#1
wat een vangst !!! ga zo door mijnheer de politie agent
Politie treedt op tegen drugs- en wapenbezit
ROOSENDAAL: Agenten controleerden zaterdagavond 5 juli om 22.00 uur de aanwezige jeugd op het parkeerterrein van een sportcentrum aan de Commandobaan. Dat gebeurde na diverse meldingen van overlast jeugd en drugs. De politie is sinds oktober 2007 met het project Streetwise bezig de jeugdoverlast in Roosendaal terug te dringen.
Een 19-jarige Roosendaler bleek in het bezit van een kleine hoeveelheid cocaïne en werd gearresteerd. Hij had de verdovende middelen vermoedelijk gekocht van een 19-jarige man uit Sint Willebrord.
Bij de controle van de auto van de man uit Sint Willebrord vonden de agenten een busje pepperspray en twee XTC-pillen. De man werd gearresteerd en kreeg een proces-verbaal voor overtreding van de Opiumwet en de Wet Wapens en Munitie.
Op diezelfde locatie had een 19-jarige man uit Stampersgat een hoeveelheid van 0.8 gram cocaïne in zijn bezit. Hij werd aangehouden en kreeg proces-verbaal. Zijn verdovende middelen zijn in beslag genomen.
Ook een 23-jarige Roosendaler moest zijn drugs inleveren. Hij had 3,1 gram hennep bij zich en kreeg proces-verbaal voor overtreding van de Opiumwet.
Nee, het is gedoogd, God knows hoe het nu eigenlijk echt zitRosettA_StoneD zei:Dit is toch gewoon 'legaal'?
Als hij het aanvecht, dan kan hij het winnen, maar ik denk dat het op een plek was waar het niet expliciet niet mocht oid.Ivoos zei:Nee, het is gedoogd, God knows hoe het nu eigenlijk echt zitRosettA_StoneD zei:Dit is toch gewoon 'legaal'?
shokora zei:Ongelofelijk triest dat ze een procesverbaal opmaken van drugsbezit, en dat terwijl gebruikers normaal niet vervolgd worden omdat het niet 'met voorrang wordt opgespoord'. Kortom, het wordt alleen vervolgd als de politie gefrustreerd is.
Ga eens echte boeven vangen, mensen die geen schade aan een derde partij doen behoren niet als criminelen behandeld te worden.
Je hebt moreel gezien gelijk, alleen wettelijk kleven er nog wel een paar haken en ogen aan.Stoneboot zei:Die gasten veroorzaakten toch problemen? Dan is het toch logisch dat ze die ### hangjongeren ook nog extra naaien door ze te pakken met die drugs? Haal dat tuig van de straat af! Als ik pillen bij me heb en ik val niemand lastig word ik ook niet gepakt.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."