Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsArgentinië legaliseert hasj en wiet

Argentinië legaliseert hasj en wiet

20 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mensen in Argentinië mogen voortaan kleine hoeveelheden marihuana voor privégebruik in bezit hebben. Dat heeft het Argentijnse Hooggerechtshof dinsdag besloten.

Volgens de rechters is in de Argentijnse grondwet vastgelegd dat "iedere volwassene zelfstandig beslissingen kan nemen over zijn of haar levensstijl zonder dat de staat kan ingrijpen.'' Privégedrag is alleen strafbaar "als het een concreet gevaar oplevert of de rechten of goederen van anderen schaadt''.

Mexico

Enkele dagen geleden besloot Mexico het bezit van kleine hoeveelheden heroïne, marihuana en cocaïne te legaliseren. Volgens de Mexicaanse autoriteiten kost de bestrijding van privégebruik van drugs te veel politie-inzet. Dit zou ten koste gaan van de strijd tegen de georganiseerde misdaad. Latijns-Amerika is de bakermat van drugs als cocaïne. Met name in Mexico sterven ieder jaar duizenden mensen door drugsgerelateerd geweld.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... sj_en.html
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Legalisatie Hash/wiet

Ik denk dat ze juist in Mexico op deze manier hun aandacht veel beter kunnen vestigen op het boeven vangen. Lees: Bekeuringen uitschrijven voor verkeersovertreders.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind het prima wat Argentinie en Mexico doen! Iedereen mag idd toch zeker lekker zelf weten wat hij/zij in zijn/haar privéleven doet! Mits het anderen niet schaadt natuurlijk! :wink:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed bezig, nou de rest van de wereld nog.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Legalisatie Hash/wiet

deadlock zei:
Ik denk dat ze juist in Mexico op deze manier hun aandacht veel beter kunnen vestigen op het boeven vangen. Lees: Bekeuringen uitschrijven voor verkeersovertreders.
Klik om te vergroten...

Ben er nog niet geweest, maar kan het me niet voorstellen. De wereld zit daar heel anders in elkaar, lijkt me eerder nog dat er zowieso maar een paar per jaar in de cel komen voor drugsbezit (toeristen die niet weten hoe het werkt) en dat ze met deze maatregel zorgen dat er weer 1 reden minder is waarvoor de agenten zich kunnen laten omkopen en de plaatselijke bevolking een beetje uitzuigen.
verkeersregels zijn er toch niet in dat soort landen.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk niet dat dit diezelfde corrupte agenten ervan weerhoudt mensen aan te houden voor drugsbezit.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Legalisatie Hash/wiet

Wacky zei:
Ben er nog niet geweest, maar kan het me niet voorstellen. De wereld zit daar heel anders in elkaar, lijkt me eerder nog dat er zowieso maar een paar per jaar in de cel komen voor drugsbezit (toeristen die niet weten hoe het werkt) en dat ze met deze maatregel zorgen dat er weer 1 reden minder is waarvoor de agenten zich kunnen laten omkopen en de plaatselijke bevolking een beetje uitzuigen.
verkeersregels zijn er toch niet in dat soort landen.
Klik om te vergroten...
Okay als jij het zegt :grin:
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#8
Marla Singer zei:
Ik vind het prima wat Argentinie en Mexico doen! Iedereen mag idd toch zeker lekker zelf weten wat hij/zij in zijn/haar privéleven doet! Mits het anderen niet schaadt natuurlijk! :wink:
Klik om te vergroten...


+1. Nu hopen dat de rest van de wereld ook zo gaat denken :wink:
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flex, nou nog op vakantie naar mejico
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Yeah, wiet coke en hero gaan legaliseren.... :(
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oom Klaas zei:
Yeah, wiet coke en hero gaan legaliseren.... :(
Klik om te vergroten...

