Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStemmen, wat betekend het voor nederland?

Stemmen, wat betekend het voor nederland?

131 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#1
Meneer Koekepeer zei:
Inhoudelijk heb jij net zo min iets toegevoegd als mij.
Klik om te vergroten...

*Als ik
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Intelligentie.
Klik om te vergroten...

Dat was opzet :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
OMG, hoe heb ik dit topic kunnen missen? Ik heb hier en daar wat reacties geliked die me op het oog bevielen :’) maar nog niet iedere reactie kunnen bekijken en ik kom later terug om alles wat meer in detail te lezen, want dit is sowieso interessant!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
De taalmaffia is weer aanwezig!
#mierenneuker#
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Avīci zei:
en dat zie ik als een teken van intelligentie.
Klik om te vergroten...
Baudet zegt iets waarmee hij zichzelf tegen spreekt en wat nergens op slaat en vervolgens heeft hij tijd nodig om zijn ondoordachte uitspraak recht te praten. Baudet mag wel vaker eens nadenken voordat hij zich uit spreekt en ik krijg niet echt bepaald het gevoel dat nuance zijn einddoel is.

Het moment dat Baudet en partijgenoten zich begonnen uit te spreken over etnische achtergrond en intelligentie, letterlijk dat intelligentie wordt bepaald door genetica. Op dat moment is het niveau voor mij al aardig gezet.

Voor de verkiezingen kreeg ik ook veel reclame voor FvD, dus ik wou wel even zien hoe ze het probeerde te verkopen. De vragen kwamen al aardig ingestudeerd over. De eerste vraag luidde waarom mensen niet op de VVD moesten stemmen.
'Een stem voor de VVD is een stem voor Groenlinks aangezien ze daarmee coalitie gaan vormen,'
De tweede vraag luidde waarom mensen überhaupt op de FvD moesten stemmen aangezien het een minderheidspartij zou worden die geen rechtstreeks invloed zou kunnen hebben op besluitvorming.
'Iedere stem voor FvD is er weer één extra en maakt het weer dat beetje moeilijker voor andere partijen om ons te negeren'.

De eerste twee argumenten van het promotiefilmpje staan op dat moment al haaks op elkaar en spreken elkaar tegen, persoonlijk vind ik dat gewoon heel zwak over komen.

De vragen rond integratie vond ik verder niet boeiend aangezien de meerderheid het voor mijn gevoel wel eens lijkt te zijn in grote lijnen, namelijk dat er maar zoveel liefdadigheid is dat Nederland kan dragen en dat in verband met financieel motief hier kritisch naar gekeken kan worden. Dat dit onderwerp nog altijd gemolken wordt sinds de PVV zich al een tijdje heeft gevestigd begrijp ik eerlijk gezegd ook weinig van.

En dan volgt natuurlijk het onderwerp klimaat. Sommige mensen geloven dat de temperatuur op aarde exponentieel toe neemt en dat dit een onomkeerbaar fenomeen is met significante bijkomende gevolgen. Dat mensen kritisch kijken naar deze mening of het er over oneens zijn, dikke prima. Aan de andere kant begrijpelijk dat sommigen zich er zorgen over maken. Doet er ook niet echt toe.

Maar als Baudet dan als voornaamste argument 'heul veul windmolens' noemt, maar liefst 3 keer in zo'n 4 zinnen. Het kwam op mij over als zwakke argumentatie. En persoonlijk, je hoeft er niet in mee te gaan en je mag het gezeur rond klimaat best zat zijn, maar dat hij opwarming van de aarde weg zet als een leugen en daar aan toe voegt dat de mens daar geen enkele bijdrage in heeft is simpelweg ongenuanceerd. Als argument noemt Baudet daarbij dat in de middeleeuwen ook een periode is geweest van verhoogde temperaturen en dat wijn verbouwen in Schotland in die periode mogelijk was. Ik heb de energie geen eens om daar op in te gaan.

Waar ik mij ook aan erger is de inzet van een trollenfabrieken door de FvD naar aanvang van de verkiezingen. Het gebruik van ongebruikelijke synoniemen waarmee hij letterlijk zegt dat het witte volk voorrang hoort te krijgen. Die referentie naar de uil van Minerva wat zijn wanhoop toont om bij een groepje mensen te horen waartoe hij nooit zal behoren en dat hij hiermee vrij letterlijk verkondigd dat hij een symbool van intelligentie is.

