Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmerika Verbiedt Salvia

Amerika Verbiedt Salvia

43 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Liber zei:
zommes zei:
Pikachu zei:
Mag ik een bron zien voor de bewering dat Amerika in volle glorie meegeholpen zou hebben aan de opbouw van het derde rijk?

De Amerikaanse overheid beheerst en stuurt niet elk aspect van het leven van zijn burgers zoals een goed totalitair regime betaamt. Eveneens wordt de leider, Bush, nu niet bepaald vereerd als een god. Ze hebben vrijheid van media, ook iets wat compleet onmogelijk is binnen een echt fascistisch regime.
Klik om te vergroten...

Die bron ga je krijgen.

Vrijheid van media? In Amerika? Meen je dat serieus? Vrijheid van meningsuiting is in Amerika alleen een goed recht voor de mensen die geen invloed uit kunnen oefenen. Je moet als rechter, leraar of anderszins ambtelijke functionaris niet proberen een grote bek over de Amerikaanse regering te hebben, want dan ben je die positie meteen kwijt.

Bush wordt door zijn kiezers wel degelijk gezien als een apparaat dat handelt in de handen van God. Je zou je voor de grap eens moeten verdiepen in de huidige evangelische kerk van Amerika.
Klik om te vergroten...
Amerika heeft een ontzettend vrije media en het recht op vrije pers is constitutioneel stevig verankerd. Op het gebied van onderzoeksjournalistiek heeft Amerika een zeer respectabele reputatie, denk aan Watergate, denk aan de Boston Globe die over (seksuele) misstanden binnen de katholieke kerk bericht, en denk aan vanalles wat in de kranten staat. Oh nu we het er over hebben, hoeveel Amerikaanse kranten en televisie zenders volg je zoal?

De NY Times is absoluut een onafhankelijke kwaliteitskrant, en niet de enige. In Amerika wordt vaak openlijk geklaagd over 'de liberale televisiemedia' die bevooroordeeld zijn pro-abortus en pro-geldherverdeling en te kritisch zijn over Bush. Maargoed, politici houden ervan om af te geven op de media omdat dit een makkelijk excuus is. Universiteitsbestuurders en professoren steunen openlijk Obama door middel van bijvoorbeeld een sticker op hun auto, alsmede door publieke uitspraken.

Rechters moeten niet het bestuurlijke danwel uitvoerende orgaan proberen te beinvloeden, dat staat haaks op hun functie, neutraliteit en loyaliteit aan het wetboek. Ook ambtenaren zijn per definitie loyaal aan hun meerdere, die wanneer hij gekozen wordt ambtenaren tot zijn beschikking krijgt die hem begeleiden en ondersteunen. Als de Nederlandse Secretaris-Generaal van Binnenlandse Zaken publiekelijk Guusje Ter Horst zou afvallen zou hij zijn baan zeker kwijt zijn, dat past simpelweg niet binnen die functie.

Overigens zou een kritische ambtenaar in Noord-Korea of de voormalige Sovjet-Unie waarschijnlijk zijn leven kwijt zijn. Een van de eerste dingen die verdwijnt in een totalitaire staat is vrije media, omdat dit essentieel is voor vrije informatievergaring en een open democratie. Onderzoeksjournalistiek was dan ook niet getolereerd in de Sovjet-Unie en de media was door de staat gecontroleerd (zoals in iedere communistische staat). De situatie in de Verenigde Staten staat hier haaks op.

"Bush wordt door zijn kiezers gezien als een apparaat dat handelt in de handen van God", gelukkig is dit een homogene groep en is dat compleet waar voor iedereen die Republikeins gestemd heeft in 2000 of 2004. :confused:

Niettemin vind ik de invloed van Christelijke groeperingen op het Amerikaanse publiekelijke leven betreurenswaardig groot, maar gelukkig hebben deze mensen wel het recht om zichzelf te groeperen en te laten horen. Verder is het erg afhankelijk van waar je verblijft in de VS, op veel plaatsen is het christendom vrij onzichtbaar.

Ontopic:
De War on Drugs wordt hier door sommigen ook te spookachtig voorgesteld is mijn indruk. Het is verschrikkelijk dat er zoveel mensen voor in de gevangenis belanden, hoewel er ook veel staten zijn waar persoonlijke consumptie geen/nauwelijks een probleem is. Verschillende Amerikaanse politieke kopstukken hebben toegegeven ooit Marihuana geprobeerd te hebben, en op veel universiteitscampussen is drugsgebruik zeer wijd verspreid en praktisch gedoogd.
Klik om te vergroten...

Ik moet wel zeggen dat de enige manier om als amerikaan iets respectabels te doen voor je land op ron paul stemmen is.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Naar mijn mening is het niet goed als je als leraar er een te open politieke mening op na houdt, je hebt als leraar een grote invloed op je leerlingen, het is dan je verantwoordelijkheid om gewoon je mening voor je te houden t.o.v. die kinderen.

quote]
soms moet je je eigen meningen opzij zetten als je mensen echt hun verdiende vrijheid wilt geven. ik vind ook dat een leraar daar beter niet zijn mening over kan geven...maar iedereen moet vrij zijn om te doen wat hij of zij wil zolang dat niemand anders schade aanbrengt, zowel emotionele schade als fysieke schade. maar als een leraar vind dat dat wel kan dan is het toch zijn keuze? je kunt je kinderen niet overal voor afschermen, en zeker niet voor dat soort onschuldige dingen...en je moet al helemaal niet de kinderen van anderen voor zulke dingen willen behoeden. maar daar gaat het niet om...dit is slechts een klein voorbeeldje. amerika is dan misschien niet facistisch, maar amerika is dan op zijn minst erg ehhh, strikt en gesloten. terwijl je zelf wel al je gegevens moet bloot geven. nederland gaat ook die kant op, want de politiek loopt achter amerika aan...weet niet of ze echt amerika aan rennen, ofdat ze daar in den haag echt zo denken op het moment. alles willen ze in de hand houden, en alles willen ze van je weten, terwijl wij steeds meer een motortje van de maatschappij aan het worden zijn. we hebben al zo weinig vrijheid en al zoveel verplichtingen. gun iemand dan in ieder geval zijn pleziertje...en of dat nou duiken, sporten, uitgaan of drugs is moet niet uitmaken. kan allemaal behoorlijk gevaarlijk zijn.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit kon je aan zien komen... Het was ook vrij retarded om nota bene salvia als enige legale hallucinogeen te hebben. Salvia is niet een stof waarmee je veel onervaren mensen wil laten experimenteren en die mensen gaan dan ook in de meeste gevallen niet zo heel erg goed er op :P

Maar goed, zonde dat het nu verboden is omdat al die retards zich er mee gingen bemoeien en ze na 100 jaar war on drugs nog steeds niet inzien dat verbieden niet helpt... Wie informeert deze mensen? Je kunt salvia gewoon in je fucking achtertuin laten groeien, niemand die het verschil ziet met de Salie die zo mooi in je oma's tuin bloeit.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
shokora zei:
Dit kon je aan zien komen... Het was ook vrij retarded om nota bene salvia als enige legale hallucinogeen te hebben. Salvia is niet een stof waarmee je veel onervaren mensen wil laten experimenteren en die mensen gaan dan ook in de meeste gevallen niet zo heel erg goed er op :P

Maar goed, zonde dat het nu verboden is omdat al die retards zich er mee gingen bemoeien en ze na 100 jaar war on drugs nog steeds niet inzien dat verbieden niet helpt... Wie informeert deze mensen? Je kunt salvia gewoon in je fucking achtertuin laten groeien, niemand die het verschil ziet met de Salie die zo mooi in je oma's tuin bloeit.
Klik om te vergroten...

Welk tripmiddel zou jij voor de eerste keer aanraden eig?
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Angramar Temenos zei:
shokora zei:
Dit kon je aan zien komen... Het was ook vrij retarded om nota bene salvia als enige legale hallucinogeen te hebben. Salvia is niet een stof waarmee je veel onervaren mensen wil laten experimenteren en die mensen gaan dan ook in de meeste gevallen niet zo heel erg goed er op :P

Maar goed, zonde dat het nu verboden is omdat al die retards zich er mee gingen bemoeien en ze na 100 jaar war on drugs nog steeds niet inzien dat verbieden niet helpt... Wie informeert deze mensen? Je kunt salvia gewoon in je fucking achtertuin laten groeien, niemand die het verschil ziet met de Salie die zo mooi in je oma's tuin bloeit.
Klik om te vergroten...

