Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTim (17) aangeklaagd na meppen inbreker

Tim (17) aangeklaagd na meppen inbreker

36 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#1
Komt nog bij dat alles voorwaardelijk was trouwens! Dus de Telegraafberichtgeving ging hier vrolijk door *O*

Jaaaaa, jullie willen allemaal dat er harder gestraft wordt, meer recht in eigen hand. ZOLANG HET GODVERDOMME MAAR NIET OVER DRUGS GAAT.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#2
deadlock zei:
Komt nog bij dat alles voorwaardelijk was trouwens! Dus de Telegraafberichtgeving ging hier vrolijk door *O*

Jaaaaa, jullie willen allemaal dat er harder gestraft wordt, meer recht in eigen hand. ZOLANG HET GODVERDOMME MAAR NIET OVER DRUGS GAAT.
Klik om te vergroten...

Juist wel als het over drugs gaat, imo.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#3
deadlock zei:
Jaaaaa, jullie willen allemaal dat er harder gestraft wordt, meer recht in eigen hand. ZOLANG HET GODVERDOMME MAAR NIET OVER DRUGS GAAT.
Klik om te vergroten...
Heb er geen probleem mee, Ik bedoel , da's het risico van het vak . Niemand verplicht je om het te kopen.
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#4
deadlock zei:
Jaaaaa, jullie willen allemaal dat er harder gestraft wordt, meer recht in eigen hand. ZOLANG HET GODVERDOMME MAAR NIET OVER DRUGS GAAT.
Klik om te vergroten...

ik wil vooral niet dat je 2x het slachtoffer wordt als er bij je ingebroken wordt in dit specifieke geval
A
AnnemiekeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maar als je de inbreker meer slaat dan nodig is is dat ook weer crimineel.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
ALMERE - Als sportieve jongeman vang je samen met je vriendje een junk die bij jou thuis aan het inbreken is, je houdt hem nog een half uurtje vast totdat de politie is gearriveerd en je wordt beloond met
 een dagvaarding van justitie omdat je hem ’zwaar lichamelijk letsel’ zou hebben toegebracht.

’Ik vind het maar vreemd, ik heb toch niets verkeerds gedaan?’

Het overkomt nu de 17-jarige sportman Tim (zijn ouders willen geen achternaam in de krant uit vrees voor represailles). Overigens, voor alle duidelijkheid: géén vechtsporten. Tim speelt hockey in de hoogste klasse. Sterk is hij wĂ©l en
 niet snel bang.

In de nacht van 4 op 5 juli werden Tim en zijn vriend die op dat moment alleen thuis waren, in hun slaap gestoord door gestommel in de tuin. Toen ze naar buiten keken, zagen ze een inbreker met een zaklamp in het schuurtje waar de fietsen en tuinspullen staan. Tim aarzelde geen moment en zei tegen zijn vriend: „Bel jij de politie, dan hou ik hem vast.” De inbreker was Ben G. (47).

Maar zo gemakkelijk ging het nu ook weer niet. „Ik kreeg een vuistslag in mijn gezicht”, zo verklaarde Tim later tegenover de politie. „In een reactie heb ik een klap teruggegeven, volgens mij ook in het gezicht, maar het ging niet hard. Hij (de inbreker) wilde alleen maar vluchten. Op een gegeven moment lukte het hem om zich van mij los te maken en rende hij weg. Toen kwam mijn vriend zijn kant op en bleef hij staan. We hebben hem vervolgens vastgepakt en tegen een muur gezet. Ik heb hem gezegd dat hij moest blijven wachten totdat de politie arriveerde. Mijn vriend had al contact gehad met de politie en ik zei tegen de inbreker dat hij zich niet mocht bewegen.”

„Hij bleef maar proberen om weg te komen”, zo verklaarde Tim. „Mijn vriend is toen bij hem blijven staan en ik heb een honkbalknuppel van mijn broertje (speelgoedexemplaar van Bart Smit) en een hockeystick gepakt. Ik heb hockeysticks in de hal liggen omdat ik hockey speel. De honkbalknuppel was van hout, de hockeystick heb ik aan mijn vriend gegeven. Mijn doel was om de inbreker af te schrikken zodat hij mij niet meer kon slaan of weg kon komen. Ik was bang dat hij een mes bij zich zou hebben en ik hoopte dat de hockeystick genoeg indruk op hem maakte. Ik bleef hem maar waarschuwen dat ik hem ging slaan als hij mijn kant op bleef komen. Ik heb het hem wel vijftien keer gezegd.”

„Op het moment dat hij voor mijn gevoel te dicht bij me kwam, heb ik hem een klap gegeven met de honkbalknuppel. Ik heb hem op zijn bovenbeen geslagen zodat hij zou gaan zitten. Ik heb hem één klap gegeven en ik hoorde dat hij ‘au’ riep en toen ging hij inderdaad zitten. Ik was nog heel boos omdat hij steeds zei dat hij niet had ingebroken, maar dat Marokkanen dit hadden gedaan. Maar ik had zelf gezien dat hij aan het inbreken was
”

Tim maakte daarna naar eigen zeggen nog wel bewegingen met de honkbalknuppel, maar hij heeft de inbreker, aldus zijn verklaring, niet meer geraakt. Tim ontkent met klem dat hij de inbreker, zoals die later zelf zou verklaren, meerdere keren met de knuppel heeft geslagen, laat staan dat hij daarbij het hoofd van Ben G. zou hebben geraakt. Tim: „Ik zag dat hij weer rustig werd en ik heb brood en water voor de man gehaald. Ik heb hem gezegd dat hij dit kreeg als hij rustig bleef en dat deed hij
”

Tim heeft geen spijt van zijn actie: „Hij heeft mij als eerste geslagen, dus hij wilde de confrontatie aangaan.”

