Het leuke is dat dit geen conspiracy theorie is. Rutte heeft het zelf toegegeven tijdens een belangrijke speech. Zoek het maar op. Oh ja en kom je er ook gelijk achter dat die hele klimaatcrisis niet zo'n "crisis" is. Rutte had het namelijk over de geweldige economische mogelijkheden van die hele klimaattransitie, en weet je wie daarvoor betaald?
Kutte niet, maar de gewone burger. Want het geld "stroomt" natuurlijk binnen. De hypotheekrente gaat omhoog, zorgpremies stijgen en het allerleukste: de lonen zijn al 10 jaar niet meer gestegen! Oh ja, de belasting wordt ook alleen maar verhoogt. Zodat de grote vrinden van Kutte straks slapend rijk worden met hun windmolentjes.
De nieuwe wereldorde is toch echt een conspiracy theorie hoor!
nl.wikipedia.org
Verder heb ik niks met Rutte van de VVD of een ander element van die partij, ik ben een groene dus staat de VVD mijlenver af van mijn idealen. Ik heb niet eens een koophuis, mijn zorgpremie stijgt iets maar dat doen mijn inkomsten ook (de jouwe al 10 jaar niet meer, geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt overigens), en naar mijn gevoel betaal ik niet veel meer belastingen.
Wel ga ik er in koopkracht iets op achteruit, maar dat is dus zoals je zelf zegt omdat door democratie de VVD aan de macht is, en dat is dus een partij die vooral opkomt voor de wat meer welgestelden onder ons, iets wat algemeen bekend is. Daarnaast hebben we nog steeds last van de staart van de economische crisis, dus moet je sowieso niet verwachten dat je er elk jaar 10% in koopkracht op vooruitgaat of zo.
We belasten de wereld veel te erg, en daar moet iets aan gedaan worden. En dat biedt inderdaad kansen aan de slimme groene ondernemer ja maar per saldo gaat dat toch echt een gigantische berg geld kosten, dat lijkt me duidelijk.
Van een toespraak van Rutte die stelt zo veel mogelijk vluchtelingen te willen en daar beleid van te maken is mij overigens dan weer niets bekend.
Ik vind het ook maar vreemd dat hele volksstammen met een laag inkomen op de VVD hebben gestemd maar het is zo en nu moeten we het maar doen met die partij tot de volgende verkiezingen. Dat noemen we democratie, de minst slechte van elke vorm van een land besturen die er is (de geschiedenis heeft ons geleerd dat andere bestuursvormen nog veel erger zijn!)