Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmerika Verbiedt Salvia

Amerika Verbiedt Salvia

43 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#1
Verschillende Amerikaanse staten treden sinds kort streng op tegen het gebruik van het plantje salvia divinorum. Sinds kort is deze plant met hallucinogene werking een regelrechte hype geworden nadat er tientallen filmpjes van gebruikers op YouTube werden geplaatst. Het salieplantje ziet er op het eerste zicht erg lieflijk en totaal niet kwaadaardig uit, maar gebruikers belanden meteen na de consumptie in een enorme trip die hen waanbeelden, enorme lachbuien en aanverwante ongecontroleerde handelingen bezorgt. Indiaanse Sjamanen kennen de plant en haar vreemde bijwerkingen al langer, maar dankzij YouTube is salvia divinorum tot een echte rage aan het uitgroeien. Strikt gereglementeerd in BelgiëVolgens officiële Amerikaanse gegevens hebben bijna 2 miljoen Amerikanen al geëxperimenteerd met de plant. Het voorbije jaar alleen al kwamen er 750.000 nieuwe gebruikers bij in de VS. Tientallen staten hebben de salieplant nu op de lijst van verboden middelen geplaatst. In België staat salvia divinorum al sinds 2002 geklasseerd als psychotrope stof en mag het niet meer vrij verkocht worden. Het verbruik is niet verboden, maar wel strikt gereglementeerd.

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/32217/VS_verbieden_gebruik_drugsplantje_na_YouTube-rage.html
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dus nu is het wachten op het Nederlandse verbod.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#3
inderdaad...zat er eigenlijk al op te wachten.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#4
zommes zei:
Pikachu zei:
Mag ik een bron zien voor de bewering dat Amerika in volle glorie meegeholpen zou hebben aan de opbouw van het derde rijk?

De Amerikaanse overheid beheerst en stuurt niet elk aspect van het leven van zijn burgers zoals een goed totalitair regime betaamt. Eveneens wordt de leider, Bush, nu niet bepaald vereerd als een god. Ze hebben vrijheid van media, ook iets wat compleet onmogelijk is binnen een echt fascistisch regime.
Klik om te vergroten...

Die bron ga je krijgen.

Vrijheid van media? In Amerika? Meen je dat serieus? Vrijheid van meningsuiting is in Amerika alleen een goed recht voor de mensen die geen invloed uit kunnen oefenen. Je moet als rechter, leraar of anderszins ambtelijke functionaris niet proberen een grote bek over de Amerikaanse regering te hebben, want dan ben je die positie meteen kwijt.

Bush wordt door zijn kiezers wel degelijk gezien als een apparaat dat handelt in de handen van God. Je zou je voor de grap eens moeten verdiepen in de huidige evangelische kerk van Amerika.
Klik om te vergroten...
Inderdaad.

'Jesus Camp' kijken helpt ook heel goed.
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nu is het gewoon wachten tot dat verbod overwaait naar de EU :openmouth:
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#6
IDD nog een verbod :tongueout:

Zo dom om planten te verbieden.. :stoned:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sjezus, het is dat ze aftrekken niet gaan verbieden, dat is straks nog het enige legale genotsmiddel wat er over 10 jaar nog bestaat
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
loadrunner zei:
Sjezus, het is dat ze aftrekken niet gaan verbieden, dat is straks nog het enige legale genotsmiddel wat er over 10 jaar nog bestaat
Klik om te vergroten...
Ik heb toch liever salvia
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zolang er in Nederland geen ophef is over Salvia en er geen gewonden of doden vallen zal het geen vaart lopen.
Die Amerikanen zijn dan meteen zo slim om filmpjes op youtube te zetten als "me driving on Salvia" (1e resultaat als je zoekt op 'salvia' :( ). Hij gaat overigens niet rijden...
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
JAAAAA 80x bestaat wel degenlijk. ik kwam een keer op een paar americanse legal high site's en daar hebben ze echt sterk spul... en iemand bij mij op school had een keer 35x mee genomen. Dus ja ik geloof het echt wel
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#11
hodgepodge zei:
Zolang er in Nederland geen ophef is over Salvia en er geen gewonden of doden vallen zal het geen vaart lopen.
Die Amerikanen zijn dan meteen zo slim om filmpjes op youtube te zetten als "me driving on Salvia" (1e resultaat als je zoekt op 'salvia' :( ). Hij gaat overigens niet rijden...
Klik om te vergroten...

Dat driving on salvia filmpje is wel degelijk bedoeld om mensen duidelijk te maken dat je juist NIET in de auto zal stappen om iemand dood te rijden als je salvia op hebt hoor :tongueout: Maar je hebt gelijk de wat onverantwoordelijke filmpjes zijn de boosdoenders, filmpjes van mensen die niet weten wat er in hun pijp zit etc.
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#12
funkmaus zei:
hodgepodge zei:
Zolang er in Nederland geen ophef is over Salvia en er geen gewonden of doden vallen zal het geen vaart lopen.
Die Amerikanen zijn dan meteen zo slim om filmpjes op youtube te zetten als "me driving on Salvia" (1e resultaat als je zoekt op 'salvia' :( ). Hij gaat overigens niet rijden...
Klik om te vergroten...