Welk tripmiddel zou jij voor de eerste keer aanraden eig?
Klik om te vergroten...

Ik zou gaan voor paddo's omdat je daarmee mild kan beginnen (dosering en soort) en er veel documentatie over bestaat. Qua heftigheid kan ik ook 2C-B aanraden, maar aangezien dat een research chemical is zal ik dat minder snel aanraden. Lage dosis LSD schijnt ook goed te doen te zijn, maar dat moet ik zelf nog ondervinden dus kan ik niets over zeggen.

Het probleem van salvia is, dat het onvoorspelbaar en ongelofelijk sterk is. Het gaat meer de richting van DMT op dan andere psychedelica.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#6
zommes zei:
Pikachu zei:
Mag ik een bron zien voor de bewering dat Amerika in volle glorie meegeholpen zou hebben aan de opbouw van het derde rijk?

De Amerikaanse overheid beheerst en stuurt niet elk aspect van het leven van zijn burgers zoals een goed totalitair regime betaamt. Eveneens wordt de leider, Bush, nu niet bepaald vereerd als een god. Ze hebben vrijheid van media, ook iets wat compleet onmogelijk is binnen een echt fascistisch regime.
Klik om te vergroten...

Die bron ga je krijgen.

Vrijheid van media? In Amerika? Meen je dat serieus? Vrijheid van meningsuiting is in Amerika alleen een goed recht voor de mensen die geen invloed uit kunnen oefenen. Je moet als rechter, leraar of anderszins ambtelijke functionaris niet proberen een grote bek over de Amerikaanse regering te hebben, want dan ben je die positie meteen kwijt.

Bush wordt door zijn kiezers wel degelijk gezien als een apparaat dat handelt in de handen van God. Je zou je voor de grap eens moeten verdiepen in de huidige evangelische kerk van Amerika.
Klik om te vergroten...
Inderdaad.

'Jesus Camp' kijken helpt ook heel goed.
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nu is het gewoon wachten tot dat verbod overwaait naar de EU :openmouth:
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#8
IDD nog een verbod :tongueout:

Zo dom om planten te verbieden.. :stoned:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sjezus, het is dat ze aftrekken niet gaan verbieden, dat is straks nog het enige legale genotsmiddel wat er over 10 jaar nog bestaat
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
loadrunner zei:
Sjezus, het is dat ze aftrekken niet gaan verbieden, dat is straks nog het enige legale genotsmiddel wat er over 10 jaar nog bestaat
Klik om te vergroten...
Ik heb toch liever salvia
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zolang er in Nederland geen ophef is over Salvia en er geen gewonden of doden vallen zal het geen vaart lopen.
Die Amerikanen zijn dan meteen zo slim om filmpjes op youtube te zetten als "me driving on Salvia" (1e resultaat als je zoekt op 'salvia' :( ). Hij gaat overigens niet rijden...
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
JAAAAA 80x bestaat wel degenlijk. ik kwam een keer op een paar americanse legal high site's en daar hebben ze echt sterk spul... en iemand bij mij op school had een keer 35x mee genomen. Dus ja ik geloof het echt wel
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#13
hodgepodge zei:
Zolang er in Nederland geen ophef is over Salvia en er geen gewonden of doden vallen zal het geen vaart lopen.
Die Amerikanen zijn dan meteen zo slim om filmpjes op youtube te zetten als "me driving on Salvia" (1e resultaat als je zoekt op 'salvia' :( ). Hij gaat overigens niet rijden...
Klik om te vergroten...

