Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPolitie treedt op tegen drugs- en wapenbezit

Politie treedt op tegen drugs- en wapenbezit

14 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#1
wat een vangst !!! ga zo door mijnheer de politie agent
W
WartaalLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb dit zelf zien gebeuren, politie had hier meer als 25 man voor nodig.
Weken lang staan ze met undercover auto`s te kijken wat er gebeurd en dit was hun schrale vangst:
Politie treedt op tegen drugs- en wapenbezit

ROOSENDAAL: Agenten controleerden zaterdagavond 5 juli om 22.00 uur de aanwezige jeugd op het parkeerterrein van een sportcentrum aan de Commandobaan. Dat gebeurde na diverse meldingen van overlast jeugd en drugs. De politie is sinds oktober 2007 met het project Streetwise bezig de jeugdoverlast in Roosendaal terug te dringen.

Een 19-jarige Roosendaler bleek in het bezit van een kleine hoeveelheid cocaïne en werd gearresteerd. Hij had de verdovende middelen vermoedelijk gekocht van een 19-jarige man uit Sint Willebrord.

Bij de controle van de auto van de man uit Sint Willebrord vonden de agenten een busje pepperspray en twee XTC-pillen. De man werd gearresteerd en kreeg een proces-verbaal voor overtreding van de Opiumwet en de Wet Wapens en Munitie.

Op diezelfde locatie had een 19-jarige man uit Stampersgat een hoeveelheid van 0.8 gram cocaïne in zijn bezit. Hij werd aangehouden en kreeg proces-verbaal. Zijn verdovende middelen zijn in beslag genomen.

Ook een 23-jarige Roosendaler moest zijn drugs inleveren. Hij had 3,1 gram hennep bij zich en kreeg proces-verbaal voor overtreding van de Opiumwet.
Klik om te vergroten...
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#3
En zo is het. Keihard optreden tegen dit soort tuig!
Wel twéé XTC pillen, hoe halen ze het in hun hoofd!
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#4
:openmouth: junks! Allemaal ophangen, stuk voor stuk!

:grin:
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tsja je kan veel zeggen..
Maar het is natuurlijk alleen maar terecht dat ze die procesverbalen hebben gemaakt..
Wet is wet, Ze kunnen niet zeggenvan "Oh het waren maar 2 pillen, laat maar zitten".
Als je drugsgebruiker bent moet je bereid zijn dit risico te lopen..

Vind het wel raar dat iemand zijn wiet van 3 gram moest inleveren en ook nog eens proces verbaal kreeg? Dit is toch gewoon 'legaal'?
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#6
RosettA_StoneD zei:
Dit is toch gewoon 'legaal'?
Klik om te vergroten...
Nee, het is gedoogd, God knows hoe het nu eigenlijk echt zit
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, vind ik ook een beetje krom. Maar ze moeten iets om net wat minder voor lul te staan, toch.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ongelofelijk triest dat ze een procesverbaal opmaken van drugsbezit, en dat terwijl gebruikers normaal niet vervolgd worden omdat het niet 'met voorrang wordt opgespoord'. Kortom, het wordt alleen vervolgd als de politie gefrustreerd is.

Ga eens echte boeven vangen, mensen die geen schade aan een derde partij doen behoren niet als criminelen behandeld te worden.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja, als ze zoveel moeite hebben zitten doen zullen het wel duidelijk handelaartjes zijn geweest, maar dat ze geen handel en geen bewijzen hebben kunnen vinden. Dan grijpen ze natuurlijk nog wel iedere mogelijkheid aan om ze toch voor iets te pakken. Ze gaan lijkt me echt niet een half jaar onderzoek doen om een paar kleine gebruikertjes een boete te geven :)
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#10
datze eerst eens de harde bendes oppaken die autos enzo stelen
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ivoos zei:
RosettA_StoneD zei:
Dit is toch gewoon 'legaal'?
Klik om te vergroten...
Nee, het is gedoogd, God knows hoe het nu eigenlijk echt zit
Klik om te vergroten...
Als hij het aanvecht, dan kan hij het winnen, maar ik denk dat het op een plek was waar het niet expliciet niet mocht oid.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dit is wel echt weer iets wat mij weer een stapje tot radicalisering leidt. Het is maar goed dat ik bijna geen belasting betaal, want dan had ik best een aangerand gevoel gehad.

Als iemand zijn vrouw op straat in elkaar timmert duurt het meestal, dan niet altijd, eindeloos voordat de politie komt om de mensen erop te wijzen dat het de bedoeling is dat dit binnenshuis gebeurt. Maar voor 0,9 gram cocaine staan ze al klaar.
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Deze is idd wel humor, grote vangst!
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#14
shokora zei:
Ongelofelijk triest dat ze een procesverbaal opmaken van drugsbezit, en dat terwijl gebruikers normaal niet vervolgd worden omdat het niet 'met voorrang wordt opgespoord'. Kortom, het wordt alleen vervolgd als de politie gefrustreerd is.

Ga eens echte boeven vangen, mensen die geen schade aan een derde partij doen behoren niet als criminelen behandeld te worden.
Klik om te vergroten...

Die gasten veroorzaakten toch problemen? Dan is het toch logisch dat ze die ### hangjongeren ook nog extra naaien door ze te pakken met die drugs? Haal dat tuig van de straat af! Als ik pillen bij me heb en ik val niemand lastig word ik ook niet gepakt.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#15
Stoneboot zei:
Die gasten veroorzaakten toch problemen? Dan is het toch logisch dat ze die ### hangjongeren ook nog extra naaien door ze te pakken met die drugs? Haal dat tuig van de straat af! Als ik pillen bij me heb en ik val niemand lastig word ik ook niet gepakt.
Klik om te vergroten...
Je hebt moreel gezien gelijk, alleen wettelijk kleven er nog wel een paar haken en ogen aan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."