Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsword 1984 sneller waarheid dan we denken.

word 1984 sneller waarheid dan we denken.

35 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zolang het collegegeld maar geen 5000 euro wordt en de stufi blijft dan vind ik het allemaal prima. :sunglasses:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb even gegoogled, en na het intypen van anoniem kreeg ik gelijk anonieme OV chipkaart als suggestie. Het antwoord is dus ja. Als je zo'n parablower bent neem je die toch gewoon? :sunglasses:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#3
tomz0r zei:
Ik heb even gegoogled, en na het intypen van anoniem kreeg ik gelijk anonieme OV chipkaart als suggestie. Het antwoord is dus ja. Als je zo'n parablower bent neem je die toch gewoon? :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Is mogelijk, maar dan moet je iedere keer als je reist zo'n kaart kopen en dan altijd contant betalen, anders kan de betaling aan je rekening gekoppeld worden en weten ze alsnog met wie zijn/haar pinpas de anonieme kaart is betaald.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ik erover nadenk moet ik mijn mening toch bijstellen. Stel er kijkt niemand en ik ben kwaad dan kunnen er misschien dit soort beelden:



van mij in een database komen te staan. En dat is het laatste wat ik wil. :sunglasses:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rabbithole zei:
tomz0r zei:
Ik heb even gegoogled, en na het intypen van anoniem kreeg ik gelijk anonieme OV chipkaart als suggestie. Het antwoord is dus ja. Als je zo'n parablower bent neem je die toch gewoon? :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Is mogelijk, maar dan moet je iedere keer als je reist zo'n kaart kopen en dan altijd contant betalen, anders kan de betaling aan je rekening gekoppeld worden en weten ze alsnog met wie zijn/haar pinpas de anonieme kaart is betaald.
Klik om te vergroten...

En "ze" is justitie met een gerechtelijk bevel, toch? Die alleen in zeldzame gevallen wordt verstrekt met zware verdenking van een misdrijf. Niet de NS, connexion of de RET die deze gegevens kan bekijken.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tja, je weet het maar nooit hè. :grin: Ik denk dat de NS ook gewoon een database heeft met gegevens van die kaartautomaten, op welk tijdstip er waar een chipkaart is gekocht, en hoe dat is betaald.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rabbithole zei:
Tja, je weet het maar nooit hè. :grin: Ik denk dat de NS ook gewoon een database heeft met gegevens van die kaartautomaten, op welk tijdstip er waar een chipkaart is gekocht, en hoe dat is betaald.
Klik om te vergroten...

En hoe is dat aan een persoon te linken, als ik vragen mag? En wie heeft daar toegang toe? Weinig mensen volgens mij. Al dat para gedoe is gewoon onnodig. Je hebt allemaal consumentenbonden en raden van toezicht en weet ik het wat en als er echt reden tot paniek was dan was er wel wat over gemeld. Nu zijn het alleen die parahoofden die speculeren. Ik maak me in ieder geval geen zorgen. Let wel, zolang de stufi maar blijft. :sunglasses:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#8
tomz0r zei:
Rabbithole zei:
Tja, je weet het maar nooit hè. :grin: Ik denk dat de NS ook gewoon een database heeft met gegevens van die kaartautomaten, op welk tijdstip er waar een chipkaart is gekocht, en hoe dat is betaald.
Klik om te vergroten...