Dat driving on salvia filmpje is wel degelijk bedoeld om mensen duidelijk te maken dat je juist NIET in de auto zal stappen om iemand dood te rijden als je salvia op hebt hoor :tongueout: Maar je hebt gelijk de wat onverantwoordelijke filmpjes zijn de boosdoenders, filmpjes van mensen die niet weten wat er in hun pijp zit etc.
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#14
funkmaus zei:
hodgepodge zei:
Zolang er in Nederland geen ophef is over Salvia en er geen gewonden of doden vallen zal het geen vaart lopen.
Die Amerikanen zijn dan meteen zo slim om filmpjes op youtube te zetten als "me driving on Salvia" (1e resultaat als je zoekt op 'salvia' :( ). Hij gaat overigens niet rijden...
Klik om te vergroten...

Dat driving on salvia filmpje is wel degelijk bedoeld om mensen duidelijk te maken dat je juist NIET in de auto zal stappen om iemand dood te rijden als je salvia op hebt hoor :tongueout: Maar je hebt gelijk de wat onverantwoordelijke filmpjes zijn de boosdoenders, filmpjes van mensen die niet weten wat er in hun pijp zit etc.
Klik om te vergroten...
Oh, ik had dat filmpje niet eens meer opnieuw bekeken. Op zich kun je er ver genoeg van de wereld van raken om het toch te doen denk ik. Normaal zou je zeggen dat je dat zelf wel kunt bedenken.
Iemand trouwens wel eens 80x extract tegengekomen, zoals ze bij veel van die filmpjes claimen te gebruiken?
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#15
hodgepodge zei:
Iemand trouwens wel eens 80x extract tegengekomen, zoals ze bij veel van die filmpjes claimen te gebruiken?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat dat meer dealer/smartshop bullshit is, er zijn salvia dealers op college campusses daar :P sommige staten hebben geen smartshops. Is me verteld iig.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zo'n site is geen goede bron, die hebben als doel om zo veel mogelijk te verkopen en 35x is geen 80x extract.
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb wel salvia druppels gevonden en 60x extract en standaard 60x extract hier
http://www.everyonedoesit.com/online_he ... stCatID=85

en het ziet er echt uit
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#18
Iemand ervaring met die website? Ik zou wel een 60 x extrat willen bestellen ofzo...
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
J0rrit zei:
Iemand ervaring met die website? Ik zou wel een 60 x extrat willen bestellen ofzo...
Klik om te vergroten...
Nee maar neem wel de gestandaardiseerde om kwaliteit te garanderen.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik werk in een Burger King. Opzich best leuk werk hoor.
Maar ik zie dus dagelijks wat snacken voor impact heeft op mensen. Er zijn serieus mensen die wel 3 keer per dag langs komen en zichzelf compleet volstouwen. In een coffeeshop zitten er mensen tussen die de hele dag blijf zitten, en je hebt mensen die soms langs komen en jointje roken. Natuurlijk is er ook een grijsgebied van mensen die vaker en mensen die veel minder komen. In een Burger King/Vreetkeet werkt dat hetzelfde...Ik zie dagelijks een man langskomen die zichzelf compleet verwaarloosd om maar snacks te kunnen eten...blijft vaak ook gewoon 2/3 uur zitten en af en toe besteld hij wat bij.

het punt wat ik hiermee wil maken is dat ik niet snap hoe je zo hypocriet kunt zijn...zo kortzichtig. Ik zie nog nergens een war on snackfood terwijl dat misschien wel een stuk dodelijker is dan drugs. in ieder geval op de lange termijn wel. en zeker als je nagaat hoeveel koeien ervoor doodgaan.

Dit heeft trouwens nks met snacken opzich te maken, maar het heeft ermee te maken dat je mensen niet voor alles kan behoeden. Sommige mensen draven nou eenmaal gewoon door als ze iets leuk of lekker vinden. Dat wil niet zeggen dat iedereen zichzelf doodvreet of doodverdrugsd.

Als ze nou eens gewoon geld investeren in goede leraren...mensen die een student of een leering echt kunnen en willen helpen met zijn of haar leven. En eerlijke voorlichting.

Aan de andere kant vinden de mensen het kennelijk niet zo boeiend, want anders kom je er wel tegen in opstand. Is met het paddoverbod ook zo gegaan eigenlijk. Niemand heeft door dat hun vrijheden worden ingeperkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."