Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmerika Verbiedt Salvia

Amerika Verbiedt Salvia

43 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#1
tomz0r zei:
Nee ze hebben gelijk.
Zoals daar staat; het lijkt onschuldig, maar je kunt er enorme lachbuien van krijgen.

Wat een tekst. Hopelijk kwijlt Nederland deze keer niet achter dat klotecontinent aan.
Klik om te vergroten...
:grin:...`t schijnt dat je in je lach kunt blijven hangen
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#2
tomz0r zei:
Nee ze hebben gelijk.
Zoals daar staat; het lijkt onschuldig, maar je kunt er enorme lachbuien van krijgen.

Wat een tekst. Hopelijk kwijlt Nederland deze keer niet achter dat klotecontinent aan.
Klik om te vergroten...

Klotecontinent??? Ik maak daaruit op dat je er zelf nog nooit geweest bent, het is namelijk een prachtig continent, en geloof het of niet, er wonen zelfs wat leuke mensen ook!!

Maar OT; alsof zo'n verbod iets uithaalt...dingen verbieden betekent natuurlijk niet dat het niet meer gedaan wordt.
l
liquid stateLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk niet dat salvia zo snel in Nederland verboden zal worden. Dit omdat er geen incidenten zijn geweest (tenminste niet dat ik gehoord heb) en de Nederlandse cultuur is niet zo van hun drugs gebruik op het internet zetten. En dan is het gewoon niets gezien niets gebeurt.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
tomz0r zei:
Nee ze hebben gelijk.
Zoals daar staat; het lijkt onschuldig, maar je kunt er enorme lachbuien van krijgen.

Wat een tekst. Hopelijk kwijlt Nederland deze keer niet achter dat klotecontinent aan.
Klik om te vergroten...
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#5
En hoppa, direct naar de lijst van verboden middelen..
Way to go :confused:
Als het zo'n rage is en er wordt meteen een verbod op gegooid heb je het al helemaal niet meer in de hand en zelfs de kans dat de rage nog groter wordt.
Weer een slechte zet van de Amerikaanse overheid in my opinion.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zo zie je maar weer. Lachbuien zijn hartstikke gevaarlijk.

Ik vraag me af of ze überhaubt een redelijke hoeveelheid ongelukken hebben geregistreerd waar ze dan hun verbod op baseren, want alleen maar omdat er mensen van dubbel liggen op youtube lijkt me niet genoeg reden er voor. Maarja, het is wel de VS natuurlijk. :confused:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik hoop zo erg dat dat smerige fascistenland ten onder gaat...
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#8
Angramar Temenos zei:
Ik hoop zo erg dat dat smerige fascistenland ten onder gaat...
Klik om te vergroten...

Maak daar fascistenregering van, en ik hoop het met je. Beetje hersenloos om de schuld bij het hele land te leggen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
BlackRobBlunt zei:
Angramar Temenos zei:
Ik hoop zo erg dat dat smerige fascistenland ten onder gaat...
Klik om te vergroten...

Maak daar fascistenregering van, en ik hoop het met je. Beetje hersenloos om de schuld bij het hele land te leggen.
Klik om te vergroten...

Dat doe ik niet, heb ik in meerdere topics al uitgelegd. Ik heb geen hekel aan de Amerikanen, maar een hekel aan het land. Net als dat ik geen hekel heb aan duitsers uit de jaren 1940, maar wel aan de Nazi-regering. Amerika zit niet ver weg van de duitse naziregering, als je de verandering van de tijdgeest in acht neemt.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waar baseer je die complete onzin op? Leg het anders even uit ^^
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#11
Angramar Temenos zei:
BlackRobBlunt zei:
Angramar Temenos zei:
Ik hoop zo erg dat dat smerige fascistenland ten onder gaat...
Klik om te vergroten...

Maak daar fascistenregering van, en ik hoop het met je. Beetje hersenloos om de schuld bij het hele land te leggen.
Klik om te vergroten...

Dat doe ik niet, heb ik in meerdere topics al uitgelegd. Ik heb geen hekel aan de Amerikanen, maar een hekel aan het land. Net als dat ik geen hekel heb aan duitsers uit de jaren 1940, maar wel aan de Nazi-regering. Amerika zit niet ver weg van de duitse naziregering, als je de verandering van de tijdgeest in acht neemt.
Klik om te vergroten...

Als je zegt dat je een hekel aan een land hebt, mogen we er toch van uit gaan dat dat incluis bevolking is? Misschien zit ik ook maar te mierenneuken, tis al laat :wink:

En de Amerikaanse regering is ontzettend fout bezig, dat weten de meesten intussen wel, maar waar jij de link met het naziregime ziet mag je me duidelijk maken.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
De amerikaanse regering is inderdaad totaal volkomen gestoord, en nederland begint nu ook meer en meer die richting in te neigen. Best jammer, hoop echt dat de nederlanders er niet achteraan lopen.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pikachu zei:
Waar baseer je die complete onzin op? Leg het anders even uit ^^
Klik om te vergroten...