En hoe is dat aan een persoon te linken, als ik vragen mag? En wie heeft daar toegang toe? Weinig mensen volgens mij. Al dat para gedoe is gewoon onnodig. Je hebt allemaal consumentenbonden en raden van toezicht en weet ik het wat en als er echt reden tot paniek was dan was er wel wat over gemeld. Nu zijn het alleen die parahoofden die speculeren. Ik maak me in ieder geval geen zorgen. Let wel, zolang de stufi maar blijft. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Hoe dat aan een persoon te linken is? Niet als je contant betaalt, als je met je pinpas/creditcard o.i.d. betaalt is dat natuurlijk te linken aan je bankrekening. Ik beweer ook helemaal niet dat veel mensen toegang tot die informatie hebben. :P Alhoewel het in het verleden natuurlijk vaak is voorgekomen dat regeringen (en echt niet alleen van corrupte derdewereldlanden) misbruik hebben gemaakt van zulke informatie, maar dat terzijde, want ik geloof ook niet er paniek nodig is met betrekking tot de ov-chipkaart. :P
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dan is de Albert Heijn erger, vind ik. Die kan zien wanneer je condooms koopt, of je ongezond eet, hoeveel alcohol je koopt en weetikveelwat. Als je het daar niet mee eens bent dan moet je een probleem maken met rekeningen die op naam staan, niet met chipkaarten die niet op naam staan. Je hebt al gezegd dat je er geen probleem van maakt, maar dit geldt even voor de anderen. :sunglasses:

Heb je trouwens voorbeelden van regeringen die misbruik maakten van dat soort gegevens? Heb je het echt over democratische landen, of meer landen zoals Irak en zo?
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rabbithole zei:
Tja, je weet het maar nooit hè. :grin: Ik denk dat de NS ook gewoon een database heeft met gegevens van die kaartautomaten, op welk tijdstip er waar een chipkaart is gekocht, en hoe dat is betaald.
Klik om te vergroten...
Uiteraard. Dat wil de belastingdienst namelijk graag weten.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Iemand kan me hier vast wel een antwoord op geven:
Petrovic zei:
Mij maakt het niet uit. Waarom vinden julie dit zo vervelend? Waar denken julie dat dit heen gaat? Wat maakt jou het uit als de overheid weet waar je bent, waar je boodschappen doet etc? Ik zie niet wat julie zien, dus leg maar uit.
Klik om te vergroten...
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#12
Petrovic zei:
Iemand kan me hier vast wel een antwoord op geven:
Petrovic zei:
Mij maakt het niet uit. Waarom vinden julie dit zo vervelend? Waar denken julie dat dit heen gaat? Wat maakt jou het uit als de overheid weet waar je bent, waar je boodschappen doet etc? Ik zie niet wat julie zien, dus leg maar uit.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Je hebt mijn verhaal niet gelezen.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#13
deadlock zei:
Petrovic zei:
Iemand kan me hier vast wel een antwoord op geven:
Petrovic zei:
Mij maakt het niet uit. Waarom vinden julie dit zo vervelend? Waar denken julie dat dit heen gaat? Wat maakt jou het uit als de overheid weet waar je bent, waar je boodschappen doet etc? Ik zie niet wat julie zien, dus leg maar uit.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Je hebt mijn verhaal niet gelezen.
Klik om te vergroten...
Jij weerlegt hun punten waar ik nieuwsgierig naar ben. Als ik het goed gelezen heb vind jij het ook bullshit, ik ben benieuwd naar de mensen die naar mijn mening zulke para theorieën hebben.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fuck yeah, mooi dat ik dit nog mag gaan meemaken
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mij maakt het niet uit. Waarom vinden julie dit zo vervelend? Waar denken julie dat dit heen gaat? Wat maakt jou het uit als de overheid weet waar je bent, waar je boodschappen doet etc? Ik zie niet wat julie zien, dus leg maar uit.
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#16
Volgende berichten vervulden me met afschuw,

Amerika gaat de strijd met terroristen nu ook aan in de supermarkt.

Een videoboodschap van minister van Binnenlandse Veiligheid Janet Napolitano ( wordt vanaf deze maand afgespeeld bij de kassa's van 588 Walmartwinkels in 27 van de 50 Amerikaanse staten.Walmart heeft in de VS ruim 4.300 winkels onder de merken Walmart en Sam's Club, die producten van appels tot tv's verkopen. Elke week bezoeken zo'n 100 miljoen klanten de winkels, bijna een derde van de Amerikaanse bevolking.

