Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNederland gaat kapot

Nederland gaat kapot

71 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#1
ragnarok zei:
- In coffeeshops wordt een pasje vereist.
Klik om te vergroten...
Valt me nog mee. Ik had eigenlijk verwacht dat cannabis (en ander spul) per direct verboden zou worden of iets dergelijks. Dit is nog een zeer beschaafde maatregel.

Toch ben ik waarschijnlijk niet blij met dit kabinet, maar ik ben natuurlijk maar een linkse gevaarlijke communistische terrorist :smoke:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gaat dat pasje voor iedereen gelden? En hoe kom je er dan aan?
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#3
weyoun22 zei:
Tussenuren op school worden geschrapt?

Hoe willen ze dit realiseren? Tussenuren op scholen ontstaan omdat er rooster-technische beperkingen zijn om alle klassen, alle vakken en alle leraren zo efficient mogelijk in te roosteren.
Klik om te vergroten...

Dat vroeg ik me ook af. Willen ze dubbele klassen in lessen ofzo? Dan wordt 't al helemaal een chaos. Het is voor leraren nu al vaak niet meer in de hand te houden, laat staan met dubbel de leerlingen in een les.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Irezz zei:
weyoun22 zei:
Tussenuren op school worden geschrapt?

Hoe willen ze dit realiseren? Tussenuren op scholen ontstaan omdat er rooster-technische beperkingen zijn om alle klassen, alle vakken en alle leraren zo efficient mogelijk in te roosteren.
Klik om te vergroten...

In België lukt wel wel, waarom in Nederland niet? Als Belg zijnde vind ik tussenuren gewoon uitlokken van vroegtijdig spijbelen. Eerst 2 uurtjes les, dan een uur niets, dan weer'n uurtje en dan niets tot het laatste uur? Blaas dan maar m'n zak op yo! Ik weet het niet, het Nederlandse schoolsysteem... Ik heb er niet op school gezeten, nee, maar naar alles van wat ik ervan weet denk ik niet dat ik het in Nederland even lang had volgehouden als in België. Bij tussenuren begint de last imo. Voor sommigen dan.
Klik om te vergroten...

Het probleem zit 'm hier in de constante bezuinigingen op het onderwijs en het grof te kort aan goeie leraren.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#5
weyoun22 zei:
Tussenuren op school worden geschrapt?

Hoe willen ze dit realiseren? Tussenuren op scholen ontstaan omdat er rooster-technische beperkingen zijn om alle klassen, alle vakken en alle leraren zo efficient mogelijk in te roosteren.
Klik om te vergroten...

In België lukt wel wel, waarom in Nederland niet? Als Belg zijnde vind ik tussenuren gewoon uitlokken van vroegtijdig spijbelen. Eerst 2 uurtjes les, dan een uur niets, dan weer'n uurtje en dan niets tot het laatste uur? Blaas dan maar m'n zak op yo! Ik weet het niet, het Nederlandse schoolsysteem... Ik heb er niet op school gezeten, nee, maar naar alles van wat ik ervan weet denk ik niet dat ik het in Nederland even lang had volgehouden als in België. Bij tussenuren begint de last imo. Voor sommigen dan.
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik moet zeggen, heb zelf in mijn wekelijks rooster 4 tussenuren ingeroosterd, en vind het heerlijk!
Even geen gezeik aan je hoofd, ze zijn ook precies op dagen dat ik pta-uur heb, dus mocht ik niet goed geleerd hebben (wat vaak voorkomt..) kan ik nog even leren.

