acidboy zei:
Dat is wel erg kort door de bocht.
De
Liberale(!) partij de VVD is ook voor een verbod.
En de pvda heeft ook vrolijk meegestemd. Er is immers altijd een kamermeerderheid nodig om een wetsvoorstel in te voeren.
Veel verkopers van paddo's hebben het ook wel over zichzelf afgeroepen, door hun slechte voorlichting. Uiteraard jammer dat ze het voor 'de goeden' verpesten.
Ikzelf vindt dat bijna alle soorten drugs legaal verkrijgbaar zouden moeten zijn, mits hier duidelijke voorwaarden aan gesteld worden. Bijvoorbeeld dat iedere volwassen inwoner van Nederland een soort een soort 'trippas' kan aanvragen. Hoewel de enigste voorwaarden dan zouden zijn, dat je volwassen bent en in Nederland woont, werpt dit wel een zekere drempel op (je wordt gedwongen er over na te denken.) Bovendien kunnen buitenlandse touristen dan geen drugs kopen. Hoewel dit jammer is voor de Amsterdamse middenstand, denk ik wel dat op deze wijze de kans op excessen afneemt.
edit: ik zien nergens dat het besluit er al 'doorgekomen' is. De kamer moet er toch nog wel over stemmen?(waarschijnlijk slechts een formaliteit, maar goed) Of zie ik dat verkeerd?
Zoals ik het nu begrijp, is het dus zo goed als definitief, maar nog niet voor de volle 100%. Misschien is er iemand die het even precies kan uitleggen, wat nu de stand van zaken is.