Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Rotterdam gaat wijk bouwen in Marokkaanse stijl'

'Rotterdam gaat wijk bouwen in Marokkaanse stijl'

31 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#1
In Rotterdam-West moet een nieuwe woonwijk gebouwd worden, geheel in Marokkaans-arabeske stijl, dat meldt RTV Rijnmond. De wijk, die de naam Le Riad moet krijgen, is bedacht door Abderrahman Hassani Idrissi en Abdel Salhi. De huizen worden in opvallende kleuren gebouwd met volop mozaïeken, zuilen en patio's.

Het is niet de bedoeling dat er alleen Marokkanen komen te wonen in de honderd woningen tellende wijk. Alle Rotterdammers worden uitgenodigd kennis te maken met de Marokkaanse architectuur. Het idee voor de woonwijk, die overigens over tien jaar klaar moet zijn, is ontstaan uit de kort geleden opgeleverde Mediterrane woonwijk Le Medi.
_____________________________________________________________________________
Ik moet het nog op mij in laten werken voordat ik er een genuanceerde uitspraak over kan doen :confused: :P
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#2
tjha,
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
OMG -_-
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wow vet. keertje wat anders dan die saaie nederlandse architectuur.
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Immo zei:
Wow vet. keertje wat anders dan die saaie nederlandse architectuur.
Klik om te vergroten...

doe mij maar mooie heldere grachten overal mooi grijze tegels en hier en daar mooi groene bomen
een beetje zoals dit
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vind ik wat te fur gaan ...
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind het wel leuk, best een mooie stijl en weer eens iets anders. Hopelijk pakt het niet verkeerd uit.
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#8
wobble zei:
Immo zei:
Wow vet. keertje wat anders dan die saaie nederlandse architectuur.
Klik om te vergroten...

doe mij maar mooie heldere grachten overal mooi grijze tegels en hier en daar mooi groene bomen
een beetje zoals dit
Klik om te vergroten...

WAUW :hearteyes: :hearteyes: idd ze moeten beginnen met futuristische steden bouwen :hearteyes: :hearteyes:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Totdat onze Marokkaanse medemens het gaan zien als hun plekje en er straks geen ruimte is voor een ander cultuur :confused:

Maar het schijnt om hele dure huizen te gaan, dus maak je niet druk...
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Vet! Ik vind die Nederlandse "architectuur" maar niks. Alles is zo grauw en saai. Het contrast is heel erg te merken als je naar het Zuiden van Europa gaat, naar Spanje of Italië. Maar zelfs Frankrijk heeft al iets veel mooiers te bieden. Maja dat ligt natuurlijk ook vooral aan het soort mensen dat hier wonen, en het soort mensen dat in het Zuiden woont. In het Zuiden is iedereen vrij extravert en open, hier is het juist andersom. Hier moet je je schamen voor je emoties en houden de mensen blijkbaar niet zo van kleuren.

Natuurlijk is Marokko weer iets meer in het Zuiden maar who cares. De enige mensen die dit maar niks vinden zijn die would-be Nazi's die denken dat "ons" land word geannexeerd door mensen met een andere huidskleur. Kunnen we die manier van denken niet in 1945 laten, toen Hitler van het podium verdween en iedereen dacht dat we het fascisme hadden verslagen?
k
kotssmurfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vindt het best wel een mooi initiatief, door de eeuwen heen is architectuur door zovele stijlen beïnvloed dat ik vindt dat dit moet kunnen.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik begin Wilders steeds meer te mogen...
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#13
Immo zei:
Wow vet. keertje wat anders dan die saaie nederlandse architectuur.
Klik om te vergroten...

En weer een mooie kans om de xenofoben eruit te pikken. :grin:
s
snoopdokLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lauu zei:
ik begin Wilders steeds meer te mogen...
Klik om te vergroten...
me2 :) ik ben geen racist maar dit kan toch echt niet meer :openmouth:
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik snap die wilders reactie niet. Dit staat echt compleet los daarvan imho. Er is daar ook al een wijk in mediterrane stijl, dit sluit daar mooi op aan. Weer eens wat anders dan die saaie betonnen blokken die er zo vaak al neer worden gepleurd..
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ellesdee zei:
OMG -_-
Klik om te vergroten...
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#17
nieuwe tripplek met al die kleurtjes en mozaieken
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#18
nicolai zei:
nieuwe tripplek met al die kleurtjes en mozaieken
Klik om te vergroten...
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mensen doen wat ze willen maar ik ga niet in een marokkaanse-stijl huis wonen. Ik vind het wel mooi maar ik zou het te snel beu zijn.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zou ik wel willen wonen! Grote Waterpijp in het midden met enorm veel kussens en chill muziekje. Lijkt me wel wat ja, past allemaal goed bij elkaar. :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."