Waarom is dat onzin? Laten we niet vergeten dat de Amerikanen tot op het laatste moment van de tweede wereld-oorlog met volle glorie hebben meegewerkt aan de opbloei van het derde rijk. Het militaristische en kapitalistische huidige Amerika is geen nationaal-socialistische staat, maar wel degelijk een door fascisme en rassenleer bestuurde staat.
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#14
zommes zei:
Pikachu zei:
Waar baseer je die complete onzin op? Leg het anders even uit ^^
Klik om te vergroten...

Waarom is dat onzin? Laten we niet vergeten dat de Amerikanen tot op het laatste moment van de tweede wereld-oorlog met volle glorie hebben meegewerkt aan de opbloei van het derde rijk. Het militaristische en kapitalistische huidige Amerika is geen nationaal-socialistische staat, maar wel degelijk een door fascisme en rassenleer bestuurde staat.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk zijn er overeenkomsten te bedenken tussen de nazi's en Amerika. Net zoals ik die ook wel kan noemen tussen Wilders en de Nazi's of ongetwijfeld zelfs tussen de SP en de Nazi's.
Maar waar iedereen de nazi's natuurlijk mee associeerd is de holocaust met de jodenvergassingen en het feit dat Hitler 1 groot Duits rijk wilde. De vergelijking tussen Bush en Hitler is al totaal zinloos omdat dit een andere tijd is waarin zoiets als toen gebeurde haast niet meer kan.

En oja, Amerika heeft ons mede bevrijdt van de Duitsers in de tweede wereldoorlog!
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mag ik een bron zien voor de bewering dat Amerika in volle glorie meegeholpen zou hebben aan de opbouw van het derde rijk?

De Amerikaanse overheid beheerst en stuurt niet elk aspect van het leven van zijn burgers zoals een goed totalitair regime betaamt. Eveneens wordt de leider, Bush, nu niet bepaald vereerd als een god. Ze hebben vrijheid van media, ook iets wat compleet onmogelijk is binnen een echt fascistisch regime.

De term fascisme wordt tegenwoordig gebruikt door iedereen die geen goede argumenten heeft voor zijn of haar mening. "Hmm, ik vind dit en wil de discussie onmiddelijk winnen, laat ik die persoon een fascist noemen, zijn of haar meningen fascistisch en als ik tegen een bepaalde politieke stroming ben kan ik die stroming ook fascistisch noemen, einde discussie."

http://www.encyclo.nl/begrip/fascisme
K
K.nurftLid
01-01-2024, 00:00
#16
Terwijl er een plant verboden word, ja inderdaad een geestverruimende PLANT, een geschenk van 'god' viert het misbruik van de vrij verkrijgbare pijnstillers, kalmeringsmiddelen, antidepressiva hoog tij onder alle lagen van de bevolking.

America Fuck YEAH..
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pikachu zei:
Mag ik een bron zien voor de bewering dat Amerika in volle glorie meegeholpen zou hebben aan de opbouw van het derde rijk?

De Amerikaanse overheid beheerst en stuurt niet elk aspect van het leven van zijn burgers zoals een goed totalitair regime betaamt. Eveneens wordt de leider, Bush, nu niet bepaald vereerd als een god. Ze hebben vrijheid van media, ook iets wat compleet onmogelijk is binnen een echt fascistisch regime.
Klik om te vergroten...

Die bron ga je krijgen.

Vrijheid van media? In Amerika? Meen je dat serieus? Vrijheid van meningsuiting is in Amerika alleen een goed recht voor de mensen die geen invloed uit kunnen oefenen. Je moet als rechter, leraar of anderszins ambtelijke functionaris niet proberen een grote bek over de Amerikaanse regering te hebben, want dan ben je die positie meteen kwijt.

Bush wordt door zijn kiezers wel degelijk gezien als een apparaat dat handelt in de handen van God. Je zou je voor de grap eens moeten verdiepen in de huidige evangelische kerk van Amerika.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vrijheid van media, waarom denk je van niet. Er zijn voldoende kritische zenders op de Amerikaanse tv volgens mij, fox news is dan wel een aanhangsel van de republikeinse partij maar veel andere zenders zenden gewoon uit wat ze willen hoor.

Naar mijn mening is het niet goed als je als leraar er een te open politieke mening op na houdt, je hebt als leraar een grote invloed op je leerlingen, het is dan je verantwoordelijkheid om gewoon je mening voor je te houden t.o.v. die kinderen.