Waarom die tussenuren in mijn rooster zijn: 1e, 2e en 3e klassen mogen geen ingeroosterde tussenuren hebben. 1e en 2e klassen hebben bij een les uitval zelfs een opvanger. In de 3e heb je dan gewoon een tussenuur.
Maar 4e, 5e en 6e klassen hebben soms gewoon een ingeroosterd tussenuur, meestal omdat de lokalen gewoon bezet zijn. Ja mocht je een rottig profiel hebben, dan ook wel eens omdat er gewoon een lerarentekort is.
Maar ach, als ik zo bekijk hoe enkel mijn klas al is: dan wil niemand toch meer leraar worden.. ?
f
funky_skunk_junkyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou, teveel tussenuren zijn niet leuk meer.
Ik heb 3 dagen per week school, op de woensdag 2 uur les, daarna 3 uur tussenuur en dan nog een uurtje les. Op donderdag heb ik maar anderhalf uur les. En op vrijdag heb ik een uurtje les, dan weer 3 tussenuren en dan een half uurtje les. En van alle uren dat ik les heb vallen er per week ook nog eens 2 of 3 lessen uit. Nou joepie de poepie.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flameon zei:
Gaat dat pasje voor iedereen gelden? En hoe kom je er dan aan?
Klik om te vergroten...
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flameon zei:
Zitten haken en ogen aan, met positieve en negatieve dingen.
Ik zie echter ook vrij veel positiefs ... met name meer geld naar de zorg en veiligheid spreekt me aan. Of als je iets crimineel doet dat je dan terug gestuurd kan worden naar je vaderland etc
Klik om te vergroten...

Sorry Flameon, maar dit is echt een domme opmerking. Die 'allochtonen' zijn geboren en getogen in Nederland, en zijn dikwijls al de 3e generatie Marokkaanse Nederlanders. Marokko is NIET hun vaderland en uitzetten zal alleen bittere armoede en ellende tot gevolg hebben, dat is gewoon niet humaan. Ooit eens in Marokko geweest, nee? Ik wel. Die criminelen hebben daar geen schijn van kans, en dat is met 2 maten meten als 'Nederlandse Nederlanders' relatief gezien een veel lagere straf krijgen. We zijn hier toch godverdomme geen fascisten.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rabbithole zei:
Flameon zei:
Zitten haken en ogen aan, met positieve en negatieve dingen.
Ik zie echter ook vrij veel positiefs ... met name meer geld naar de zorg en veiligheid spreekt me aan. Of als je iets crimineel doet dat je dan terug gestuurd kan worden naar je vaderland etc
Klik om te vergroten...

Sorry Flameon, maar dit is echt een domme opmerking. Die 'allochtonen' zijn geboren en getogen in Nederland, en zijn dikwijls al de 3e generatie Marokkaanse Nederlanders. Marokko is NIET hun vaderland en uitzetten zal alleen bittere armoede en ellende tot gevolg hebben, dat is gewoon niet humaan. Ooit eens in Marokko geweest, nee? Ik wel. Die criminelen hebben daar geen schijn van kans, en dat is met 2 maten meten als 'Nederlandse Nederlanders' relatief gezien een veel lagere straf krijgen. We zijn hier toch godverdomme geen fascisten.
Klik om te vergroten...

Als men zich schuldig maakt aan een zwaar vergrijp dan zou het mij niks uitmaken wat er mee gebeurt. Eigen schuld. Als er maar geen thee gedronken wordt.
Ook zijn er probleemmensen die hier net wonen. Misschien doelde Flameon daar op.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Prima als een zwaar vergrijp zwaar gestraft wordt, maar met twee maten meten gaat voor mij niet op. Dan vind ik dat Nederlanders die een vergrijp van dezelfde ernst plegen ook uitgezet moeten worden. Die 3e generatie Marokkanen zijn net zozeer Nederlander als wij.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rabbithole zei:
Prima als een zwaar vergrijp zwaar gestraft wordt, maar met twee maten meten gaat voor mij niet op. Dan vind ik dat Nederlanders die een vergrijp van dezelfde ernst plegen ook uitgezet moeten worden. Die 3e generatie Marokkanen zijn net zozeer Nederlander als wij.
Klik om te vergroten...

Lichamelijk zijn ze misschien Nederlander, ja. Probleem bij (ook derde generatie) criminele Marokkanen is vaak dat ze nog steeds de leefregels van hun eigen cultuur nog steeds hebben met de gepaarde haat tegenover Nederland en dergelijke, in tegenstelling tot Nederlandse criminelen, die eventueel na een slechte periode nog hun best willen doen voor een goede toekomst.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#13
tomz0r zei:
Rabbithole zei:
Prima als een zwaar vergrijp zwaar gestraft wordt, maar met twee maten meten gaat voor mij niet op. Dan vind ik dat Nederlanders die een vergrijp van dezelfde ernst plegen ook uitgezet moeten worden. Die 3e generatie Marokkanen zijn net zozeer Nederlander als wij.
Klik om te vergroten...

