Ik heb zelf een soortgelijke situatie meegemaakt met een vriend van mij. Gelukkig is zijn poging om een eind te maken aan wat hij toen ervaarde als de hel niet gelukt.
Ik schrijf dit op de eerste plaats voor de vriendin en of andere mensen die erbij betrokken mogen zijn.
Op een avond nam ik samen met een vriend, met wie ik al vele malen eerder paddestoelen en lsd gebruikt had, en wie ik dacht te kennen. Allereerst dit, ik heb mijn vriend afgeraden om paddestoelen te eten die avond, maar hij wilde dit absoluut doen, hij vertelde ook dat dit zijn beslissende keer zou worden!(Achteraf gezien is dit het enige wat ik mezelf kan kwalijk nemen, namelijk dat ik niet harder erop gehamerd heb dat hij geen paddestoelen zou eten, maar het blijft zijn eigen keuze)
Ik wil hier ook niet te zeer in detail treden, maar geloof mij, die hele nacht staat mij nog levendig bij. Na een klein uur begon mijn vriend vreemd gedrag te vertonen. Hij zag een clown die hem uitlachte en belachelijk maakte en daar reageerde hij nogal aggressief op. Op een gegeven moment kwam hij langs mij staan in de kamer, gaf me een streel over mijn hoofd met zen hand, en zei, tot ziens... Vervolgens liep hij zo snel hij kon naar de andere kant van de kamer en sprong...Gelukkig met zijn gezicht tegen het kader van het raam en niet erdoor(derde verdieping!). Hij valt achterover en valt buiten bewustzijn(zo leek het toch). Vervolgens, een klein half uur later, staat hij plots terug recht, kijkt naar mij, maar heel vreemd, hij focust op iets heel anders als op mijn gezicht, en hij begint te roepen en te tieren tegen mij: jij bent de duivel, als ik jou dood dan is alles goed...Ik heb mij toen gelukkig op een nogal vreemde manier weten te redden van een gewisse dood in de handen van mijn vriend. Ik heb nog dagen last gehad van mijn keel.
Laat me eerst en vooral dit duidelijk stellen: wat zich hier heeft afgespeeld is een probleem van de gebruiker, en niet het middel wat hij gebruikte. Ikzelf gebruik tot op heden nog steeds paddestoelen en vind het een grote verrijking van mijn leven!!
Ik heb jarenlang gesukkeld met deze ervaring. Mijn vriend belande in de psychiatrie, hij was de messias en moest de wereld redden van de drugs(lees paddestoelen, want een lijntje speed en alcohol dat gaat er nog altijd wel in bij hem!!!!!!). Ikzelf eindigde eerst met een groot schuldgevoel.
Ik schrijf dit omdat ik hoop dat eventueel mensen die ermee te maken hebben gekregen op deze manier zichzelf niets gaan verwijten.
Ik ben erg geschrokken van deze gebeurtenis en ben hierdoor verder gaan zoeken op het pad van de planten. Ik heb geleerd dat mijn vriend en enkel en alleen mijn vriend zichzelf kan helpen. Ik heb geleerd dat mijn vriend die nacht een keuze heeft gekregen, en dat zijn eigen keuze hem gebracht heeft waar hij nu is. Ik heb geleerd dat ik niet kan oordelen over wat een ander doet of niet doet.
Ik heb geleerd dat kijken naar jezelf niet gemakkelijk is. Paddestoelen brengen de wereld terug waar hij thuishoort, bij ieder van ons. Paddestoelen tonen ons dat wijzelf heel veel te zeggen hebben over de wereld die wij buiten onszelf ervaren, door aan onszelf te werken kunnen we misschien de buitenkant ook veranderen...
Ik heb geleerd dat er sommige planten zijn die ons confronteren met onze eigen monsters. Ik heb geleerd dat ik deze monsters angstig kan benaderen en dan een helse trip kan krijgen, of ik kan ze met een open hart tegemoet gaan en misschien zien dat die monstertjes ook engeltjes kunnen zijn...Maar als ik mijn eigen monsters niet (h)erken, dan worden zij boos, want zij willen er ook bijhoren, als ik hen voed met angst krijg ik dat terug, als ik hen voed met liefde...
Misschien wat vaag allemaal, maar denk dat het voor mensen die eenzelfde situatie hebben meegemaakt misschien wel goed is om te horen dat zij niet alleen zijn hierin.
Ik hoop dat de minister zijn verstand laat werken, en inziet dat dit soort gebeurtenissen enkel en aleen te voorkomen is door mensen beter in te lichten over deze producten en door misschien verder te denken over een eventueel systeem voor een soort van screening alvorens mensen paddestoelen kunnen gebruiken.
Verbieden helpt niemand en brengt ook niemand terug. Het kan wel ervoor zorgen dat er snel meerdere zullen volgen, dat mensen helemaal niet meer weten wat te doen met dit soort middelen en dat nederland wellicht snel overspoeld zal worden met LSD van bedenkelijke kwaliteit....
ER ZIJN GEEN SLECHTE STOFFEN, ENKEL GOED EN SLECHT GEBRUIK ERVAN!