Met de rechter ben ik het met je eens, ook omdat rechters gewoon aangesteld worden door de politiek (president of partij, weet ik niet meer precies...)

Als ambtenaar moet je gewoon doen wat je gezegd wordt, net zoals die ambtenaren van de burgerlijke stand in Nederland die het vertikken om homo's of lesbienes te trouwen omdat het in strijd zou zijn met hun geloof.
L
LiberLid
01-01-2024, 00:00
#19
zommes zei:
Pikachu zei:
Mag ik een bron zien voor de bewering dat Amerika in volle glorie meegeholpen zou hebben aan de opbouw van het derde rijk?

De Amerikaanse overheid beheerst en stuurt niet elk aspect van het leven van zijn burgers zoals een goed totalitair regime betaamt. Eveneens wordt de leider, Bush, nu niet bepaald vereerd als een god. Ze hebben vrijheid van media, ook iets wat compleet onmogelijk is binnen een echt fascistisch regime.
Klik om te vergroten...

Die bron ga je krijgen.

Vrijheid van media? In Amerika? Meen je dat serieus? Vrijheid van meningsuiting is in Amerika alleen een goed recht voor de mensen die geen invloed uit kunnen oefenen. Je moet als rechter, leraar of anderszins ambtelijke functionaris niet proberen een grote bek over de Amerikaanse regering te hebben, want dan ben je die positie meteen kwijt.

Bush wordt door zijn kiezers wel degelijk gezien als een apparaat dat handelt in de handen van God. Je zou je voor de grap eens moeten verdiepen in de huidige evangelische kerk van Amerika.
Klik om te vergroten...
Amerika heeft een ontzettend vrije media en het recht op vrije pers is constitutioneel stevig verankerd. Op het gebied van onderzoeksjournalistiek heeft Amerika een zeer respectabele reputatie, denk aan Watergate, denk aan de Boston Globe die over (seksuele) misstanden binnen de katholieke kerk bericht, en denk aan vanalles wat in de kranten staat. Oh nu we het er over hebben, hoeveel Amerikaanse kranten en televisie zenders volg je zoal?

De NY Times is absoluut een onafhankelijke kwaliteitskrant, en niet de enige. In Amerika wordt vaak openlijk geklaagd over 'de liberale televisiemedia' die bevooroordeeld zijn pro-abortus en pro-geldherverdeling en te kritisch zijn over Bush. Maargoed, politici houden ervan om af te geven op de media omdat dit een makkelijk excuus is. Universiteitsbestuurders en professoren steunen openlijk Obama door middel van bijvoorbeeld een sticker op hun auto, alsmede door publieke uitspraken.

Rechters moeten niet het bestuurlijke danwel uitvoerende orgaan proberen te beinvloeden, dat staat haaks op hun functie, neutraliteit en loyaliteit aan het wetboek. Ook ambtenaren zijn per definitie loyaal aan hun meerdere, die wanneer hij gekozen wordt ambtenaren tot zijn beschikking krijgt die hem begeleiden en ondersteunen. Als de Nederlandse Secretaris-Generaal van Binnenlandse Zaken publiekelijk Guusje Ter Horst zou afvallen zou hij zijn baan zeker kwijt zijn, dat past simpelweg niet binnen die functie.

Overigens zou een kritische ambtenaar in Noord-Korea of de voormalige Sovjet-Unie waarschijnlijk zijn leven kwijt zijn. Een van de eerste dingen die verdwijnt in een totalitaire staat is vrije media, omdat dit essentieel is voor vrije informatievergaring en een open democratie. Onderzoeksjournalistiek was dan ook niet getolereerd in de Sovjet-Unie en de media was door de staat gecontroleerd (zoals in iedere communistische staat). De situatie in de Verenigde Staten staat hier haaks op.

"Bush wordt door zijn kiezers gezien als een apparaat dat handelt in de handen van God", gelukkig is dit een homogene groep en is dat compleet waar voor iedereen die Republikeins gestemd heeft in 2000 of 2004. :confused:

Niettemin vind ik de invloed van Christelijke groeperingen op het Amerikaanse publiekelijke leven betreurenswaardig groot, maar gelukkig hebben deze mensen wel het recht om zichzelf te groeperen en te laten horen. Verder is het erg afhankelijk van waar je verblijft in de VS, op veel plaatsen is het christendom vrij onzichtbaar.

Ontopic:
De War on Drugs wordt hier door sommigen ook te spookachtig voorgesteld is mijn indruk. Het is verschrikkelijk dat er zoveel mensen voor in de gevangenis belanden, hoewel er ook veel staten zijn waar persoonlijke consumptie geen/nauwelijks een probleem is. Verschillende Amerikaanse politieke kopstukken hebben toegegeven ooit Marihuana geprobeerd te hebben, en op veel universiteitscampussen is drugsgebruik zeer wijd verspreid en praktisch gedoogd.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Liber zei:
zommes zei:
Pikachu zei:
Mag ik een bron zien voor de bewering dat Amerika in volle glorie meegeholpen zou hebben aan de opbouw van het derde rijk?

