#1
deadlock zei:Ik had van jou meer verwachtHTID zei:Dat koop ik niet. Ik heb zelf ook verhoren meegemaakt en dan geef je niet zomaar toe als je iets niet gedaan hebt (als je slim ben ook niet als je iets wel gedaan hebt). Bij haar zullen ze wel harder tekeer gegaan zijn maar je hebt het recht om gewoon je mond te houden als je niet wil antwoorden.En wel omdat het zeer goed kan dat iemand een bekentenis onder druk aflegt. Wat dacht je van de Puttense moordzaak bijvoorbeeld. Hebben toch twee mensen jarenlang voor vastgezeten. En in de VS zijn mensen die in de dodencel zaten vrijgesproken omdat ze onder druk een bekentenis hebben afgelegd en het toch niet gedaan bleken te hebben.
Ik ontken niet dat er verklaringen onder druk afgelegd worden, ik vind je een sukkel als je bekent onder wat voor omstandigheden dan ook.
Sterker nog, ik vind je een sukkel als je überhaupt met de politie praat, zeker als je schuldig ben.
I'm pleading the fifth every time.
Maar deze Amerikaanse proffessor kan het veel beter uitleggen dan ik: