat wordt keihard trappen... :P stoer, niet dan :beer:
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wegloopjongere Collin Betoverd door tv
Wegloopjongere fietst naar Polen

Door: Godelief Swank
Gepubliceerd: vandaag 08:12
Update: vandaag 08:38

De 16-jarige Collin Brinkmans uit Stadskanaal is weer terecht. De jongen die vorige week wegliep, dook op in Zuid-Polen. Hij was per omafiets onderweg naar China.

‘Ik wilde de Chinese Muur zien’, zegt de 16-jarige Collin eenvoudigweg. ‘Daar droomde ik al jaren van. En fietsen is een fijne manier van reizen. Het is goedkoop en je ziet veel.’ Toen het vorige week ‘niet zo gezellig’ was thuis, stapte Collin op zijn omafiets. Niet naar school, maar naar China. Met 120 euro op zak, een identiteitskaart, een flesje water en een kaart van Nederland. ‘Ik wist dat ik naar het oosten moest fietsen. Ik heb de zon gevolgd, en steeds een nieuwe kaart gekocht als ik de grens overstak’, vertelt hij vanuit het opvanghuis voor minderjarigen in Polkowice, waar hij zondagavond strandde.



| Foto: Brunopress

Een Pools stel sprak hem die avond aan, toen hij na zes dagen en negenhonderd kilometer fietsen even pauze stond te houden, bij een bushalte in Przemkov. ‘Ze vroegen of ik iets nodig had. Ik zei dat het prima met me ging, dat ik genoeg eten en drinken bij me had. Toen vroegen ze waar ik vandaan kwam en vertelde ik ze mijn verhaal.’ Bij het horen van zoveel avontuurdrift alarmeerde het stel de politie, die de jongen herkende van een internatonaal opsporingsbericht.

Collin had wel verwacht dat zijn moeder zou gaan zoeken, maar ‘Nederland werd te eentonig’, verklaart hij zijn reis, over de telefoon. En hij had wat ruzie gehad thuis. Toen hij beelden van China op tv zag, was hij betoverd. ‘De mensen, de steden. Het is lastig te omschrijven waarom ik er zo graag naartoe wil.’ Van tevoren lichtte hij één vriend in over zijn plan naar het Aziatische land te fietsen. ‘Die zei verder niet veel bijzonders.’ Dus stapte de scholier van het Noorderpoort College op maandagochtend 10 maart op zijn omafiets – zonder versnellingen. Hij wist van tevoren niet dat hij zo lang achter elkaar kon fietsen, maar nam de gok. ‘Ik ben ooit van Almelo naar Stadskanaal gefietst. Dat hield ik prima vol.’ Onderweg stelde hij zichzelf steeds kortetermijndoelen. ‘Als ik in Duitsland was, moest ik van mezelf binnen een paar dagen in het land zijn dat ernaast lag. Dan kocht ik daar weer een nieuwe plattegrond.’

Hij vertrouwde er volkomen op uiteindelijk in China te belanden. ‘Ik fietste gewoon van plaats naar plaats. Het ging prima, ik had geen spierpijn. Het regende af en toe en het stormde, zeker vorige week. Maar als je eenmaal beweegt, krijg je het vanzelf lekker warm.’

Onderweg sliep hij een paar keer in een Duits hotel en pension, waar niemand hem vroeg naar zijn leeftijd of plannen. ‘Het ging prima. Ik had nog genoeg geld op zak om een paar hotels te nemen. En anders zou ik gewoon een vuurtje maken.’

Totdat de mensen met wie hij kort stond te praten, de politie inschakelden. Die seinde de regiopolitie Groningen in en bracht Collin naar een opvanghuis. Maandag kreeg hij zijn doodongeruste moeder aan de telefoon. ‘Ze is boos’, constateert Collin nuchter. ‘Ze komt me morgen ophalen. Ergens wel jammer. Ik had graag verder willen gaan. Tot nu toe was mijn reis erg mooi. Ik heb door de natuur gefietst, door bergen. Maar ik heb nog steeds China niet gezien.’ Dat zijn moeder en twee zusjes totaal onzeker waren over zijn lot, lijkt weinig indruk te maken. ‘Ik ben toch zestien? Over twee jaar ga ik het huis uit en wil ik sowieso veel reizen.’
c
crysisLid
01-01-2024, 00:00
#18
wat een held :grin:
B
BelgonXLid
01-01-2024, 00:00
#19
Whaha gek
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat een koning! Waarom heb ik dat nooit gedaan?! :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."