Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMephedrone doden.

Mephedrone doden.

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
17 maart
Britten willen stop op de drug mephedrone (meow) nadat twee tieners zijn overleden.
De nieuwe drug mephedrone, die in de het Britse uitgaansleven enorm populair is geworden, is levensgevaarlijk. De Britse politie linkt het spul met de dood van twee tieners uit Scunthorpe. De twee zijn vorige week maandag overleden na een avond stappen. In het Verenigd Koninkrijk wordt de drug legaal via het internet verkocht als plantengroeimiddel. Volgens Britse schoolhoofden is mephedrone te vergelijken met cocaïne en heroïne. Ze willen dat de overheid het illegaal maakt. Op 29 maart gaat de regering in discussie met experts, om te kijken of dat mogelijk is.

Mephedrone, ook bekend als meow en MMCAT, is verkrijgbaar in de vorm van tabletten, poeder en vloeistof. Na het innemen van de drug krijg je een opgewonden gevoel, maar de bijwerkingen zijn niet mis. Uit onderzoek blijkt dat neusbloedingen, uitslag, braken, hoofdpijn en paranoia vaak voorkomen.

Nederland
De vader van een van de overleden tieners roept jongeren op mephedrone niet aan te raken: "Ik wil niet dat meer families dit moeten meemaken." Ook in Nederland circuleert de drug in het uitgaansleven. Vorig jaar kreeg mephedrone het etiket geneesmiddel, waardoor het niet zomaar verkrijgbaar is.
a
aapkutLid
Immo zei:
Dan moeten ze wel lang doorgegaan zijn zeg als ze maandag pas dood gingen...
Klik om te vergroten...

lol
D
DopezillaLid
pascal828 zei:
Ik vind zeker dat Mephedrone een gecontroleerd iets moet worden, met name in Engeland.
In Engeland zijn gewoon teveel mensen die er niet mee om kunnen gaan.
Klik om te vergroten...
Waar baseer je dit op? In Engeland zullen er denk ik toch wel evenveel idioten rondlopen als in Nederland.

In Zweden was er ook een dode (of meerdere?) gevallen na mephedrone gebruik, maar volgens mij valt het daar qua drugsproblematiek ook nogal mee.

Maar een verbod zit eraan te komen, en ik snap het ook wel.

Olle
p
pascal828Lid
Dopezilla zei:
pascal828 zei:
Ik vind zeker dat Mephedrone een gecontroleerd iets moet worden, met name in Engeland.
Klik om te vergroten...
Waar baseer je dit op? In Engeland zullen er denk ik toch wel evenveel idioten rondlopen als in Nederland.

In Zweden was er ook een dode (of meerdere?) gevallen na mephedrone gebruik, maar volgens mij valt het daar qua drugsproblematiek ook nogal mee.

Olle
Klik om te vergroten...
In Engeland is het toch gewoon helemaal legaal, hier wat meer gecontroleerd.
Daarbij is het daar goedkoper, waardoor ze nog meer tot zich kunnen nemen.
O
Oom KlaasLid
Mephedrone is gewoon erg makkelijk om te veel van te nemen.
D
DrientjeLid
pascal828 zei:
Dopezilla zei:
pascal828 zei:
Klik om te vergroten...

Olle
Klik om te vergroten...
In Engeland is het toch gewoon helemaal legaal, hier wat meer gecontroleerd.
Daarbij is het daar goedkoper, waardoor ze nog meer tot zich kunnen nemen.
Klik om te vergroten...
Het is hier ook legaal, het staat op de lijst van geneesmiddelen en niet op de opiumlijst.
D
DopezillaLid
Drientje zei:
Het is hier ook legaal, het staat op de lijst van geneesmiddelen en niet op de opiumlijst.
Klik om te vergroten...
Handel is dus illegaal, maar er is geen enkele instantie die erop controleert. Het is hier dus vrijwel even ongecontroleerd als in Engeland. Maar of het nu op de opium-lijst komt of niet gaat niet zo veel uitmaken voor de handel, denk ik. 't Zal in ieder geval niet meer op marktplaats te vinden zijn, maar het illegale circuit vindt wel een weg.

Olle
I
ImmoLid
Dopezilla zei:
Klik om te vergroten...

I beg to differ.
k
knolselderijLid
ben nieuwsgierig maar ook weer niet.. twijfel dat ik t ooit ga proberen, vooral omdat er zo weinig over bekend is
B
BoredLid
Wat was het nou inmiddels, het middel is in verband gebracht met 25 sterfgevallen?

In verband gebracht met ja.

Ik durf te wedden dat in zeker meer dan de helft van de gevallen ook alcohol of andere drugs in het spel waren. Maar mephedrone moet verboden worden, dus is dat de boosdoener.

Begrijp me niet verkeerd, ik probeer mephedrone absoluut niet te verdedigen. Ik ben van mening dat het een behoorlijk gevaarlijk en verslavend middel is. Maar die doden, tjah, beter met een korreltje zout nemen volgens mij :)
p
paweloniusLid
Wat mij betreft slaat een verbod nergens op, net als bij alle andere drugs die verboden zijn..
De reden dat er doden zijn gevallen komt doordat er te weinig voorlichting is geweest over deze drug. mensen hebben geen idee wat ze ermee aan moeten. Maar, mensen die het gebruiken vinden het wel erg leuk. Dus als het verboden wordt gaan ze er rustig mee verder. En wordt er dan wel voorlichting gegeven? Waarschijnlijk niet.
Er moet voorlichting komen, niet een verbod. Met verbod wordt het duurder en zullen gebruikers meer financiele problemen ondervinden. (ook al weet ik niet hoe verslavend het is).

Overigens heb ik wel ergens gelezen dat de EU onderzoek naar Mephedrone aan het doen is en dat de uitslag rond juni/juli naar buiten komt. Ben benieuwd ^^
P
PetrovicLid
Wordt hier ook wel ilegaal en terecht ook, er is zo goed als niets over bekend betreft gezondheidsrisico's en er zijn genoeg mensen die met blauwe ledematen in het ziekenhuis belanden. Lijkt me een gevaarlijker goedje dan speed, al is het wel erg lekker. :)
c
croppLid
Drientje zei:
Volgens Britse schoolhoofden is mephedrone te vergelijken met cocaïne en heroïne.
Klik om te vergroten...
Ja zo kan ik het ook ja...
d
deadlockLid
Drientje zei:
Klik om te vergroten...
Dat maakt het nog niet legaal :grin: Morfine is ook niet legaal verkrijgbaar voor thuisgebruik lieve schat :grin: Sowieso staan er ook veel geneesmiddelen op de lijsten van de opiumwet en ze zijn zo goed als uitwisselbaar.
I
ImmoLid
Dan moeten ze wel lang doorgegaan zijn zeg als ze maandag pas dood gingen...
p
pascal828Lid

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."