Oproep
In de videoboodschap stelt de minister zich kort voor en roept ze de klanten op meteen iets te zeggen wanneer ze iets verdachts zien op de parkeerplaats of in de winkel. "Meld verdachte activiteiten aan de lokale politie of sheriff. Als je hulp nodig hebt, vraag dan de Walmartmanager om hulp. Bedankt voor jouw aandeel in het veilig houden van onze woonplaatsen."

Campagne

De actie is onderdeel van de 'Als je iets ziet, zeg dan iets'-campagne
die na de aanslagen van 11 september 2001 werd geïntroduceerd in het openbaar vervoer van New York. Sindsdien is het programma uitgebreid naar diverse gelegenheden. Waarschuwingsboodschappen van Napolitano zijn nu onder meer te horen in de metro van de Amerikaanse hoofdstad Washington. Ook de Mall of America, het reusachtige winkelcentrum in Bloomington in de staat Minnesota, doet mee. Verder hangen er posters in bushokjes. (anp/sam)
Klik om te vergroten...




Minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom (Open VLD) roept scholen, sportclubs en jeugdverenigingen op om in te grijpen als jongeren dreigen te radicaliseren. Dat zegt ze vandaag in de Coreliokranten.
Radicalisering ligt aan de basis van terrorisme, maar is vaak onzichtbaar. "Ik vraag dat leraars en anderen die met jongeren werken, aandacht zouden hebben voor een dergelijk fenomeen. Wanneer zij merken dat iemand zich afzondert en dingen gaat zeggen die hij voordien nooit zei, moet dat een signaal zijn om die jongere daarover aan te spreken. En wanneer dat niks oplevert, vraag ik dat ze de politie inschakelen", wordt Turtelboom geciteerd.

De minister lanceert haar oproep naar aanleiding van de studie die de criminologen Paul Ponsaers en Brice De Ruyver twee maanden geleden hebben voorgesteld. In haar opdracht maakten zij een analyse van 'polarisering en radicalisering' in ons land.

"Het is niet de bedoeling dat ze iedereen gaan aangeven die zich ook maar een beetje vreemd gedraagt. Ik roep hen op om te praten met jongeren die zich afzonderen en plotseling veranderen. Ze zouden die jongeren uit hun isolement kunnen halen. Pas als dat niet helpt, kunnen ze naar de politie stappen", aldus Turtelboom die met de gemeenschappen overlegt hoe dit concreet kan aangepakt worden. (belga/adb)
29/12/10 07u18
Klik om te vergroten...

Wijkagenten ingezet in strijd tegen terrorisme

De wijkagenten en andere agenten op straat krijgen vanaf eind 2011 een opleiding en een zakboekje om radicaal gedrag snel op te merken. Dat moet helpen terrorisme te voorkomen.
Het zakboekje is een initiatief van België en tien andere EU-lidstaten en werd vandaag aangekondigd op de Europese topconferentie rond radicalisering en terrorisme in Antwerpen.

Verjaardag van Hitler
Het zakboekje bevat onder meer cijfercombinaties die naar gewelddaden kunnen verwijzen - zoals 4/20 voor de verjaardag van Adolf Hitler - en afbeeldingen van logo's en tatoeages die kunnen verwijzen naar radicaal denken en handelen. "Je kan maar zien als je weet waarnaar je moet kijken", zei minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom, daarover.

Oren en ogen van samenleving
Met het initiatief willen 11 EU-lidstaten de politiediensten middelen aanreiken om sneller radicaal gedrag op te merken, in de hoop terreurdaden te voorkomen. "Radicaliseren neemt altijd een zekere tijd in beslag", zei Turtelboom nog, verwijzend naar het geleidelijke proces dat mensen daarbij doorlopen. "We moeten het in die tijdspanne opmerken en eruithalen. De wijkagenten moeten de oren en ogen van de samenleving zijn." De minister en de poliediensten benadrukten dat het daarbij geenszins de bedoeling is te stigmatiseren.

