Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDancefestival stopt na 'brute drugscontroles'

Dancefestival stopt na 'brute drugscontroles'

48 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#1
tomz0r zei:
Volgens mij is het als er aanwijzingen zijn dat je drugs bezit (zoals met drugshonden het geval is), je dan niet mag weigeren. Elke agent is verplicht om te zeggen wat je rechten zijn als je daarnaar vraagt. Vraag wat de aanleiding is waarom ze je aanhouden. Als je iemand wat geld geeft en je kan daarbij een reden geven, of als je een kauwgompje uit je zakt pakt is het geen goede aanleiding. Blijf wel beleefd en rustig.
Klik om te vergroten...

Maar ze zijn niet per se correct in het vertellen wat je rechten zijn. Of ze het zelf niet altijd weten of doen alsof ze niet beter weten, dat weet ik niet.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Controleren ze ook onder de voorhuid van de penis? Je zou daar vast 2-3 pillen kwijt kunnen in een luchtdicht zakje.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#3
tomz0r zei:
Alsof er ook maar iemand is die naar een feest gaat en zn drugs in zijn kontgat bewaart.
Klik om te vergroten...

Die zullen er, juist door zo streng te controleren, genoeg zijn. :openmouth:
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#4
even voor de duidelijkheid...nederland heeft heeeel weinig drugshonden. de honden bij festivals zijn dan ook geen drugshonden. (staat er vast soms wel eentje tussen) maar meestal zijn het honden die zenuwen van mensen oppikken en daarom slaan ze aan. die honden zijn er dus om te kijken of je nerveus doet en op grond daarvan gaan ze verder kijken.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#5
-spaceman- zei:
en dan nog voor te stellen dat ik ook een keer ''heb moeten bukken'' in de metro halte wibautstraat (amsterdam), bij een standaard drugscontrole... op straat kan het ook....
Klik om te vergroten...
hahaha,
heb me wel een keer moeten uitkleden maar volgens mij is dit "bukken" een hollands fenomeen. :P
hier in belgie is het springen met je benen een beetje open :grin: :grin: :grin:
althans bij mij... :grin: :rock:
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#6
-spaceman- zei:
Afgelopen weekeinde moest een flink aantal bezoekers zich in een tent uitkleden en voorover buigen om bij de agenten aan te tonen dat er geen drugs in hun achterste verstopt zat.
Klik om te vergroten...

Waar gaat het naar toe?
Wat een overdreven reacties :openmouth:
Ze doen percies dat drugs het einde van de wereld is ofzo.

Of mss woude de flikke zelf is een gratis flashavondje houde... :mrgreen:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens mij geilen ze gewoon op al die anussen.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Aking zei:
Je mag weigeren :)

alleen kom je dan dus waarschijnlijk niet binnen :wave:
Klik om te vergroten...

je mag weigeren, maar dan ga je wel mee naar het bureau. en word je dus ingerekend... je eigen keus dus... ik heb het zelf meegemaakt, dus heb mn broek maar laten zakken... niet in het openbaar, wel een apart hokje... alsnog niet fijn...
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nasty Spaceman...

Wat was bij jou de aanleiding die ze hadden? ook drugshond?
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
jcp zei:
Nasty Spaceman...

Wat was bij jou de aanleiding die ze hadden? ook drugshond?
Klik om te vergroten...

de drugshond ja... hij werd al gek toen ik op 10 meter afstand van em was... uiteindelijk niks gebeurt want ik had alleen ephedra bij me...
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Angramar Temenos zei:
Stem dan SP godverdomme.
Klik om te vergroten...
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Drientje zei:
3970 zei:
Drientje zei:
Die Jan Marijnisse is een heel vieze gladjanus. Veel beloven weinig geven doet de gek ik vreugde leven. Zo zit dat bij hem en niet anders.
Klik om te vergroten...


Euhm....dat is toch een vereiste om in NL politicus te kunnen worden? Of kun je er één noemen waarbij dat niet zo is? :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Ik verdiep me niet in politiek, ik ga ook niet stemmen en dus weet ik niet wat de eisen zijn voor de gemiddelde partijleiders.

Dat ik toevallig iets weet over deze man, is niet omdat hij partijleider is en ik me in heem verdiept heb.
Klik om te vergroten...

Wow lekker genuanceerd allemaal
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Stem dan SP godverdomme.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
DEDEMSVAART/HARDENBERG -Het Summerdance Festival in Dedemsvaart, dat jaarlijks door een paar duizend feestgangers wordt bezocht, keert volgend jaar niet terug. Organisator Herman Geerdink wil zijn bezoekers niet meer blootstellen aan de 'mensonterende' drugscontroles van de politie.


Afgelopen weekeinde moest een flink aantal bezoekers zich in een tent uitkleden en voorover buigen om bij de agenten aan te tonen dat er geen drugs in hun achterste verstopt zat.

Op het feest werden voornamelijk kleine - gedoogde - hoeveelheden drugs aangetroffen. ,,Onrust om niets,'' aldus organisator Geerdink. Hij had er zelf al flink de smoor over in, maar heeft in de afgelopen dagen nog eens tientallen klachten binnen gekregen van festivalbezoekers. ,,De lol is er vanaf. Als dit de manier wordt waarop wij in dit land omgaan met feesten en festivals, dan hoeft het voor mij niet meer. Zelfs een zestigjarige medewerkster van de catering moest zich ontkleden en voorover buigen. En het hoofd van onze beveiliging - die er op toe moet zien dat er niet gedeald wordt - werd door de agenten apart genomen en onderzocht. Omdat een politiehond vond dat de man naar drugs rook. Ja, hallo! Vind je het gek als je tijdens je werk drugs in beslag moet nemen...''

Geerdink heeft uiteraard verhaal gehaald bij de politie, maar die verwijst door naar het gemeentebestuur. ,,Op al mijn vragen werd geantwoord: 'Dat moest in opdracht van de burgemeester'. Daarom schrijf ik vandaag nog een brief aan de gemeenteraad om te vragen waar we in hemelsnaam mee bezig zijn in deze gemeente.''

Geerdink is vastbesloten: het festival was dit jaar voor het laatst. ,,Of het moet zijn dat de politiek keiharde garanties kan geven dat dit niet nog een keer gebeurt. Maar eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in.''

De politie heeft in een eerdere reactie al duidelijk gemaakt dat gehandeld is volgens de richtlijnen van de opiumwet en dat controle volgt na sterke vermoedens.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oke, dat gaat dus echt veel te ver, fascistische praktijken. Echt niet normaal meer...
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#16
^maar behalve dat,

Dan je festival stoppen, dan geef je alleen maar toe en doe je precies wat ze willen, dat vind ik ook belachelijk !

Weiger met zijn allen medewerking, zoek de media op, demonstreer in je blote kont op het binnenhof, neem gerechtelijke stappen of wat dan ook, maar doe niet dit.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is te triest voor woorden. Ik snap de organisator dat hij dit niet nog eens wil meemaken maar aan de andere kant is het idd jammer dat hij buigt voor deze machtsvertoon.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#18
Waar woont die burgemeester, hij zou eens anaal onderzocht moeten worden door een paar echte junkies.
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zieligheid ten top..
Waar gaat het heen met dit land :confused: :angry:
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#20
SP of Groenlinks :grin:
Edit: of D66..
Ach wat ik weet ook weinig van politieke partijen, ik lees me wel in voordat ik mijn eerste keer ga stemmen :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."