#1
Dat er met alcohol doorgaans beter wordt omgegaan dan met psychedelica kan misschien wel kloppen, maar daar is ook een goede reden voor. Alcohol is (behalve in de VS een korte tijd) nooit verboden geweest, ook niet vanuit een geloofsovertuiging. Psychedelica waren dat wel, hekserij, brandstapels, etc. Ze waren er bang voor. Maar bier en wijn, geen probleem!
En omdat het nu al zo lang illegaal is en dat het pas de afgelopen honderd jaar weer aandacht heeft gekregen kan ik best begrijpen dat er mensen zijn die er op een domme manier mee om gaan.
Het is immers niet zo 'normaal' als alcohol.
Maar het neemt niet weg dat er altijd maar goed met alcohol wordt omgegaan.
Ik kan me daarom ook wel vinden in Tomz0r maar ook in anderen die er voor zijn, ik denk niet dat het nu ineens patsboem legaal gemaakt kan worden. Geleidelijk zou beter zijn.
Je ziet het aan de wiet in coffeeshops hier. Omdat je het gewoon mag kopen is het een stuk minder bijzonder dan wiet van een dealer kopen in een ander land.
Gebruik van psychedelica is niet maatschappelijk aanvaard, en ik denk dat dat nog wel een flinke tijd zal duren voordat dat het is.
En omdat het nu al zo lang illegaal is en dat het pas de afgelopen honderd jaar weer aandacht heeft gekregen kan ik best begrijpen dat er mensen zijn die er op een domme manier mee om gaan.
Het is immers niet zo 'normaal' als alcohol.
Maar het neemt niet weg dat er altijd maar goed met alcohol wordt omgegaan.
Ik kan me daarom ook wel vinden in Tomz0r maar ook in anderen die er voor zijn, ik denk niet dat het nu ineens patsboem legaal gemaakt kan worden. Geleidelijk zou beter zijn.
Je ziet het aan de wiet in coffeeshops hier. Omdat je het gewoon mag kopen is het een stuk minder bijzonder dan wiet van een dealer kopen in een ander land.
Gebruik van psychedelica is niet maatschappelijk aanvaard, en ik denk dat dat nog wel een flinke tijd zal duren voordat dat het is.