Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsword 1984 sneller waarheid dan we denken.

word 1984 sneller waarheid dan we denken.

35 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik doe mijn best zei:
Exceptional Insight zei:
OnderDeEik zei:
Velen zullen als reactie hebben "Als je toch niks te verbergen hebt, waarom ben je dan bang voor camera's?".
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Haha, dat is inderdaad dooddoener nummer 1. Wat heb ik er daar veel van voorbij horen komen toen de OV chipkaart kwam zeg.

Big Brother is watching you,..En het wordt alleen maar erger.Zelfs met je PC. :openmouth:
Klik om te vergroten...

En hij kan nog steeds niet quoten. :') /offtopic
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#2
OnderDeEik zei:
Het mag dan een interessant boek/film zijn, dingen die dicht in de buurt komen ervan lijkt meer op pure horror.
Klik om te vergroten...
Oh jah, het is echt fucking hack-n-slash AAAAAARRRRHHHGHGHGHGHGHGHG AL DAT BLOED!!!!!!!

Serieus, GAST, wat nou horror. Het is niet erg aardig van de regering maar maar horror? Minder blowen.

Ik ben de schouderophalende houding van velen echt compleet zat.
Klik om te vergroten...
Oh, dus anderen mogen niet hun mening hebben maar jij wel? Wat nou als het ze gewoon geen ruk interesseert dan?

Velen zullen als reactie hebben "Als je toch niks te verbergen hebt, waarom ben je dan bang voor camera's?". Of je iets te verbergen hebt of niet maakt weinig uit, je wordt in de gaten gehouden alsof je al een crimineel bent.
Klik om te vergroten...
Maar je bent toch geen crimineel? Waar maak je je dan druk om?

Iets wat in Nederland ook prima in lijn ligt met het bij de geboorte al hebben van een, hetzij blanco, strafblad.
Klik om te vergroten...
Bron. Anders trek je deze bewering in. Ik wil een bron waarin staat dat je een strafblad krijgt op het moment dat je vader aangifte komt doen van je geboorte bij de burgerlijke stand.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#3
Exceptional Insight zei:
Haha, dat is inderdaad dooddoener nummer 1. Wat heb ik er daar veel van voorbij horen komen toen de OV chipkaart kwam zeg.
Klik om te vergroten...
Dat klopt maar het argument is niet per se invalide maar het gaat simpelweg niet overal op. Het is afhankelijk van meerdere factoren en dan pak ik hier de OV-chipkaart er even bij als voorbeeld:
- is het nodig om de reisgegevens persoonsgebonden te bewaren voor een periode van 7 jaar?
antwoord: Nee
- wie kunnen er allemaal bij mijn reisgegevens?
antwoord: veel te veel mensen die er niets mee te maken hebben

Mijn reisgegevens mogen wat mij betreft oneindig bewaard worden, als het maar geanonimiseerd is. Dat is namelijk erg handig om bij te houden hoeveel kilometers er gereisd worden en op welke lijnen er meer of minder treinen/trams/bussen/metro's ingezet moeten worden.

Ten tweede zou ik het helemaal geen probleem vinden als justitie middels een gerechtelijk bevel de gegevens van een persoonlijke kaart zou kunnen opvragen om te kijken of eventuele verdachten tussen zo en zo laat van a naar b zijn gereisd.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#4
deadlock zei:
Exceptional Insight zei:
Haha, dat is inderdaad dooddoener nummer 1. Wat heb ik er daar veel van voorbij horen komen toen de OV chipkaart kwam zeg.
Klik om te vergroten...
Dat klopt maar het argument is niet per se invalide maar het gaat simpelweg niet overal op. Het is afhankelijk van meerdere factoren en dan pak ik hier de OV-chipkaart er even bij als voorbeeld:
- is het nodig om de reisgegevens persoonsgebonden te bewaren voor een periode van 7 jaar?
antwoord: Nee
- wie kunnen er allemaal bij mijn reisgegevens?
antwoord: veel te veel mensen die er niets mee te maken hebben

Mijn reisgegevens mogen wat mij betreft oneindig bewaard worden, als het maar geanonimiseerd is. Dat is namelijk erg handig om bij te houden hoeveel kilometers er gereisd worden en op welke lijnen er meer of minder treinen/trams/bussen/metro's ingezet moeten worden.

Ten tweede zou ik het helemaal geen probleem vinden als justitie middels een gerechtelijk bevel de gegevens van een persoonlijke kaart zou kunnen opvragen om te kijken of eventuele verdachten tussen zo en zo laat van a naar b zijn gereisd.
Klik om te vergroten...

Is het niet mogelijk om een anonieme chipkaart te krijgen? Volgens mij wel.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb even gegoogled, en na het intypen van anoniem kreeg ik gelijk anonieme OV chipkaart als suggestie. Het antwoord is dus ja. Als je zo'n parablower bent neem je die toch gewoon? :sunglasses:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#6
tomz0r zei:
Ik heb even gegoogled, en na het intypen van anoniem kreeg ik gelijk anonieme OV chipkaart als suggestie. Het antwoord is dus ja. Als je zo'n parablower bent neem je die toch gewoon? :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Is mogelijk, maar dan moet je iedere keer als je reist zo'n kaart kopen en dan altijd contant betalen, anders kan de betaling aan je rekening gekoppeld worden en weten ze alsnog met wie zijn/haar pinpas de anonieme kaart is betaald.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als ik erover nadenk moet ik mijn mening toch bijstellen. Stel er kijkt niemand en ik ben kwaad dan kunnen er misschien dit soort beelden:



van mij in een database komen te staan. En dat is het laatste wat ik wil. :sunglasses:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rabbithole zei:
tomz0r zei:
Ik heb even gegoogled, en na het intypen van anoniem kreeg ik gelijk anonieme OV chipkaart als suggestie. Het antwoord is dus ja. Als je zo'n parablower bent neem je die toch gewoon? :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Is mogelijk, maar dan moet je iedere keer als je reist zo'n kaart kopen en dan altijd contant betalen, anders kan de betaling aan je rekening gekoppeld worden en weten ze alsnog met wie zijn/haar pinpas de anonieme kaart is betaald.
Klik om te vergroten...

