Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarschuwing voor vervuilde XTC

Waarschuwing voor vervuilde XTC

19 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
UTRECHT - Het Trimbos-instituut heeft vandaag gewaarschuwd voor vervuilde xtc-pillen die op de Nederlandse markt verkrijgbaar zijn. De pillen bevatten een stof die niet als recreatieve drug bedoeld is en waaraan onlangs in Noorwegen zes mensen zijn overleden.
De vervuilde tabletten die in Nederland zijn aangetroffen, zijn wit en hebben een klavertjevier als logo. Hoeveel van zulke pillen op de Nederlandse markt zijn terechtgekomen, is niet duidelijk. Voor meer informatie verwijst het Trimbos-instituut naar de website Drugs-test.nl.

Ernstig ziek
Volgens onderzoeker Peter van Dijk kunnen mensen met een laag lichaamsgewicht of een slechte weerstand al van één pil ernstig ziek worden, zeker als zij de vervuilde middelen nemen in combinatie met andere middelen. Het gebruik van verscheidene pillen kan zelfs levensbedreigend zijn.

De werkzame stof in de tabletten (PMMA) is chemisch verwant aan xtc, maar heeft een zwakker psychologisch effect. Bovendien werken de pillen trager. 'Veel mensen voelen niet het effect van xtc en nemen er daarom nog eentje', aldus Van Dijk. 'Maar op het moment dat je deze stof gaat voelen, is het al mis.'

Volgens Van Dijk circuleerden ongeveer tien jaar geleden ook al eens pillen op de Europese markt met PMMA. Dat leidde eveneens tot verscheidene sterfgevallen.
Klik om te vergroten...

Uit de volkskrant van vandaag, weet niet of het relevant is, maar misschien een extra rede om te laten testen. www.drugs-test.nl
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dank voor mededelen :). Stelletje klootzakken, vervuilde pillen maken!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goeie melding. Was vandaag in gesprek bij een of andere stand op een carnavalsevenment en daar hing een poster van bovenstaande. Prima dat het zo goed bekend gemaakt wordt
[
[ERROR]Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Xeloc zei:
Stelletje klootzakken, vervuilde pillen maken!
Klik om te vergroten...

Ik vraag me dan altijd af wat dat soort lui zich bezielt..


bedankt.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je mensen zo nodig wil doden, kan je tegenwoordig ook gewoon stemmen op internet :openmouth: .
p
paddofielLid
01-01-2024, 00:00
#6
Legaliseren die meuk, zijn we meteen van dit gezeik af!
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#7
:confused: sick
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#8
[ERROR] zei:
Ik vraag me dan altijd af wat dat soort lui zich bezielt..
Klik om te vergroten...


:angry:
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#9
paddofiel zei:
Legaliseren die meuk, zijn we meteen van dit gezeik af!
Klik om te vergroten...

Gaat in nog geen 100 jaar gebeuren als regeringen zo bekrompen en machtsbelust zijn als dat ze nu zijn.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#10
een jongen (20) die ik kon is hier vorige week vrijdag aan/mede ook aan deze pillen overleden vandaag is de begrafenis geweest
m
michael1992Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Altijd blijven uitkijken met xtc (En andere drugs) het liefst naar een test lab brengen. En anders kun je nog een test kitje bestellen om thuis te testen.

(http://www.eztest.com/shop/product_deta ... tem_id=130)

Wat een smerige honden die dit soort pillen maken. :angry: Wel goed dat dit overal vermeld word, yellinek, pillreports en nu ook hier.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Op zich is er niets mis met de pil zelf. Het probleem is dat mensen denken dat het MDMA is waardoor ze snel overdoseren. Als je van te voren weet wat je heb, kan het misschien nog best leuk zijn.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#13
Chris Pontius zei:
Op zich is er niets mis met de pil zelf. Het probleem is dat mensen denken dat het MDMA is waardoor ze snel overdoseren. Als je van te voren weet wat je heb, kan het misschien nog best leuk zijn.
Klik om te vergroten...
Het probleem is dan vooral dat dealers denken (of beweren) dat het MDMA is. PMMA wil je niet in je pil hebben zitten, je voelt er waarschijnlijk erg weinig van, behalve bij een overdosis.
Kan je wel beweren dat er niets mis is met de pil zelf, PMMA is gewoon niet iets waar je als gebruiker op zit te wachten. Maar inderdaad, als je weet dat er PMMA in zit en je bent een eenzame, verveelde hobbyscheikundige die graag met vage fenylamfetamines klooit, is er niets mis met die pillen.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Einstein zei:
Maar inderdaad, als je weet dat er PMMA in zit en je bent een eenzame, verveelde hobbyscheikundige die graag met vage fenylamfetamines klooit, is er niets mis met die pillen.
Klik om te vergroten...

Geen verveelde hobby-scheikundige, maar ik zou het best een keertje doen hoor.
Je moet gewoon niet zo'n debiel zijn dat je 10 pillen in je mik gooit. En als je er na 1-2 niets van merkt, is je avond nog niet verziekt.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat vind ik niet eigenlijk, je kunt namelijk ook bewust toeleven naar een tripje, bij iemand thuis op de bank of zo, dan wil je ook gewoon trippen.

Op een feestje is dat anders, dan pak je gewoon nog een biertje en maak je het gewoon gezellig.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
cropp zei:
Dat vind ik niet eigenlijk, je kunt namelijk ook bewust toeleven naar een tripje, bij iemand thuis op de bank of zo, dan wil je ook gewoon trippen.
Klik om te vergroten...

Ik maak het sowieso wel gezellig, of die krengen nou inslaan of niet. :confused:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja maar dat is toch balen.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Meh, misschien komt het omdat ik pillen überhaupt niet zo boeiend meer vind, maar mij zal het niet zo veel uitmaken.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dan krijg je weer dat je niets voelt, je schouders op haalt en een fles whiskey erbij pakt, kun je ook last van krijgen.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Haha, nee. Een fles whisky heb ik niet zomaar op voorraad liggen; die gaan bij mij altijd veel te snel op.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."