Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddogebruiker overleden na sprong uit raam

Paddogebruiker overleden na sprong uit raam

49 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#1
hodgepodge zei:
tomz0r zei:
phy zei:
Een verbod is niet de oplossing. Hoewel de 'domme' mensen er dan moeilijker aan kunnen komen, zal het de kwaliteit van paddo's geen goed doen.
Klik om te vergroten...

Het gaat er meer om dat de interesse in paddo's waarschijnlijk af gaat nemen bij veel mensen als het als harddrug wordt gezien. Het wordt net als LSD alleen een drug voor mensen die weten waar ze aan beginnen. Dat vind ik wel positief.
Klik om te vergroten...
Buiten dat is Nederland dan niet meer het land waar je ze vrij kan proberen. Nu hoor je van toeristen dat ze hier komen en omdat het hier mag ze die dingen eten. Als ze hier net zo verboden zijn dan in andere landen zal het voor iedereen makkelijker zijn ze in hun eigen land te krijgen en proberen.
Klik om te vergroten...

Daar heb je gelijk in. Maar dat zou ook makkelijk op een andere manier opgelost kunnen worden, bijvoorbeeld door die 3-dagen-bedenktijd regel.
En ik vind dat Nederland zich niks aan moet trekken van andere landen maar dat we lekker zelf moeten doen wat ons het beste lijkt voor ons land. :rock:
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#2
erg spijtig voor die jongen en dat meisje. laat dit bericht het bewijs zijn dat paddestoelen niet zo onschuldig zijn zoals sommige mensen denken. deze jongen van 18 jaar is dood omdat zijn geest het teveel werd. hij kon er niet meer tegen en wilde dat het zou stoppen. verdwaald in zijn eigen gedachtes raakte hij in paniek en zag nog maar 1 uitweg en dat was zelfmoord.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#3
tomz0r zei:
Daar heb je gelijk in. Maar dat zou ook makkelijk op een andere manier opgelost kunnen worden, bijvoorbeeld door die 3-dagen-bedenktijd regel.
En ik vind dat Nederland zich niks aan moet trekken van andere landen maar dat we lekker zelf moeten doen wat ons het beste lijkt voor ons land. :rock:
Klik om te vergroten...

Ik ben het daar helemaal mee eens! Waarom moet je het nou weer de illegaliteit in duwen?
Daardoor valt de contole helemaal weg.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
phy zei:
tomz0r zei:
Daar heb je gelijk in. Maar dat zou ook makkelijk op een andere manier opgelost kunnen worden, bijvoorbeeld door die 3-dagen-bedenktijd regel.
En ik vind dat Nederland zich niks aan moet trekken van andere landen maar dat we lekker zelf moeten doen wat ons het beste lijkt voor ons land. :rock:
Klik om te vergroten...

Ik ben het daar helemaal mee eens! Waarom moet je het nou weer de illegaliteit in duwen?
Daardoor valt de contole helemaal weg.
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens! Die internationale politiek moeten we zo veel mogelijk buiten blijven!
m
mellowWwLid
01-01-2024, 00:00
#5
:) Gelukkig maar dat er onder invloed van alcohol nooit gekke dingen gebeuren.

Blijft natuurlijk spijtig, dat zondermeer..

@ Sirius, knap dat je nog zo positief / objectief kan blijven over paddo's ondanks je ontzettend slechte ervaring met paddo's bij je vriend! Petje af!

"elke dag lezen we er wel weer wat over in de kranten".
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: Haha wat een lolbroek! Zal wel eens een mooie deal met meneer Teeven maken.
Wanneer hij gelijk heeft en er iets over paddo-incidenten vermeld wordt in de krant geef ik 'm 10 euro, maar wanneer er niets over in de krant verschijnt wil ik per krant/dag 10 euro van hem.. Zien of ie nog steeds zo overtuigd is :grin:

:tearsofjoy: Humor hebben ze in ieder geval wel :tearsofjoy:
J
JenigerLid
01-01-2024, 00:00
#6
ff een update:(deze info heb ik uit de smartshop)


Volgens onderzoek van de politie heeft de jongen een cocktail genomen van medicatie, harddrugs, alcohol en paddo's en had deze jongen al veel psychische problemen. Ook zeiden ze dat hij 2 x gesprongen was, nadat de eerste poging mislukt was, en dat alles erop uit wees dat hij alles met vrij bewuste gedachte heeft gedaan.

En ja touristen, ik heb in een touristenwinkel gewerkt waar ze paddo's verkochten en alles wat ik kan zeggen is niet verbieden maar reguleren. Wiet haal je toch ook niet bij de bart smit? Als je ziet hoe on-proffesioneel paddo's verkocht worden in de kiosken in a'dam, zonder uitleg, hoe meer, hoe beter, want dan maken ze meer winst.... Het is echt ongelofelijk....daar ligt echt het hele probleem. :kots:

en het hele verhaal op netwerk is ongelovelijk verdraaid, aub mensen neem dit absoluut niet serieus, ze manipuleren de hele boel om het verboden te krijgen.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hij sprong gewoon opnieuw....

Ik weet nou niet of ik hier nou respect voor moet hebben of ik hier nou keihard om moet gaan lachen of dat ik het gewoon diep triest moet vinden...

Als je deed wat hij deed; dan ben je echt tyfus zat van je leven...

Normaal gesproken; nemen zulke lui: mensen met hun mee...

