#1
Re: Therapeute beboet voor behandelen patienten met psychede
Waarom niet? 200 euro om op LSD te kunnen trippen met 59 mensen om je heen.
Waarom niet? 200 euro om op LSD te kunnen trippen met 59 mensen om je heen.
Therapeute beboet voor behandelen patienten met psychedelica Een rechter in Zwitserland heeft een psychotherapeute die haar high society patiënten behandelde met LSD, MDMA en mescaline veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf en een geldboete. Volgens haar zouden de middelen het bewustzijn verruimen.
Het hof van Zurich gaf de 62-jarige therapeute een voorwaardelijke celstraf van 16 maanden en een geldboete van 1500 euro voor het verstrekken van de verboden middelen tijdens sessies tussen 2004 en 2008. Deze sessies werden gehouden in een special daarvoor ingerichte ruimte.
Groepen van rond de 60 mensen, waaronder doktoren, advocaten en vrouwen van zakenmannen betaalden ieder 200 euro om deel te nemen aan deze sessies, zo meldt het dossier.
De psychotherapeute deelde in die tijd in totaal 700 LSD, 50 mescaline en 150 2C-B doseringen uit. De Zwitserse aanklager was uit op een veroordeling van dealen. Volgens de therapeute ontving ze de drugs per post uit de Verenigde Staten.
In de rechtbank verklaarde ze dat de middelen geen drugs waren, maar stoffen die zorgen voor verruiming van het bewustzijn.
Ja, het wordt zeker toegepast. Ik las een tijdje geleden nog een artikel waarin verschillende Nederlandse psychiaters anoniem 'uit de kast kwamen' met het feit dat ze MDMA toepassen.Sublimo zei:Het is inderdaad een zeer spijtige zaak.
Maar het geeft ook aan dat mensen nog steeds bezig zijn met psychedelica in de praktijk te gebruiken voor geestelijk welzijn. En dat maakt mij goedgezind.![]()
Ooit gaat er een dag komen dat zoveel mensen ermee bezig zijn, en dan kan niemand meer om de feiten heen.
JJJ zei:Ja, het wordt zeker toegepast. Ik las een tijdje geleden nog een artikel waarin verschillende Nederlandse psychiaters anoniem 'uit de kast kwamen' met het feit dat ze MDMA toepassen.
Dreuge zei:Grappig dat ze daar 200 euro voor betaalden.
Dreuge zei:Waarom niet? 200 euro om op LSD te kunnen trippen met 59 mensen om je heen.
KoxBox zei:Ik zou het niet betalen.
KoxBox zei:Ik denk dat je daar ook wel aan je gerief kan komen hoor.
Ik heb al andere dingen gehoord... Belgen en Nederlanders die redelijk wat drugs meenemen iedere keer als ze naar een skioord gaan, daar verkopen ze het dan aan de locals maar ook aan de toeristen natuurlijk.Sublimo zei:KoxBox zei:Ik denk dat je daar ook wel aan je gerief kan komen hoor.
Alleen de grote steden, de dorpjes en skioorden zijn wat betreft drugs compleet clean. Zo lijkt het toch. Maar goed, schijn kan bedriegen.![]()
KoxBox zei:Ik heb al andere dingen gehoord... Belgen en Nederlanders die redelijk wat drugs meenemen iedere keer als ze naar een skioord gaan, daar verkopen ze het dan aan de locals maar ook aan de toeristen natuurlijk.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."