#1
De Nederlanse politicus Geert Wilders pleit voor een fusie tussen Vlaanderen en Nederland. In een interview met de krant De Telegraaf vraagt hij aan de Nederlandse premier Jan Peter Balkenende om contact te leggen met Vlaams minister-president Kris Peeters.
De aanleiding voor Wilders' oproep is de recente politieke crisis in verband met de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Voor Wilders is het duidelijk dat Vlamingen en Walen elkaar beu zijn.
De Vlamingen hebben ook meer gemeen met Nederlanders dan met Walen, vindt Wilders. Vorig jaar bleek uit een opiniepeiling dat 60 procent van de Nederlanders een fusie met Vlaanderen wel ziet zitten. (ondertussen 85%)
Wilders vraagt de Nederlandse minister-president Jan Peter Balkenende om contact op te nemen met Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) en te praten over een nieuwe unie.
Voor de Nederlanders ziet Wilders alvast heel wat voordelen: het inlijven van de haven van Antwerpen, extra werkgelegenheid, een goed schoolsysteem en lagere belastingen.
Wilders pleit voor een referendum in Vlaanderen en Nederland over een eventuele fusie. Wilders benadrukt wel dat hij alleen vreedzame bedoelingen heeft. "Het is niet de bedoeling om een korps naar het zuiden te sturen", merkt Wilders in het interview op. Hij wil enkel een vrijwillige hereniging.
Ik als Belg ben VOOR.
nee, en niet voor jullie drugsbeleid hoor, maar gewoon omdat ik jullie zo'n leuk volkje vindt.
Woops, misschien verplaatsen naar general chat![:flushed:]()
De aanleiding voor Wilders' oproep is de recente politieke crisis in verband met de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Voor Wilders is het duidelijk dat Vlamingen en Walen elkaar beu zijn.
De Vlamingen hebben ook meer gemeen met Nederlanders dan met Walen, vindt Wilders. Vorig jaar bleek uit een opiniepeiling dat 60 procent van de Nederlanders een fusie met Vlaanderen wel ziet zitten. (ondertussen 85%)
Wilders vraagt de Nederlandse minister-president Jan Peter Balkenende om contact op te nemen met Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) en te praten over een nieuwe unie.
Voor de Nederlanders ziet Wilders alvast heel wat voordelen: het inlijven van de haven van Antwerpen, extra werkgelegenheid, een goed schoolsysteem en lagere belastingen.
Wilders pleit voor een referendum in Vlaanderen en Nederland over een eventuele fusie. Wilders benadrukt wel dat hij alleen vreedzame bedoelingen heeft. "Het is niet de bedoeling om een korps naar het zuiden te sturen", merkt Wilders in het interview op. Hij wil enkel een vrijwillige hereniging.
Ik als Belg ben VOOR.
nee, en niet voor jullie drugsbeleid hoor, maar gewoon omdat ik jullie zo'n leuk volkje vindt.Woops, misschien verplaatsen naar general chat