Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNederland gaat kapot

Nederland gaat kapot

71 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
p
paddofielLid
01-01-2024, 00:00
#1
we zullen van onze fouten leren, miss maar goed ook dat we even op ons bek gaan. Dan weten we in ieder geval hoe het NIET moet
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#2
cropp zei:
deadlock zei:
Jah, maar concreet gaan ze er dus ééntje bouwen blijkt uit interviews.
Klik om te vergroten...
Bedenk jij ook even een oplossing voor nucleair afval?
Klik om te vergroten...

Daar heb je opslagplaatsen voor. Het in een grote ruimte stoppen en 'bekleden' met dik lood en dan kan het geen kwaad. Na een jaar of 20 is de radioactiviteit er ook weer vanaf. Een schonere vorm van energie is er op dit moment niet, behalve groene energie. Alleen is groene energie nog absoluut niet efficiënt.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#3
cropp zei:
Bedenk jij ook even een oplossing voor nucleair afval?
Klik om te vergroten...
Gewoon opwerken tot nieuwe brandstof. Er is trouwens helemaal geen probleem met nucleair afval, dat is een fabeltje. Het kan tegenwoordig gewoon veilig opgeslagen worden.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#4
TeKNoZem zei:
Daar heb je opslagplaatsen voor. Het in een grote ruimte stoppen en 'bekleden' met dik lood en dan kan het geen kwaad. Na een jaar of 20 is de radioactiviteit er ook weer vanaf. Een schonere vorm van energie is er op dit moment niet, behalve groene energie. Alleen is groene energie nog absoluut niet efficiënt.
Klik om te vergroten...
Groene energie is in Nederland vaak het verbranden van huisvuil. Dat is nou niet bepaald milieuvriendelijk. Kerncentrales hebben géén CO2 uitstoot en met het koelwater kan je stadsverwarming aanleggen. Winwinsituatie.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#5
deadlock zei:
TeKNoZem zei:
Daar heb je opslagplaatsen voor. Het in een grote ruimte stoppen en 'bekleden' met dik lood en dan kan het geen kwaad. Na een jaar of 20 is de radioactiviteit er ook weer vanaf. Een schonere vorm van energie is er op dit moment niet, behalve groene energie. Alleen is groene energie nog absoluut niet efficiënt.
Klik om te vergroten...
Groene energie is in Nederland vaak het verbranden van huisvuil. Dat is nou niet bepaald milieuvriendelijk. Kerncentrales hebben géén CO2 uitstoot en met het koelwater kan je stadsverwarming aanleggen. Winwinsituatie.
Klik om te vergroten...

Mja dat is ook zo. Ik doelde met groene energie meer op windmolens, zonnepanelen, het gebruik van geisers(alhoewel hier in NL niet mogelijk), en dat soort shit. Dit is allemaal nog lang niet rendabel.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vandaag iemand moeten laten gaan op het werk die eergisternacht nog de gehele woonkamer heeft verbouwd. Het wetsvoorstel in nederland is zo krom als een banaan ..... dus ja ned gaat kapot en we gooien onze eigen ruiten in. Binnenkort zal er wel weer iemand zwaar mishandeld worden in nederland door die ex-client :( Triest dat zoiets kan
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flameon zei:
Vandaag iemand moeten laten gaan op het werk die eergisternacht nog de gehele woonkamer heeft verbouwd. Het wetsvoorstel in nederland is zo krom als een banaan ..... dus ja ned gaat kapot en we gooien onze eigen ruiten in. Binnenkort zal er wel weer iemand zwaar mishandeld worden in nederland door die ex-client :( Triest dat zoiets kan
Klik om te vergroten...
Salarissen van de specialisten halveren en dan kunnen we de hulp voor die client ook weer betalen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flameon zei:
Dahm
Klik om te vergroten...
Dat heb ik je vaker zien posten. Is het een afkorting die aan me voorbij gegaan is?
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:
Dahm
Klik om te vergroten...
Dat heb ik je vaker zien posten. Is het een afkorting die aan me voorbij gegaan is?
Klik om te vergroten...

Ik geloof dat dat de reden was waarom hij zijn Engels wilde bijspijkeren. :)
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lekker boeiend.
Zolang ik maar kan chillen. En ze de stufi niet afschaffen. En we over 30 jaar financieel geen Griekenland zijn.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
tomz0r zei:
Lekker boeiend.
Zolang ik maar kan chillen. En ze de stufi niet afschaffen. En we over 30 jaar financieel geen Griekenland zijn.
Klik om te vergroten...

Ook als dat betekend dat je de komende 30 jaar geen geld hebt voor je stufi? :wink:

Zoals het er nu uit ziet worden de jongen mensen armer, de arme mensen armer, en de rijke mensen rijker.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#12
kaasbaas zei:
Zoals het er nu uit ziet worden de jongen mensen armer, de arme mensen armer, en de rijke mensen rijker.
Klik om te vergroten...

