Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEls Clottemans schuldig

Els Clottemans schuldig

31 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
You have the right to remain silence, everything you say willl be used AGAINST you in the court of law.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#2
deadlock zei:
Drientje zei:
Er is inderdaad geen bewijs tegen haar maar ze hebben alle andere opties uitgesloten.
Die man van het slachtoffer heeft een leugendetector test afgelegd die negatief was maar als je een beetje weet hoe zo'n ding werkt en je bent gewoon een ijskouwe dan kan je die uitslag zo verneuken.

Ik vind het maar krom. Je bent toch onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
Klik om te vergroten...
Leugendetectors zijn net zo betrouwbaar als paragnosten. Ze hebben ook niet alle andere opties uitgesloten. Ze hebben bijvoorbeeld niet gekeken naar de mogelijkheid of misschien iemand anders het doelwit was, je deelt namelijk de parachute met anderen en er zijn enkele parachutes die er hetzelfde uitzien. Het belangrijkste is nog wel dat je niet kan zien of zo'n band doorgesneden of uit zichzelf gescheurd is. Hoe de rest wat aangevoerd werd beschouwd kan worden als bewijs vind ik ronduit ridicuul. Een motief is geen bewijs, het is de aanleiding die verdacht zijn betekent.
Klik om te vergroten...

Wat ook echt een bizarre maar plausibele mogelijkheid is, is dat het 'slachtoffer' misschien wel zelfmoord heeft gepleegd en een van de andere inzittende wou laten zitten voor de zogenaamde moord...
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#3
HTID zei:
Ik ontken niet dat er verklaringen onder druk afgelegd worden, ik vind je een sukkel als je bekent onder wat voor omstandigheden dan ook.

Sterker nog, ik vind je een sukkel als je überhaupt met de politie praat, zeker als je schuldig ben.
Klik om te vergroten...

pfffff jij heb het natuurlijk allemaal meegemaakt
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Drientje zei:
You have the right to remain silence,
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Exceptional Insight zei:
Drientje zei:
You have the right to remain silence,
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Fuck. ik moet ook niet zoiets zelf gaan typen he. :P

Puntje voor jou. :grin:
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dreuge zei:
HTID zei:
Ik ontken niet dat er verklaringen onder druk afgelegd worden, ik vind je een sukkel als je bekent onder wat voor omstandigheden dan ook.

Sterker nog, ik vind je een sukkel als je überhaupt met de politie praat, zeker als je schuldig ben.
Klik om te vergroten...

pfffff jij heb het natuurlijk allemaal meegemaakt
Klik om te vergroten...
Jij heb duidelijk niet de moeite genomen om het filmpje te kijken.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Adrenochroom zei:
Wat ook echt een bizarre maar plausibele mogelijkheid is, is dat het 'slachtoffer' misschien wel zelfmoord heeft gepleegd en een van de andere inzittende wou laten zitten voor de zogenaamde moord...
Klik om te vergroten...
Das een goeie, dat zou ook nog kunnen, toch denk ik dat onze els schuldig is. Gezien ze dingen hebben gevonden waarin maw duidelijk wordt dat ze de andere meid niet mocht en het liefste dood zag
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flameon zei:
Adrenochroom zei:
Wat ook echt een bizarre maar plausibele mogelijkheid is, is dat het 'slachtoffer' misschien wel zelfmoord heeft gepleegd en een van de andere inzittende wou laten zitten voor de zogenaamde moord...
Klik om te vergroten...
Das een goeie, dat zou ook nog kunnen, toch denk ik dat onze els schuldig is. Gezien ze dingen hebben gevonden waarin maw duidelijk wordt dat ze de andere meid niet mocht en het liefste dood zag
Klik om te vergroten...

Dat denk ik dus ook. Maar toch geld in mijn ogen een 'reasonable doubt' zoals ze dat in VS mooi noemen...
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Adrenochroom zei:
Flameon zei:
Adrenochroom zei:
Wat ook echt een bizarre maar plausibele mogelijkheid is, is dat het 'slachtoffer' misschien wel zelfmoord heeft gepleegd en een van de andere inzittende wou laten zitten voor de zogenaamde moord...
Klik om te vergroten...
Das een goeie, dat zou ook nog kunnen, toch denk ik dat onze els schuldig is. Gezien ze dingen hebben gevonden waarin maw duidelijk wordt dat ze de andere meid niet mocht en het liefste dood zag
Klik om te vergroten...