Dat driving on salvia filmpje is wel degelijk bedoeld om mensen duidelijk te maken dat je juist NIET in de auto zal stappen om iemand dood te rijden als je salvia op hebt hoor :tongueout: Maar je hebt gelijk de wat onverantwoordelijke filmpjes zijn de boosdoenders, filmpjes van mensen die niet weten wat er in hun pijp zit etc.
Klik om te vergroten...
Oh, ik had dat filmpje niet eens meer opnieuw bekeken. Op zich kun je er ver genoeg van de wereld van raken om het toch te doen denk ik. Normaal zou je zeggen dat je dat zelf wel kunt bedenken.
Iemand trouwens wel eens 80x extract tegengekomen, zoals ze bij veel van die filmpjes claimen te gebruiken?
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#13
hodgepodge zei:
Iemand trouwens wel eens 80x extract tegengekomen, zoals ze bij veel van die filmpjes claimen te gebruiken?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat dat meer dealer/smartshop bullshit is, er zijn salvia dealers op college campusses daar :P sommige staten hebben geen smartshops. Is me verteld iig.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zo'n site is geen goede bron, die hebben als doel om zo veel mogelijk te verkopen en 35x is geen 80x extract.
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb wel salvia druppels gevonden en 60x extract en standaard 60x extract hier
http://www.everyonedoesit.com/online_he ... stCatID=85

en het ziet er echt uit
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#16
Iemand ervaring met die website? Ik zou wel een 60 x extrat willen bestellen ofzo...
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
J0rrit zei:
Iemand ervaring met die website? Ik zou wel een 60 x extrat willen bestellen ofzo...
Klik om te vergroten...
Nee maar neem wel de gestandaardiseerde om kwaliteit te garanderen.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik werk in een Burger King. Opzich best leuk werk hoor.
Maar ik zie dus dagelijks wat snacken voor impact heeft op mensen. Er zijn serieus mensen die wel 3 keer per dag langs komen en zichzelf compleet volstouwen. In een coffeeshop zitten er mensen tussen die de hele dag blijf zitten, en je hebt mensen die soms langs komen en jointje roken. Natuurlijk is er ook een grijsgebied van mensen die vaker en mensen die veel minder komen. In een Burger King/Vreetkeet werkt dat hetzelfde...Ik zie dagelijks een man langskomen die zichzelf compleet verwaarloosd om maar snacks te kunnen eten...blijft vaak ook gewoon 2/3 uur zitten en af en toe besteld hij wat bij.

het punt wat ik hiermee wil maken is dat ik niet snap hoe je zo hypocriet kunt zijn...zo kortzichtig. Ik zie nog nergens een war on snackfood terwijl dat misschien wel een stuk dodelijker is dan drugs. in ieder geval op de lange termijn wel. en zeker als je nagaat hoeveel koeien ervoor doodgaan.

Dit heeft trouwens nks met snacken opzich te maken, maar het heeft ermee te maken dat je mensen niet voor alles kan behoeden. Sommige mensen draven nou eenmaal gewoon door als ze iets leuk of lekker vinden. Dat wil niet zeggen dat iedereen zichzelf doodvreet of doodverdrugsd.

Als ze nou eens gewoon geld investeren in goede leraren...mensen die een student of een leering echt kunnen en willen helpen met zijn of haar leven. En eerlijke voorlichting.

Aan de andere kant vinden de mensen het kennelijk niet zo boeiend, want anders kom je er wel tegen in opstand. Is met het paddoverbod ook zo gegaan eigenlijk. Niemand heeft door dat hun vrijheden worden ingeperkt.
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#19
There really is nothing nice about USA
You go to the hospital you have to pay
The dollar is the language that they all speak
they don't really bother about the radiation leak

FUCK THE USA

They keep their secrets undercover
the rich don't bother about those that suffer
this ain't the land of milk and honey
cause all they want is money money money

FUCK THE USA

Nuclear bombs are fuck all new
you'd better start running when they drop on you
run into a shelter, play hide and seek
cause when you die your body reeks

FUCK THE USA

There really is nothing nice about USA
You go to the hospital you have to pay
The dollar is the language that they all speak
they don't really bother about the radiation leak

FUCK THE USA




Juist, NL moet natuurlijk de VS niet volgen. Als we dat vaker zouden doen zou het een stuk beter zijn.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nee ze hebben gelijk.
Zoals daar staat; het lijkt onschuldig, maar je kunt er enorme lachbuien van krijgen.

Wat een tekst. Hopelijk kwijlt Nederland deze keer niet achter dat klotecontinent aan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."