Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmerika Verbiedt Salvia

Amerika Verbiedt Salvia

43 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Liber zei:
zommes zei:
Pikachu zei:
Mag ik een bron zien voor de bewering dat Amerika in volle glorie meegeholpen zou hebben aan de opbouw van het derde rijk?

De Amerikaanse overheid beheerst en stuurt niet elk aspect van het leven van zijn burgers zoals een goed totalitair regime betaamt. Eveneens wordt de leider, Bush, nu niet bepaald vereerd als een god. Ze hebben vrijheid van media, ook iets wat compleet onmogelijk is binnen een echt fascistisch regime.
Klik om te vergroten...

Die bron ga je krijgen.

Vrijheid van media? In Amerika? Meen je dat serieus? Vrijheid van meningsuiting is in Amerika alleen een goed recht voor de mensen die geen invloed uit kunnen oefenen. Je moet als rechter, leraar of anderszins ambtelijke functionaris niet proberen een grote bek over de Amerikaanse regering te hebben, want dan ben je die positie meteen kwijt.

Bush wordt door zijn kiezers wel degelijk gezien als een apparaat dat handelt in de handen van God. Je zou je voor de grap eens moeten verdiepen in de huidige evangelische kerk van Amerika.
Klik om te vergroten...
Amerika heeft een ontzettend vrije media en het recht op vrije pers is constitutioneel stevig verankerd. Op het gebied van onderzoeksjournalistiek heeft Amerika een zeer respectabele reputatie, denk aan Watergate, denk aan de Boston Globe die over (seksuele) misstanden binnen de katholieke kerk bericht, en denk aan vanalles wat in de kranten staat. Oh nu we het er over hebben, hoeveel Amerikaanse kranten en televisie zenders volg je zoal?

De NY Times is absoluut een onafhankelijke kwaliteitskrant, en niet de enige. In Amerika wordt vaak openlijk geklaagd over 'de liberale televisiemedia' die bevooroordeeld zijn pro-abortus en pro-geldherverdeling en te kritisch zijn over Bush. Maargoed, politici houden ervan om af te geven op de media omdat dit een makkelijk excuus is. Universiteitsbestuurders en professoren steunen openlijk Obama door middel van bijvoorbeeld een sticker op hun auto, alsmede door publieke uitspraken.

Rechters moeten niet het bestuurlijke danwel uitvoerende orgaan proberen te beinvloeden, dat staat haaks op hun functie, neutraliteit en loyaliteit aan het wetboek. Ook ambtenaren zijn per definitie loyaal aan hun meerdere, die wanneer hij gekozen wordt ambtenaren tot zijn beschikking krijgt die hem begeleiden en ondersteunen. Als de Nederlandse Secretaris-Generaal van Binnenlandse Zaken publiekelijk Guusje Ter Horst zou afvallen zou hij zijn baan zeker kwijt zijn, dat past simpelweg niet binnen die functie.

Overigens zou een kritische ambtenaar in Noord-Korea of de voormalige Sovjet-Unie waarschijnlijk zijn leven kwijt zijn. Een van de eerste dingen die verdwijnt in een totalitaire staat is vrije media, omdat dit essentieel is voor vrije informatievergaring en een open democratie. Onderzoeksjournalistiek was dan ook niet getolereerd in de Sovjet-Unie en de media was door de staat gecontroleerd (zoals in iedere communistische staat). De situatie in de Verenigde Staten staat hier haaks op.

"Bush wordt door zijn kiezers gezien als een apparaat dat handelt in de handen van God", gelukkig is dit een homogene groep en is dat compleet waar voor iedereen die Republikeins gestemd heeft in 2000 of 2004. :confused:

Niettemin vind ik de invloed van Christelijke groeperingen op het Amerikaanse publiekelijke leven betreurenswaardig groot, maar gelukkig hebben deze mensen wel het recht om zichzelf te groeperen en te laten horen. Verder is het erg afhankelijk van waar je verblijft in de VS, op veel plaatsen is het christendom vrij onzichtbaar.