En "ze" is justitie met een gerechtelijk bevel, toch? Die alleen in zeldzame gevallen wordt verstrekt met zware verdenking van een misdrijf. Niet de NS, connexion of de RET die deze gegevens kan bekijken.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tja, je weet het maar nooit hè. :grin: Ik denk dat de NS ook gewoon een database heeft met gegevens van die kaartautomaten, op welk tijdstip er waar een chipkaart is gekocht, en hoe dat is betaald.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rabbithole zei:
Tja, je weet het maar nooit hè. :grin: Ik denk dat de NS ook gewoon een database heeft met gegevens van die kaartautomaten, op welk tijdstip er waar een chipkaart is gekocht, en hoe dat is betaald.
Klik om te vergroten...

En hoe is dat aan een persoon te linken, als ik vragen mag? En wie heeft daar toegang toe? Weinig mensen volgens mij. Al dat para gedoe is gewoon onnodig. Je hebt allemaal consumentenbonden en raden van toezicht en weet ik het wat en als er echt reden tot paniek was dan was er wel wat over gemeld. Nu zijn het alleen die parahoofden die speculeren. Ik maak me in ieder geval geen zorgen. Let wel, zolang de stufi maar blijft. :sunglasses:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#11
tomz0r zei:
Rabbithole zei:
Tja, je weet het maar nooit hè. :grin: Ik denk dat de NS ook gewoon een database heeft met gegevens van die kaartautomaten, op welk tijdstip er waar een chipkaart is gekocht, en hoe dat is betaald.
Klik om te vergroten...

En hoe is dat aan een persoon te linken, als ik vragen mag? En wie heeft daar toegang toe? Weinig mensen volgens mij. Al dat para gedoe is gewoon onnodig. Je hebt allemaal consumentenbonden en raden van toezicht en weet ik het wat en als er echt reden tot paniek was dan was er wel wat over gemeld. Nu zijn het alleen die parahoofden die speculeren. Ik maak me in ieder geval geen zorgen. Let wel, zolang de stufi maar blijft. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Hoe dat aan een persoon te linken is? Niet als je contant betaalt, als je met je pinpas/creditcard o.i.d. betaalt is dat natuurlijk te linken aan je bankrekening. Ik beweer ook helemaal niet dat veel mensen toegang tot die informatie hebben. :P Alhoewel het in het verleden natuurlijk vaak is voorgekomen dat regeringen (en echt niet alleen van corrupte derdewereldlanden) misbruik hebben gemaakt van zulke informatie, maar dat terzijde, want ik geloof ook niet er paniek nodig is met betrekking tot de ov-chipkaart. :P
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dan is de Albert Heijn erger, vind ik. Die kan zien wanneer je condooms koopt, of je ongezond eet, hoeveel alcohol je koopt en weetikveelwat. Als je het daar niet mee eens bent dan moet je een probleem maken met rekeningen die op naam staan, niet met chipkaarten die niet op naam staan. Je hebt al gezegd dat je er geen probleem van maakt, maar dit geldt even voor de anderen. :sunglasses:

Heb je trouwens voorbeelden van regeringen die misbruik maakten van dat soort gegevens? Heb je het echt over democratische landen, of meer landen zoals Irak en zo?
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rabbithole zei:
Tja, je weet het maar nooit hè. :grin: Ik denk dat de NS ook gewoon een database heeft met gegevens van die kaartautomaten, op welk tijdstip er waar een chipkaart is gekocht, en hoe dat is betaald.
Klik om te vergroten...
Uiteraard. Dat wil de belastingdienst namelijk graag weten.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Iemand kan me hier vast wel een antwoord op geven:
Petrovic zei:
Mij maakt het niet uit. Waarom vinden julie dit zo vervelend? Waar denken julie dat dit heen gaat? Wat maakt jou het uit als de overheid weet waar je bent, waar je boodschappen doet etc? Ik zie niet wat julie zien, dus leg maar uit.
Klik om te vergroten...
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#15
Petrovic zei:
Iemand kan me hier vast wel een antwoord op geven:
Petrovic zei:
Mij maakt het niet uit. Waarom vinden julie dit zo vervelend? Waar denken julie dat dit heen gaat? Wat maakt jou het uit als de overheid weet waar je bent, waar je boodschappen doet etc? Ik zie niet wat julie zien, dus leg maar uit.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Je hebt mijn verhaal niet gelezen.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#16
deadlock zei:
Petrovic zei:
Iemand kan me hier vast wel een antwoord op geven:
Petrovic zei:
Mij maakt het niet uit. Waarom vinden julie dit zo vervelend? Waar denken julie dat dit heen gaat? Wat maakt jou het uit als de overheid weet waar je bent, waar je boodschappen doet etc? Ik zie niet wat julie zien, dus leg maar uit.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Je hebt mijn verhaal niet gelezen.
Klik om te vergroten...
Jij weerlegt hun punten waar ik nieuwsgierig naar ben. Als ik het goed gelezen heb vind jij het ook bullshit, ik ben benieuwd naar de mensen die naar mijn mening zulke para theorieën hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."