ExceptionalInsight zei:
3970 zei:
De toevoeging extremisten zegt genoeg over de acties die ze bezigen.
Mij niet, hoe ver mag je als activist gaan voordat je extremist wordt? Ik bedoel, waar trek je de grens?
Als je je als activist buiten de wet begeeft, en/of dus illegale handelingen verricht, ga je over de lijn, en ben je in mijn ogen extremist.
ExceptionalInsight zei:
3970 zei:
Het gebeurt niet alleen dat er mensen thuis bedreigd worden, er worden ook (onschuldige) mensen in gevaar gebracht door acties als brasndstichting.
Ik noemde maar een zijstraat, bij brandstichting is het de bedoeling dat ervoor gezorgd wordt dat de brand niet over kan slaan en er sowieso al geen mensen in het gebouw aanwezig zijn. Anders wordt er gekozen voor een andere manier van vernieling. Dat er mensen zijn die zich daar niet aan houden zegt niets over de rest.
In het geval van brand, zit je altijd fout. Een brand is onvoorspelbaar, al zijn er geen mensen in de buurt, wat denk je van het risico voor hulpverleners zoals brandweer?
ExceptionalInsight zei:
3970 zei:
En met het aanrichten van economische schade bij bedrijven zullen ze zelden of nooit hun doel bereiken. In tegendeel, door zulke acties krijg je de verkeerde media-aandacht, zet je jezelf als activist of organisatie in een kwaad daglicht, en zorg je ervoor dat de politiek alleen nog maar aandacht heeft voor het voorkomen van je acties. Je moet juist zorgen dat de politiek aandacht krijgt voor je doel, en waarom daar iets moet veranderen. En dat gaat niet lukken door terreur, gelukkig.
Als je altijd maar op de politiek moet wachten komt er nooit vooruitgang of veel te langzaam. Mensen zijn dat wachten zat en nemen het heft in eigen hand en ik kan niet zeggen dat ik dat afkeur.
Helaas werkt het zo in een democratie. Er zijn zoveel dingen waar ik en/of anderen het niet mee eens zijn, en die we graag veranderd zouden zien. Als iedereen dan het heft in eigen handen zou nemen, zou je het denk ik ook allemaal niet meer zo leuk vinden, denk je wel?
Mensen die proberen om hun mening, geloofsovertuiging, of wat dan ook, erdoor te drukken dmv geweld/terreur/chantage/illegale praktijken, moeten m.i. uit de maatschappij verwijderd worden. Zo werkt het nu eenmaal niet, als ik vroeger ook altijd mijn zin had gekregen als ik hard op de grond stond te stampen omdat ik
wel die snoepzak wilde hebben, dan was er denk ik niet veel van me terecht zijn gekomen.
Mensen, politici en bedrijven mogen nooit zwichten voor chantage, dan is het eind zoek. Hoe erg sommig dierenleed ook is...(en ja, ik ben een dierenvriend, en erger me vaak aan veel misstanden)
Hemi