Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWilders wil fusie met Vlaanderen poll

Wilders wil fusie met Vlaanderen poll

23 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Nederlanse politicus Geert Wilders pleit voor een fusie tussen Vlaanderen en Nederland. In een interview met de krant De Telegraaf vraagt hij aan de Nederlandse premier Jan Peter Balkenende om contact te leggen met Vlaams minister-president Kris Peeters.
De aanleiding voor Wilders' oproep is de recente politieke crisis in verband met de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Voor Wilders is het duidelijk dat Vlamingen en Walen elkaar beu zijn.

De Vlamingen hebben ook meer gemeen met Nederlanders dan met Walen, vindt Wilders. Vorig jaar bleek uit een opiniepeiling dat 60 procent van de Nederlanders een fusie met Vlaanderen wel ziet zitten. (ondertussen 85%)

Wilders vraagt de Nederlandse minister-president Jan Peter Balkenende om contact op te nemen met Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) en te praten over een nieuwe unie.

Voor de Nederlanders ziet Wilders alvast heel wat voordelen: het inlijven van de haven van Antwerpen, extra werkgelegenheid, een goed schoolsysteem en lagere belastingen.

Wilders pleit voor een referendum in Vlaanderen en Nederland over een eventuele fusie. Wilders benadrukt wel dat hij alleen vreedzame bedoelingen heeft. "Het is niet de bedoeling om een korps naar het zuiden te sturen", merkt Wilders in het interview op. Hij wil enkel een vrijwillige hereniging.


Ik als Belg ben VOOR. :mrgreen: nee, en niet voor jullie drugsbeleid hoor, maar gewoon omdat ik jullie zo'n leuk volkje vindt.

Woops, misschien verplaatsen naar general chat :flushed:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb als nederlander ja gestemd, omdat ik denk dat er zeker wel mogelijkheden in het idee liggen.
M
MidwayLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb zo een vermoeden dat Deranged dat niet zo ziet zitten.

Ik ben er wel voor te vinden, maar het maakt mij eigenlijk niks uit
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Op zich zou er niet eens zoveel tegen zijn. Maar gezien dit in een heel erg neo-liberalistische sfeer hangt, zal het alleen maar gebruikt worden om dingen nog meer te centreren en nog utilistischer te maken.

Daarom, nee.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, als we dan de vrijheden combineren.

Nee, als we dan de restricties combineren.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wilders moet desnoods met Filip Dewinter naar de maan geschoten worden.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wacky zei:
Ja, als we dan de vrijheden combineren.

Nee, als we dan de restricties combineren.
Klik om te vergroten...
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben helemaal voor! heb het hier vaker met Fransen over gehad (voor de grap!?) Wij nemen het Nederlands deel, jullie het Franze! hopsaké! probleem opgelost! :grin:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#9
pipoxyz zei:
Wacky zei:
Ja, als we dan de vrijheden combineren.

Nee, als we dan de restricties combineren.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#10
pipoxyz zei:
pipoxyz zei:
Wacky zei:
Ja, als we dan de vrijheden combineren.

Nee, als we dan de restricties combineren.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#11
pipoxyz zei:
pipoxyz zei:
pipoxyz zei:
Wacky zei:
Ja, als we dan de vrijheden combineren.

Nee, als we dan de restricties combineren.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
komen alleen maar problemen van, welk goed idee had onze regering nou in de afgelopen 10 jaar? behlave het volk dom houden :openmouth:
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben tegen (als Nederlander), Belgie heeft een totaal andere cultuur en de fusie lijkt me totaal onnodig. Het zou betekenen dat de Belgen over ons stemmen en wij over hen terwijl er toch zoveel verschillen zijn. Er zijn natuurlijk ook overeenkomsten, zo spreken we dezelfde taal maar is dat reden voor een fusie?

Voor de rest mag Wilders inderdaad worden afgeschoten naar de maan. Degene die voor deze fusie zijn zonder argumenten te geven ook.
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re:

fs180 zei:
komen alleen maar problemen van, welk goed idee had onze regering nou in de afgelopen 10 jaar? behlave het volk dom houden :openmouth:
Klik om te vergroten...

Jij zou het ongetwijfeld veel beter doen. Wees blij dat je ziekenhuizen hebt, politie, dat er wetten zijn die jou als werknemer/consument beschermen. Je hebt het recht om jezelf niet dom te houden en dit op elke mogelijke manier te uiten door een beroep te doen op de vrijheid van meningsuiting. OK we hebben niet de beste regering maar kijk nou eens naar wat je WEL hebt.
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken, als Belg zijnde. Er zouden zoiezo meer restricties komen denk ik, want we hebben allebei onze eigen regels die gevolgd moeten worden en ik denk niet dat er een van beide regeringen zou toegeven daarin. Compromissen zijn mogelijk maar onze cultuurverschillen zijn een beetje te groot, de kosten van verzekeringen enzovoort. En de meeste mensen in ons land zijn tegen de legalisatie van drugs dus daar zouden ook nog strubbelingen rond kunnen onstaan.
Alhoewel er op het eerste zicht niets mis mee is, zouden er toch meer verschillen aan het licht komen dan we denken.
Correct me if I'm wrong
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik zie het compleet zitten. waar moet ik tekenen voor nler te worden? :)

maar even serieus als dit zou gerealiseerd worden zullen er wel veel veranderingen komen zowel positief als negatief. maar mijn grootste zorg is dat de belgische minsters en het volk het al zolang stand houdende gedoogbeleid van de nler, en over smartshops gezwegen verbroden en dat is niet de bedoeling :angry:

maar we zien wel hoe het uitloopt ( ik ga liever bij nl dan ik bij die walen blijf !!!!)

greetingz
F
FezzLid
01-01-2024, 00:00
#16
(drugs)haven antwerpen erbij :beer:

anyways, misschien een referendum dan maar :wink:
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zie dit als Belg echt niet zitten, we zijn vroeger losgerukt van Nederland en dit was niet zonder reden.
No offence, ik heb echt niets tegen Nederlanders en nix tegen walen maar je kunt geen 2 verschillende volken samenvoegen, ook al lijkt onze taal op elkaar dan nog wordt dit nix volgens mij.

Vlaanderen onafhankelijk!
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#18
Omdat de optie: ruk vlaanderen los van wallonie d'r niet bij zat heb ik gestemd op een fusie tussen Nederland en vlaanderen. Wie niet waagt wie niet wint. Alsnog vind ik het belangrijkste dat vlaanderen los van wallonie komt te staan..
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik vind belgië een te radicale politiek hebben, teveel haat, en wil dat liever niet vermengen met Wilders :confused: dan krijg je pas een tering zooi.
Ook nog, waar zou het respectzijn, je woont in belgë en je land word ineens nederland of nederbelg. :tearsofjoy:
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#20
pythregius zei:
ik vind belgië een te radicale politiek hebben, teveel haat, en wil dat liever niet vermengen met Wilders :confused: dan krijg je pas een tering zooi.
Ook nog, waar zou het respectzijn, je woont in belgë en je land word ineens nederland of nederbelg. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Wat dacht je van een fusielandnaam: Hollgie :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."