Lichamelijk zijn ze misschien Nederlander, ja. Probleem bij (ook derde generatie) criminele Marokkanen is vaak dat ze nog steeds de leefregels van hun eigen cultuur nog steeds hebben met de gepaarde haat tegenover Nederland en dergelijke, in tegenstelling tot Nederlandse criminelen, die eventueel na een slechte periode nog hun best willen doen voor een goede toekomst.
Klik om te vergroten...

Ik snap je punt zeker wel en ben het ook wel gedeeltelijk met je eens, maar ik denk dat veel mensen zich gewoon helemaal NIET in die mensen kunnen verplaatsen. Altijd verscheurd zijn tussen twee culturen (die haat tegenover Nederland valt vaak erg mee trouwens), altijd met de nek aangekeken worden omdat verwacht wordt dat je een crimineeltje bent. Tuurlijk liegen de statistieken er niet om, maar ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment aan zo'n verwachtingspatroon gaat voldoen als je altijd als een dief of wat dan ook wordt behandeld.

Als iemand de status van Nederlander heeft is hij gewoon een Nederlander, ik vind niet dat de wet dan onderscheid moet gaan maken tussen Nederlanders wiens familie hier oorspronkelijk vandaan komt en Nederlanders wiens familie hier 'pas' in de jaren '60 is komen wonen.

De vraag is dan ook: wanneer is iemand een 'echte' Nederlander en wanneer niet? Waar trek je de grens, bij iemand wiens familie hier al een eeuw woont, of een halve eeuw?
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rabbithole zei:
tomz0r zei:
Rabbithole zei:
Prima als een zwaar vergrijp zwaar gestraft wordt, maar met twee maten meten gaat voor mij niet op. Dan vind ik dat Nederlanders die een vergrijp van dezelfde ernst plegen ook uitgezet moeten worden. Die 3e generatie Marokkanen zijn net zozeer Nederlander als wij.
Klik om te vergroten...

Lichamelijk zijn ze misschien Nederlander, ja. Probleem bij (ook derde generatie) criminele Marokkanen is vaak dat ze nog steeds de leefregels van hun eigen cultuur nog steeds hebben met de gepaarde haat tegenover Nederland en dergelijke, in tegenstelling tot Nederlandse criminelen, die eventueel na een slechte periode nog hun best willen doen voor een goede toekomst.
Klik om te vergroten...

Ik snap je punt zeker wel en ben het ook wel gedeeltelijk met je eens, maar ik denk dat veel mensen zich gewoon helemaal NIET in die mensen kunnen verplaatsen. Altijd verscheurd zijn tussen twee culturen (die haat tegenover Nederland valt vaak erg mee trouwens), altijd met de nek aangekeken worden omdat verwacht wordt dat je een crimineeltje bent. Tuurlijk liegen de statistieken er niet om, maar ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment aan zo'n verwachtingspatroon gaat voldoen als je altijd als een dief of wat dan ook wordt behandeld.

Als iemand de status van Nederlander heeft is hij gewoon een Nederlander, ik vind niet dat de wet dan onderscheid moet gaan maken tussen Nederlanders wiens familie hier oorspronkelijk vandaan komt en Nederlanders wiens familie hier 'pas' in de jaren '60 is komen wonen.

De vraag is dan ook: wanneer is iemand een 'echte' Nederlander en wanneer niet? Waar trek je de grens, bij iemand wiens familie hier al een eeuw woont, of een halve eeuw?
Klik om te vergroten...

Ik vind niet dat er gekeken moet worden naar etnische achtergrond, dat ben ik met je eens. Maar als ik me niet vergis ging de discussie die Wilders begon over mensen met een dubbele nationaliteit, dus met twee paspoorten. De Nederlandse nationaliteit zou in dat geval afgepakt worden. Ik vind dat wel een goede grens. Het moet dan wel om herhaaldelijke misdrijven gaan, niet één vechtpartijtje of zo.