Dat denk ik dus ook. Maar toch geld in mijn ogen een 'reasonable doubt' zoals ze dat in VS mooi noemen...
Klik om te vergroten...




Hell ya
m
megatrippieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een rechtssysteem waarbij een jury beslist is wat mij betreft sowieso een veel slechter systeem dan welke het in Nederland gehanteerd word.
In België een veroordeling zonder hard bewijs.
In Amerika een vrijspraak waar meer als voldoende hard bewijs aanwezig was. (O.J.Simpson)
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#11
megatrippie zei:
Een rechtssysteem waarbij een jury beslist is wat mij betreft sowieso een veel slechter systeem dan welke het in Nederland gehanteerd word.
In België een veroordeling zonder hard bewijs.
In Amerika een vrijspraak waar meer als voldoende hard bewijs aanwezig was. (O.J.Simpson)
Klik om te vergroten...
Er is onderzoek gedaan naar de verschillen tussen de systemen en er is in ons systeem niet meer of minder dwaling dan in de V.S. Ons systeem is dus niet per se beter. De reden hiervoor is heel eenvoudig; rechters zijn net zo min partijdig en zijn zeer beinvloedbaar. Ook met meervoudige kamers geldt dit.
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat vinden jullie ervan, iemand schuldig veroordeeld zonder bewijs. Oké het ziet er ERG naar uit dat ze de moordenaar is, maar er is geen bewijs.

Voor alle onwetende mensen; kort story= Moord, verdachte heeft het heel waarschijnlijk gedaan maar er is geen bewijs.
Vind jij de uitspraak rechtvaardig?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Moet niet mogen zoiets. Rechtstaat is sowieso zo krom als een banaan vind ik
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Is dat die parachutiste uit België? Ik vind niet dat ze als schuldig veroordeeld zou mogen worden met zo weinig bewijs.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
kaasbaas zei:
Is dat die parachutiste uit België? Ik vind niet dat ze als schuldig veroordeeld zou mogen worden met zo weinig bewijs.
Klik om te vergroten...

Yep dat is ze. Slimme moord dat wel
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik lig er niet wakker van (nouja, figuurlijk dan he) :grin: Dat mensen energie hebben om over dit soort dingen na te denken :confused:

Dus die chick heeft een andere chick vermoord omdat ze liefdesrivalen waren in een driehoeksverhouding (dit weet ik van de radio tijdens het rijden naar het station, overigens. :P) en ze denken dat zij het is en nu is ze schuldig.. So :confused: Het is gewoon een moord zoals een andere, eentje die me eerlijk gezegd geen reet kan boeien :P
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
NorthernLightBE zei:
Voor alle onwetende mensen; kort story= Moord, verdachte heeft het heel waarschijnlijk gedaan maar er is geen bewijs.
Vind jij de uitspraak rechtvaardig?
Klik om te vergroten...
Ik volg geen nieuws, maar als dit het verhaal is, is het natuurlijk niet terecht.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Er is inderdaad geen bewijs tegen haar maar ze hebben alle andere opties uitgesloten.
Die man van het slachtoffer heeft een leugendetector test afgelegd die negatief was maar als je een beetje weet hoe zo'n ding werkt en je bent gewoon een ijskouwe dan kan je die uitslag zo verneuken.

Ik vind het maar krom. Je bent toch onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ook wel bekend als de parachute moord. Iemand heeft de touwen door gesneden van een vrouw en die is dus dood gevallen. Jezus dat moet btw ook een klap zijn geweest.
Els en die andere dame hadden een verhouding met delzefde man.
Hmmmz driehoeks relatie is nooit tof en erg moeilijk, maar om daar nu iemand voor te gaan vermoorden gaat ook wel een brug te ver vind ik.
Hoe dan ook, een interessante zaak vind ik

Hier staat het verhaal:
http://www.gva.be/antwerpen/ranst/els-clottemans-verdachte-parachutemoord-schrijft-open-brief.aspx
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#20
De doorgesneden touwen zijn toch het bewijs?

Ze sprongen met 4 mensen. 2 vrouwen hadden een relatie met dezelfde man. 1 is nu dood, degene die hoger in de pikorde stond. Er zijn documenten in het huis van Els gevonden waarin ze schrijft dat ze die andere vrouw graag uit haar leven zou hebben.

Motief en gelegenheid zijn wat mij betreft voldoende in deze.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."