Moordenaars = misantropie :rock:
s
siriusmushroomLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb zelf een soortgelijke situatie meegemaakt met een vriend van mij. Gelukkig is zijn poging om een eind te maken aan wat hij toen ervaarde als de hel niet gelukt.

Ik schrijf dit op de eerste plaats voor de vriendin en of andere mensen die erbij betrokken mogen zijn.

Op een avond nam ik samen met een vriend, met wie ik al vele malen eerder paddestoelen en lsd gebruikt had, en wie ik dacht te kennen. Allereerst dit, ik heb mijn vriend afgeraden om paddestoelen te eten die avond, maar hij wilde dit absoluut doen, hij vertelde ook dat dit zijn beslissende keer zou worden!(Achteraf gezien is dit het enige wat ik mezelf kan kwalijk nemen, namelijk dat ik niet harder erop gehamerd heb dat hij geen paddestoelen zou eten, maar het blijft zijn eigen keuze)

Ik wil hier ook niet te zeer in detail treden, maar geloof mij, die hele nacht staat mij nog levendig bij. Na een klein uur begon mijn vriend vreemd gedrag te vertonen. Hij zag een clown die hem uitlachte en belachelijk maakte en daar reageerde hij nogal aggressief op. Op een gegeven moment kwam hij langs mij staan in de kamer, gaf me een streel over mijn hoofd met zen hand, en zei, tot ziens... Vervolgens liep hij zo snel hij kon naar de andere kant van de kamer en sprong...Gelukkig met zijn gezicht tegen het kader van het raam en niet erdoor(derde verdieping!). Hij valt achterover en valt buiten bewustzijn(zo leek het toch). Vervolgens, een klein half uur later, staat hij plots terug recht, kijkt naar mij, maar heel vreemd, hij focust op iets heel anders als op mijn gezicht, en hij begint te roepen en te tieren tegen mij: jij bent de duivel, als ik jou dood dan is alles goed...Ik heb mij toen gelukkig op een nogal vreemde manier weten te redden van een gewisse dood in de handen van mijn vriend. Ik heb nog dagen last gehad van mijn keel.

Laat me eerst en vooral dit duidelijk stellen: wat zich hier heeft afgespeeld is een probleem van de gebruiker, en niet het middel wat hij gebruikte. Ikzelf gebruik tot op heden nog steeds paddestoelen en vind het een grote verrijking van mijn leven!!

Ik heb jarenlang gesukkeld met deze ervaring. Mijn vriend belande in de psychiatrie, hij was de messias en moest de wereld redden van de drugs(lees paddestoelen, want een lijntje speed en alcohol dat gaat er nog altijd wel in bij hem!!!!!!). Ikzelf eindigde eerst met een groot schuldgevoel.

Ik schrijf dit omdat ik hoop dat eventueel mensen die ermee te maken hebben gekregen op deze manier zichzelf niets gaan verwijten.

Ik ben erg geschrokken van deze gebeurtenis en ben hierdoor verder gaan zoeken op het pad van de planten. Ik heb geleerd dat mijn vriend en enkel en alleen mijn vriend zichzelf kan helpen. Ik heb geleerd dat mijn vriend die nacht een keuze heeft gekregen, en dat zijn eigen keuze hem gebracht heeft waar hij nu is. Ik heb geleerd dat ik niet kan oordelen over wat een ander doet of niet doet.

Ik heb geleerd dat kijken naar jezelf niet gemakkelijk is. Paddestoelen brengen de wereld terug waar hij thuishoort, bij ieder van ons. Paddestoelen tonen ons dat wijzelf heel veel te zeggen hebben over de wereld die wij buiten onszelf ervaren, door aan onszelf te werken kunnen we misschien de buitenkant ook veranderen...

Ik heb geleerd dat er sommige planten zijn die ons confronteren met onze eigen monsters. Ik heb geleerd dat ik deze monsters angstig kan benaderen en dan een helse trip kan krijgen, of ik kan ze met een open hart tegemoet gaan en misschien zien dat die monstertjes ook engeltjes kunnen zijn...Maar als ik mijn eigen monsters niet (h)erken, dan worden zij boos, want zij willen er ook bijhoren, als ik hen voed met angst krijg ik dat terug, als ik hen voed met liefde...

Misschien wat vaag allemaal, maar denk dat het voor mensen die eenzelfde situatie hebben meegemaakt misschien wel goed is om te horen dat zij niet alleen zijn hierin.

Ik hoop dat de minister zijn verstand laat werken, en inziet dat dit soort gebeurtenissen enkel en aleen te voorkomen is door mensen beter in te lichten over deze producten en door misschien verder te denken over een eventueel systeem voor een soort van screening alvorens mensen paddestoelen kunnen gebruiken.

Verbieden helpt niemand en brengt ook niemand terug. Het kan wel ervoor zorgen dat er snel meerdere zullen volgen, dat mensen helemaal niet meer weten wat te doen met dit soort middelen en dat nederland wellicht snel overspoeld zal worden met LSD van bedenkelijke kwaliteit....

ER ZIJN GEEN SLECHTE STOFFEN, ENKEL GOED EN SLECHT GEBRUIK ERVAN!
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
shokora zei:
>_<'
Klik om te vergroten...
v_v''
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Er is niks wat ik van mezelf zou kunnen zien wat me er erg aan toe zou maken. Als ik opeens zag dat ik drieduizend kinderen had verkracht en in de sloot gegooid, zou ik erom lachen en zeggen "Nou, goed dat je niet gepakt bent dan :mrgreen: ".

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."