Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPartij Legalisering Drugs Nederland (PLDN) opgericht

Partij Legalisering Drugs Nederland (PLDN) opgericht

82 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vadertje Tijd zei:
tomz0r zei:
Denk jij. Ik weet niet of het zo zou zijn. En het is toch ook niet erg als we niet anders zouden weten? En een wereld zonder drugs zou een hoop persoonlijke problemen besparen.
Klik om te vergroten...



Nu sla je de plank helemaal mis. Zonder 'drugs' zou jij namelijk geen paracetamol kunnen kopen als je ziek bent, zonder drugs zou jij sterven aan een simpele long-infectie. Persoonlijke problemen met drugs ontstaan enkel door het geschapen beeld van de overheid, want stel je nou voor dat in een andere 'dimensie' er geen wetten op drugs zouden zijn, en bijna iedereen zou gebruiken, dan zou dat betekenen dat er een hoop 'persoonlijke problemen' zouden verdwijnen, aangezien je je niet meer rot hoeft te voelen omdat je vriendin het uitmaakt als je drugs gebruikt. Nee, de meeste persoonlijke problemen ontstaan niet door de drugs, maar door het idee om de drugs heen.
Klik om te vergroten...

Ik doelde hier op de illegale drugs, en niet op drugs die legaal zijn en een medicinale functie hebben. Ik naar aan dat RSW dat ook bedoelde.
Harddrugs kunnen enorme problemen veroorzaken en hebben vaak grote risico's. Het is bullshit dat problemen met drugs door de dingen eromheen ontstaan. Het idee om de drugs heen heeft namelijk geen invloed op hersenschade, lichamelijke schade en psychoses.
Op het verslavingsrisico heeft het wel een negatieve invloed. Mensen gaan makkelijker over een middel denken en onderschatten de risico's. Kijk maar hoeveel verslaafden we hier hebben aan legale drugs.
Met een verslaving aan legale drugs (medicijnen) valt gewoon normaal te leven. Met een coke, speed of heroverslaving niet. Sociale acceptatie moet bij dit soort middelen niet gebeuren.


Vadertje Tijd zei:
By the way, legaliseren van drugs, of zelfs reguleren van drugs, is veel slechter dan zoals het nu gaat. In geval van regulatie door de overheid zal er een flinke belasting op geheven worden, en als wiet gereguleerd zou worden door de overheid, zullen ze jou nog altijd verbieden om je eigen wiet te kweken, aangezien ze dan niks meer zouden verdien. Nee, ik ben eerder voor decriminalisering van de kweek. Op die manier zullen wij ook niet de dupe worden van torenhoge wiet prijzen.
Klik om te vergroten...

Daarbij kan ik me niet echt in de discussie mengen omdat ik niet weet wat voor invloed andere landen op Nederland spelen. Nederland hoort bij de Europese Unie, en ik weet niet hoe belangrijk dat is en wat voor invloed het legaliseren van wiet zal hebben op het partnerschap, de handel etc.
Ik heb dus geen idee of dit mogelijk is. Als Nederland een groot land op zich was zou ik het met je eens zijn dat wietkweek gewoon gereguleerd zou moeten worden.
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goede zaak!
Legaliseer iedere drug in één gebied waar ook medische hulp is. Dan kunnen prijzen naar beneden van drugs en moet drugs goedkoper want dan drugsmafia daar niet tegenop en gaat kapot. Ook mooi inkomen voor de staat, trekt toeristen. Maar ze moeten wel alle drugs zelf maken anders blijven de drugs straat criminelen door gaan. Zielig voor de Marokkaanse jeugd dat wel...

One issue
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben tegen legalisatie. Het is prima zoals het nu is, mensen die echt drugs willen gebruiken moeten hier toch moeite gaan doen en gaan zoeken. (en als je die connecties niet heb, dan is het ook niet makkelijk om aan drugs te komen)

En nee, mensen kunnen kunnen niet voor zichzelf beslissen. De meeste mensen zijn gewoon echt dom en kunnen niet met drugs om gaan.

Het is dan mischien wel zo dat mensen zelf keuzes moeten kunnen maken, dat het hun eigen verantwoordelijkheid is. Maar he, er komt echt niet meteen een SWAT-team je kop eraf schieten met een shotgun. Als je echt wil gebruiken kan dat.
Het verbod en slechte beeld rondom drugs zorgt er voor dat ¨beinvloedbare mensen¨ er vanaf blijven.

En nog wat ik kwijt wil over de LSD - alcohol discussie:

LSD risico loos als drugs gebruiken kan volgens mee niet nee. 1 keer LSD kan gewoon fout gaan bij iemand. Maar dat ligt heel erg aan de persoon zelf denk ik, sommige mensen kunnen lsd vrijwel zonder risico nemen. Bij andere gaat het gewoon wat raare dingen in hun hoofd doen, wat ze niet leuk vinden. Andere ervaren dat geknoei in hun hoofd als het oplossen/losmaken van (psychische) problemen die er al waren.

Ik vind LSD een drug met een behoorlijk risico. Maar geen garantie dat het fout gaat. Een slechte drugs kan je het ook niet noemen. Want het heefd voor veel mensen ook echt iets heel moois betekend waar ze veel aan hebben.
LSD heefd sterke positieve kanten en sterke negatieve.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."