Voorlopig is enkel de Engelse versie van het zakboekje klaar. Ons land wil 25.000 tot 30.000 zakboekjes verspreiden onder de politiediensten.

De andere EU-landen die mee in het project stappen zijn Duitsland, Nederland, Luxemburg, Groot-Brittannië, Finland, Zweden, Denemarken, Cyprus, Hongarije en Letland. (belga/eb)
23/09/10 18u47
Klik om te vergroten...


Dit begint steeds meer te lijken op de klik lijnen van de stasi, kgb of gestapo. "Als je niets verkeerd doet heb je niets te vrezen" is de uitleg, "het is in het algemeen belang"... En je kan wel zeggen dat we niet paranoia moeten worden, maar iedere keer gaan ze een stapje verder, eten ze een brokje meer weg. Ik ben echt bang dat op het moment dat de grote massa inziet wat er gebeurt, we nog een stuk verder heen zijn dan nu. Waar is de grens? Hoever kunnen ze gaan? In een lokaal nieuws bericht staat er dat er nu in kortrijk 248 camera's zijn, zichtbaar en onzichtbaar...

Opmerkelijk: groot deel van 248 camera’s in zone Kortrijk is illegaal

Een groot deel van de 248 bewakingscamera’s in de politiezone Kortrijk-Kuurne-Lendelede niet conform de wet. Als dat al geen opmerkelijk nieuws is, dan is de reactie van hoofdcommissaris Stefaan Eeckhout nog opmerkelijk.Hij is immers niet van plan om op te treden tegen de illegale camera’s. Hoofdcommissaris Stefaan Eeckhout: "Onder die 248 zit ook een aantal nepcamera's, maar toch. En er zijn ook onzichtbare camera's. Bij veel van die zichtbare camera's is er een probleem van privacy. Ze zijn niet conform de wet. We gaan ze nu niet verbieden, een aantal van die camerabeelden heeft ons al geholpen bij het ontmaskeren van daders."

De inventaris van de camera's gebeurt om te weten waar er nog camera's moeten komen Bovendien plant de stad Kortrijk nog meer camera’s.
Klik om te vergroten...
(bron, het nieuwsblad)
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#17
tsja ik vind het ook een beetje overdreven maar ik zou zeggen alle paranoia mensen laat je horen:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#18
:wave:
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Onzichtbare camera's... nou doe ik mijn gordijnen dus echt nooit meer open. Ik ga even de kier onder mijn deur dicht tapen :wave:.
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#20
We gaan ze nu niet verbieden, een aantal van die camerabeelden heeft ons al geholpen bij het ontmaskeren van daders."
Klik om te vergroten...

Illigaal verkregen bewijsmateriaal heeft toch geen waarde in rechtzaal? Wat een klote excuus. Met dat excuusje zeg je ongeveer van " we mogen alles gebruiken, ook wat buiten de wet staat want we hebben er al daders mee kunnen ontmaskeren'.

" als je illigaals doet heb je toch niets te vreze?"

Bevolking angst aan jagen, verklikker systeem opzetten, alsof er hier nota bene veel terroristen zitten. Ze creëren een probleem om vervolgens het met viezo vuile controlemiddelen te bestrijden. Ik word hier echt kwaad van :angry: . Vieze propaganda, ongegeneerd verspreid en goedgepraat via de media. Massacontrole :angry:

Iemand ooit Half Life gespeeld? Dat spel waarin je dan rondloopt in een toekomstige stad constant bestookt met zo'n gezicht op elk scherm dat ons verteld naar we wie ons moeten melden als we iets verdacht gezien hebben? En er overal machientjes rondvliegen om je te identificeren?

Kijk eens om je heen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."