En ik denk dat je wel een goed punt maakt dat het probleem met Marokkanen die zich hier niet in de maatschappij kunnen vestigen, van twee kanten komt. Maar een zwaar misdrijf, zoals een geweldsdelict, dat moet niet goed te praten zijn, vind ik. Bovendien zijn de omstandigheden van bevooroordeelde volken helemaal niet zo heel slecht als sommige mensen denken. De klas van een vriend van me (HBO) bestaat voor de helft uit Marokkanen, en die worden (als ze er niet als stereotype crimineel bijlopen met een bontkraagje en zo) door niemand als crimineel beschouwd hoor.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#15
tomz0r zei:
Ik vind niet dat er gekeken moet worden naar etnische achtergrond, dat ben ik met je eens. Maar als ik me niet vergis ging de discussie die Wilders begon over mensen met een dubbele nationaliteit, dus met twee paspoorten. De Nederlandse nationaliteit zou in dat geval afgepakt worden. Ik vind dat wel een goede grens. Het moet dan wel om herhaaldelijke misdrijven gaan, niet één vechtpartijtje of zo.
Klik om te vergroten...

Ik weet niet of de discussie ging om mensen met een dubbele nationaliteit, want voor zover ik weet zijn er inmiddels ook veel 'Marokkaanse Nederlanders' die alleen nog maar de Nederlandse nationaliteit hebben. En mijn probleem met Wilders' punt is dan ook vooral dat hij zich niet zozeer keert tegen niet-Nederlanders, maar tegen moslims. Het onderscheid dat hij maakt tussen moslims en niet-moslims is gebaseerd op vooroordelen en discriminatie, en heeft ook niets met criminaliteit te maken.

tomz0r zei:
En ik denk dat je wel een goed punt maakt dat het probleem met Marokkanen die zich hier niet in de maatschappij kunnen vestigen, van twee kanten komt. Maar een zwaar misdrijf, zoals een geweldsdelict, dat moet niet goed te praten zijn, vind ik. Bovendien zijn de omstandigheden van bevooroordeelde volken helemaal niet zo heel slecht als sommige mensen denken. De klas van een vriend van me (HBO) bestaat voor de helft uit Marokkanen, en die worden (als ze er niet als stereotype crimineel bijlopen met een bontkraagje en zo) door niemand als crimineel beschouwd hoor.
Klik om te vergroten...

Dat ben ik zeker met je eens, een zwaar geweldsdelict o.i.d. valt niet goed te praten. Maar het is geen oplossing om het probleem dan maar te verplaatsen, en dus het land uit te zetten. Dan zit Marokko daarmee opgescheept. Nu snap ik dat dat een ver van je bed-show is, maar het blijft een feit dat het geen oplossing is maar het probleem verplaatsen.

En uiteraard zijn er veel Marokkanen die ook door veel mensen niet bevooroordeeld worden, maar de verkiezingscijfers liegen er niet om denk ik, en tonen aan dat er nog veel te veel Nederlanders zijn die dat wel doen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het is rond ... het gaat door!
Wat vinden we ervan?
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flameon zei:
Het is rond ... het gaat door!
Wat vinden we ervan?
Klik om te vergroten...

Jammer :( niet wat ik wilde. Maar ik denk niet dat het kabinet het lang vol zal houden.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nee dat denk ik ook niet...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lang leve symbool politiek!
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#20
- De lonen van ambtenaren gaan niet omhoog.
Klik om te vergroten...
Lijkt me een prima zaak.

- De AOW-leeftijd gaat niet naar 67, maar naar 66 jaar.
Klik om te vergroten...
Jammer. Liever was die naar 70 gegaan of minimaal 40 jaar werken.

- De Tweede Kamer gaat terug van 150 naar honderd leden. De Eerste Kamer gaat van 75 naar vijftig leden.
Klik om te vergroten...
Dat wordt het einde van de SGP, de dierenpartij en nog wat splintergroeperingen :sunglasses: Financieel levert deze maatregel natuurlijk geen klap op. Het valt ook nog te bezien of deze maatregel het gaat halen, aangezien het een grondwettelijke verandering betreft is er een 2/3e meerderheid nodig in zowel Tweede als Eerste Kamer.

- Het ontslagrecht wordt niet versoepeld en de ww-uitkering wordt niet ingekort.
Klik om te vergroten...
Een iets soepeler ontslagrecht had ik wel graag gezien want op dit moment is ontslaan in Nederland echt extreem moeilijk.

