#1
Nee, liefde, dat willen we niet. We slaan lievers elkaars koppen in om ons geloof, snap dat dan.Maar nee, mdma, dĂĄt is een duivelse drug.![]()
Nee, liefde, dat willen we niet. We slaan lievers elkaars koppen in om ons geloof, snap dat dan.Maar nee, mdma, dĂĄt is een duivelse drug.![]()
Misschien moet die Anneke Raven zelf eens gaan raven en zien hoe gezellig het is. Love is everywhere. Make love not war (on drugs).
Whats in a name...
Ik vind het zo ironisch altijd dat de kerk uitgerekend van alle drugs alcohol min of meer wel accepteert. Alcohol laat mensen alles doen wat eigenlijk ingaat tegen de leer van de bijbel. Het wordt ook niet voor niets spirits genoemd in het Engels (denk ook aan spiritus wat bijna pure alcohol/ethanol is). Maar nee, mdma, dĂĄt is een duivelse drug.![]()
Ik vind het zo ironisch altijd dat de kerk uitgerekend van alle drugs alcohol min of meer wel accepteert. Alcohol laat mensen alles doen wat eigenlijk ingaat tegen de leer van de bijbel. Het wordt ook niet voor niets spirits genoemd in het Engels (denk ook aan spiritus wat bijna pure alcohol/ethanol is). Maar nee, mdma, dĂĄt is een duivelse drug.![]()
In die tijd was het in Griekenland best normaal om kykeon te drinken, een psychedelische drank waar mogelijk egotamines (/lsd-achtige stoffen) in zaten. Dus als we alles mogen doen wat in de tijd van Jezus normaal was dan ken ik nog wel een paar goede verhalen van historici =PAlcohol komt voor in de bijbel, waar Jezus water in wijn verandert. Nergens verandert Jezus stenen in MDMA kristallen![]()
Ja! Raven op Grapperhouse! Beukeuhh...!!Misschien moet die Anneke Raven zelf eens gaan raven en zien hoe gezellig het is. Love is everywhere. Make love not war (on drugs).
...of nee, Grabberhouse! Hakkuh...!!Ja! Raven op Grapperhouse! Beukeuhh...!!
Maar ik ben er bang voor. Omdat die Grapperhaus het er toen ook al over had.
Ik kan mij er ook een beetje over verbazen dat er nog altijd mensen zijn in prominente politieke posities die nog altijd geloven dat het bekrachtigen van een repressief beleid waarin drugsgebruikers worden gecriminaliseerd een constructieve en wenselijke uitwerking gaat hebben."Dan moet je ook de voorkant, de gebruikers, aanpakken. Die houden het systeem in stand." - Raven
'De cultuur staat mij niet aan en je moet gewoon alcohol consumeren', zucht."âJa, en dat is ook niet zo gek. Ik weet niet of u weleens op zoân festival bent geweest, maar het is een aparte muziekstijl waar van 11.00 âs ochtends tot 23.00 âs avonds op gedanst wordt. Er wordt weinig alcohol gedronken, maar veel pillen geslikt." - Raven
"âEr is niks gebeurd, er was een prima sfeer, dus het festival zelf is goed verlopen. Maar daarna vormden bezoekers een gevaar voor de openbare veiligheid." - Raven
âDat ben ik niet van plan. Dat heeft ermee te maken dat andere festivals die hier georganiseerd worden niet hetzelfde soort type festival zijn.â - Raven
Ik ben zelf ook niet bepaald fan van het hardcore muziek genre en ik geloof ook wel dat er bepaalde figuren tussen kunnen lopen die je prima kunt missen maar als je de toelichting rond het besluit van deze burgemeester leest blijft het toch wat moeilijk verteerbaar hoe sommige mensen zo kortzichtig kunnen wezen.âDat kan ik me voorstellen, maar ik besluit voor mijn gemeente. Elke gemeente voert haar eigen beleid.â - Raven
Gemeente Hellendoorn ligt ook wel wat tegen de Nederlandse biblebelt natuurlijk. Mevrouw lijkt vrij duidelijk aan te geven dat het culturele aspect de overwegende factor is in het maken van dit besluit. Het Grapperhaus riedeltje dat christenen een statement moeten maken rond waar hun normen en waarden liggen. Het is dan ook geen toeval dat Raven zich identificeert met de politieke CDA partij.Goede manier om het "probleem" effectief groter te maken.
Althof vat het mooi samen, ik kan begrijpen dat Althof zichzelf niet wil opwerpen als individueel doelwit voor ongenuanceerde christen gekkies en symbool voor drugs stigma. De clichĂ©s van de geschiedenis moeten zich blijkbaar nog een paar keer herhalen. Brengt mij spontaan weer terug naar een lezing in Zwolle waarbij een 'professor' de evolutietheorie probeerde te verwerpen door een mens met een muis te vergelijken.âDe wereld op zijn kopâ, zegt John Althoff van High Energy Events, organisator van Hardshock. âHet festival is zonder problemen verlopen. We hebben in Nederland een drugsprobleem en daar lopen we niet voor weg. Ons festival is een eindstation van de drugslijn. Maar met ons afsluiten pak je het drugsprobleem niet aan.â Hij weet nog niet of hij het besluit wil of kan aanvechten. - Althof
Klopt, RC Reddit, daar is mijn gebruikersnaam inderdaad eveneens Jmths. Op drugs-forum.com en Bluelight idem.@Jmths heb jij een reddit account?
Dacht gister een Jmths te zien op een drug gerelateerd sub reddit.
Ja ik vind bluelight echt bizar wat daar allemaal gebeurd... Zit ik liever hier hoor.Klopt, RC Reddit, daar is mijn gebruikersnaam inderdaad eveneens Jmths. Op drugs-forum.com en Bluelight idem.
Op de RC Reddit ben ik in het verleden flink actief op geweest, ik kijk en reageer er nog steeds wel sporadisch. Op de RC Reddit kun je in korte tijd een zeer aanzienlijk aantal mensen bereiken. Maar door de intense spam door raakt ook vrijwel alles dat daar geplaatst wordt in de vergetelheid.
Maar wel interessant volk daar soms, dokters, profeten, chemici. Al is het overgrote deel op de RC Reddit pubers lijkt het. Voor meer volwassen, maf en inhoudelijk kun je beter op Bluelight wezen zogezegd.
Ik kan mij er ook een beetje over verbazen dat er nog altijd mensen zijn in prominente politieke posities die nog altijd geloven dat het bekrachtigen van een repressief beleid waarin drugsgebruikers worden gecriminaliseerd een constructieve en wenselijke uitwerking gaat hebben.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."