Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsword 1984 sneller waarheid dan we denken.

word 1984 sneller waarheid dan we denken.

35 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fuck yeah, mooi dat ik dit nog mag gaan meemaken
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgende berichten vervulden me met afschuw,

Amerika gaat de strijd met terroristen nu ook aan in de supermarkt.

Een videoboodschap van minister van Binnenlandse Veiligheid Janet Napolitano ( wordt vanaf deze maand afgespeeld bij de kassa's van 588 Walmartwinkels in 27 van de 50 Amerikaanse staten.Walmart heeft in de VS ruim 4.300 winkels onder de merken Walmart en Sam's Club, die producten van appels tot tv's verkopen. Elke week bezoeken zo'n 100 miljoen klanten de winkels, bijna een derde van de Amerikaanse bevolking.

Oproep
In de videoboodschap stelt de minister zich kort voor en roept ze de klanten op meteen iets te zeggen wanneer ze iets verdachts zien op de parkeerplaats of in de winkel. "Meld verdachte activiteiten aan de lokale politie of sheriff. Als je hulp nodig hebt, vraag dan de Walmartmanager om hulp. Bedankt voor jouw aandeel in het veilig houden van onze woonplaatsen."

Campagne

De actie is onderdeel van de 'Als je iets ziet, zeg dan iets'-campagne
die na de aanslagen van 11 september 2001 werd geïntroduceerd in het openbaar vervoer van New York. Sindsdien is het programma uitgebreid naar diverse gelegenheden. Waarschuwingsboodschappen van Napolitano zijn nu onder meer te horen in de metro van de Amerikaanse hoofdstad Washington. Ook de Mall of America, het reusachtige winkelcentrum in Bloomington in de staat Minnesota, doet mee. Verder hangen er posters in bushokjes. (anp/sam)
Klik om te vergroten...




Minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom (Open VLD) roept scholen, sportclubs en jeugdverenigingen op om in te grijpen als jongeren dreigen te radicaliseren. Dat zegt ze vandaag in de Coreliokranten.
Radicalisering ligt aan de basis van terrorisme, maar is vaak onzichtbaar. "Ik vraag dat leraars en anderen die met jongeren werken, aandacht zouden hebben voor een dergelijk fenomeen. Wanneer zij merken dat iemand zich afzondert en dingen gaat zeggen die hij voordien nooit zei, moet dat een signaal zijn om die jongere daarover aan te spreken. En wanneer dat niks oplevert, vraag ik dat ze de politie inschakelen", wordt Turtelboom geciteerd.

De minister lanceert haar oproep naar aanleiding van de studie die de criminologen Paul Ponsaers en Brice De Ruyver twee maanden geleden hebben voorgesteld. In haar opdracht maakten zij een analyse van 'polarisering en radicalisering' in ons land.

"Het is niet de bedoeling dat ze iedereen gaan aangeven die zich ook maar een beetje vreemd gedraagt. Ik roep hen op om te praten met jongeren die zich afzonderen en plotseling veranderen. Ze zouden die jongeren uit hun isolement kunnen halen. Pas als dat niet helpt, kunnen ze naar de politie stappen", aldus Turtelboom die met de gemeenschappen overlegt hoe dit concreet kan aangepakt worden. (belga/adb)
29/12/10 07u18
Klik om te vergroten...

Wijkagenten ingezet in strijd tegen terrorisme

De wijkagenten en andere agenten op straat krijgen vanaf eind 2011 een opleiding en een zakboekje om radicaal gedrag snel op te merken. Dat moet helpen terrorisme te voorkomen.
Het zakboekje is een initiatief van België en tien andere EU-lidstaten en werd vandaag aangekondigd op de Europese topconferentie rond radicalisering en terrorisme in Antwerpen.

Verjaardag van Hitler
Het zakboekje bevat onder meer cijfercombinaties die naar gewelddaden kunnen verwijzen - zoals 4/20 voor de verjaardag van Adolf Hitler - en afbeeldingen van logo's en tatoeages die kunnen verwijzen naar radicaal denken en handelen. "Je kan maar zien als je weet waarnaar je moet kijken", zei minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom, daarover.

Oren en ogen van samenleving
Met het initiatief willen 11 EU-lidstaten de politiediensten middelen aanreiken om sneller radicaal gedrag op te merken, in de hoop terreurdaden te voorkomen. "Radicaliseren neemt altijd een zekere tijd in beslag", zei Turtelboom nog, verwijzend naar het geleidelijke proces dat mensen daarbij doorlopen. "We moeten het in die tijdspanne opmerken en eruithalen. De wijkagenten moeten de oren en ogen van de samenleving zijn." De minister en de poliediensten benadrukten dat het daarbij geenszins de bedoeling is te stigmatiseren.

Voorlopig is enkel de Engelse versie van het zakboekje klaar. Ons land wil 25.000 tot 30.000 zakboekjes verspreiden onder de politiediensten.

