#1
Groenlinks heeft het beste beleid dacht ik
Ik heb een keer een heel politiek debat gekeken. Daarin stelde groen links en D’66 voor dat je geen strafblad meer zou moeten kunnen krijgen voor het bezitten van een xtc pil. Ze kwamen met een heel arsenaal aan argumenten en wetenschappelijk bewijs. Het antwoord van het CDA was :” ja maar drugsgebruik dat is toch niet normaal zeker?!”...Diepe diepe zucht 😞. Vind het altijd zo frustrerend dat een hoop belangrijke politieke keuzes niet op wetenschap gebaseerd worden.
Je zou denken dat er ook wel enkele politici zijn die de waanzin van dit beleid inzien. Vraag me dan altijd af of er gewoon geen debatten over gevoerd worden of dat die simpelweg niet uitgezonden worden. Lijkt me namelijk vrij lastig om een debat te winnen zonder argumentatie die op feiten gebaseerd is als je opponent dat wel heeft.
Ps op de vraag of er dan niet meer onderzoek gedaan moest worden naar de kosten en baten van drugs was het antwoord:” we gaan toch geen onderzoek doen naar die rotzooi?”
Laat maar weer zien dat er in ieder geval nog steeds een groot taboe op rust. Als dit openbaar is en men ziet dit, zou er eigenlijk toch wel veel ophef moeten ontstaan vind ik. Politiek berusten op emotie, daarmee zet je het volk op het verkeerde been. Als zelfs de leider van het CDA het rotzooi vindt... Dan moet het wel waar zijn.Ik heb een keer een heel politiek debat gekeken. Daarin stelde groen links en D’66 voor dat je geen strafblad meer zou moeten kunnen krijgen voor het bezitten van een xtc pil. Ze kwamen met een heel arsenaal aan argumenten en wetenschappelijk bewijs. Het antwoord van het CDA was :” ja maar drugsgebruik dat is toch niet normaal zeker?!”...
En daar ga je dan met je mooie argumenten en wetenschappelijke studies... inderdaad best frustrerend.
Ps op de vraag of er dan niet meer onderzoek gedaan moest worden naar de kosten en baten van drugs was het antwoord:” we gaan toch geen onderzoek doen naar die rotzooi?”
Ja ik vind ook dat de politiek dit beter moet regelen.Er mag vanuit de aanbieders van deze legale pepmiddelen zoals 3MMC wel wat betere voorlichting naar de kopers van deze stoffen gegeven worden. De disclaimer die de vendors vaak gebruiken op de verpakking is een hele simpele: niet voor consumptie. Dat ze daarmee ze de verantwoorlijkheid proberen af te afschuiven is natuurlijk ook vragen om een verbod. Als je zo'n stof verkoopt, geef dan op z'n minst goede voorlichting. Natuurlijk eigen verantwoordelijkheid van de gebruiker en bla bla bla maar als kinderen van 15 deze stoffen gewoon kunnen kopen/bestellen gaat het natuurlijk geheid mis. Als er ergens een 12-jarige zichzelf comazuipt horen we natuurlijk niemand roepen dat we alle alcohol maar moeten gaan verbieden. Maar de meeste winkeliers verkopen gelukkig geen alcohol meer aan minderjarige. Designerdrugs zijn zonder leeftijdcontrole gewoon online te bestellen, zonder bijsluiter en alleen een waarschuwing op de verpakking: niet geschikt voor consumptie... tja, daar trekt een puber zich dus niks van aan. Een fatsoenlijke bijsluiter met een waarschuwing en tips over het gebruik zouden welkom zijn.