Ben G. deed, nadat hij door de politie was ’bevrijd’, aangifte tegen Tim. De inbreker zegt dat de jongen hem heeft geschopt en geslagen met de honkbalknuppel. Een arts, die hem later die nacht onderzocht, stelde wat zwellingen vast, maar geen botbreuken.

Binnenkort moet Tim zich voor de rechter verantwoorden. Zijn advocaat, mr. Emma Hoffman van Cleerdin & Hamer Advocaten in Almere, zegt dat haar cliĂ«nt puur handelde uit noodweer om zichzelf te kunnen verdedigen. Zij vindt dat Tim ontslagen moet worden van rechtsvervolging. „De zaak is de wereld op z’n kop: iemand die zijn goederen verdedigt tegen een inbreker, wordt nu vervolgd”, aldus de advocaat.

Ben G. is door de advocate van Tim als getuige opgeroepen, maar is onvindbaar omdat hij geen vaste woon- of verblijfplaats heeft


Het openbaar ministerie blijft erbij dat Tim zich voor de rechter moet verantwoorden. Volgens justitie heeft hij Ben. G. „opzettelijk” zwaar lichamelijk letsel toegebracht. Tim: „Ik vind het maar vreemd, ik heb toch niets verkeerds gedaan?”
Klik om te vergroten...

Weer zo'n geval, ze zouden de wetten echt moeten aanscherpen. Het slachtoffer wordt weer als crimineel voorgeschoven en de crimineel als slachtoffer.
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Petrovic zei:
Weer zo'n geval, ze zouden de wetten echt moeten aanscherpen. Het slachtoffer wordt weer als crimineel voorgeschoven en de crimineel als slachtoffer.
Klik om te vergroten...

Idd..het zijn maar al te vaak de 'goeden' die hun positiviteit bekopen met een onterechte straf/de dood
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zo typisch weer he...
What's next?
Een crimineel die een autobedrijf aanklaagt omdat hij, tijdens het inslaan van het autoraampje, zijn hand heeft opgehaald?

Ik ben blij dat ik in mijn nest ben blijven liggen en niet in de gaten had wat er gebeurde een paar weken geleden bij zo'n soort gelijke situatie...
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dit is maar één kant van het verhaal he? Waarschijnlijk ook nog eens sensationeel beschreven. Het kan heel anders gelopen zijn dan dat hier staat beschreven.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Berbatov zei:
Dit is maar één kant van het verhaal he? Waarschijnlijk ook nog eens sensationeel beschreven. Het kan heel anders gelopen zijn dan dat hier staat beschreven.
Klik om te vergroten...

Tja.. Met die beredenering trek je alles in twijfel.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Berbatov zei:
Dit is maar één kant van het verhaal he? Waarschijnlijk ook nog eens sensationeel beschreven. Het kan heel anders gelopen zijn dan dat hier staat beschreven.
Klik om te vergroten...
Klopt, maar het punt dat ik hier naar voren wil brengen gebeurd helaas vaak genoeg.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Berbatov zei:
Dit is maar één kant van het verhaal he? Waarschijnlijk ook nog eens sensationeel beschreven. Het kan heel anders gelopen zijn dan dat hier staat beschreven.
Klik om te vergroten...
Dat is waar.
Maar er zullen vast en zeker ook gevallen zijn geweest waar het inderdaad zo is gelopen.
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zoals hierboven al gezegd wordt: Politie bellen helpt niet meer.

Als er iemand in je huis/tuin/auto zit, en je moet je verdedigen, gewoon compleet nokkie slaan en daarna ergens op straat gooien. Die inbreker weet dan in ieder geval bij welk huis hij niet meer moet zijn.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pfff... Van mij hadden ze hem wel ff mogen bewerken met die knuppel.
Doet iemand einderlijk iets goed word ie beloond met een dagvaarding.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#15
BlackRobBlunt zei:
deadlock zei:
Komt nog bij dat alles voorwaardelijk was trouwens! Dus de Telegraafberichtgeving ging hier vrolijk door *O*

Jaaaaa, jullie willen allemaal dat er harder gestraft wordt, meer recht in eigen hand. ZOLANG HET GODVERDOMME MAAR NIET OVER DRUGS GAAT.
Klik om te vergroten...

Juist wel als het over drugs gaat, imo.
Klik om te vergroten...
Harder gestraft als het over drugs gaat? :wink:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#16
Annemieke zei:
Maar als je de inbreker meer slaat dan nodig is is dat ook weer crimineel.
Klik om te vergroten...
Dat heet noodweer exces en zelfs daar zijn wetten voor :openmouth:
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#17
In de VS had ie ongestraft doodgeschoten kunnen worden door zijn buurman, voor alleen al het inbreken.

the castle law sates that "you have a right to defend your home and your neighbor'sï»ż home & property & respond with deadly force if you believe your life is in danger"

Check onderstaande 911 call van deze schietgrage man die gewoon is vrijgesproken.

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/LLtKCC7z0yc&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/LLtKCC7z0yc&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Ik vind het wel ver gaan dat deze jongen wordt gestraft voor het verdedigen van zijn eigen bezit, maar bovenstaande is toch ook niet wat we willen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."