Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMasterCard platgelegd om WikiLeaks

MasterCard platgelegd om WikiLeaks

28 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
NIeuwe manier van protest voeren?!
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Visa is ook platgelegd, lekker DDOS-en die boel :rock:.

Dreuge zei:
Oom Klaas zei:
:tearsofjoy:

Dat is wel een goede reden ja, maar dit is geen fysieke oorlog.
Klik om te vergroten...

Dat komt nog wel, als alle "hackers" 1 voor 1 uit hun huis gehaald worden is het tijd voor next level shit :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Zal niet 1, 2, 3 gebeuren aangezien er duizenden over de hele wereld aan mee doen. Waarvan bij iedere DDOS aanval een groot aantal andere mensen meedoen dan de vorige keer. Voor de rest worden er over het algemeen ook geen software of bestanden beschadigt bij dit soort aanvallen, dus ik denk dat ze wel betere dingen te doen hebben.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Paar uur schoffelen heb ik er wel voor over hoor :grin:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
DamienDope zei:
Mooi om te zien, dat het volk (al is het een klein en nogal geschift deel) het opneemt tegen the man.
Klik om te vergroten...

:kots:
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Visa en Mastercard werken weer.

Paypal zijn ze nu mee bezig volgens hier:
The next target MIGHT be http://mastercard.com/ again. But we are currently targeting http://api.paypal.com, port 443. GET INVOLVED.
Klik om te vergroten...
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zat gister avond een beetje mee te lezen met die aanvallen via IRC, best lachen.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#7
jcutter zei:
Maakt niet uit wie. Gewoon, mensen.

(in een oorlog dan huh :beer: Omdat iedereen dat dan doet, en ik te zwak ben om groepsdruk tegen te gaan :) )
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Ik vind het wel een mooie actie. Anarchie :hearteyes:
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
ImmortalTech zei:
jcutter zei:
Maakt niet uit wie. Gewoon, mensen.

(in een oorlog dan huh :beer: Omdat iedereen dat dan doet, en ik te zwak ben om groepsdruk tegen te gaan :) )
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Ik vind het wel een mooie actie. Anarchie :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Er zijn geen groepen in anarchie :tearsofjoy:. Dit zijn gewoon een paar gasten die niet van censuur houden en hun Japanse porno zonder zwarte blokjes in het scherm willen zien :wink:. En waarom doen ze dit?

c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#9
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
*gaap*
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#11
Niet leuk?
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#12
telegraaf
'Site OM platgelegd na arrestatie hacker' DEN HAAG - De website van het Openbaar Ministerie (OM) ligt plat, vermoedelijk door sympathisanten van de aangehouden WikiLeaks-oprichter Julian Assange. Volgens een woordvoerster van het OM wordt op dit moment onderzocht wat de achtergrond is.


Ook de site van de Nederlandse politie is moeilijk bereikbaar. Een woordvoerder van de politie zegt dat de oorzaak hiervan eveneens wordt onderzocht.

De actiegroep AnonTarget claimt via Twitter dat ze verantwoordelijk is voor het platleggen van de site. De actie zou op touw zijn gezet omdat de Nationale Recherche in de nacht van woensdag op donderdag een 16-jarige jongen heeft gearresteerd, die volgens justitie betrokken was bij digitale aanvallen van sympathisanten van WikiLeaks. Die waren gericht op sites van onder meer MasterCard en PayPal. WikiLeaks-aanhangers zijn de aanvallen gaan uitvoeren na de aanhouding van Julian Assange in Groot-Brittannië.

Het Team High Tech Crime van de Nationale Recherche begon een onderzoek nadat duidelijk was geworden dat de aanvallen vanuit Nederland plaatshebben, aldus het OM. Behalve MasterCard en de betalingssite PayPal zijn volgens het OM ook de websites van Visa, het Zweedse Openbaar Ministerie en de Zwitserse Postbank doelwit van cyberaanvallen. De acties van de WikiLeaks-sympathisanten worden uitgevoerd onder de naam Operation Payback.