Dan zijn we min of meer gedwongen om weer over te stappen op straat LSD die ten eerste vaak lastig te vinden is, ten tweede vaak niet gedoseerd zoals aangegeven en ten derde een grotere kans heeft om andere stoffen te bevatten.Niet mijn 1P-LSD 🥺
Dit vat perfect de staat van het debat samen. Het draait helemaal niet om argumenten of evidence-based of volksgezondheid. Dat is alleen maar nodig voor de show. Waar het om draait is het handhaven van sociale normen die een machtsmiddel vormen voor de zittende macht. Alleen je kunt dat niet zo tegen je stemmers gaan zeggen. Daarbij zullen een hoop politici en ambtenaren en wetshandhavers oprecht niet verder komen dan de gedachte 'troep' en denken ze dat ze de maatschappij een dienst te bewijzen door er met een botte hamer op los te slaan. En als ze al wel slimmer zijn dan dat, dan hebben ze het idee dat ze met zulke uitspraken niet wegkomen bij hun achterban, want die wil gewoon 'troep' en 'keihard aanpakken' horen en daarmee basta.Ik heb een keer een heel politiek debat gekeken. Daarin stelde groen links en D’66 voor dat je geen strafblad meer zou moeten kunnen krijgen voor het bezitten van een xtc pil. Ze kwamen met een heel arsenaal aan argumenten en wetenschappelijk bewijs. Het antwoord van het CDA was :” ja maar drugsgebruik dat is toch niet normaal zeker?!”...
En daar ga je dan met je mooie argumenten en wetenschappelijke studies... inderdaad best frustrerend.
Ps op de vraag of er dan niet meer onderzoek gedaan moest worden naar de kosten en baten van drugs was het antwoord:” we gaan toch geen onderzoek doen naar die rotzooi?”
Dit deel doet me ook denken aan een video die ik laatst zag bij NPO Focus. Daarin legde een Hindoestaanse man uit dat er in India al een 5000 jaar oud concept bestaat van duurzaamheid en harmonieuze levenswijze. Totdat de Britse bezetters kwamen en het land kwamen leegroven. Diezelfde bezetters klopten zichzelf op de borst dat ze in eind jaren '40 de autonomie weer overdroegen aan het leeggeroofde land. Sindsdien was het een 'ontwikkelingsland', omdat ze zichzelf nog moesten leren handhaven in een wereld waarin die economieën van extractie dé drijvende kracht zijn en die dienen als definitie voor succes.Daarbij zullen een hoop politici en ambtenaren en wetshandhavers oprecht niet verder komen dan de gedachte 'troep' en denken ze dat ze de maatschappij een dienst te bewijzen door er met een botte hamer op los te slaan.
Dat zal (voorlopig) niet vallen onder het stofgroepenverbod.Niet mijn 1P-LSD 🥺
www.changingperspective.info
Nee ze willen dat je 'gewoon normaal' doet volgens hun opgelegde definities van wat normaal is. Dus wel één God aanbidden in een christelijke kerk en homo's stigmatiseren, maar niet je samengesmolten voelen met een naamloze en alles omvattende entiteit en beseffen dat we allemaal onderdeel zijn van diezelfde beehive dus dat het hypocriet is om anderen te stigmatiseren.Is dat dan wat jullie willen overheid? Want we zullen toch manieren van bewustzijnsverruiming zoeken en vinden. Dat stopt niet met een verbod.
Eens.Dan zijn we min of meer gedwongen om weer over te stappen op straat LSD die ten eerste vaak lastig te vinden is, ten tweede vaak niet gedoseerd zoals aangegeven en ten derde een grotere kans heeft om andere stoffen te bevatten.
Ook eens!Dit vat perfect de staat van het debat samen. Het draait helemaal niet om argumenten of evidence-based of volksgezondheid. Dat is alleen maar nodig voor de show. Waar het om draait is het handhaven van sociale normen die een machtsmiddel vormen voor de zittende macht. Alleen je kunt dat niet zo tegen je stemmers gaan zeggen.
Is dat dan wat jullie willen overheid? Want we zullen toch manieren van bewustzijnsverruiming zoeken en vinden. Dat stopt niet met een verbod.
Hierbij gaan jullie beiden uit dat de overheid los staat van ons als Nederlanders. In een democratie, en dat zijn we nog steeds, werkt dat niet zo simpel. Door te stemmen geven . we aan wat we vinden en wat we belangrijk vinden. De simpele waarheid is gewoon dat de meeste Nederlanders niet op een partij hebben gestemd die voor legalisering is van drugs (Groen Links, D'66, Partij voor de Dieren en de Piratenpartij). Het is dan ook niet zo gek dat de Nederlandse overheid de wil van het volk uitvoert, hoe onzinnig en zwak onderbouwd die dan ook mag wezen. Dat is hoe democratie werkt. Willen we het anders dan moeten er meer mensen gaan stemmen op een partij die wel voor legalisering is.Daarbij zullen een hoop politici en ambtenaren en wetshandhavers oprecht niet verder komen dan de gedachte 'troep' en denken ze dat ze de maatschappij een dienst te bewijzen door er met een botte hamer op los te slaan.