Dat is niet waar. In Nederland heeft iedereen gelijke kansen, en zelfs voor de kansarmen zijn er tal van compensaties en tegemoetkomingen. En dat blijft zo.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb je de plannen al gezien? :wink:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nou het gezin hier gaat er zeker op achteruit, en ik zal niet de enige zijn.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zitten haken en ogen aan, met positieve en negatieve dingen.
Ik zie echter ook vrij veel positiefs ... met name meer geld naar de zorg en veiligheid spreekt me aan. Of als je iets crimineel doet dat je dan terug gestuurd kan worden naar je vaderland etc
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#17
kaasbaas zei:
Nou het gezien hier gaat er zeker op achteruit, en ik zal niet de enige zijn.
Klik om te vergroten...

Ja natuurlijk gaat het er op achteruit. Natuurlijk is het het mooiste als iedereen veel geld heeft, dat wil iedereen. Maar het kan nu niet anders.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flameon zei:
Zitten haken en ogen aan, met positieve en negatieve dingen.
Ik zie echter ook vrij veel positiefs ... met name meer geld naar de zorg en veiligheid spreekt me aan. Of als je iets crimineel doet dat je dan terug gestuurd kan worden naar je vaderland etc
Klik om te vergroten...

Daar ben ik ook voorstander van inderdaad. Goed gezegd! Gelukkig wordt de zorg geen marktwerking, zoals de VVD wou. Want dan zou de kwaliteit enorm omlaag gaan.
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#19
Een Aantal hoofpdpunten van het regeerakkoord

- De lonen van ambtenaren gaan niet omhoog.
- De AOW-leeftijd gaat niet naar 67, maar naar 66 jaar.
- De Tweede Kamer gaat terug van 150 naar honderd leden. De Eerste Kamer gaat van 75 naar vijftig leden.
- Het ontslagrecht wordt niet versoepeld en de ww-uitkering wordt niet ingekort.
- Er komen twaalfduizend medewerkers bij in de ouderenzorg.
- Het aantal politieagenten stijgt met drieduizend. Hieronder zijn vijfhonderd 'animal cops' die moeten optreden tegen dierenmishandeling.
- Er komt een alarmnummer voor dieren in nood: 114, red een dier.
- De politie kan vaker preventief fouilleren. Er komt meer cameratoezicht.
- Goede leraren krijgen beter betaald.
- Tussenuren op school worden geschrapt.
- Studenten krijgen geen studiefinanciering meer voor de masterfase.
- De maximumsnelheid op snelwegen gaat omhoog van 120 naar 130 kilometer per uur.
- Het dragen van een boerka wordt verboden. Rechters en politieagenten mogen geen hoofddoekje dragen.
- In cafés van minder dan zeventig vierkante meter mag weer worden gerookt.
- Huwelijken tussen neef en nicht worden verboden.
- De minimumleeftijd van importbruiden gaat omhoog van 21 naar 24.
- Een bruid importeren mag nog slechts eens per tien jaar.
- Illegaal in Nederland zijn wordt strafbaar.
- Wie Nederlander wordt en binnen vijf jaar een zwaar misdrijf pleegt, raakt het Nederlanderschap weer kwijt.
- Er komt geen kilometerheffing.
- Bewoners van verpleeghuizen krijgen recht op een dagelijkse douche.
- Er komen minimumstraffen voor criminelen die herhaaldelijk in de fout gaan.
- Het kabinet staat open voor nieuwe kerncentrales.
- In coffeeshops wordt een pasje vereist.
- Het basispakket van de zorgverzekering wordt kleiner. Hoe is nog niet precies bekend.
- Mogelijk moet er een publiek tv-net verdwijnen.
- Het kabinet bevordert een vrij en open internet.

Ik zie hier positieve en negatieve vernaderingen, maar het valt me al met al 100% mee.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
tomz0r zei:
kaasbaas zei:
Nou het gezien hier gaat er zeker op achteruit, en ik zal niet de enige zijn.
Klik om te vergroten...

Ja natuurlijk gaat het er op achteruit. Natuurlijk is het het mooiste als iedereen veel geld heeft, dat wil iedereen. Maar het kan nu niet anders.
Klik om te vergroten...

Ik snap dat je zegt maar het is niet mijn schuld dat de economische crisis is ontstaan, het is de schuld van de banken. En dan vind ik 't een beetje "vervelend" dat de mensen met wat minder geld meer last ervan krijgen dan de mensen met wat extra geld.

Zo zie ik het in ieder geval :).

Oh en ook vind ik het voorstel belachelijk dat bejaarden hun plekje in een bejaardentehuis moeten huren terwijl er wel geld van hun pensioen word gepakt voor bezuinigen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."