Baudet is een beetje een 4chan politicus en mislukte versie van Pechtold. Hij probeert iets te verkopen dat hij niet is. Zijn voornaamste kracht is Amerikaanse politiek voering door zoveel mogelijk beeldtijd te krijgen net zoals Wilders vaak heeft gedaan in het verleden en daar is naar mijn inziens de achterban ook naar, emotie roepers zonder nuance.
Avīci zei:
Aan de andere kant zie je bij links mensen ala Thierry Baudet demoniseren en bedreigen met de dood.
Klik om te vergroten...
Dat was 1 persoon van begin jaren 20 met een zonnebril op, capuchon op en een zakdoek voor het gezicht. De aandacht die het krijgt en het herhaald benoemen dat het een universitair student is, we weten het nu wel. Paf paf, klaar, niet meer huilen.
Avīci zei:
in het debat is hij juist erg sterk
Klik om te vergroten...
In het filmpje dat je linkt loopt Bidet een hypothetische doelstelling te bekritiseren met cijfers die hij uit zijn dikke duim zuigt. In algemene zin vind ik de inhoud van de argumenten die ik voorbij heb horen komen overwegend mager. Voor mijn gevoel is het punt juist dat de woorden die hij uitspreekt vaak niet of nauwelijks te volgen zijn (in brede zin) en dat hij het vooral van zijn presentatie moet hebben. Mensen zijn hier blijkbaar gevoelig voor.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik reageer even kriskras. Momenteel weinig tijd. Wel wil ik je mededelen dat ik respect hebt voor je uiteenzetting, en dat ik je op meerdere punten gelijk durf te geven.

Jmths zei:
Het moment dat Baudet en partijgenoten zich begonnen uit te spreken over etnische achtergrond en intelligentie, letterlijk dat intelligentie wordt benaamd door genetica. Op dat moment is het niveau voor mij al aardig gezet.
Klik om te vergroten...

Veel onderzoeken laten volgens beide hoogleraren van de universiteit van Tilburg zien dat er verschillen zijn in IQ tussen verschillende volkeren. Hier zijn echter wel een paar kanttekeningen bij te plaatsen. Zo spelen de omgeving, opvoeding en het krijgen van goed onderwijs een belangrijke rol in de mate van intelligentie, die dus kan toenemen wanneer de omgevingsfacotoren gunstig zijn.

Wat mij betreft mag hier in ieder geval over gesproken worden zonder de racismekaart te spelen.

Jmths zei:
Voor de verkiezingen kreeg ik ook veel reclame voor FvD, dus ik wou wel even zien hoe ze het probeerde te verkopen. De vragen kwamen al aardig ingestudeerd over. De eerste vraag luidde waarom mensen niet op de VVD moesten stemmen.
'Een stem voor de VVD is een stem voor Groenlinks aangezien ze daarmee coalitie gaan vormen,'
De tweede vraag luidde waarom mensen überhaupt op de FvD moesten stemmen aangezien het een minderheidspartij zou worden die geen rechtstreeks invloed zou kunnen hebben op besluitvorming.
'Iedere stem voor FvD is er weer één extra en maakt het weer dat beetje moeilijker voor andere partijen om ons te negeren'.
Klik om te vergroten...

Als je analyseert wat er precies gebeurt, dan ben ik het met je eens dat er simpelweg slinkse trucjes worden gebruikt. Dit is wat politiek natuurlijk wel inhoudt.

Jmths zei:
En dan volgt natuurlijk het onderwerp klimaat. Sommige mensen geloven dat de temperatuur op aarde exponentieel toe neemt en dat dit een onomkeerbaar fenomeen is met significante bijkomende gevolgen. Dat mensen kritisch kijken naar deze mening of het er over oneens zijn, dikke prima.
Klik om te vergroten...

Eens.

Jmths zei:
Dat was 1 persoon van begin jaren 20 met een zonnebril op, capuchon op en een zakdoek voor het gezicht. De aandacht die het krijgt en het herhaald benoemen dat het een universitair student is, we weten het nu wel. Paf paf, klaar, niet meer huilen.
Klik om te vergroten...

Dit meisje liep in een stoet van mensen die hetzelfde zeiden. Laten we niet vergeten dat hij structureel wordt bedreigd. Niet lang geleden is zijn huis besmeurd met allerlei viezigheid. Pim Fortuyn werd in eerste instantie besmeurd met taarten, dit leek ook onschuldig. Een aantal maanden later lag hij gestrekt op het mediapark.

