Peter heeft het een beetje verpest heeft met zijn vorige aflevering waarbij hij aankondigde dat het allemaal zo klaar als een klontje was en de zaak zou zijn opgelost. Toen kwam hij aanzetten met een onofficiele bekentenis waarvan iedere boerenlul direct zag dat hij daarmee niet veroordeeld zou kunnen worden, en dat was ook zo.
Tel daarbij op zijn kinderachtige reacties op TV die hierboven genoemd zijn, en dan is het duidelijk waarom hij niet meer populair is.
Als misdaadverslaggever is zijn taak niet het oplossen van zaken, maar dat heeft hij wel zelf ervan gemaakt. Al zijn hele TV carriere is hij bezig te laten zien dat hij wel zaken kan oplossen die de politie niet kan oplossen. Waarom doet hij het nu dan niet ook goed ? Hij kan het wel beter, maar het lijkt erop dat zijn prioriteit verschoven is van het oplossen van zaken naar het maken van kijkcyfer TV.
Daarbij is het natuurlijk een persoonlijke jacht op Joran. Iemand heeft hem laten weten dat... moet ik dan niet reageren ? Das gelul natuurlijk, zowieso zal hij zelf wel al achter Joran zijn geweest, dat het hem persoonlijk is, dat is al wel duidelijk geworden toen hij samen met Joran en familie om de tafel zat. En ik kan ook peter wel opbellen en vertellen dat er in het hoerenkot vrouwen zitten die tegen hun wil geimporteerd zijn, of hij daar aub eens achteraan wil gaan. Dat zal hij idd niet doen, want dan is hij volgende week dood. Een dom kind als Joran is een lekker makkelijk doel, en een kijkcyfer kanon.
Ik hoop dat de kortzichtige irreele kritiek hiermee iets duidelijker is
![:wink:]()