De andere EU-landen die mee in het project stappen zijn Duitsland, Nederland, Luxemburg, Groot-Brittannië, Finland, Zweden, Denemarken, Cyprus, Hongarije en Letland. (belga/eb)
23/09/10 18u47
Klik om te vergroten...


Dit begint steeds meer te lijken op de klik lijnen van de stasi, kgb of gestapo. "Als je niets verkeerd doet heb je niets te vrezen" is de uitleg, "het is in het algemeen belang"... En je kan wel zeggen dat we niet paranoia moeten worden, maar iedere keer gaan ze een stapje verder, eten ze een brokje meer weg. Ik ben echt bang dat op het moment dat de grote massa inziet wat er gebeurt, we nog een stuk verder heen zijn dan nu. Waar is de grens? Hoever kunnen ze gaan? In een lokaal nieuws bericht staat er dat er nu in kortrijk 248 camera's zijn, zichtbaar en onzichtbaar...

Opmerkelijk: groot deel van 248 camera’s in zone Kortrijk is illegaal

Een groot deel van de 248 bewakingscamera’s in de politiezone Kortrijk-Kuurne-Lendelede niet conform de wet. Als dat al geen opmerkelijk nieuws is, dan is de reactie van hoofdcommissaris Stefaan Eeckhout nog opmerkelijk.Hij is immers niet van plan om op te treden tegen de illegale camera’s. Hoofdcommissaris Stefaan Eeckhout: "Onder die 248 zit ook een aantal nepcamera's, maar toch. En er zijn ook onzichtbare camera's. Bij veel van die zichtbare camera's is er een probleem van privacy. Ze zijn niet conform de wet. We gaan ze nu niet verbieden, een aantal van die camerabeelden heeft ons al geholpen bij het ontmaskeren van daders."

De inventaris van de camera's gebeurt om te weten waar er nog camera's moeten komen Bovendien plant de stad Kortrijk nog meer camera’s.
Klik om te vergroten...
(bron, het nieuwsblad)
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#3
tsja ik vind het ook een beetje overdreven maar ik zou zeggen alle paranoia mensen laat je horen:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#4
:wave:
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Onzichtbare camera's... nou doe ik mijn gordijnen dus echt nooit meer open. Ik ga even de kier onder mijn deur dicht tapen :wave:.
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#6
We gaan ze nu niet verbieden, een aantal van die camerabeelden heeft ons al geholpen bij het ontmaskeren van daders."
Klik om te vergroten...

Illigaal verkregen bewijsmateriaal heeft toch geen waarde in rechtzaal? Wat een klote excuus. Met dat excuusje zeg je ongeveer van " we mogen alles gebruiken, ook wat buiten de wet staat want we hebben er al daders mee kunnen ontmaskeren'.

" als je illigaals doet heb je toch niets te vreze?"

Bevolking angst aan jagen, verklikker systeem opzetten, alsof er hier nota bene veel terroristen zitten. Ze creëren een probleem om vervolgens het met viezo vuile controlemiddelen te bestrijden. Ik word hier echt kwaad van :angry: . Vieze propaganda, ongegeneerd verspreid en goedgepraat via de media. Massacontrole :angry:

Iemand ooit Half Life gespeeld? Dat spel waarin je dan rondloopt in een toekomstige stad constant bestookt met zo'n gezicht op elk scherm dat ons verteld naar we wie ons moeten melden als we iets verdacht gezien hebben? En er overal machientjes rondvliegen om je te identificeren?

Kijk eens om je heen
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#7
NorthernLightBE zei:
Iemand ooit Half Life gespeeld? Dat spel waarin je dan rondloopt in een toekomstige stad constant bestookt met zo'n gezicht op elk scherm dat ons verteld naar we wie ons moeten melden als we iets verdacht gezien hebben? En er overal machientjes rondvliegen om je te identificeren?

Kijk eens om je heen
Klik om te vergroten...

Dat is HL2, HL speeld zich in 't Black Mesa Complex af en de andere dimensie genaamd Zen.

Verder heb je gelijk, het begint die kant wel op te gaan. Zoals seth al zegt, het begint ook verrekte veel op 1984 te lijken. Het zou me overigens niets verbazen als het team achter HL2 zich hier door ook heeft laten inspireren.

Vet boek en vette film overigens, 1984. Ik houd wel van die cyberpunk sfeer. Althans... in de vorm van fictie.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het mag dan een interessant boek/film zijn, dingen die dicht in de buurt komen ervan lijkt meer op pure horror.

Ik ben de schouderophalende houding van velen echt compleet zat. Velen zullen als reactie hebben "Als je toch niks te verbergen hebt, waarom ben je dan bang voor camera's?". Of je iets te verbergen hebt of niet maakt weinig uit, je wordt in de gaten gehouden alsof je al een crimineel bent. Iets wat in Nederland ook prima in lijn ligt met het bij de geboorte al hebben van een, hetzij blanco, strafblad.

T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#9

Lawl.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vind het vooral erg schattig. Gevaarlijk, ik weet het niet, het kan zeker riskant worden maar voorlopig beschouw ik het als een hilarische poging om de veiligheid te verbeteren.