Jmths zei:
Waar ik mij ook aan erger is de inzet van een trollenfabrieken door de FvD naar aanvang van de verkiezingen. Het gebruik van ongebruikelijke synoniemen waarmee hij letterlijk zegt dat het witte volk voorrang hoort te krijgen. Die referentie naar de uil van Minerva wat zijn wanhoop toont om bij een groepje mensen te horen waartoe hij nooit zal behoren en dat hij hiermee vrij letterlijk verkondigd dat hij een symbool van intelligentie is.
Klik om te vergroten...

Hij is zeker een provocateur, maar juist dit trekt mij wel aan. Natuurlijk keek ik er af en toe met een plaatsvervangende schaamte naar. Aan de andere kant; hij durft dit wel te doen, en hij zal enorm worden afgestraft als hij zijn ogenschijnlijke loze woorden niet waar kan maken.

Fijn dat je inhoudelijk kan reageren zonder te vervallen in het enkel en alleen demoniseren van zijn persoon. Ik hoop dat een aantal lieden in dit topic een voorbeeld aan je zullen nemen, maar dit waag ik te betwijfelen. Lees je mee @De Dunne?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Avīci zei:
Ik hoop dat een aantal lieden in dit topic een voorbeeld aan je zullen nemen, maar dit waag ik te betwijfelen. Lees je mee @De Dunne?
Klik om te vergroten...

Ik neem aan dat je jezelf daar mee bedoeld? Ja @Jmths geeft inhoudelijk reacties, net als @Yceman224 .
Jij hemelt tot nu toe alleen Baudet als persoon op maar qua inhoudelijke reacties heb ik nog verdacht weinig gezien van je.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Ik neem aan dat je jezelf daar mee bedoeld? Ja @Jmths geeft inhoudelijk reacties, net als @Yceman224 .
Jij hemelt tot nu toe alleen Baudet als persoon op maar qua inhoudelijke reacties heb ik nog verdacht weinig gezien van je.
Klik om te vergroten...

Dan kan je niet lezen. Fijne dag!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Avīci zei:
Dan kan je niet lezen. Fijne dag!
Klik om te vergroten...
Mmz heb toch echt alles gelezen. Maar jij ook fijne dag ouwe relrakker!
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Yceman224 zei:
En nu weer op de Kwelbuis.
Er zijn nu hotels, die een een of ander label inzake het milieu mogen voeren.
En van dit soort zaken word ik dus rebels tegen die milieurakkers.
Wat is er gaande?
Dat nieuwe soort milieu hotels hebben speciale milieu bedden.
Als je in dit type bed slaapt, dan breng je geen 15 kilo Co2 in de lucht, nee, dat zijn er dan maar 12.
Godbetere dit soort waanzin.
Hoe belangrijk is dit!
Je zou er bijna niet meer van kunnen indutten, nietwaar.
Goeiendag.
En er staat geen pilsje meer koud op je duur betaalde kamer meer, hoor...
Daarvoor moet je, mocht je in de latere uren toch nog trek krijgen na het verwerken van de eerdere kolder, naar beneden toe, aan de toog.
Alwéér iets extra bespaard nietwaar.
Het moge duidelijk zijn
We zijn volkomen dóórgeslagen!
Nou ja, als het zó moet, dan blijf ik lekker thuis
In mijn niet zo goed milieubesparende bedstee.
Sterker nog.
Ik word nog een veel grotere rebel.
Echt, een veel grotere!
Op welke partij moet ik nou stemmen straks.
Wie weet het?
Wie geeft er een goed advies?
Klik om te vergroten...

Wauw dat is wel heel erg haha

Laten we zelf een partij oprichten. Als je naar de huidige partijen kijkt moet dat niet zo moeilijk zijn :tearsofjoy:

Bovenaan het verkiezingsprogramma DRUGS LEGALISEREN
En dan hebben we meteen genoeg stemmen om mee te mogen doen :blushing:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Meneer Koekepeer zei:
Laten we zelf een partij oprichten.
Klik om te vergroten...
Vrienden van de Anarchie
Yceman224 zei:
Godbetere dit soort waanzin.
Klik om te vergroten...
Klinkt een beetje als de SGP commotie laatst.
Dat een SGP lijsttrekker zich uit sprak over twee zoenende vrouwen op een poster in het bushokje.
Bleek een doodnormale reclame poster voor een datingsite. Stelletje gepikeerde homo's zijn het.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat weet ik niet maar ik weet wel dat ik op FvD stem.

Edit: En al dat gezeik over het klimaat.. stuur maar een veegmachine naar India scheelt weer een paar graden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja! Ha juist!
We zitten op één lijn!ki
Landgenoten... verenigt U!
We gaan zelf maar eens een politieke partij oprichten...zie eerdere reacties
Ik doe een voorstel.

