#1
azgaza zei:Ik vind eigenlijk los van de discussie dat het helemaal niet zou moeten gaan om hoe veilig het is maar dat het een kwestie zou zijn van eigen keuze. Als ik iets in mijn hoofd wil stoppen, vind ik eigenlijk dat ik daar het recht op zou moeten hebben. Ik vind het een erg christenlijke gedachte van 'wij gaan het volk beschermen door alleen toe te staan wat veilig is'. Dat mogen mijn ouders van mij doen, maar de nederlandse staat zou zich daar buiten moeten houden en alleen al daar om ben ik voor legalisatie van alle drugs.
Overigens tomz0r, je denkt toch niet oprecht dat vogel vóór zijn drugs gebruik normaal was? Vogel is vrij zwaar autistisch, heeft een hele psychiatrische geschiedenis die hij nu beu is en ik heb zelfs het idee dat over het laatste jaar zijn communicatie vaardigheden wat toe genomen zijn (ja ik zit hier al een tijdje natuurlijk). Verder zijn mijnb este vriendin en ik socialer geworden van LSD omdat we allebei in ons eigen tempo in onze trips ons probleem met de rest van de mensheid hebben opgelost (moet ik er bij zeggen, met alcohol hebben we ook een deel opgelost, maar je weet volgensmij allang dat ik helemaal NIET tegen alcohol ben).
Komt er op neer, ik ben nergens tegen en ik ben niet zo voor een verzorg/bescherm staat. Goede ziekenhuizen etc. voor wie hulp wíl maar het hoeft wat mij betreft niet opgedrongen te worden.
Je kan een drug niet als veilig bestempelen als jij en je vrienden er een goede ervaring mee gehad hebben. Nogmaals, er zijn zat mensen die problemen hebben na LSD-gebruik. En ik vind dat de risicofactor van een drug helemaal niet los hoort te staan van mogelijke legalisatie.
Dat jij die beslissing kan maken is fijn, maar er zijn zat beïnvloedbare mensen die niet weten waar ze aan beginnen. De overheid kan dit niet goedkeuren, net als andere risicovolle dingen.
En misschien was vogel geen goed voorbeeld inderdaad, ik weet het niet. Maar ik heb ook hierzo meerdere malen gelezen dat mensen vager zijn geworden na LSD-gebruik.