Die camera's mogen wat mij betreft wel weer in de endeldarmen van de verantwoordelijke politici gestopt worden. Para als ik ben vind ik het nogal griezelig om in de gaten gehouden te worden.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
OnderDeEik zei:
Velen zullen als reactie hebben "Als je toch niks te verbergen hebt, waarom ben je dan bang voor camera's?".
Klik om te vergroten...
Haha, dat is inderdaad dooddoener nummer 1. Wat heb ik er daar veel van voorbij horen komen toen de OV chipkaart kwam zeg.

Einstein zei:
Ik vind het vooral erg schattig.
Klik om te vergroten...
Dat is ook het enige passende woord dat ik kan vinden. Dan gaan ze daar zo veel tijd en energie en geld en weetikveelwat in steken. En dan verandert er helemaal niks.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind de inhoud van dit topic echt tegenvallen in vergelijking met wat ik er van verwachtte...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
cropp zei:
Ik vind de inhoud van dit topic echt tegenvallen in vergelijking met wat ik er van verwachtte...
Klik om te vergroten...
Wat had je verwacht?
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#14
Exceptional Insight zei:
cropp zei:
Ik vind de inhoud van dit topic echt tegenvallen in vergelijking met wat ik er van verwachtte...
Klik om te vergroten...
Wat had je verwacht?
Klik om te vergroten...
Een tijdmachine...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
cropp zei:
Een tijdmachine...
Klik om te vergroten...
Je had dus eigenlijk geen verwachtingen, maar vond dat gewoon leuk om te posten?
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#16
Exceptional Insight zei:
OnderDeEik zei:
Velen zullen als reactie hebben "Als je toch niks te verbergen hebt, waarom ben je dan bang voor camera's?".
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Haha, dat is inderdaad dooddoener nummer 1. Wat heb ik er daar veel van voorbij horen komen toen de OV chipkaart kwam zeg.

Big Brother is watching you,..En het wordt alleen maar erger.Zelfs met je PC. :openmouth:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#17
Exceptional Insight zei:
cropp zei:
Een tijdmachine...
Klik om te vergroten...
Je had dus eigenlijk geen verwachtingen, maar vond dat gewoon leuk om te posten?
Klik om te vergroten...
Dit is toch een interessante topictitel of niet dan?

Dat ik niet wist wat ik kon verwachten wil niet zeggen dat het niet tegen kan vallen...

Ik kan geen complottheorie meer zien, net als dat ik een zwart kindje van 8 die met een rijstbuikje en 1 been op een roestig olievat zielig zit te zijn. Amerika dit, Amerika dat, ze zoeken het daar maar uit, ik het tot nu toe in de praktijk nog niets gemerkt van al die complot theorieën en ik heb er al heel wat voorbij horen komen...
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lekker boeiend. Het is toch niet hier. In Ethiopie gebeuren ook zo veel dingen. Dat is ook niet hier. Gewoon negeren. :sunglasses:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik doe mijn best zei:
Exceptional Insight zei:
OnderDeEik zei:
Velen zullen als reactie hebben "Als je toch niks te verbergen hebt, waarom ben je dan bang voor camera's?".
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Haha, dat is inderdaad dooddoener nummer 1. Wat heb ik er daar veel van voorbij horen komen toen de OV chipkaart kwam zeg.

Big Brother is watching you,..En het wordt alleen maar erger.Zelfs met je PC. :openmouth:
Klik om te vergroten...

En hij kan nog steeds niet quoten. :') /offtopic
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#20
OnderDeEik zei:
Het mag dan een interessant boek/film zijn, dingen die dicht in de buurt komen ervan lijkt meer op pure horror.
Klik om te vergroten...
Oh jah, het is echt fucking hack-n-slash AAAAAARRRRHHHGHGHGHGHGHGHG AL DAT BLOED!!!!!!!

Serieus, GAST, wat nou horror. Het is niet erg aardig van de regering maar maar horror? Minder blowen.

Ik ben de schouderophalende houding van velen echt compleet zat.
Klik om te vergroten...
Oh, dus anderen mogen niet hun mening hebben maar jij wel? Wat nou als het ze gewoon geen ruk interesseert dan?

Velen zullen als reactie hebben "Als je toch niks te verbergen hebt, waarom ben je dan bang voor camera's?". Of je iets te verbergen hebt of niet maakt weinig uit, je wordt in de gaten gehouden alsof je al een crimineel bent.
Klik om te vergroten...
Maar je bent toch geen crimineel? Waar maak je je dan druk om?

Iets wat in Nederland ook prima in lijn ligt met het bij de geboorte al hebben van een, hetzij blanco, strafblad.
Klik om te vergroten...
Bron. Anders trek je deze bewering in. Ik wil een bron waarin staat dat je een strafblad krijgt op het moment dat je vader aangifte komt doen van je geboorte bij de burgerlijke stand.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."