De Amerikaanse overheid beheerst en stuurt niet elk aspect van het leven van zijn burgers zoals een goed totalitair regime betaamt. Eveneens wordt de leider, Bush, nu niet bepaald vereerd als een god. Ze hebben vrijheid van media, ook iets wat compleet onmogelijk is binnen een echt fascistisch regime.
Klik om te vergroten...

Die bron ga je krijgen.

Vrijheid van media? In Amerika? Meen je dat serieus? Vrijheid van meningsuiting is in Amerika alleen een goed recht voor de mensen die geen invloed uit kunnen oefenen. Je moet als rechter, leraar of anderszins ambtelijke functionaris niet proberen een grote bek over de Amerikaanse regering te hebben, want dan ben je die positie meteen kwijt.

Bush wordt door zijn kiezers wel degelijk gezien als een apparaat dat handelt in de handen van God. Je zou je voor de grap eens moeten verdiepen in de huidige evangelische kerk van Amerika.
Klik om te vergroten...
Amerika heeft een ontzettend vrije media en het recht op vrije pers is constitutioneel stevig verankerd. Op het gebied van onderzoeksjournalistiek heeft Amerika een zeer respectabele reputatie, denk aan Watergate, denk aan de Boston Globe die over (seksuele) misstanden binnen de katholieke kerk bericht, en denk aan vanalles wat in de kranten staat. Oh nu we het er over hebben, hoeveel Amerikaanse kranten en televisie zenders volg je zoal?

De NY Times is absoluut een onafhankelijke kwaliteitskrant, en niet de enige. In Amerika wordt vaak openlijk geklaagd over 'de liberale televisiemedia' die bevooroordeeld zijn pro-abortus en pro-geldherverdeling en te kritisch zijn over Bush. Maargoed, politici houden ervan om af te geven op de media omdat dit een makkelijk excuus is. Universiteitsbestuurders en professoren steunen openlijk Obama door middel van bijvoorbeeld een sticker op hun auto, alsmede door publieke uitspraken.

Rechters moeten niet het bestuurlijke danwel uitvoerende orgaan proberen te beinvloeden, dat staat haaks op hun functie, neutraliteit en loyaliteit aan het wetboek. Ook ambtenaren zijn per definitie loyaal aan hun meerdere, die wanneer hij gekozen wordt ambtenaren tot zijn beschikking krijgt die hem begeleiden en ondersteunen. Als de Nederlandse Secretaris-Generaal van Binnenlandse Zaken publiekelijk Guusje Ter Horst zou afvallen zou hij zijn baan zeker kwijt zijn, dat past simpelweg niet binnen die functie.

Overigens zou een kritische ambtenaar in Noord-Korea of de voormalige Sovjet-Unie waarschijnlijk zijn leven kwijt zijn. Een van de eerste dingen die verdwijnt in een totalitaire staat is vrije media, omdat dit essentieel is voor vrije informatievergaring en een open democratie. Onderzoeksjournalistiek was dan ook niet getolereerd in de Sovjet-Unie en de media was door de staat gecontroleerd (zoals in iedere communistische staat). De situatie in de Verenigde Staten staat hier haaks op.

"Bush wordt door zijn kiezers gezien als een apparaat dat handelt in de handen van God", gelukkig is dit een homogene groep en is dat compleet waar voor iedereen die Republikeins gestemd heeft in 2000 of 2004. :confused:

Niettemin vind ik de invloed van Christelijke groeperingen op het Amerikaanse publiekelijke leven betreurenswaardig groot, maar gelukkig hebben deze mensen wel het recht om zichzelf te groeperen en te laten horen. Verder is het erg afhankelijk van waar je verblijft in de VS, op veel plaatsen is het christendom vrij onzichtbaar.

Ontopic:
De War on Drugs wordt hier door sommigen ook te spookachtig voorgesteld is mijn indruk. Het is verschrikkelijk dat er zoveel mensen voor in de gevangenis belanden, hoewel er ook veel staten zijn waar persoonlijke consumptie geen/nauwelijks een probleem is. Verschillende Amerikaanse politieke kopstukken hebben toegegeven ooit Marihuana geprobeerd te hebben, en op veel universiteitscampussen is drugsgebruik zeer wijd verspreid en praktisch gedoogd.
Klik om te vergroten...

Ik moet wel zeggen dat de enige manier om als amerikaan iets respectabels te doen voor je land op ron paul stemmen is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."