Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums*Het is nu officieel, Paddoverbod is een feit*

*Het is nu officieel, Paddoverbod is een feit*

76 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#1
kapitein-x zei:
M4dM4n zei:
Ze komen hier, smoken (voor hun doen) über sterke weed en in hun enthousiasme vreten ze een bakje paddo's leeg.
Vervolgens ontploft er een neurologische bom en 'they loose it'.

Hadden ze nu maar 5 minuten de moeite genomen om even de achtergrond info op te zoeken, dan hadden ze nog lang en gelukkig geleefd.
Klik om te vergroten...
Ik heb jaren geleden ook wel is met een Australier gesproken die de complete dag stoned was, en ondertussen een portie paddo's in zijn voedsel had verwerkt, en dat allemaal in een onbekende omgeving. Stom natuurlijk.

Maar er ligt ook een verantwoordelijkheid bij de verkopers. Die mensen in die souvenier winkels weten amper wat ze verkopen, terwijl in een drogisterij ten alle tijd een gediplomeerd persoon aanwezig moet zijn, anders mogen er geen asperientjes verkocht worden. :rolleyes:

En btw, het aantal ambulance aanvragen ivm bad-trips was de laatste tijd ook enorm toegenomen. En het lijkt mij dat, dat overwegend Nederlanders zijn die bellen. Dus heel veel verkopers hebben hun werk niet goed gedaan, en heel veel gebruikers hadden zich beter moeten voorbereiden.
Klik om te vergroten...
Ja, maar dan gaan smartshops weer minder verkopen. Tja...
C
CyanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beter minder verkopen dan helemaal niks verkopen toch ?

Koper heeft zijn verantwoordelijkheden en verkoper heeft zijn verantwoordelijkheden.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oke; dan blijven er alleen nieuwsgierige mensen over en mensen die zo af en toe trippen. De echte trippers kweken VAAK zelf. Ik vraag me dan ook af hoeveel mensen trippen in NL. Ze zijn bang failliet te gaan, maar dat gaan ze volgens mij ook wel als ze niks meer mogen verkopen aan mensen die redelijk ontwetend zijn en gaan trippen op tip van vrienden. Tja, het beste is om een klant een folder met informatie te geven, zich zelf registeren en zijn paddestoelen ophalen als diegene het zeker weet dat hij daar klaar voor is.
C
CyanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Verantwoordelijkhied van de verkoper is dat ze gewoon juist op de vragen van de klanten kunnen antwoorden en over het algemeen goede, juiste informatie geven.

Het is niet hun taak om niet aan onwetenden te verkopen. Ze zijn immers geen liefdadigheidsinstelling. Verantwoord mee bezig zijn met paddo's ligt bij de verantwoordelijkheid van de gebruikers.
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#5
kapitein-x zei:
M4dM4n zei:
Ze komen hier, smoken (voor hun doen) über sterke weed en in hun enthousiasme vreten ze een bakje paddo's leeg.
Vervolgens ontploft er een neurologische bom en 'they loose it'.

Hadden ze nu maar 5 minuten de moeite genomen om even de achtergrond info op te zoeken, dan hadden ze nog lang en gelukkig geleefd.
Klik om te vergroten...
Ik heb jaren geleden ook wel is met een Australier gesproken die de complete dag stoned was, en ondertussen een portie paddo's in zijn voedsel had verwerkt, en dat allemaal in een onbekende omgeving. Stom natuurlijk.

Maar er ligt ook een verantwoordelijkheid bij de verkopers. Die mensen in die souvenier winkels weten amper wat ze verkopen, terwijl in een drogisterij ten alle tijd een gediplomeerd persoon aanwezig moet zijn, anders mogen er geen asperientjes verkocht worden. :rolleyes:

En btw, het aantal ambulance aanvragen ivm bad-trips was de laatste tijd ook enorm toegenomen. En het lijkt mij dat, dat overwegend Nederlanders zijn die bellen. Dus heel veel verkopers hebben hun werk niet goed gedaan, en heel veel gebruikers hadden zich beter moeten voorbereiden.
Klik om te vergroten...
ergens (geen idee waar) gelezen dat meerderheid van ambulanceritten voor de buitenlanders waren, er zijn bij mij weten ook geen cijfers gekomen waar die ritten heen gingen (de hoofdstad waarschijnlijk)
C
CyanLid
01-01-2024, 00:00
#6
jcutter123 zei:
Nee, daarom is een folder wel op zijn plaats.

Off: Jij bent van DBB?
Klik om te vergroten...

