Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine wondermiddel tegen depressie

Ketamine wondermiddel tegen depressie

53 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
Muse24Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Petrovic zei:
Er kwam gelukkig een zuster binnen anders was hij er niet meer. Bij zulk soort dingen moet er iemand continue in de kamer erbij zijn..
Klik om te vergroten...

Prutsers.. Veel mensen die drugs gebruiken, doen dit verstandig, met anderen erbij, lezen zich goed in over wat er allemaal kan gebeuren en wat je dan moet doen, en int ziekenhuis klooien ze maar wat aan..wat een logica.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat is dan toch weer mooi om te lezen, en dan nu een fijne drug om anti-psychotica mee te vervangen!
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zo gebruiken ze ook ketamine infusen om mensen met veel pijn te behandelen (Dystrofie). Een patiënt had dat gehad, had een bijna doodervaring en heeft de arts aangeklaagd. :P
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirtbag, je hebt echt wat met dubbele topics posten hè? :P
Hier staat 'ie ook al: viewtopic.php?f=23&t=28935
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Petrovic zei:
had een bijna doodervaring en heeft de arts aangeklaagd. :P
Klik om te vergroten...

Ik zou het juist doen voor zo een ervaring. :P
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sublimo zei:
Petrovic zei:
had een bijna doodervaring en heeft de arts aangeklaagd. :P
Klik om te vergroten...

Ik zou het juist doen voor zo een ervaring. :P
Klik om te vergroten...

En dan de arts aanklagen :grin: win-win!
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sublimo zei:
Fidge zei:
intraveneus 0,5 mg/kg
Klik om te vergroten...

Dat valt mee. Geen k-hole iig. :P
Klik om te vergroten...

i.v. lijkt me dat wel een K-hole te geven hoor....
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Toen hij dat ontzettend boos aan mij vertelde hoe vreselijk het is en dat hij dat zijn ergste vijand niet toewenst. Ik moest er wel mee instemmen, ik dacht wel: Lucky fuck! :grin:

Maar hij staat wel in zijn recht. Hij dacht dat hij een creatine infuus kreeg wat niet bestaat, werd niet ingeligt door de arts over de "vervelende" bijwerkingen en dat kan absoluut niet. Hij heeft heel zijn leven voorbij zien gaan en moest kotsen en kreeg problemen met zijn hartslag. Er kwam gelukkig een zuster binnen anders was hij er niet meer. Bij zulk soort dingen moet er iemand continue in de kamer erbij zijn..
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik begrijp het van die man zijn kant ook wel hoor. :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Scopolamine zei:
Sublimo zei:
Fidge zei:
intraveneus 0,5 mg/kg
Klik om te vergroten...

Dat valt mee. Geen k-hole iig. :P
Klik om te vergroten...

i.v. lijkt me dat wel een K-hole te geven hoor....
Klik om te vergroten...

Ja, dat kan wel eens kloppen. :grin:

Lijkt me toch een absurde dosis dan.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ivoos zei:
Sublimo zei:
Petrovic zei:
had een bijna doodervaring en heeft de arts aangeklaagd. :P
Klik om te vergroten...

Ik zou het juist doen voor zo een ervaring. :P
Klik om te vergroten...

En dan de arts aanklagen :grin: win-win!
Klik om te vergroten...
:grin:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Klinkt op zich wel logisch, maar snuiven ze zich dan eenmaal per weer in een K-hole???
Klik om te vergroten...
Zo'n ketamine infuus is niet mals. Je zit aan een pompje en om de zoveel tijd krijg je weer wat ingespoten en ik kan je zeggen dat ze behoorlijk lang door blijven pompen. :P

Ik vind het jammer dat er altijd zoveel symptoombestrijding is in plaats van dingen bij de oorzaak aan te pakken.
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#13
Petrovic zei:
Klinkt op zich wel logisch, maar snuiven ze zich dan eenmaal per weer in een K-hole???
Klik om te vergroten...
Zo'n ketamine infuus is niet mals. Je zit aan een pompje en om de zoveel tijd krijg je weer wat ingespoten en ik kan je zeggen dat ze behoorlijk lang door blijven pompen. :P

Ik vind het jammer dat er altijd zoveel symptoombestrijding is in plaats van dingen bij de oorzaak aan te pakken.
Klik om te vergroten...

i.v.m. wat je zegt van symptoombestrijding; Kijk dan maar naar de personen met depressies ofzo... Artsen pompen ze gewoon vol met benzo's en sedatieven zodat ze onderdrukt blijven... lost ook helemaal niets op!

....Een ketamine infuus'je zou ik ook nog wel zien zitten eigenlijk... :grin:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Haha, je kan je eigen "infuus" zetten, niet zeuren jij. :grin:

Op zich is een combinatie niet erg in verschillende gevallen en doet het juist goed. Maar het gaat volgens mij wel snel van depressie? Kijken welke pil bij jou het beste past.
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#15
Petrovic zei:
Haha, je kan je eigen "infuus" zetten, niet zeuren jij. :grin:

Op zich is een combinatie niet erg in verschillende gevallen en doet het juist goed. Maar het gaat volgens mij wel snel van depressie? Kijken welke pil bij jou het beste past.
Klik om te vergroten...

ik heb geen baxter-zakken... dus gaat niet :(

:grin:
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#16
hehe, nu zul je van die mensen krijgen die zeggen 'je gaat toch geen drugs gebruiken om je goed te voelen' en vervolgens wel allemaal antidrepressiva aannemen en slaappillen :tongueout:
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ketamine is geen drug, niet in die zin dat het onder de opiumwet valt.
Maar goed, wondermiddelen bestaan niet....
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fidge zei:
Ketamine is geen drug, niet in die zin dat het onder de opiumwet valt.
Maar goed, wondermiddelen bestaan niet....
Klik om te vergroten...

Daar zullen het veel mensen NIET met je eens zijn, ik incluis. Ik heb jaren lang wekelijks, soms dagelijks, last gehad van hevige migraine. Het op een regelmatige basis toedienen van psilocybine of LSD houd 't weg. Hetzelfde geld voor clusterhoofdpijnen en dat is al klinisch bewezen. Dat noem ik zeker een wondermiddel.
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dan hebben we het over de definitie van het woord "wondermiddel". Ik vind het iets wat altijd en voor iedereen helpt, zonder bijwerkingen. Anders is het gewoon een middel. Ik geloof sowieso niet in wonderen (wel in sprookjes)
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fidge zei:
Ketamine is geen drug, niet in die zin dat het onder de opiumwet valt.
Maar goed, wondermiddelen bestaan niet....
Klik om te vergroten...

Maar Ketamine is voor ons mensen nog steeds een drug, daar verandert een wet niks aan. Ketamine is net zoveel een drug als paracetamol dat is, of alcohol, cafeïne, lsd, noem maar op. Alles wat de werking van je hersentjes aanpassen voor een bepaalde tijd of hormonaal invloed op je hebben zijn drugs.

Dan kun je natuurlijk wel gaan discussiëren of dingen zoals DMT drugs zijn, aangezien dat een lichaamseigen stof is die toch wel iedere avond aan 't werk gaat. Maar je snapt wel wat ik bedoel :wink:.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."