Exact dit! Het verbod op drugs komt veel meer voort uit de wens om mensen in het gareel te houden dan uit zorgen voor de volksgezondheid. Als mensen enkel alcohol en nicotine gebruiken kunnen ze nog steeds economisch productief zijn en zich conformeren aan de lokale normen en waarden (christelijk, kapitalistisch, monogaam heteroseksueel, westers etc) . Stel je nu toch voor dat een te groot deel van de bevolking onder invloed van drugs tot de conclusie komt dat kapitalisme niet heilig is, dat het misschien niet logisch is dat een directeur 200 keer meer verdiend dan een verpleegkundige of dat het helemaal niet handig is dat we de wereld naar de klote laten gaan om een aantal CEO's van grote bedrijven nog rijker te maken. Dat moeten we natuurlijk niet hebbenNee ze willen dat je 'gewoon normaal' doet volgens hun opgelegde definities van wat normaal is. Dus wel één God aanbidden in een christelijke kerk en homo's stigmatiseren, maar niet je samengesmolten voelen met een naamloze en alles omvattende entiteit en beseffen dat we allemaal onderdeel zijn van diezelfde beehive dus dat het hypocriet is om anderen te stigmatiseren.
Volgens mij hebben in Nederland grotendeels de illusie van democratie. Officieel is ons politieke stelsel een parlementaire monarchie met een gedecentraliseerd eenheidsstelsel. 'Democratie' dekt de lading dus niet echt.Hierbij gaan jullie beiden uit dat de overheid los staat van ons als Nederlanders. In een democratie, en dat zijn we nog steeds, werkt dat niet zo simpel. Door te stemmen geven . we aan wat we vinden en wat we belangrijk vinden.
Ja, neem de tijd en lees het stuk van VN eens op een rustig moment. Daarna kunnen we erover nog eens verder vergaderenInteressant leesvoer @Neo-Shulginist , moet nu echt een vergadering in... hopelijk later tijd...
Ik denk dat je gelijk hebt dat de meesten niet stemmen voor het legaliseren van drugs. Ik denk echter niet dat een groot deel van de stemmers daadwerkelijk ook maar een beetje objectief naar dat scenario heeft gekeken. Niet om denigrerend te doen, maar het grootste deel van de mensen laat zich toch wel extreem beïnvloeden door bijvoorbeeld het RTL nieuws. Tuurlijk, die mensen proberen vast ook gewoon hun werk te doen, maar als ik zie hoe ongelooflijk gekleurd dat nieuws soms is en dat veel mensen dat gewoon als zoete koek slikken...Hierbij gaan jullie beiden uit dat de overheid los staat van ons als Nederlanders. In een democratie, en dat zijn we nog steeds, werkt dat niet zo simpel. Door te stemmen geven . we aan wat we vinden en wat we belangrijk vinden. De simpele waarheid is gewoon dat de meeste Nederlanders niet op een partij hebben gestemd die voor legalisering is van drugs (Groen Links, D'66, Partij voor de Dieren en de Piratenpartij). Het is dan ook niet zo gek dat de Nederlandse overheid de wil van het volk uitvoert, hoe onzinnig en zwak onderbouwd die dan ook mag wezen. Dat is hoe democratie werkt. Willen we het anders dan moeten er meer mensen gaan stemmen op een partij die wel voor legalisering is.
Ik snap overigens ook wel dat drugsbeleid maar 1 van de thema's is. Als je het belangrijker vind dat boeren veel subsidie krijgen moet je natuurlijk gewoon CDA blijven stemmen. En als je graag wilt dat de rijken minder belasting betalen dan blijft VVD stemmen natuurlijk handig.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."