Jep. Gisteren aangemeld. Even mijn horizon verbreden :)
Jij bent ?
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#7
zou het?..er zijn volgens mij best veel mensen geweest die met de politiek hebben gecorrespondeert en mede het religieuze recht hebben aangehaald..
ik zal morgen iig dan ook wel even een mailtje sturen waarin ik mijn recht tot godsdienstvrijheid claim en waarbij op basis daarvan een verbod onhaalbaar en in strijd is met de grondwet. :)
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#8
toeristen maken alles naar de kloten :angry: :angry: voor ze eraan beginnen zouden ze toch eerst even dit forum kunnen bezeoekn of zo :rolleyes: hehe nee stomme kloten.nederland was wel goed bezig vond ik (ik kom uit belgië) gaan ze nu alles beginnen illigaliseren.jammer :(
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#9
fout fout fout fout

er is geen probleem met touristen...natuurlijk wel wat, maar als je het in verhouding bekijkt met nederlands meest geaccepteerde drugs, alcohol, dan valt het totaal in het niets.. touristen verprutsen het niet voor ons... de politiek verprutst het voor ons.

laat ik het anders zeggen:
Van alcohol is het geaccepteerd dat er tussen de 15.000 en de 20.000 opnames per jaar zijn. Dat zijn 2 opnames per uur.., elk uur, elke dag, elke week en elke maand en elk jaar opnieuw....

nog niet overtuigd?
er sterven jaarlijks zon 3500 mensen door alcohol..
dat zijn er ongeveer 10 per dag.

..maar van alcohol wordt je niet gek en van paddos enzo wel....toch?
van die 15.000 - 20.000 aanmeldingen, zijn er ongeveer 1500 mbt alcohol psychose. Dat is rond de 10% van alle opnames.

Dus ga niet in, op de manra dat de touristen het voor ons hebben verprutst,..het klinkt aannemelijk, maar in werkelijkheid ga je mee in de stelling dat er een probleem is, terwijl deze gewoonweg niet bestaat.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#10
Riel zei:
Ik snap nog steeds niet hoe dat zit met die religie die de paddestoelen gebruiken. dat is toch vrijheid van godsdienst?
Klik om te vergroten...
Ik snap het ook niet helemaal.. het enige wat ik kan concluderen is dat sjamanisme niet erkent wordt als godsdienst.
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#11
pipoxyz zei:
Riel zei:
Ik snap nog steeds niet hoe dat zit met die religie die de paddestoelen gebruiken. dat is toch vrijheid van godsdienst?
Klik om te vergroten...
Ik snap het ook niet helemaal.. het enige wat ik kan concluderen is dat sjamanisme niet erkent wordt als godsdienst.
Klik om te vergroten...
daar is nog niets over gezegt omdat blijkbaar niemand daar mee is gekomen, en de politiek gaat zelf niet dat dat argument komen
dus zelf mee komen om wetgeving te bestrijden!

btw:
http://www.fsre.nl/index.php?option=com ... &Itemid=51
Gedroogde paddo's zijn al verboden, omdat zij onder de opiumwet vallen. De GGD in Amsterdam maakte bekend dat het aantal ambulanceritten na paddogebruik vorig jaar met 15% toenam. Verschillende toeristen brachten zichzelf om het leven na paddogebruik. De omzet van verkoop van paddo's was met 20% gegroeid.
Klik om te vergroten...
dus 5% minder ritten nodig, ander onderzoek toonde aan dat merendeel voor buitenlanders waren, maar niet naar gezocht nu..

volgens wiki (wat een bron, maar is een alsnof een feit :wink: ) moet een rechter rekening houden met: de wet, de jurisprudentie, de doctrine, de heersende leer, de gewoonte.
Wet is geen probleem nu er nog niets officieels is, juriprudentie is ook geen probleem (dmt kerk) en gewoont ook niet, gebruikersgroep is erg klein, als jaaaaren geen problemen en nederlanders weten hoe je ermee op moet gaan.
dan is er nog een europees Psychotrope Stoffen Verdrag (1e link) waarmee we ook nog een kans maken.

imo :openmouth:
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Als ze het echt gaan doorvoeren zouden we eigelijk gewoon met z'n allen een rechtzaak aan moeten spannen tegen deze beslissing.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Droevig.. kut CDA
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jeffreyl :sunglasses:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#15
En het is allemaal om geen ruzie te krijgen met de landen naast ons.
9
982Lid
01-01-2024, 00:00
#16
conjo patrick
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#17
:( Ik had veel liever gehad dat ze cannabis gingen verbieden. Wie weet komen smartshops nu eens eindelijk vol te staan met 30 cm san pedro's en peyote cactussen :)
M
M4dM4nLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het MOET verboden worden omdat het levensbedreigende situaties KAN opleveren.....

Dus in feite zouden ze alles moeten verbieden, zelfs douchen, want stel je voor dat ik uitglij en mn nek breek.... KAN zomaar gebeuren.

Als die politieke butt fuckers nou gewoon de moeite zouden nemen om zelf een portie te proberen, dan zouden ze weten dat het reuze mee valt.

Wat Kaptein X zei over een trippas, ik weet niet of dat werkt.
Dan word straks voor jou bepaald of je een probleem gebruiker bent of niet. Big Brother will be watching you then...

Ik ga zo even een kweeksetje bestellen...
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pak me maar op met paddo's, zou ik zeggen. Ik doe ze een gigantisch proefproces aan de broek. Nou, ik ga vrijdag nog naar de stad. Als het kan, koop ik mooi nog wat.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kanker!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."