Op te richten:
De Partij Anti Milieu waanzin.
Of:
De nieuwe Denk. (Dit in de juiste richting.)
Maar goed, terug naar de realiteit,
Ik heb tot voor kort terug zogezegd, Wilders gestemd.
Dit, omdat zijn denkbeelden het meest overeen kwamen met wat mijn eigen denkbeelden zijn.
En nu?
Ik weet het even niet.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
@Yceman224
Ben je bang voor moslims?
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben confuus na alle bovenstaande info/zooi te hebben gelezen.
Net echt allemaal.
Ik ben overigens heel benieuwd welke richting dit topic gaat nemen, politiek zet mensen tegenover elkaar lijkt het wel.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casaan zei:
Ik ben confuus na alle bovenstaande info/zooi te hebben gelezen.
Net echt allemaal.
Ik ben overigens heel benieuwd welke richting dit topic gaat nemen, politiek zet mensen tegenover elkaar lijkt het wel.
Klik om te vergroten...

Zojuist nog een discussie gehad met familielid die bij de VVD zit. We staan haaks tegenover elkaar maar na de discussie met de nodige stemverheffingen is alles weer gewoon normaal :wink:

Het is wel gek dat veel mensen zo geheimzinnig doen over waar ze op stemmen.
Waarom zou je ruzie met elkaar maken of anders tegen iemand aankijken omdat die andere standpunten heeft dan jou?
Vaak is het wel zo. Snap alleen niet goed waarom. Als iedereen elkaar in hun waarde laat dat zou toch vanzelfsprekend moeten zijn en iets waar iedereen het mee eens moet zijn als ze strijden voor een betere samenleving.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
@ 8.6:
Bang voor moslims?
Hoezo, waarom?
Ik heb hier even over moeten nadenken, deze vraag. Deze vraag raakte mij enigzins, vandaar mijn tegenvragen.

Waarom vraag je mij dit?

Antwoord is:
Op zich niet, nee. Ik heb geen angst voor moslims in het bijzonder. Want:
Ik heb hele correcte, goede muzelmannen gekend. Ja. Niks mis mee.
En zoals altijd, en overal, zijn er óók minder goede, aardige correcte moslims. Tuurlijk.
Die vinden we overigens in ieder geloof, en iedere nationaliteit. Joden, anarchisten, jehova getuigen, christenen, die slechte(re) mensen zijn overal vertegenwoordigd.
Iedere kleur. Iedere afkomst.
Waar gaat het dan mank?
Welaan,
Het gaat mis, daar, waar de radicalisering zijn intrede heeft gedaan.
Het écht extremisme. Niet iemand, die eens wat minder fraaie uitspraken heeft gedaan, nee, dit gaat verder, dieper.
Daarvoor hoef je beslist niet alleen naar de moslims te wijzen.
Ik neem aan, dat vrijwel iedereen dit wel weet, maar toch. Nota bene: laten weg wel wezen, want, Katholieken konden er óók wat van...alleen al de kruistochten, de inquisitie, de Bloedraad....
En van de houding en gedrag van de Gereformeerden word ik ook niet altijd zo blij.
Maar expliciet angst voor moslims met name, nee. Ik heb daar geen redenen voor totnogtoe.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Mijn onderschrift zegt niet voor niets:

“the problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.’

Bron: @Roze olifant en: :downarrow:
https://quoteinvestigator.com/2015/03/04/self-doubt/

:wink:
Klik om te vergroten...

Haha, het prachtige alom bekende paradoxale Dunning-Kruger effect. :wink: Een van de interessantste biassen die er zijn.

* Edit OT: met veel plezier dit topic gelezen, ook wel met de nodige frustraties, lol. Ik ben te lui om me verder zelf in de discussie te gaan mengen, de belangrijke punten zijn al gemaakt. Ik ben een linksstemmer maar vind het ook - of juist - interessant om argumenten van rechtsstemmers te lezen zolang die goed onderbouwd zijn. Iedereen mag zijn mening hebben tenslotte. Maar van sommige redenaties zakte mijn onderbroek dan weer bijna van mijn kont af. :’)

Ach ja.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze olifant zei:
Ik ben een linksstemmer maar vind het ook - of juist - interessant om argumenten van rechtsstemmers te lezen zolang die goed onderbouwd zijn. Iedereen mag zijn mening hebben tenslotte. Maar van sommige redenaties zakte mijn onderbroek dan weer bijna van mijn kont af. :’)
Klik om te vergroten...

Nou, dit dus! :thumbsup2:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ikzelf ga dit armageddon niet meer meemaken, ik heb er vrede mee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."