Ontopic:
De War on Drugs wordt hier door sommigen ook te spookachtig voorgesteld is mijn indruk. Het is verschrikkelijk dat er zoveel mensen voor in de gevangenis belanden, hoewel er ook veel staten zijn waar persoonlijke consumptie geen/nauwelijks een probleem is. Verschillende Amerikaanse politieke kopstukken hebben toegegeven ooit Marihuana geprobeerd te hebben, en op veel universiteitscampussen is drugsgebruik zeer wijd verspreid en praktisch gedoogd.
Klik om te vergroten...

Ik moet wel zeggen dat de enige manier om als amerikaan iets respectabels te doen voor je land op ron paul stemmen is.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Naar mijn mening is het niet goed als je als leraar er een te open politieke mening op na houdt, je hebt als leraar een grote invloed op je leerlingen, het is dan je verantwoordelijkheid om gewoon je mening voor je te houden t.o.v. die kinderen.

quote]
soms moet je je eigen meningen opzij zetten als je mensen echt hun verdiende vrijheid wilt geven. ik vind ook dat een leraar daar beter niet zijn mening over kan geven...maar iedereen moet vrij zijn om te doen wat hij of zij wil zolang dat niemand anders schade aanbrengt, zowel emotionele schade als fysieke schade. maar als een leraar vind dat dat wel kan dan is het toch zijn keuze? je kunt je kinderen niet overal voor afschermen, en zeker niet voor dat soort onschuldige dingen...en je moet al helemaal niet de kinderen van anderen voor zulke dingen willen behoeden. maar daar gaat het niet om...dit is slechts een klein voorbeeldje. amerika is dan misschien niet facistisch, maar amerika is dan op zijn minst erg ehhh, strikt en gesloten. terwijl je zelf wel al je gegevens moet bloot geven. nederland gaat ook die kant op, want de politiek loopt achter amerika aan...weet niet of ze echt amerika aan rennen, ofdat ze daar in den haag echt zo denken op het moment. alles willen ze in de hand houden, en alles willen ze van je weten, terwijl wij steeds meer een motortje van de maatschappij aan het worden zijn. we hebben al zo weinig vrijheid en al zoveel verplichtingen. gun iemand dan in ieder geval zijn pleziertje...en of dat nou duiken, sporten, uitgaan of drugs is moet niet uitmaken. kan allemaal behoorlijk gevaarlijk zijn.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit kon je aan zien komen... Het was ook vrij retarded om nota bene salvia als enige legale hallucinogeen te hebben. Salvia is niet een stof waarmee je veel onervaren mensen wil laten experimenteren en die mensen gaan dan ook in de meeste gevallen niet zo heel erg goed er op :P

Maar goed, zonde dat het nu verboden is omdat al die retards zich er mee gingen bemoeien en ze na 100 jaar war on drugs nog steeds niet inzien dat verbieden niet helpt... Wie informeert deze mensen? Je kunt salvia gewoon in je fucking achtertuin laten groeien, niemand die het verschil ziet met de Salie die zo mooi in je oma's tuin bloeit.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
shokora zei:
Dit kon je aan zien komen... Het was ook vrij retarded om nota bene salvia als enige legale hallucinogeen te hebben. Salvia is niet een stof waarmee je veel onervaren mensen wil laten experimenteren en die mensen gaan dan ook in de meeste gevallen niet zo heel erg goed er op :P

Maar goed, zonde dat het nu verboden is omdat al die retards zich er mee gingen bemoeien en ze na 100 jaar war on drugs nog steeds niet inzien dat verbieden niet helpt... Wie informeert deze mensen? Je kunt salvia gewoon in je fucking achtertuin laten groeien, niemand die het verschil ziet met de Salie die zo mooi in je oma's tuin bloeit.
Klik om te vergroten...

Welk tripmiddel zou jij voor de eerste keer aanraden eig?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."