Gebruikershoeveelheden he, denk dat ze daar een hoop mee opschieten omdat ze inderdaad niet meer achter de 'gebruikers' aan hoeven.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Legalisatie Hash/wiet

Opzich wel goed, maar of het nu goed is wat ze in mexico doen betwijfel ik
D
Dopy gonzalezLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het legaliseren van heroine en cocaine is een gevaarlijke stap. Het maakt de stap nog makkelijker om het eens te proberen als het toch mag. De Mexicaanse overheid geeft een verkeerd signaal door heroine te legaliseren. Deze drugs is een gevaar voor een samenleving en zou er dus ook volledig uit geband moeten worden.
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Helemaal prima dit :)

maar waarom zouden ze persé niet meer legaliseren dan gebruikershoeveelheden? :/ je kunt toch ook overvloedig alcohol kopen. je kunt zelfs enkele flessen kopen die ver boven gebruikershoeveelheden zitten.
Aanpakken van misbruik van drugs moet sowieso gebeuren, of ze nou legaal zijn of niet. of zijn het de dealers die lopen te janken dat het gelegaliseerd wordt? ja tuurlijk, die zijn dan hun handel kwijt.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#15
pawelonius zei:
Helemaal prima dit :)

maar waarom zouden ze persé niet meer legaliseren dan gebruikershoeveelheden? :/ je kunt toch ook overvloedig alcohol kopen. je kunt zelfs enkele flessen kopen die ver boven gebruikershoeveelheden zitten.
Aanpakken van misbruik van drugs moet sowieso gebeuren, of ze nou legaal zijn of niet. of zijn het de dealers die lopen te janken dat het gelegaliseerd wordt? ja tuurlijk, die zijn dan hun handel kwijt.
Klik om te vergroten...

Omdat de gebruiker in principe niet meer crimineel is door te gebruiken, en dat is een goede zaak. Maar de dealers zijn zo nog wel strafbaar, als je gaat zeggen het is allemaal helemaal legaal dan komt er chaos en los je niks op. Eigenlijk moet je het als staat zijnde gaan verstrekken, gecontroleerd en eerlijk. Alleen op die manier ben je van de criminaliteit rondom drugs af en dwing je de gebruiker niet tot illegale handelingen.
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat ze hier op proberen te lossen is de war on drugs. Het is net als het gedoogbeleid, een mooi begin. Voor de gebruikers. Maar al die gang-wars en al die onzin worden niet opgelost. Daarmee is de criminaliteit nauwelijks verlaagd en moet de politie bezig blijven.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Maar we weten inmiddels dat je het niet uit kunt bannen. Dus dan is dit wel een goede oplossing toch.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dopy gonzalez zei:
Het legaliseren van heroine en cocaine is een gevaarlijke stap. Het maakt de stap nog makkelijker om het eens te proberen als het toch mag. De Mexicaanse overheid geeft een verkeerd signaal door heroine te legaliseren. Deze drugs is een gevaar voor een samenleving en zou er dus ook volledig uit geband moeten worden.
Klik om te vergroten...
Waarom is heroïne een gevaar voor de samenleving?

Heroïne is niet gevaarlijk, alleen verslavend, zolang jij je aan de dosis houdt is er niet veel gevaarlijks aan. Je vervreemd van de maatschappij maar het is niet gevaarlijk. Speed en coke, die zijn pas gevaarlijk.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#19
Drientje zei:
Dopy gonzalez zei:
Het legaliseren van heroine en cocaine is een gevaarlijke stap. Het maakt de stap nog makkelijker om het eens te proberen als het toch mag. De Mexicaanse overheid geeft een verkeerd signaal door heroine te legaliseren. Deze drugs is een gevaar voor een samenleving en zou er dus ook volledig uit geband moeten worden.
Klik om te vergroten...
Waarom is heroïne een gevaar voor de samenleving?

Heroïne is niet gevaarlijk, alleen verslavend, zolang jij je aan de dosis houdt is er niet veel gevaarlijks aan. Je vervreemd van de maatschappij maar het is niet gevaarlijk. Speed en coke, die zijn pas gevaarlijk.
Klik om te vergroten...

Weet je wat een samenleving is? Dat is iets anders dan een individu toch? Ok.
Als een persoon vervreemdt van de maatschappij richt hij toch schade aan de samenleving aan?
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hasj en wiet, oké. Volledig mee eens.
Maar heroine en cocaine begrijp ik eerlijk gezegd niet.

Misschien omdat ik dat nog nooit heb gedaan, want misschien is 't helemaal niet zo verslavend als ze zeggen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."