Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNederlandse OM: We roepen op tot verbod designerdrugs

Nederlandse OM: We roepen op tot verbod designerdrugs

65 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
De ziekenhuizen kunnen beter vast hun borst nat maken met de dingen die nog gewoon bestelbaar blijven zo komt nu pure oxycodon poeder , fentanyl poeder, Isotonitazene, flualprazolam etc steeds meer in aanbod in het illegale circuit. En ken eigenlijk niemand op mezelf na die fentanyl en Isotonitazene nog veilig kan doseren.. de meeste gaan niet 42mg in 50ml oplossen met pg en water als los voorbeeld..

Zo zie ik de meest potente rc's opduiken die reeds verboden zijn. Het vorige verbod had al bijna nul effect , dit gaat er alleen maar voor zorgen dat er meer overdosissen komen is mijn logische gok..

Way to go war on drugs was lost before it started..

Heb daar al op een voorpagina van een krant (anoniem) gestaan paar jaar terug 😅😇
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tijdloos zei:
De ziekenhuizen kunnen beter vast hun borst nat maken met de dingen die nog gewoon bestelbaar blijven zo komt nu pure oxycodon poeder , fentanyl poeder, Isotonitazene, flualprazolam etc steeds meer in aanbod in het illegale circuit. En ken eigenlijk niemand op mezelf na die fentanyl en Isotonitazene nog veilig kan doseren.. de meeste gaan niet 42mg in 50ml oplossen met pg en water als los voorbeeld..

Zo zie ik de meest potente rc's opduiken die reeds verboden zijn. Het vorige verbod had al bijna nul effect , dit gaat er alleen maar voor zorgen dat er meer overdosissen komen is mijn logische gok..

Way to go war on drugs was lost before it started..

Heb daar al op een voorpagina van een krant (anoniem) gestaan paar jaar terug 😅😇
Klik om te vergroten...
Even terzijde:

Die fentanyl schijnt ook vaak in wat als coke verkocht wordt op te duiken in de VS, waar mensen dan weleens aan sterven. Weet niet hoeveel dat gebeurt buiten de VS.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Even terzijde:

Die fentanyl schijnt ook vaak in wat als coke verkocht wordt op te duiken in de VS, waar mensen dan weleens aan sterven. Weet niet hoeveel dat gebeurt buiten de VS.
Klik om te vergroten...
Lol ff een sleutelpuntje fentanyl snuiven
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Lol ff een sleutelpuntje fentanyl snuiven
Klik om te vergroten...
Haha nah meng het voorzichtig, meet de milligram precies af en gebruik mondkapje handschoenen etc.

Ik raad niemand aan het te maken. Maar eenmaal als je weet hoe het veilig te maken en een micropipet om 100 tot 500 microliter en dan Jan je het 'veilig' doseren.

Maar laat het liever doen door iemand met kennis en ervaring..

Zelfde geld voor Isotonitazene dat is circa 50% sterker
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Lol ff een sleutelpuntje fentanyl snuiven
Klik om te vergroten...