- Er komen twaalfduizend medewerkers bij in de ouderenzorg.
Klik om te vergroten...
Euh jah. Er komen dan ook belachelijk veel ouderen bij. Dit was dus sowieso wel gebeurd.

- Het aantal politieagenten stijgt met drieduizend. Hieronder zijn vijfhonderd 'animal cops' die moeten optreden tegen dierenmishandeling.
Klik om te vergroten...
Als ze slim zijn zetten ze bij ieder verkeerslicht een roodlichtflitser dan kan je er nog 1000 extra betalen.

- Er komt een alarmnummer voor dieren in nood: 114, red een dier.
Klik om te vergroten...
Euh. Okay. Vrij nutteloos.

- De politie kan vaker preventief fouilleren. Er komt meer cameratoezicht.
Klik om te vergroten...
Hmm. Hier kijk ik met gemengde gevoelens naar.

- Goede leraren krijgen beter betaald.
Klik om te vergroten...
Wat is een goede leraar? Waarom zorgen ze niet eerst voor een sluitende bekostiging zodat we een normale formatie kunnen doen?

- Tussenuren op school worden geschrapt.
Klik om te vergroten...
Onhaalbaar.

- Studenten krijgen geen studiefinanciering meer voor de masterfase.
Klik om te vergroten...
Slecht plan. Beter hadden ze de basisbeurs/kroegtoelage afgeschaft.

- De maximumsnelheid op snelwegen gaat omhoog van 120 naar 130 kilometer per uur.
Klik om te vergroten...
Woei, 8% sneller bij de file aankomen. Belangrijker zou zijn dat de stukken snelweg waar je nu 90 mag weer naar 110 of 120 gaan.

- Het dragen van een boerka wordt verboden. Rechters en politieagenten mogen geen hoofddoekje dragen.
Klik om te vergroten...
Bij rechters en griffie is dat al verboden vanuit de gedragscode. Bij veruit de meeste politiekorpsen is het al zo dat je niet in direct contact mag komen met de klant als je een hoofddoek op hebt.

- In cafés van minder dan zeventig vierkante meter mag weer worden gerookt.
Klik om te vergroten...
Wat een bizarre kutmaatregel :grin: Als ze het nou over éénmanszaken hadden gehad dan had ik het gesnapt maar dit gaat nergens over :grin:

- Huwelijken tussen neef en nicht worden verboden.
Klik om te vergroten...
Hier wordt het land ZOVEEL LEUKER VAN!!!!1111!!1!!1elf!1!!

- De minimumleeftijd van importbruiden gaat omhoog van 21 naar 24.
Klik om te vergroten...
Ik snap hier niets van.

- Een bruid importeren mag nog slechts eens per tien jaar.
Klik om te vergroten...
Uuuuhhhh.

- Illegaal in Nederland zijn wordt strafbaar.
Klik om te vergroten...
Schijnmaatregel.

- Wie Nederlander wordt en binnen vijf jaar een zwaar misdrijf pleegt, raakt het Nederlanderschap weer kwijt.
Klik om te vergroten...
Volledig mee eens.

- Er komt geen kilometerheffing.
Klik om te vergroten...
En weer een paar honderd miljoen weggegooid.

- Bewoners van verpleeghuizen krijgen recht op een dagelijkse douche.
Klik om te vergroten...
Schijnmaatregel.

- Er komen minimumstraffen voor criminelen die herhaaldelijk in de fout gaan.
Klik om te vergroten...
Schijnmaatregel. Kijk maar naar welke vergrijpen dit gaat gelden.

- Het kabinet staat open voor nieuwe kerncentrales.
Klik om te vergroten...
Fucking eentje maar? We zouden er 24 moeten bouwen.

- In coffeeshops wordt een pasje vereist.
Klik om te vergroten...
Het begin van het einde van Amsterdam als grote toeristische attractie.

- Het basispakket van de zorgverzekering wordt kleiner. Hoe is nog niet precies bekend.
Klik om te vergroten...
Ik ben heel benieuwd wat dat gaat worden.

- Mogelijk moet er een publiek tv-net verdwijnen.
Klik om te vergroten...
Goeie zaak.

- Het kabinet bevordert een vrij en open internet.
Klik om te vergroten...
Holle kreet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."