De jonge verdachte uit Den Haag is verhoord en heeft bekend dat hij aanvallen op MasterCard en Visa heeft gepleegd. Het High Tech Crime-team heeft computers en digitale gegevensdragers van hem in beslag genomen en onderzoekt die.

De opgepakte jongen wordt vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris in Rotterdam. Volgens justitie maakt de verdachte deel uit van een groep hackers.
Klik om te vergroten...
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#13
Die 16-jarige jongen is waarschijnlijk gewoon een /b/-tard die zijn LOIC onder te weinig proxy's had verstopt. Ze mogen eerst wel eens duidelijk maken waarom hij precies is gearresteerd als ze daar zoveel ophef over willen maken.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#14
16 jaar, dan zal de straf sowieso laag uitvallen
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Einstein zei:
Die 16-jarige jongen is waarschijnlijk gewoon een /b/-tard die zijn LOIC onder te weinig proxy's had verstopt. Ze mogen eerst wel eens duidelijk maken waarom hij precies is gearresteerd als ze daar zoveel ophef over willen maken.
Klik om te vergroten...



>proxy's
>LOIC


Maar hoe dan ook, die kerel had gewoon moeten zeggen dat het een virus was en na iedere aanval een pauze moeten nemen van een week. Al het bewijs van z'n computer moeten verwijderen. Oudste strategie en heeft altijd gewerkt.

Waarschijnlijk was ie gewoon zo dom dat ie in z'n eentje heeft zitten te DDoS-en... Hoe dan ook, ik vind de arrestatie wel een beetje triest.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#16
underage b&?
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#17
kaasbaas zei:
Maar hoe dan ook, die kerel had gewoon moeten zeggen dat het een virus was en na iedere aanval een pauze moeten nemen van een week. Al het bewijs van z'n computer moeten verwijderen. Oudste strategie en heeft altijd gewerkt.

Waarschijnlijk was ie gewoon zo dom dat ie in z'n eentje heeft zitten te DDoS-en... Hoe dan ook, ik vind de arrestatie wel een beetje triest.
Klik om te vergroten...
Misschien heeft ie zich wel op laten pakken en bekent om een soort martelaar van zichzelf te maken.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
cropp zei:
kaasbaas zei:
Maar hoe dan ook, die kerel had gewoon moeten zeggen dat het een virus was en na iedere aanval een pauze moeten nemen van een week. Al het bewijs van z'n computer moeten verwijderen. Oudste strategie en heeft altijd gewerkt.

Waarschijnlijk was ie gewoon zo dom dat ie in z'n eentje heeft zitten te DDoS-en... Hoe dan ook, ik vind de arrestatie wel een beetje triest.
Klik om te vergroten...
Misschien heeft ie zich wel op laten pakken en bekent om een soort martelaar van zichzelf te maken.
Klik om te vergroten...

Goed punt, er zijn nu wel duizenden mensen die het voor hem opnemen... Mooie strategie om aandacht te krijgen?
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flameon zei:
NIeuwe manier van protest voeren?!
Klik om te vergroten...

Ach wel nee, de eerste DDoS aanval is 9 jaar geleden gebeurt. Maar nu word het door het volk goedgekeurd omdat iedere gek is van wikileaks. 3 jaar geleden werd anonymous nog gewoon als terroristen en zielloze jongetjes gezien hoor. Anonymous heeft nu door dat ze nu allerlei grote bedrijven kunnen aanvallen zonder teveel gezeur te krijgen en daar genieten ze dan ook lekker van :).

DDoS aanvallen worden al jaren gebruikt om te protesteren maar is nog nooit in 't zonnetje gezet.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#20
kaasbaas zei:
Einstein zei:
Die 16-jarige jongen is waarschijnlijk gewoon een /b/-tard die zijn LOIC onder te weinig proxy's had verstopt. Ze mogen eerst wel eens duidelijk maken waarom hij precies is gearresteerd als ze daar zoveel ophef over willen maken.
Klik om te vergroten...

>proxy's
>LOIC
Klik om te vergroten...

Ik ben weer lekker bezig :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."