www.businessinsider.nl

Business Insider - Latest News in Tech, Markets, Economy & Innovation

Business Insider tells the global tech, finance, stock market, media, economy, lifestyle, real estate, AI and innovative stories you want to know.
www.businessinsider.nl www.businessinsider.nl
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
ik ben wel benieuwd wat hiermee gebeurd nu het kabinet gevallen is gaat deze wetsbehandeling en dus een nieuwe lijst 3 van de opiumwet door ?
Klik om te vergroten...
Lopende zaken worden gewoon behandeld. De wet is al gemaakt, dus de tweede kamer kan er gewoon over gaan stemmen.
Alleen nieuwe en controversiële/gevoelige zaken (abortus, euthanasie) worden stilgelegd.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
ik ben wel benieuwd wat hiermee gebeurd nu het kabinet gevallen is gaat deze wetsbehandeling en dus een nieuwe lijst 3 van de opiumwet door ?
Klik om te vergroten...
Ik ga voor alle zekerheid wel een nieuwe koelkast aanschaffen
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Lopende zaken worden gewoon behandeld. De wet is al gemaakt, dus de tweede kamer kan er gewoon over gaan stemmen.
Alleen nieuwe en controversiële/gevoelige zaken (abortus, euthanasie) worden stilgelegd.
Klik om te vergroten...
Gelukkig ligt het verbod op RC's heel gevoelig bij mij dus dan word het wel stilgelegd!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
MR_CHIP zei:
ik ben wel benieuwd wat hiermee gebeurd nu het kabinet gevallen is gaat deze wetsbehandeling en dus een nieuwe lijst 3 van de opiumwet door ?
Klik om te vergroten...
Het is eigenlijk wel gangbaar dat een demissionair kabinet geen vernieuwende zaken meer doorvoert. Aan de andere kant is het kabinet al een tijd bezig met het stofgroepenverbod, en is het wetsvoorstel op 5 juli aan de Tweede Kamer aangeboden. Wanneer die wet in stemming wordt gebracht is nog niet gepland. Je kan wel verwachten dat er nu wat vertraging bij komt. Tegelijkertijd denk ik niet dat de wet nog afgewezen zal gaan worden (tenzij Nederlanders straks massaal D66 gaan stemmen). Al zal de Eerste Kamer ook nog over de wet moeten gaan stemmen. Dus ik denk dat voor eind 2024 het stofgroepenverbod niet doorgevoerd zal zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Het is eigenlijk wel gangbaar dat een demissionair kabinet geen vernieuwende zaken meer doorvoert. Aan de andere kant is het kabinet al een tijd bezig met het stofgroepenverbod, en is het wetsvoorstel op 5 juli aan de Tweede Kamer aangeboden. Wanneer die wet in stemming wordt gebracht is nog niet gepland. Je kan wel verwachten dat er nu wat vertraging bij komt. Tegelijkertijd denk ik niet dat de wet nog afgewezen zal gaan worden (tenzij Nederlanders straks massaal D66 gaan stemmen). Al zal de Eerste Kamer ook nog over de wet moeten gaan stemmen. Dus ik denk dat voor eind 2024 het stofgroepenverbod niet doorgevoerd zal zijn.
Klik om te vergroten...
Ik blijf bij het woord "stofgroepenverbod" schrikken omdat ik mijn geliefde LSD niet kwijt wil. Maar die gaat daar waarschijnlijk helemaal niet onder vallen.

En zelfs al zou het wel, dan heb ik nog even tijd om te sparen voor mijn A4tje 1P-LSD.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
En zelfs al zou het wel, dan heb ik nog even tijd om te sparen voor mijn A4tje 1P-LSD.
Klik om te vergroten...
900 zegels is een hele "sheet" is wel dope om te hebben maar damnnn de prijs 😩

Veel spaar plezier!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Harry In De Warrie zei:
900 zegels is een hele "sheet" is wel dope om te hebben maar damnnn de prijs 😩

Veel spaar plezier!
Klik om te vergroten...
Damn, dan kun je denk ik wel 3 jaar vooruit!

:wink:

Leuke hobby voor de rijke psychonauten onder ons:

Sheetjes verzamelen in een dikke map. En dan nooit gebruiken.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Damn, dan kun je denk ik wel 3 jaar vooruit!

:wink:

Leuke hobby voor de rijke psychonauten onder ons:

Sheetjes verzamelen in een dikke map. En dan nooit gebruiken.
Klik om te vergroten...
Ik wil al heel lang een mooie sheet om die dan in een lijstje te stoppen. En die dan ophangen inde wc 😁😇
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
N3K0 zei:
Ik wil al heel lang een mooie sheet om die dan in een lijstje te stoppen. En die dan ophangen inde wc 😁😇
Klik om te vergroten...
Hahaha je kan gewoon blotter art kopen voor 1 a 2 tientjes hé! En dan tegen al je vrienden opscheppen dat er echt lsd opzit 😂

Dan kan je de sheet in heel veel stapjes oplossen onder je tong
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Het is eigenlijk wel gangbaar dat een demissionair kabinet geen vernieuwende zaken meer doorvoert. Aan de andere kant is het kabinet al een tijd bezig met het stofgroepenverbod, en is het wetsvoorstel op 5 juli aan de Tweede Kamer aangeboden. Wanneer die wet in stemming wordt gebracht is nog niet gepland. Je kan wel verwachten dat er nu wat vertraging bij komt. Tegelijkertijd denk ik niet dat de wet nog afgewezen zal gaan worden (tenzij Nederlanders straks massaal D66 gaan stemmen). Al zal de Eerste Kamer ook nog over de wet moeten gaan stemmen. Dus ik denk dat voor eind 2024 het stofgroepenverbod niet doorgevoerd zal zijn.
Klik om te vergroten...
Maar het is geen nieuw beleid, daar gaat het in principe om. Het kabinet is gevallen, de Tweede Kamer niet. Het demissionair kabinet mag geen nieuwe shit voorstellen, maar fe Tweede Kamer wel voorstellen van het voorheen staande kabinet goed/afkeuren

Daarentegen gaat t alsnog lang duren, zoals met de meeste wetgeving.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
N3K0 zei:
Ik wil al heel lang een mooie sheet om die dan in een lijstje te stoppen. En die dan ophangen inde wc 😁😇
Klik om te vergroten...
Is je moeder een keer op bezoek, is die heerlijke chili con carne van jou toch niet helemaal goed gevallen, zit ze daar op de WC bij jou thuis.

Is het WC papier op...

"N3k0, meisje niet weer! Zo heb ik jou niet opgevoed! Er hoort altijd WC papier aanwezig te zijn! Ik heb papier nodig... Wat voor papier dan ook... Wacht eens even... Wat is dit voor ordinaire kitsch in een lijstje? Een tekenfilm mannetje op een fiets? Ziet er goedkoop uit. Hmm, het voelt als papier... This will do..."
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Het is eigenlijk wel gangbaar dat een demissionair kabinet geen vernieuwende zaken meer doorvoert. Aan de andere kant is het kabinet al een tijd bezig met het stofgroepenverbod, en is het wetsvoorstel op 5 juli aan de Tweede Kamer aangeboden. Wanneer die wet in stemming wordt gebracht is nog niet gepland. Je kan wel verwachten dat er nu wat vertraging bij komt. Tegelijkertijd denk ik niet dat de wet nog afgewezen zal gaan worden (tenzij Nederlanders straks massaal D66 gaan stemmen). Al zal de Eerste Kamer ook nog over de wet moeten gaan stemmen. Dus ik denk dat voor eind 2024 het stofgroepenverbod niet doorgevoerd zal zijn.
Klik om te vergroten...
te zien in NOS artikel

Tweede Kamerverkiezingen in november, waarom dan pas?​



Nu het kabinet is gevallen, komen er verkiezingen voor een nieuwe Tweede Kamer. Die zullen op z'n vroegst in november plaatsvinden, zegt de Kiesraad. Waarom dan pas? Dat heeft alles te maken met de procedure die voor het houden van Tweede Kamerverkiezingen is bedacht. En die begint bij het ontbinden van de huidige Tweede Kamer.
"Onze grondwet zegt dat de regering de Eerste of Tweede Kamer kan ontbinden", zegt hoogleraar staatsrecht Wim Voermans van de Universiteit Leiden. "De ontbinding van de Tweede Kamer is een besluit dat demissionair premier Rutte volgende week samen met de koning zal nemen."

--
die verkiezingen boeie me niet echt maar de huidige tweede kamer die dus over dit moet stemmen kan ontbonden worden
nos.nl

Tweede Kamerverkiezingen in november, waarom dan pas?

Op z'n vroegst medio november komen er verkiezingen voor de nieuwe Tweede Kamer. Hoogleraar staatsrecht Wim Voermans vindt dat verstandig.
nos.nl nos.nl
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
MR_CHIP zei:
ik ben wel benieuwd wat hiermee gebeurd nu het kabinet gevallen is gaat deze wetsbehandeling en dus een nieuwe lijst 3 van de opiumwet door ?
Klik om te vergroten...
Ik denk Voorlopig niet. Daar gaat nu wel een hoop extra tijd overheen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
die verkiezingen boeie me niet echt maar de huidige tweede kamer die dus over dit moet stemmen kan ontbonden worden
Klik om te vergroten...
Dit gaat over het besluit tot ontbinding: zonder dat worden er geen nieuwe verkiezingen uitgeschreven. De ontbinding is pas rechtelijk na de verkiezingen als nieuwe Kamerleden aantreden. In de tussentijd behoud de huidige Tweede Kamer haar rechten en plichten.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
ik ben wel benieuwd wat hiermee gebeurd nu het kabinet gevallen is gaat deze wetsbehandeling en dus een nieuwe lijst 3 van de opiumwet door ?
Klik om te vergroten...
Houd je adem maar niet in. Ik vermoed dat dit als een niet-controversieel onderwerp gezien wordt. Dan wordt het gewoon volgens de huidige "dienstregeling" afgewerkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."